رفتن به مطلب

مادربردهای Gigabyte X370 را آپدیت نکنید که CPU بر باد می رود!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در روزهای اخیر، درندگان مادربردهای گیگابایت (Gigabyte) که از سوکت AM4 در پلتفرم Ryzen بهره می برند، شکایت هایی را در فضای مجازی منتشر کرده اند که در ابتدا چندان جدی نگرفته شده اما امروز شاهد گسترده شدن آن هستیم و بنا بر وظیفه رسانه ای خود، آن را برای شما عزیزان نیز منتشر خواهیم کرد. قضیه از این قرار است که آخرین آپدیت منتشر شده ی این شرکت که با هدف ارتقاء BIOS در مادربردهای Gigabyte X370 صورت گرفته است، یک نقص فنی وجود دارد که ولتاژ هسته در CPU یا همان vCore voltage را افزایش داده و حتی در برخی موارد موجب از دست رفتن پردازنده می گردد!

BeYBbRMGOaKf4nlT.jpg

در ابتدا تصور می شد که آپدیت جدید (F5 BIOS version) تنها گریبان مادربردهای Gigabyte K7 را گرفته است؛ اما کمی بعد سر و صدای کاربرانی که از مادربردهای  Gaming K5 استفاده می کردند نیز درآمده است. این آپدیت با افزایش ولتاژ هسته به 1.7 ولت، در برخی موارد موجب سوختن پردازنده می گردد. این دسته از کاربران سوختن CPU های خود را به سرعت در فضای مجازی منتشر کرده و فروم های مهم جهان نیز بدان واکنش نشان داده اند.

Qlsoo9m3yxSkwTFq.jpg

شایان ذکر است که این نقص فنی ربطی به پردازنده های AMD Ryzen و تراشه نداشته و صرفا تنها در مادربردهای گیگابایت دیده شده است. Gigabyte تا کنون واکنش رسمی به این مسئله نشان نداده است؛ با این وجود آپدیت مورد نظر را از صفحه وب سایت خود حذف کرده است.

GCZzLBFIM58Q9ZGV.jpg

"وب سایت سخت" افزار نیز قویا به دارندگان مادربردهای Gigabyte X370 توصیه می کند که در حال حاضر از آپدیت مادربردهای خود اجتناب کرده و یا در صورتی که این بروز رسانی را انجام داده اید، از قسمت بایوس به کنترل دستی ولتاژ هسته بپردازید.

gkcdSou7EZNdkGmh.jpg

HDE2VJ8CRlPzbjmH.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خداییش یعنی اینا اپدیت جدید منتشر میکنن یه چک نمیکنن ببینن چنین مشکلات بزرگی رو به وجود نیاره؟!

واقعا خجالت آوره

چند وقت پیشم که انویدیا آپدیت داده بود پدر کارتو در می آورد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...