رفتن به مطلب

با فلش بایوس کارت VEGA 64 بر رویVEGA 56 ،شیدرهای آن انلاک نخواهند شد!!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

c2731cba8591f617237ddcc9ba73e5a4-big.jpg

 

اویل این هفته بود که وب سایت TechPowerUp نسخه v2.3.0 از نرم افزار محبوب GPU-Z را در دسترس کاربران قرار داد. هنگامی که برخی کاربران  بایوس کارت RX VEGA 56 خود را به بایوس کارت VEGA 64 ارتقاء دادند، این طور متصور شدند که تعداد شیدرهای 3584 عددی کارتهایشان به عدد 4096 شیدر تبدیل شده است و برخی کاربران حتی احساس کردند که با فلش بایوس کارت VEGA 64 بر روی کارتهایشان عملکرد بهتری را از آن دریافت کرده اند.در این بین حتی برخی کاربران به اشتباه تعداد شیدرهای جریانی را در نمونه های کارت های رفرنس مشاهده کرده اند.اما در آخر معلوم شد نرم افزار TechPowerUp GPU-Z v2.3.0 گزارشات اشتباهی در تعداد پردازنده های جریانی کارت VEGA 56  تحویل کاربران داده است . گزارشات اشتباهی این نرم افزار ، حتی در کارتهایی که تازه از جعبه بیرون آورده شده و تست شده بودند، هم مشاهده شد.البته هم اکنون این مسئله روشن شده است که مشکل اصلی مربوط به یک باگ در همین نسخه TechPowerUp GPU-Z v2.3.0 بوده است و مسئولان این وبسایت سخت در تلاش و گفتگو با مسئولان AMD جهت رفع این باگ هستند.

همانطوری که قبلا هم گفته شده ، برخی مدل های کارت RX Vega 56 قابلیت فلش بایوس کارت VEGA 64 را بر روی خود دارند، اما تفاوت های ایجاد شده فقط در سرعت کلاک هسته و حافظه صورت گرفته و نه در آنلاک شدن تعداد شیدرها قفل شده. اما در هر صورت عملکرد کارت به صورت قابل توجهی نسبت به بایوس مرجع آن بالاتر میرود.اجرای بایوس کارت VEGA 64  بر روی کارت VEGA 56 باعث میشود، سرعت کلاک هسته به 1247 مگاهرتز و بوست کلاک نیز به 1546 مگاهرتز افزایش یابد. همچنین سرعت کلاک حافظه ها هم به 945 مگاهرتز افزایش پیدا میکند.این در حالیست است که نمونه مرجع کارت VEGA 56 از سرعت کلاک هسته 1156 و بوست 1471 و سرعت مموری 800 مگاهرتز بهره مند است.این افزایش سرعت کلاک ،بالاتر رفتن عملکرد این کارت را توجیه میکند.از آنجایی که تعداد واحد های TMU به تعداد واحد های محاسباتی GCN وابسته هستند، کار برای نرم افزار GPU-Z کمی پیچیده میشود، بنابراین تعداد TMUهای کارت RX Vega 56 را به اشتباه نشان میدهد.این مشکلات قرار است در بروز رسانی های بعدی نرم افزار GPU-Z رفع شوند.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...