رفتن به مطلب

علت روان تر بودن 30 قریم در کنسول نسبت به pc


Z4car
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان

دو تا سوال داشتم 

من یهدونه کنسول xone  دارم یه دونه هم pc

بازی forza horizon 3 رو توی هر دو بازی کردم ولی 30 فریم روی کنسول خیلی روون تر از 40 فریم رو پی سی هستش علتش چیه؟

سوال دومم اینکه چرا ویدیو های ضبط شده بازی ها خیلی روان تر به نظر میان نسبت به خود بازی؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علتش نوسان فریمه

شما روی 30 فریم ثابت بزارید به همون روونی میشه

وقتی من خودم 60 فریم میگیرم و بعضی وقتا به 55 یا 50 افت میکنه قشنگ متوجه میشم

کنسول چون ثابت فریم ریت میده اینجوریه مثل pc نوسان نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بستگی به بهینه سازی بازی داره و بهینه کردن بازیا واسه کنسول خیلی اسونتره چون یک نوع سخت افزار مشخص وجود داره

فقط بحث فریم ریت نیست و از زمانی که افراد سایت Techreport  فریم تایمینگ رو کشف کردن بحث پیچیده تر شده و حتی میشه از دو سیستم با سخت افزار کمی متفاوت (مثلا یکی GTX 1070 و یکی RX Vega 56) که هردو بازی رو 30 فریم اجرا میکنن فریم تایم های متفاوتی گرفت و حس روون بودنشون فرق کنه باهم.

ویرایش شده توسط TeraFloppy64
لینک به دیدگاه
Share on other sites

1.هر دو رو با یک نمایشگر تست کردید؟

2. این و حدس میزنم به خاطر هیجان هنگام بازی باشه چون توی بازی مغز اطلاعات و به دلیل وجود هیجان سریع تر پردازش میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 38 دقیقه قبل، ali_8114 گفته است :

علتش نوسان فریمه

شما روی 30 فریم ثابت بزارید به همون روونی میشه

وقتی من خودم 60 فریم میگیرم و بعضی وقتا به 55 یا 50 افت میکنه قشنگ متوجه میشم

کنسول چون ثابت فریم ریت میده اینجوریه مثل pc نوسان نداره

وقتی فریم رو روی 30 قفل میکنم هم همین طور هستش کنسول حس خیلی بهتری میده

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، M-yousef گفته است :

1.هر دو رو با یک نمایشگر تست کردید؟

2. این و حدس میزنم به خاطر هیجان هنگام بازی باشه چون توی بازی مغز اطلاعات و به دلیل وجود هیجان سریع تر پردازش میکنه

بله نمایشگر ها یکی بوده

نه عزیز تفاوت خیلی معلومه

خواستم ویدیو از بازی بگیرم بزارم اینجا که متوجه شدم مه توی ویدیو بازی به روونی کنسول میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، Z4car گفته است :

وقتی فریم رو روی 30 قفل میکنم هم همین طور هستش کنسول حس خیلی بهتری میده

 

همونطور که دوست دیگری گفتن قفل بودن روی 30 فریم کافی نیست ، مهم اینه که فریم ها بافاصله یکسان از هم دیگه پخش بشن و تایمینگشون برابر باشه که همچین چیزی به بهینه بودن بازی هم بستگی داره 

ویرایش شده توسط bighero7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام
دوست گرامی بهتره هر بازی که می بینید روان تر هست چه توی کنسول و چه توی PC همونجا بازی کنید  و دنبال مقایسه نباشید
خیلی ها اصلاً امکان تست این موضوع رو  ندارن و اهمیتی نمیدن
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، Z4car گفته است :

چرا ویدیو های ضبط شده بازی ها خیلی روان تر به نظر میان نسبت به خود بازی؟

درود

چون اون قسمت از بازی ازقبل ساخته شده و رندر شده مثل یه انیمیشن

ولی حین انجام بازی همزمان داره لود میشه و اطلاعات ازروی هارد خونده میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

والله بحث فریم خیلی گیج کننده هستش واقعا اصلا نمیشه فهمید چیه موضوعش ...

منم با شما موافق هستم ...روی کنسول 30 فریم روون تر از 30 فریم در PC است

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جواب اولین پست درسته و وارد جزئیات و این حرفا ها نشید

فریم 30 روی کنسول ثابت هست و روی کامپیوتر  نوسان داره

میتونید بازی Dead Rising 3رو روی کامپیوتر امتحان کنید این بازی روی فریم 30 قفل هست و خیلی روونه درست مثل  کنسول

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز بدترین بازی رو برای خاموش گذاشتن vsync انتخاب کردید 

فورزا بالای 30 فریم با vsync روشن کاملا روون هست و هیچ مشکلی نداره 

در مورد بازی هایی از این قبیل مثل GTA هم مشکل هست ک اگر vsync رو غیر فعال کنید فریم 50 هم یه لگ خیلی بد داره ولی با vsync فریم 35 کاملا عالیه 

اگر با فعال بودن اون و فریم بازی بالا 30 میمونه هنوز لگ دارید مشکل از سخت افزاره ممکنه مال گلوگاه سی پی یو یا کمبود رم باشه 

ویرایش شده توسط The.13east
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن فورزا در لود و در خود بازی بسیار به معماری سی پی یو وابستس 

ینی شما اگر از سوکت 1155 به 1151 بیاید با پردازنده هم رده تا 30% فریم بهتری میگیرید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علتش رفرش ریت هست

ببینید در کنسول به ازای هر سیکل رفرش یک فریم ارسال می شه. ولی برای pc ممکنه در یک سیکل دو فریم بره. به زبان ساده تر فریم مفید کنسول بیشتره یا به عبارتی بهینه تره
اینو بخونید بهتر متوجه می شید

http://www.tomshardware.com/answers/id-2864044/console-runs-smoother-30fps.html#r16969203

ویرایش شده توسط T_L_O_T_D
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

درود

با برنامه nvidia inspector میشه فریم بازی رو به راحتی رو هر فریمی قفل کرد.  اگر کارت AMD باشه میشه با riva tuner موجود در  افتر برنر MSI براحتی  فریم رو قفل کرد . بازی فورزا هورایزن یا فالوت 4 با اکستریم تکسچر ها یا  بازی مثل مس افکت اندرومدا- اینها رو میشه براحتی فریم رو روی 30 قفل کرد و براحتی بازی کرد  اونم با رزولوشن های فوق العاده بالا. نسخه فالوت 4 من بیش از 150 گیگ حجم داره و تکسچر های 4k فوق العاده حجم بالا. حتی  کارت من  Gtx 1080 هم در کنار سیستم نسبتا قدرتمند گیمینگ ( 4790 اورکلاک شده 4.7 با 16 گیگ رم و چندین اس اس دی سریع )نمیتونه با این مادها  این بازی ور روی 4k /60فریم بده ولی هیچ دلیلی نیست  از زیبایی بازی بزنم که فریم رو افزایش بدم. بازی هایی مثل assasssins یا ویچر یا  همین فالوت یا  فورزا یا گیرز 4 براحتی روی 30 فریم  قابل بازی هستند .

کنسولا  که بحثش جداست /.اونجا بازی اپتیمایز شده  و کاملا بهینه شده. شما میبینید که جزییات و سطح گرافیکی رو طوری تنظیم میکنند که بازی در همه لحظات 30 فریم قفل  ارائه بده ولی روی پی سی شما رزلوشن رو میبری بالا گرافیک رو تا  نهایت بالا میبرید ممکنه سکانسی باشه که فریم لیتنسی بالا بره  لگ بوجود میاد فریم تایم زیاد میشه فریم  کم میشه  باز برمیگرده بالا شما به شکل لگ  این رو احساس میکنید. راهش چیه ؟ قفل فریم : راحت میشه مثلا بازی گیرز چها ر رو 4k ب نهایت گرافیک باز ی کرد کافیه فریم در انویدیا اینسپکتور وروی 30 قفل بشه  و خود بازی هم فریم cap داره که روی 30 قرار میدید و بازی زیبا  و روان (چون فریم روی 30 قفل شده و از اونجایی که سخت افزار مثل سیستم من قادر این بازی براحتی اجرا کنه تا 2880 در 1620 هم نزدیکه به 60 فریم بده پس در 4k کاملا  اسموت و پایدار  روی 30 میمونه و اگر تریپل بافرینگ هم استفاده بشه  دیگه 30 فریم روی پی سی تجربه ای خواهد بود  که  واقعا روان و زیبا.

شاید بگیم نه چرا روی 30 فریم بازی کنیم؟ بعضی  جاها اینقدر زیبایی گرافیک بازی ها درخشانه مثل اندرومدا یا فالوت 4 نسخه من  با مادهای سنگین که 60 فریمدر مقابل 30 فریم با این گرافیک کاملا بی معنی میشه. جاهایی مثل شوتر های سریع مثل کالف یا بتلفیلد یا اورواچ  یا کانتر یا DOOM فریم 60 میتونه خیلی حیاتی باشه  ولی من خودم از اون گیمر هایی هستم که 30 فریم قفل رو بال گرافیک خیره کننده و resahde و نهایت تکسچر ها و افکت ها به 60 فریم ترجیح میدم. و از لحاظ دمایی هم مناسب است.دمای گرافیک در   ویچر 3 رو در 2k 60 فریم براحتی به 70 درجهمیرسه مخصوصا با مادها و reshade  حاللا همین بازی رو روی  30 قفل کن توی 4k به 70 درجه میخوری توی 2k  حدود 60 درجه  ! 10 درجه کاهش دما.

یکی از دلایل استفاده از فریم قفل 30 در سخت افزار کنسولی همین محدودیت های سخت افزاری برای خنک کنندگی این دستگا ها ست اختلاف دمای تولید شده روی واحد پردازشی در60 فریم و 30 فریم بسیازر قابل توجهه است. ضمنا این بازی ها از پایه که برای کنسول ها طراحی میشند بر روی 30 فریم  (آنهایی که 30 فریم هستند) پس روی پی سی هم با 30 فریم قفل براحتی قابل بازی خواهند بود. من گیرز 4 و مس افکت اندرومدا رو براحتی در 4k با نهایت گرافیک و  اندرومدا رو با کلی ماد و rehade سنگین براحتی روی 30 فریم  بازی کردم و کلی هم حدود 60 ساعت در بازی ها بودم . براحتی قابل بازی هستند مشروط بر اینکه  فریم بازی  با توجه به توان سخت افزار قفل شده باشه اگر دیدید در نهایت گرافیک و رزلوشن های خیلی بالا  فریم 30 هم پایدار نیست باید شروع کنید به کم کردن گرافیک یا کاهش رزلوشن.

 

امیدوارم پاسخ مفید باشد.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ما یک فریم تایم داریم یک فریم ریت -fpsهمونه که گیمر ها میگند مثلا 60 یا 30 ولی یک بخش مهمی است در پشت این فرایند به اسم  فریم تایم که به شکل میلی ثانیه نمایش داده میشه. در افتر برنر میشه فعالش کرد اون یک عدده مثلا شما 60 فریم درثانیه دارید میگیرید با وی سینک روشن-  بعد هر کدوم از این فریم ها حدود 16.7 تا 17.3 میلی ثانیه طول میکشه برای رندر .یعنی تشیکل هر کدوم ازاون تک فریم ها اینقدر میلی ثاینه زمان میبره.  حالال رزلوشن رو ببرید بالا فریم روی 30 قفل کنید . ایندفعه فریم تایم میشه 33 میلی ثانیه-یعنی هر تک فریم این 30 فریم در ثانیه 33 میلی ثانیه  طول میکشه تا ایجاد بشه. حالا اون 16.7 یا این 33 میلی ثانیه باید ثابت باشند.

اگر این فریم تایم ها کم و زیاد بشند فریم ریت  دچار لگ میشه بالا و پایین میره. این همونه که توی 30 فریم کنسولی شما ندارید یعنی فریم تایم تقریبا ثابته . در پی سی خیلی از بازیها رو بخاطر علاقه پی سی گیمر ها  از پایه همون 60 فریم  میگذارند در حالی که باز ی خوب ( نمونه اش ویچر 3) یا گیرز 4 پی سی به مدد موتو رهای قدرتمند و حرفه ایشون نمودار قفل فریم رو و انتخاب میزان اون رو  در تنظیمات دارند .همون فورزا هورایزن 3 هم fps cap رو درتنظیماتش داره  . شما میتونید در بعضی از بازی ها فریم 30 یا 60 یا انلاک یا حتی فراتر از اون رو انتخاب کنید.باید اکثر بازیهای خوب و پورت های خوب پی سی این گزینه  رو داشته باشند.

فریم تایم که ثابت باشه فریم ریت هم پایداره- ضمنا این دو از لحاظ میزان عددی مخالف هم هستند. هرچی فریم ریت بالاتر باشه  مثلا 60 fps میزان فریم تایم کمتره یعنی هر فریم داره حدود 16 تا 17 میلی ثانیه رندر میشه . هرچی fps کمتر بشه  مثلا 30 میزان فریم تایم بیشتر شده مثلا 33 میلی ثانیه.  در 60 فریم هر فریم خیلی سریعتر با فریم تایم پایین رندر میشه برای همینه 60 فریم فلوید و روانه و جذابه- در 30 فریم فریم تایم بالاست  در عوض سینمایی تره و موشن بلار بیشتره- بازی دارک سولز یک روی کنسول ها 30 فریم است  و موشن بلار زیبایی هم داره حالا روی پی سی با ماد حرفه ای دورانته فوق العاده است از بعد بصری  و 60 فریم با رزلوشن 4k و dof زیبا  ولی موشن بلار رو دیگه نمیبینیم چرا؟چون 60 فریم باعث شده فریم تایم کم بشه  و اون  سریعتر شدن فریم ها و  کم شدن فریم تایم باعث ازبین رفتن بخشی از افکت موشن بلار شده است

 

تصویر زیر از یکی از مقالات بررسی سخت افزاری بنده است  زمان تست gtx 980 ti  . در این عکس این نکات رو سعی کردم به سادگی توضیح بدهم.

لینک خود مقاله

ouf0df3rc2sn2ezy8dhp.jpg

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

به نظر من مجموعا این سه دلیل باهم علتشه

1.استفاده از blur بالا

2.فریم ثابت

3.دسته کنسول

برای امتحان تو پی سی قفل کنین رو 30 بعدش رزولیشن رو تا میتونین بیارین پایین که تا حدودی نقش بلور بشه اگر بازی Motion blur داره اونم آن کنین با دسته امتحانش کنین

بازی ها برای کنسول کاملا بهینه میشن و ریزه کاری های گرافیکی انجام میشه

تو پی سی من وقتی رو 30 بذارم فریم رو، رو مانیتور 60 هرتزی و رزولیشن بسیار بالا کاملا سردرد میشم تکرار و دوبل شدن فریم هاکامل احساس میشه

ویرایش شده توسط aminlion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

30 فریم در پی سی کاملا روانتر ا زکنسوله- باید قفل بشه -شما فریم رو میزارید انلاک بالا پایین میشه  از 60 میاد 40 از 40 میره 50 و.... فریم باید قفل بشه- من موفق شدم لگ ها و استاتر های فالوت 4 رو  که  یکی از داغ ترین موضوعات باز یها در سرچ های گوگل برای خودم به حداقل برسونم -در تاپیک ماد های پیشرفته گرافیکی بهش اشار ه شده- با قفل کردن فریم و بعد استفاده از  تریپل بافرینگ و  فست سینک  انویدیا کنترل پانل-  ضمنا کنسول  از تیوی استفاده میکنه با تاخیرات زیاد  و  کلی موشن بلا رو و کلی تاثیرات تی وی ها - پی سی  حتی مانیتور های قدیمی هم واکنش پذیری سریعتری دارن و هرگونه فلاکچویشن   رو شما در صورت انلاک بودن فریم  متوجه می شدید. فریم رو قفل کنید روی س30 برای یک بازی بعد تریپل بافرینگ رو شن کنید بعد فست سینک -اونقت 30 فریمتون   روان و کاملا طبیعی خواهد بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه برای مثال رو ویتچر 3 رو 30 قفل کنم روون نیست با وی سینک آن یا آف . یعنی جدی برا شما 60 فریم با 30 فریم تفاوتی ایجاد نمیکنه یعنی اون stutter ها رو احساس نمیکنی؟،من که کور میشم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

30 فریم در پی سی کاملا روانتر ا زکنسوله- باید قفل بشه -شما فریم رو میزارید انلاک بالا پایین میشه  از 60 میاد 40 از 40 میره 50 و.... فریم باید قفل بشه- من موفق شدم لگ ها و استاتر های فالوت 4 رو  که  یکی از داغ ترین موضوعات باز یها در سرچ های گوگل برای خودم به حداقل برسونم -در تاپیک ماد های پیشرفته گرافیکی بهش اشار ه شده- با قفل کردن فریم و بعد استفاده از  تریپل بافرینگ و  فست سینک  انویدیا کنترل پانل-  ضمنا کنسول  از تیوی استفاده میکنه با تاخیرات زیاد  و  کلی موشن بلا رو و کلی تاثیرات تی وی ها - پی سی  حتی مانیتور های قدیمی هم واکنش پذیری سریعتری دارن و هرگونه فلاکچویشن   رو شما در صورت انلاک بودن فریم  متوجه می شدید. فریم رو قفل کنید روی س30 برای یک بازی بعد تریپل بافرینگ رو شن کنید بعد فست سینک -اونقت 30 فریمتون   روان و کاملا طبیعی خواهد بود.

نه بابا آنلاک نمیذارم، البته قبول دارم بحث داغی هست ولی اکثرا موافق این هستن که کنسول بهتره رو 30 وی سینکم بیشتر رو tearing کمک میکنه به نظر من تا stuttering، البته بحثای سلیقه و اینام هست یا درجه حساسیت و اینا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 46 دقیقه قبل، aminlion گفته است :

نه برای مثال رو ویتچر 3 رو 30 قفل کنم روون نیست با وی سینک آن یا آف . یعنی جدی برا شما 60 فریم با 30 فریم تفاوتی ایجاد نمیکنه یعنی اون stutter ها رو احساس نمیکنی؟،من که کور میشم

من کاملا متوجه روان بودن 60 فریم هستم  -منتهی 30 فریم قفل در رزولوشن های بالا با  نهایت گرافیک و افکت های سنگین  و ماد روو تنها راه است -- 30فریم قفل اصلا مشکلی بوجود نیماره اگر قفل باشه نه اینکه بیاید زیر 20 بعد بره  30 بعد بشه 15- باید طوری بازی رو  از لحاظ تنظیمات گرافیکی بهینه کنید که در تمام سکانس ها 30 قفل روبده -

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تفاوت اصلی این است که کنسول تقریبا  30 FPS ثابت را حفظ می کند، کنسول با هر دو رفرش شدن مانیتور(60Hz) یک فریم را به مانیتور ارسال می کند. در مقایسه با رایانه های شخصی، جایی که واقعا بین فریم های ایجاد شده و رفرش شدن مانیتور هیچ همخوانی وجود ندارد. در نتیجه، حتی با فعال شدن Vsync، بازی شما دارای تعداد زیادی فریم های اسکیپ شده یا تکراری هست، که باعث می شود بازی ها در کامپیوتر ظاهر کمتر روان داشته باشند.

 

به طور خلاصه کنسول ها اینطور برنامه نویسی شده اند که بازی روانتری به شما بدهند. شما با قفل کردن فریم یا استفاده از Vsync هم نمیتوانید به اون روان بودن 30 FPS کنسول ها برسید.

ویرایش شده توسط mrp7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 بحث استاتر جداست اصلا  60 فریم قفل یا 30 فریم قفل  با استاتر  و لگ دو تا موضع جداست - شما ممکنه یک بازی بهینه نباشه یا مثلا  سخت افزار شما نکشه بعد در 100 فریم هم استاتر ببنید- ربطی به 30 فریم بودن نداره-همون ویچر در4k با کلی ماد و ریشید  میشه راحت با 30 فرمی قفل بازیاش کرده- خیلی فریم باند نیست ولی DOOM یا کال اف یا  بتل اینها هرچی فریم بره بالاتر  بدرشون میخوره برای همین کانتر بازها روی نمایشگر  های هرتز بالا بازی میکنند.

 ببنید شما باید همون 30 فریمتون هم قفل باشه مثلا نه اینکه اون پی سی نتونه اون بازی رو  حتی با 30 فریم قفل هم در یک رزلوشن خاص یا تنظمیات خاص اجرا کنه بعد بگیم 30 فریم بده-  لگ داره و نمیشه و .. هم 30 فریم هم 60 فریم هردو کاربرد دارن - 60 روان تر 30 سینمایی تره- ولی اینکه بگیم 30 بده و غیر قابل استفاده و ... نه اصلا اینطور نیست و علمی نیست چون 90 درص بازی های که پورت میشن روی پی سی از کنسول پورت میشن و 85 درصدشون 30 فریم اجرا میشن روی کنسول-  اگر از گیرز 3 یا شادو اف وار دور یا  ویچر 3 یا مس افکت اندرومدابرای شما  30 فریم ویدئو بزارم  براحتی متوجه میدش نه تنها کاملا قابل بازی هستن  بلکه لذت بخش هم هستن چون دارند با تنظیماتی اجرا میشن که برای اجرا 60 فریمشون در این سطح باید  چند میلیون خرج کنید!هر وقت هم فریم مهم باشه 1080/60 فریم که هیچ روی پی سی با کارتهای قوی 1080 /200 فریم هم میشه گرفت-

 

    فریم قفل سخت افزار مناسب  و بازی بهینه 29 فریم هم روی پی سی  جواب میده- اون کنسولی که میگید 30 فریمش روانه میدونید چرا؟ برید یک بازی رو فریموش رو قفل کنید روی 30  بعد با رزلوشن بالا  بازی کنید بعد  بیایید رزلوشن رو بزارید در حد  کنسول 720P/900P/1080P  همون 30 فریم اینقدر روانتر به نظر میاد چون  فریم تایم کم شده چون بارپردازشی کم شده  این دستگاها  اندازه نسخه پی سی  باز پردازشی روشن نمیزارن -محدودیت های حرارتی  و صدا و .....- شما  ببنید بازی ویچر 3 روی PSPRO حتی  در4K قشنگ معلومه روی مدیوم است من ویدئوی بیت یت بالا دیدم دقیقا مشابه گرافیک قشنگ مشخصه  روی مدیوم است.  خوب مدیوم شما بزارید ویچر 3 رو  بعد با فریم قفل 30 ببنید چقدر روان تر به نظر میاد چرا چون پست پراسسینگ ها کم شدن شیدرها کم شدن سایه ها قاتل فریم تایم کم شدن حالا ببر الترا اونجوریکه هارد کورها بازی میکنن ببین 30فریم سنگین تر بهنظر میاد . اینها  همه نکاته-

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این فرآیندی هست که در کنسول در یک ثانیه انجام میشه:

  1. فریم 1 ایجاد شده است
  2. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  3. فریم 1 برای مانیتور ارسال می شود
  4. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  5. فریم 1 برای مانیتور ارسال می شود
  6. فریم 2 ایجاد شده است
  7. مانیتور بر فریم جدید درخواست می کند
  8. فریم 2 برای مانیتور ارسال می شود
  9. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  10. فریم 2 برای مانیتور ارسال می شود

همین چرخه 30 بار تکرار می شود. 30 فریم در مدت 60 ثانیه، با یک فریم به طور مطلوب در هر 2 رفرش مانیتور تا 30 فریم بر ثانیه ثابت نگه داشته شود.

 

حالا این چرخه یه کامپیوتر با FPS بالای 60: 

  1. فریم 1 ایجاد شده است
  2. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  3. فریم 1 برای مانیتور ارسال می شود
  4. فریم 2 ایجاد شده است
  5. فریم 3 ایجاد شده است
  6. فریم 4 ایجاد شده است
  7. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  8. فریم 4 برای مانیتور ارسال می گردد
  9. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  10. فریم 4 برای مانیتور ارسال می گردد
  11. فریم 5 ایجاد شده است
  12. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  13. فریم 5 برای مانیتور ارسال می گردد
  14. فریم 6 ایجاد شده است
  15. فریم 7 ایجاد شده است
  16. فریم 8 ایجاد شده است
  17. مانیتور درخواست فریم جدید می کند
  18. فریم 8 برای مانیتور ارسال می گردد

اینجا می بینیم که GPU در 5 رفرش مانیتور 8 فریم تولید کرده اما فقط 4 فریم متمایز نمایش داده می شود. و حتی یک فریم دو بار نشان داده می شود. برای همین بازی روان به نظر نمی رسد و با فعال کردن Vsync هم بازی دچار input lag می شود.

 

اینجاست که G-Sync به داد من و شما می رسد...

ویرایش شده توسط mrp7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

 بحث استاتر جداست اصلا  60 فریم قفل یا 30 فریم قفل  با استاتر  و لگ دو تا موضع جداست - شما ممکنه یک بازی بهینه نباشه یا مثلا  سخت افزار شما نکشه بعد در 100 فریم هم استاتر ببنید- ربطی به 30 فریم بودن نداره-همون ویچر در4k با کلی ماد و ریشید  میشه راحت با 30 فرمی قفل بازیاش کرده- خیلی فریم باند نیست ولی DOOM یا کال اف یا  بتل اینها هرچی فریم بره بالاتر  بدرشون میخوره برای همین کانتر بازها روی نمایشگر  های هرتز بالا بازی میکنند.....

استاتر زمانی که شما فریمت کمتر از نرخ مانیتور بشه مگر منظورت میکرو استاتر باشه  که به فریم تامینگو اینا ربط پیدا کنه ما بحثمون اون نیست ،درواقع شما وقتی رو مانیتور 60 هرتزی قفل کنی رو 30 همین روون نبودنا به خاطر اون فریم های خالی که تکلیفشون باید مشخص شه که تکرار میشن (stuttering) بازیای FPS سرعتی اصلا حرفشو نزنیم بهتره 30 فریم دیگه شوخیه اونجا تو پی سی ، درکل میگم اینکه میگی زیباتر میشه همون بحث سلیقس دیگه ، ویدیو هم باید جوری بذاری متوجه بشیم این بعضا میبینی سایتا فیلم ویدیو میذارن با نرخ 24 اونجا بنچمارکم میذارن هرچقدر زول میزنی فرق 25 فریم با 60 معلوم نمیشه فقط با اعداد میشه فهمید ولی از نزدیگ خدایی من یکی حاضر نیستم کلی ماد گرافیک بزنم  قفل کنم رو 30 مگر سیستمم 60 رو بکشه

در 29 دقیقه قبل، mrp7 گفته است :

به طور خلاصه کنسول ها اینطور برنامه نویسی شده اند که بازی روانتری به شما بدهند. شما با قفل کردن فریم یا استفاده از Vsync هم نمیتوانید به اون روان بودن 30 FPS کنسول ها برسید.

بحث بهینه سازی رو قبول دارم کاملا با توجه به اینکه سرکارشون با یه نوع یا حداکثر دو نوع سخت افزار هست تا بینهایت اسمبل از چیپای مختلف

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...