رفتن به مطلب

نتایج Overclock کارت گرافیگ HIS 6790


morteza.p
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

m7hxq0935hcr7iw1ho4q.jpg

امروزه کارتهای گرافیکی مختلفی با قیمتهای متفاوت و گاها نزدیک به هم در بازار رایانه وجود دارند و این انتخاب یک کارت گرافیکی مناسب را برای کاربران دشوار می سازد. اگر شما فرد باهوشی هستید و می خواهید با هزینه ای مناسب، بهترین انتخاب را داشته باشید، و بتوانید بازیهای رایانه ای، نرم افزارهای سه بعدی و گرافیکی و... را بر روی سیستم رایانه ای خود با کیفیت خوب اجرا نمایید، نتیجه عملی آزمایش انجام شده در یک آزمایشگاه معتبر بین المللی را مشاهده کنید.

در این مقاله مراحل Overcloking کارت گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5، که مجهز به سیستم خنک کنندگی بسیار قدرتمند IceQ X بوده و کل سخت افزار آن جهت Overclocking بهینه سازی شده است، به صورت قدم به قدم توضیح داده شده است. این عمل به راحتی و خیلی سریع انجام می شود. همچنین نتایج آزمایش پس از این Overlcocking نشان می دهد:

1 . کارت گرافیکی Overclock شده کاملا پایدار کار می کند.

2 . راندمان گرافیکی ارائه شده توسط این محصول واقعا عالی و بمانند یک کارت گرافیکی HD6850 است.

مراحل Overclock :

AMD نرم افزار Overclocking خود را به همراه محصولات خود عرضه میکند و کارتهای گرافیکی HIS نیز در این زمینه مستثنی نیستند. این نرم افزار همان Catalyst است و با استفاده از Catalyst Control Center می توان عملیات مورد نظر را انجام داد. به این منظور دو فرکانس هسته و حافظه باید افزایش یابند. این اعداد برای کارت گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5، به ترتیب 840 و 1050 مگاهرتز می باشند. اما همانطور که در نسخه Turbo این محصول مشاهده می شود، این اعداد تا 900 و 1200 مگاهرتز افزایش داده شده اند و محصول جدید HIS HD 6790 IceQ X Turbo 1GB GDDR5 با راندمانی عالی کار می کند. حتی این فرکانسها را می توان بدون بروز مشکلی از این حد هم بیشتر افزایش داد

در مرحله اول Overlcocking، پس از ورود به بخش مورد نظر در Catalyst Control Center، باید با انتخاب گزینه “Enable AMD Overdrive” این گزینه را فعال نمود. سپس همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده است،میبایست فرکانس GPU (پردازنده گرافیکی) را افزایش داد.

این عمل باید در مرحله های مختلف صورت پذیرد و در هر مرحله فرکانس را 20 الی 30 مگاهرتز افزایش داد. پس از هر مرحله Overlcoking باید پایداری سیستم و توانایی کارت در عملکرد در آن فرکانس را بررسی نمود. به این منظور نرم افزاری مانند FurMark و یا ... را اجرا نمایید. اگر سیستم بدون مشکلی در تصویر نرم افزار را اجرا کرد، می توانیم به مرحله بعد رویم و مجددا فرکانس GPU را افزایش دهیم. این کار را تا زمانی که سیستم ناپایدار شود، مشکل در تصویر مشاهده شود و یا سیستم ری استارت شود، ادامه دهید. در صورت بروز چنین مشکلاتی به هیچ عنوان نگران نشوید. این مشکلات نشان دهنده عبور از مرز تونایی عملکرد مناسب کارت گرافیکی در فرکانس انتخابی هستند. با مشاهده آنها باید فرکانس انتخابی را یک مرحله به قبل بازگردانید و تست را مجددا انجام دهید تا از پایداری سیستم مطمئن شوید. می توان در این مرحله به منظور Overclocking بیشتر، پله های فرکانسی انتخابی را 5 یا 10 مگاهرتز انتخاب نموده و مجددا فرکانس را افزایش داد.

djt6thtdwfact32qk0v8.jpg

در آزمایش انجام شده کارت گرافیک مربوطه تا 980 مگاهرتز افزایش یافته است. این عدد ممکن است در کارتهای مختلف متفاوت باشد. برای مثال این عدد می تواند 950 مگاهرتز و یا 1000 مگاهرتز باشد. در آزمایشی که صورت پذیرفت، این عدد 990 مگاهرتز به دست آمد.

پس از رسیدن به عدد مناسب برای فرکانس GPU، نسبت به افزایش فرکانس حافظه اقدام می شود. این مرحله نیز بمانند مرحله قبلی صورت می پذیرد تا نقطه پایدار ماکزیمم پیدا شود. در آزمایشهای انجام شده این فرکانس توانست تا سقف 1250 مگاهرتز برسد.

متخصصین آزمایشگاه legionhardware در این شرایط کارت گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5 را 4 ساعت توسط نرم افزار FurMark تحت بار قرار دادند و از پایداری کامل آن مطمئن شدند. حرارت کارت گرافیکی مورد نظر به دلیل وجود سیستم خنک کنندگی بینظیر IceQ X بر روی آن، افزایش زیادی ندارد و همچنان در رنج حرارتی مناسب قرار دارد.

تست راندمان:

متخصصین آزمایشگاه legionhardware کارت کارت گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5 را در حالت Overclock شده مورد بررسی قرار دادند و راندمان آن را با برخی از کارتهای گرافیکی موجود مقایسه نمودند. همانطور که در نمودارهای مقایسه ای مشخص است، راندمان این محصول HIS در این شرایط مشابه HD 6850 1GB/DDR5 می باشد و این در حالیست که قیمت کارت گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5 در رده پایین تری قرار دارد.

2s8u44h4n71lnry0p85j.jpg

190ai8mbwbzr255s8yn7.jpg

so8bnad1gpxmzwkbb8k.jpg

نتیجه گیری:

عملیات Overclocking این کارت، کاری بسیار آسان و سریع است جهت دستیابی به راندمانی بالاتر. اکثر کارتهای گرافیکی HIS HD 6790 IceQ X 1GB GDDR5 قابلیت دستیابی به فرکانس هسته 950 مگاهرتز را دارند که این خود به معنی 110 مگاهرتز افزایش و یا 13 درصد بهینه سازی است. در آزمایش انجام شده جهت Overclocking هسته به 980 و حافظه به 1250 مگاهرتز، حرارت محصول تنها از 54 درجه به 57 درجه افزایش یافت و این افزایش حرارت کاملا ناچیز بوده و کارت گرافیکی همچنان در رنج حرارتی مطمئن کار می کند. در اکثر آزمایشهای انجام شده در نرم افزارهای مختلف، راندمان کارت گرافیکی حداقل 10 درصد افزایش یافت و این یک تقویت بسیار مناسب محسوب می شود.

منبع : انفورماتیک گستر

ویرایش شده توسط morteza.p
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

میشه لطف کنین قیمتشو هم بذارین

داخل سایت شرکت انفورماتیک گستر مدل معمولی رو 260 زده اما توی بازار پائین تر از این حرفاست ...

http://www.infogosta...at.asp?Cat=6000

ویرایش شده توسط morteza.p
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

عزیز فکر نمیکنم قیمت 6790 اینقدر بالا باشه !

من 5 روز پیش سافایر 6870 خریدم با قیمت 259 تومان با یک سال گارانتی فیوچر . و خیلی تفاوت قدرتی بین 6870 و 6790 هست

فکر میکنم قیمتش باید زیر 200 باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله درسته زیر 200 هست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

HIS نسبت به برند های دیگه هم بهتره هم گرونتر!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

اگه اینطوری باشه که 6870بهتره.بااین قیمتی که 6790his....داره.برند سافایر خیلی ارزونتره کلامثلا 6850زدن 225هزار تومان که بدون اور کلاک از6790سرتره

ویرایش شده توسط karam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...