رفتن به مطلب

نقدی بر عنوان برجسته اکشن سال -Nioh


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

 

سامورائی کیست؟

سلحشوران ژاپنی، سامورایی به جنگجویان نظامی ژاپن قبل از صنعتی شدن گفته می‌شود. آنان از خانواده‌های اشراف ژاپنی بودند که در ارتش‌های خصوصی استخدام می‌شدند و به دای‌میو ها (اربابان محلی) خدمت می‌کردند. آن‌ها از سال ۱۱۵۹ میلادی در جنگ‌های داخلی شرکت می‌کردند. سامورایی‌ها سوارکارانی بسیار ماهر و در استفاده از شمشیر، کمان و نیزه زبردست بودند ن افراد پیرو مجموعه ضوابطی بودند که بعدها بوشیدو نامیده شد. گرچه تعداد سامورایی‌ها کمتر از ۱۰٪ جمعیت ژاپن بود اما آموزه‌های آنان را همچنان می‌توان هم در زندگی روزمرهٔ مردم ژاپن و هم در هنرهای نظامی ژاپنی امروز مشاهده کرد.

مردی مسلح  و کم حرف  که  گوشه ای ساکت به سبک  خاصی نشسته است.او باید ارباب داشته باشد ، زیرا بدون ارباب او یک رونین است، محکوم به نابودی، اگر برای اربابش اتفاقی بی افتد باید انتقام ارباب خود را بگیرد و بعد اقدام به هاراگیری کند، خودکوشی آیینی سامورایی،در آورن اعضا داخلی  حفره شکمی!  شادی بعد از پیروزی  و انتقام برای او معنایی ندارد زیرا یک سامورایی نمی تواند در سایه شکست زندگی کند پس مرگ را با آغوش باز می پذیرد البته نه  قبل ازاینکه دنیارا برای دشمنانش و آنانی که به او یا اربابش  خیانت کرده اند، به جهنم تبدیل کند.

گام زدن بین  سنگ قبرها....

 اگر از شما بپرسند یک بازی وجود دارد که  مبارزات مرگ بار ،خونین و سرعتی نینجا گیدن را با   الگوی ریتمیک  و نیازمند دقت بالای سولز  و عناصر RPG این سری   جذاب ترکیب میکندو ژاپن باستان را نیز به عنوان میدان نبرد  برگزیده و اتمسفری تاریک و خشن را به نمایش می گذارد با خود چه می گویید؟ احتمالا  پاسخ شما این است:

چی ؟؟سبک سولز  بگذار راحت باشم هنوز از  اولین باس (قهرمان نقابدار شوالیه شکست خورده ) سولزIII گذر نکرده ام.... اگر چنین بازی وجود داشته باشد تجربه اش دل شیر میخواهد و من حوصله اش را ندارم....

اگر پاسخ شما همان نوشتار بالاست پس ادامه ندهید زیرا پشیمان خواهید شد،اما و این یک امای بزرگ است: اگر اهل مقاومت و تحمل سختی ها هستید   و سری سولز رو چون جواهری در دنیای  بشدت    پاستوریزه شده بازی های رایانه ای می شناسید و نبرد با  شاه بی نام Nameless King را در بلندای برج طوفان تپه اژدهای سولز 3 تجربه کرده اید پس با نوشتار همراه باشید تا به ماورای سختی  سفر کنیم آنهم در سرزمین سامورائی ها و شگفتی ها  در ژاپن  سال 1600......

 

c60e12813232d0245bc8bc01fba50199.jpg

 همه مردان باید بمیرند....

بازی Nioh یک اکشن نقش آفرینی   تولید شده به دست Team Ninja و انتشار یافته توسط Koei Tecmoکه گیم پلی  آن حول محور    کاووش در محیط های پیچیده و  شکار هیولاهایی که آن محیط هارا آلوده نموده اند قرار دارد .

از لحاظ زمانی و تاریخی  در ژاپن اوایل 1600 میلادی قرار داریم، نسخه ای خیالی از دورانی آشوب زده هنگامی که ژاپن در هنگامه جنگ داخلی قرار داشت،  عصر Sengoku ،عصر درگیری های پیاپی نظامی و قیام های مختلف که با نبرد Onin آغاز شد،جنگی داخلی  که فروپاشی ژاپن فئودال و اوج گیری حکومت توکوگاوای شوگانی (1600 تا 1868) منجر شد و ژاپن رابرای سالها  به تاریکی فرو برد.در این سالها شوگان های خاندان توکوگاوا  از قلعه Edo  بر تمامی ژاپن حکم میراندند و به همین دلیل این دوران را دوره Edo یا دوره توکوگاوا نیز  می نامند.داستان Nioh  از این بستر پر تلاطم تاریخی برای  خلق  یک نسخه خیالی فانتزی تیره بهره میبرد و چه  هماهنگ است این بستر  پرتلاطم با نسخه خیالی فانتزی سیاه  تیم نینجا. قهرمان داستان، سامورایی بلوند، ملوانی به  نام ویلیام در حالی که در تعقیب یک دشمن است به ژاپن اشوب زده  میرسد و توسط هاتوری هانزو خادم leyasu از خاندان توکوگاوا اجیر می شود تا  Yōkai های  برخواسته در دل این آشوب جنگ را نابود کند.

3e2fa9fb85e32262607935b171ac5fbe.jpg

Yōkai  به زبان ژاپنی به معنای روح ، فنتوم ،  حضور چیزی ناشناخته و نامعلوم  ترجمه می شود و  هیولاهایی ماورالطبیعه  و شیاطین را شامل می شود. سالها نبرد وخون ریزی و کشتار باعث  حمله این شیاطین به   قلمرو انسان ها گشته است. در این نوشتار قصد ندارم داستان بازی را اسپویل کنم پس به ادامه پیش نمایش  این بازی شاخص 2017 میپردازیم.

گر صبر کنی .....باس را شکست خواهی داد.......!!!

تجربه Nioh یک تجربه چند لایه است. به کمک  سیستم مبارزاتی الهام گرفته شده از Dark souls  شما قطعاً به ارزش دفاع پی میبرید و  قدری صبور تر خواهید بود.با هر بار مرگ شما نقاط قوت و ضعف خود و دشمنتان را بهتر خواهید شناخت. نبرد هایی خونین و  پر آشوب به سبک کارهای دیگر تیم نینجا در اینجا  دقت و حوصله شما را به مرز های نهایی نزدیک می کنند و   تعداد مرگ های مجازی   از در و دیوار بالا می رود. جایی که گیم پلی اکشن محور بازی ،بشدت به مبارزات تاکتیکی و چالاکی بالا پاداش خواهد داد  و کندی و عجول بودن را بشدت تنبیه خواهد کرد و علیرغم مرگ های بیشمار مجازی ، Nioh به طرز شگفت آوری پر شده از راهکارهای متنوع برای  گذر از چالش های سر سخت و بیشمارش.

زمان زمان ژاپنی نا آرام است و بستری مناسب برای تیم نینجای ژاپنی، استودیو یی که  مسئول ساخت یکی از بهترین بازی های اکشن تمام ادوار" نینجا گیدن و ریو هایابوسای معروفش" است.

02c72e45736998b8c89223a34f9d309b.jpg

علاقه بی پایان Koei tecmo برای  نمایش عصر سنگوکو در اینجا در برجسته ترین شکل خود برای به تصویر کشیدن Nioh در خدمت داستان سرایی قرار دارد. ویلیام ، قهرمان  غریبه برای چنین  جهانی ، حکم نفسی تازه درجهان های شناخته شده تکمو را با خود به همراه دارد.زندگی ناآرام  ویلیام که در داستان به عنوان اولین سامورائی غربی معرفی می شود و توانایی بالایش در مبارزات  و دانش برجسته اش  از سلاح های هنر های رزمی سرزمین ،هسته داستانی ماجرای بازی را شکل میدهد.دشمن داستان مورخ انگلیسی  و هموطن مرموز ویلیام، Edward Kelley انگیزه ویلیام برای ادامه ماجراهای جذاب بازی است، هردو مرد به دنبال یک سنگ باستانی میگردند  که در این سرزمین باستانی وشگفت انگیز یافت می شود: Amrita سنگی که قرار است به  ملکه الیزابت کمک کند  جهت جبهه نبردش با اسپانیا را به سمت  سرزمین ویلیام تغییر دهد.

72fae4dc1147037a7b3ab2c224cb2ac7.jpg

نیمه شب با مرگ در باغ خیروشر

 در طی بازی، بازیباز با مرگ قدم میزند و مرگ نه تنها بر اثر شکست های پیاپی بازیباز در مبارزات به سراغش می آید بلکه چون گردی بر سرزمین های  تاریک و نابود شده بدست  نبردی بی پایان، پاشیده شده است، سرزمینی که  ویلیام در آن گام میزند جهنمی  واقعی ایست.با گذر از بسیاری از مراحل Nioh  این احساس به  مخاطب دست میدهد که گویی پا به درون  یک سکانس پایانی خیالی  از آثار آکیرا کوروساوا کارگردان بزرگ هم وطن تیم نینجا نهاده است.  خرابه هایی که به هر سو تا بینهایت  قد برافراشته اند و  آتش و کوهی از جنازه ها تزیین کننده  این نقاشی سورئال هستند، جایی که موسیقی مدهوش کننده  به طرز موثری جوهره تصویر به نمایش در آمده را بر سر آنچه باقی مانده  چون پتکی فرود می آورد.

 

df6f495a12fae0cd077b9b0df1925dfa.jpg

این چشم انداز نابودی، بستری مناسب برای   دشمنان  مرگبار بازی است.yokai های شیطانی  که بشدت وامدار فوکلور ژآپن باستان هستند. درست همانند Onimusha و Toukiden دو بازی دیگر مشهور ، تیم نینجا تمام تلاش خود را در خلق این هیولاهای شگفت انگیز  و هراسناک به  کار برده است. تصوری که در خلق این مخلوقات به کار رفته، تخیلی است  که  مخاطب را قطعا تکان خواهد داد: ogresهای چالاک و کلاغ های  قاتلی که به شکل راهب های بودایی تزیین شده اند. باید ستود این همه زیبایی هراسناک و دیوانه وار به کار رفته در طراحی این مخلوقات خیره کننده را ، البته اگر فرصتی در حین فرار از ضربات مرگبارشان باشد، مخاطب شاید بتواند از این همه طراحی خیره کننده لذت ببرد.

در زمان شک، ایمانم را راسخ نگاه خواهم داشت...

 این احساس شک و تردید در داشتن توانایی کافی در  شکست دادن دشمن روبری شما در تمام طول بازی در Nioh بر  Gameplay بازی سایه افکنده است.چالش ها و نیازمندی های نبرد در Nioh را نمی توان دست کم گرفت. در صورتی که از لحاظ  سطح و Level با دشمن روبرو بیش از یک یا دو لول فاصله توانی نداشته باشید ، برخی از دشمنان قادرند با یک ضربه  کار را تمام کنند. البته گهگایی می توان یک گذرگاه را بدون ضربه خوردن خالی کرد که  این البته خوش شانسی محض است. البته از آنجایی که سیستم مبارزاتی و  حرکتی دشمنان  فاقد آن الگوهای  رفتاری غیر قابل پیش بینی مبارزات PVP می باشد ، شما  قادر خواهید بود بعد از چند بار روبرو شدن با یک مخلوق ، پایان  الگوی چند ضرب آن را حدس زده و خود رابرای حمله و ضد حمله آماده کنید. اینجاست که بازی کشف شما را حدس زده و لایه دیگری از سیستم مبارزاتی شاهکار Nioh برداشته می شود. دشمنان در وسط اجرای کومبو سبک مبارزاتی را تغییر داده و یا از زوایایی دیگر حمله میکنند.چیزی که در مبارزات NioH به آن بر خورد خواهید نمود و بارها با آن کشته خواهید شد. این دشمنان به قدری هوشمندانه مبارزه می کنند  که بعضی مواقع شما آرزو می کنید ای کاش میشد بخاطر زیرکی شان به آن ها پاداش داد! آن زمانی که شما بعد از بیست بار شکست خوردن از دست باس یک منطقه کنترلرتان را به گوشه ای انداخته و خود  با غم و اندوه به صحنه مرگ خود فکر میکنید.

 

efc2d40b9e44d04f25caf9677cd85407.jpg

در هنگام نبرد به دل هراس راه نخواهم داد....

 NioH دربهترین حالت ممکن زمانی می درخشد که  ویلیام در نبردی تک به تک درگیر می شود. هر دشمن و مخلوق بازی ،قبل از لانچ برای اولین ضربه کلی اطلاعات درباره خود فاش می کند. با مطالعه    الگوی حمله آنها و طرز ایستادنشان قبل از شروع نبرد، میتوان با استفاده از الگوی مناسب حمله، اثر حمله آنها را خنثی یا کم نمود. پوشش ظاهری این دشمنان نیز معمولا نوع حملات آنها را  مشخص می کند. ماهیگیرانی که شمشیر بسته اند، با دو دست  ضرباتی باز را اجرا میکنند، ضرباتی که به شما فرصت میدهد داخل گارد آنها شده و ضربات خود را پیاده سازی کنید. بازیبازان دارک سولز  براحتی متوجه این رفتار ها خواهند شد. سامورایی های زره پوش  و سرسخت با نظمی بالا درگیر شده و در مبارزات  بشدت موثر ظاهر می شوند. همین که تبحر شما در به کارگیری شمشیر افزایش می یابد،  آسانتر قادرید  دیگر دشمنان شمشیر زن بازی را با شناسایی حرکاتشان ، غافل گیر کنید. همین که دشمنان بازی را از روی ظاهر شناسایی کرده و قادر باشید از نبرد در مقابلشان  پیروز بیرون آیید، جزءلذت بخش ترین لحظات بازی Nioh بشمار می آیند.در هنگامه همین سکانس های خونین نبرد است که  متوجه خواهیم شد نه تنها کل ساختار بازی  وام دار سری محبوب سولز است، بلکه الگو های مبارزاتی بازی جوهره سیستم مبارزاتی سری بازی ها یSquaresoft  یعنی Bushido Blade را دردل  خود جا داده است.

پایه و اساس مبارزات  Nioh مدیریت استامینا است که البته در بازی Ki  نامیده می شود- KI در اینجا مشخص می کند چه  تعداد شما قادرید به دشمن ضربه وارد کنید. حالا این نکته را درنظر داشته باشید: برای پیچیده تر شدن اوضاع نبرد تصور کنید برخی از دشمنان Dead zone  های از Ki ایجاد میکنند و ki در این حوضچه ها  به صورت خودکار پر نخواهد شد! یعنی در ددزون شما باید استامینای خود را بشدت  مراقبت کنید. زیبایی Nioh اینجا نمایش  داده می شود: در بینهایت راه های غلبه بر چالش ها: در این نواحی ضد Ki شما باید از   محلول های تقویت کننده استامینا و یا سلاح هایی که Ki را بوست می کنند استفاده کنید. از آنجایی که دشمنان بازی نیز به میزان استامینای خاصی محدود هستند، بازی فرصتهای  تاکتیکی و  موقعیت های  حمله جالبی را فراهم می آورد و به بازیباز آزادی عمل می دهد تا هرگونه که می خواد این فرصت را مورد استفاده قرار دهد.سکانسی که گویی از دل یک نبرد سینمایی سامورایی بیرون کشیده شده است ، وقتی  شما  و دشمن مقابلتان نفس نفس زنان،به دلیل  تخیله شدن کامل Ki و خستگی نبرد، کاملا بی تحرک شده اید.این سکانسها با چنان تحرک و تعلیقی همراه اند که توصیفشان سخت است ... اینکه میدانید با جاری شدن اولین ذره های Ki  و بدست آوردن نفس تان  یکی از شما فرو خواهد افتاد.

 

e998c90d752dcd3a0c783a23261bb4b8.jpg

شورش یک سامورایی

  زمانی که دشمنی را دربازی می کشی  در ازای آن Amrita دریافت می کنی. همان روح در سری سولز. این عنصر کلیدی برای  ارتقاء  شخصیت و لوازم در شراین های مجاور استفاده می کنی. Bonfire های سری سولز در اینجا شراین ها هستند. بمیر و  در نزدیک ترین شراین ظاهر خواهی شد؛ لوازمت  همراهت هستندولی تمام  آمرثا را از دست داده ای! پسش میخواهی ؟ بجنگ تا به جنازه ات برسی، قبری نورانی . صبور باش و پیروزی، عجول باش و یک مرگ دیگر  و آمرثای ازدست رفته و آنگاه است که  حاصل  مدتها زحمتت از دست رفته و چون یک سامورایی که اربابش از دست رفت،  شورش میکنی!

  زاتویچی و صندوقچه گنج....

در طی بازی ، ویلیام به رنچ گسترده ای ازآیتم های احیاءکننده و تقویت کننده و .. دسترسی دارد. سلاح هایی با کارایی  و توانایی های جادویی در اختیار ویلیام قرار خواهد گرفت و سیستم Loot بازی با شباهت با الگوی loot  دیابلو سلاح هایی جدید باخصایصی متفاوت در اختیار بازیبار قرار خواهد داد. بندرت میتوان دو سلاح با stat های یکسان در بازی یافت زیرا هر سلاح تاثیر های ویژه مختص به خود را دارد. پنج گونه سلاح های Melee، سلاح های گرم و  توانایی های جادویی نیز در اختیار شما قرار دارد تا به کمک آنها اشوب به پا کنید. با گشت وگذار در محیط و تکرار عملیات های جانبی کامل شده و کشف کردن کامل سیستم های مبارزاتی بازی و یافتن نقاط ضعف و قدرت آیتم ها و سلاح ها و دشمنان، شما قادر خواهید بود قبل از پیشروی در بخش داستانی و مراحل جدید، به آمادگی کامل  تسلیحاتی و جسمانی برسید و درنهایت اگر آیتم ها و منابع برای شکست دادن باس در ده دور اول رویایی کافی نبود! فارمینگ و لول گیری بیشتر یک راه حل مناسب خواهد بود!

 

a3e0feaeee985f5535c25dde59745533.jpg

مسیر انتقام...

 مهم نیست که چگونه راه پیشرفت خود را می جویید، عظمت و تنوع محیطی سرعت پیشرفت بازی را چنان برای شما می چیند که براحتی ببیشتر از 80 ساعت برای اکثر بازیبازان ، اتمام بازی زمان خواهد  برد. طراحی  هوشمندانه محیط ها با چینش دشمنان، لذتی خاص به مخاطب اهل جستجو  هدیه میکند. مسیر پیشرفت بازی با پاگردهای تنفسی مناسب اجازه میدهد مخاطب  نفس تازه کرده و به کارهای انجام شده و کوئست های کامل نشده فکر کند. برای مثال بعد از دو مرحله سرسخت و نفس گیر در میدان نبردی خونین؛ بازی شما را در مرحله ای کمتر  چالش برانگیز  البته هنوز هم   پرتنش، یک جنگل مه آلود قرار می دهد که پایگاهی برای نینجاهاست!  هر مرحله و هر محیط بازی  عمقی خاص به خط تکامل بازی می بخشد، زیرا مراحل نه تنها  از بعد بصری و هویتی بسیار ممتاز ومتفاوت طراحی شده اند، بلکه پر شده اند با پازل های چالش برانگیز.lga یکی از مراحل بازی اوج طراحی این  معما های محیطی را به نمایش می گذارد. آنقدر درهای مخفی و مسیر های  پیچیده در این سرزمین شینوبی وجود دارد که شما واقعا به کاغذ و قلم برای یاداشت برداری نیاز پیدا می کنید. در جلوتر محیط برعکس می شود و سقف محیط  به  کف محیط تبدیل می شود و این تنها بخش  پیچیده نیست وقتی متوجه شوید  گوشه و کنار محیط در تاریکی ها و پشت درها نینجا ها منتظرند تا شکارتان کنند. Iga فقط یک گوشه از مارپیچ بی انتها و شگفت انگیز Nioh است ، الهام گیری از مارپیچ سولز گونه، پیدا کردن میانبرهای جهان بازی را بینهایت جذاب و لذت بخش نموده است.

ماجراجویی های  زاتویچی ....

در حین همین ماجراجویی هاست که ازدرون جنازه ها و صندوق ها سیستم لوت بازی بشما  پاداش داده و سلاح ها و آیتم های خاصی را به شما هدیه خواهد داد. البته در این ماجراجویی ها آخرین سخنان مردگان به شکلی طنینی در گوش ویلیام ، او را  از خطری پیش رو آگاه می کند. پیغام هایی که در  آخرین     لحظات توسط دیگر جنگجویان  بر روی محیط حکاکی شده است. اخطاری برای زندگان، چه می خواید یک پرتگاه مرگبار باشد یا یک yokai سرسخت.

 

fea089997b3915a89c45cd7a1d96d1f2.jpg

 بازیگران شناخته شده ژاپن در بازی حضور دارند.

 شمشیر انتقام...

 همانند تمام بازی های تیم نینجا چالاکی کلید مبارزات است.سیستم مبارزاتی پیچیده ای که به شکل یک ساختار یکپارچه طراحی شده است. شما در هر لحظه به دو سلاح Melee و دو عدد دوربرد دسترسی دارید و سه stance  بالا ، وسط و پایین را با هرسلاح میتوانید به کار ببرید.

هرطرز گارد گرفتن شما و ایستادنتان، حرکت های خاص خود را دارد. حرکات تهاجمی از گارد بالا استفاده میکنند و گاردپایین حرکات تدافعی است و میانی نیز بالانس  هر دو.در یک چشم بهم زدن میتوان گارد وساختار مبارزاتی بازی  را تعویض نموده و کمبوهایی مرگبار پیاده کرد.از کاتانا به تبر در یک لحظه شکست گارد حریف برگشت به کاتانا  و پیاده سازی تعداد زیادی ضربه. نوع سلاح و زره پوشیده شده و گارد در ترکیب باهم برپیچیدگی مبارزاتی بازی می افزایند و  میزان مصرف Ki را نیز تعیین می کنند. حمله و دفاع و جاخالی دادن همه Ki را مصرف میکنند و با تمام شدن کلیدی ترین عنصر مبارزه، شما تقریبا بی دفاع خواهید بود.زره سنگین دفاع بیشتری فراهم می کند ولی بشدت به مصرف Ki می افزاید. ضربات سنگین و قدرتی گارد بالا از Ki  مصرف بالایی دارند  و اماده باشید تا سریع از گارد بالا به سلاح و گاردی کمتر مصرف کننده Ki  سوییچ کنید. سیستم ریلود گیرز را به خاطر دارید؟ اگر در لحظه ای مناسب ریلودمیکردید خشاب قدرتمند تر می شد.  مدیریت Ki و همچنین ki pulse جزء کلیدی بازی است.به دشمن ضربه بزنید و Ki  همچون ابری سفید در اطراف شما جمع می شودسریعا دکمه شانه ای R1 یا RB را فشار دهید. بخار تجمع می یابد و Ki باسرعتی سریع  و برق آسا پر می شود.استاد شدن در Ki پالس زمان میبرد ولی بدون آن جلوتر در بازی شما یک مرده متحرک خواهید بود.

یک پیچیدگی دیگر مبارزات، در طی بازی ارواح نگهبان استت های دفاعی شما را تقویت می کنند. در هنگام مبارزه رو ح شارژ می شود و وقتی پر شد میتوان آن را برای نابودی دشمنان رها نمود.افکت های این ارواح متفاوت هستند ، برخی دشمنان را کند میکنند برخی دفاع شما را بوست میکنند و... پر کردن  گیج روح نگهبان  و رها سازی و استفاده صحیح از آن بسیار حیاتی است.وقتی کشته شوید روح نگهبان نیز در محل قبر باقی می ماند و مردن و از دست دادن این عنصر علاوه بر امرثا، مرگ مجازی را بیش از پیش سخت تر می کند.

 

2b12495ee20127923da7c8ab90113a7d.jpg

سامورایی بلوند؟ کمیاب تر از yokai!

هفت سامورایی...

بازی را می توان به شکل Co-op تجربه نمود البته Co-op نه به شکل سنتی .-هیچ راهی وجود ندارد که تمام داستان را در یک بخش جدید با دوستتان تجربه کنید و همان سیستم guest سولز در اینجا نیز کاربرد  دارد. البته برای اینکه یک مهمان به جهان شما بپیوندد باید او هم همان مرحله و محیط را آزاد یا کامل کرده باشد. در حالت cooperative play  جان باسها کمی افزایش پیدا می کند ولی درجه سختی بازی  خیلی تغییری نمی کند. با کمک دیگر سامورایی ها ، مرحله ای که سه ساعت زمان می گیرد را می توان در 15 دقیقه  تمام کرد. البته اگرآن سامورایی ها همانند هفت سامورایی کوروساوا آنقدر شجاع باشند!

 سریر خون.....

Nioh بازی زیبایی از بعد بصری نیز هست. برج های تاریک و  روستا های خرابه ژاپن باستان و دشت های  برف گرفته .. همه و همه زیبا و تاثیر گذارند . بازی در حال 60 فریم و 30 فریم اجرا می شود. 4k در حالت 30 فریم بازی را بشدت زیبا و سینمایی می کند و بازی کاملا  قابل بازی است.آنهایی که خواستار فریم بیشتر هستند می توانند 60 فریم را در رزلوشن های پایین تر به کار بگیرند و اکشن جنون آمیز بازی را  جنون آمیز تر کنند!

6def59f0f57a3116c8346b78b2087acb.jpg

مرگ یک سامورایی...

اگر چه شبح شکست در هر لحظه بازی  حضوری هراسناک دارد، مردن در Nioh نا امید کننده نیست. این موضوع مدیون   طراحی دقیق پیشرفت شخصیتی و آزادی عمل  ایجاد  شده برای مخاطب در بعد مبارزات پیچیده بازی است. مبارزاتی که شاید سریع یادبگیریم ولی مدتها زمان میبرد تا در آنها به استادی برسیم.  این موضوع نباید برای کسی  غافلگیرانه باشد که  دوراندیشی و صبر، عناصر کلیدی سری سولز ، در این جا به دقت پیاده سازی شده اند.  Nioh از اینکه کلون سولز باشد خجالت زده نیست، قوانین خاص خود را دارد و  مهر کپی محض بودن به آن نمی خورد. بهترین لحظات Niohآن لحظاتی است که شما فکر میکنید برتری با شماست و در همان لحظات است که یک حرکت اشتباه شکست را به همراه دارد، درست در مقابل آن، انجام  حرکتی عاقلانه شما را پیروز نبرد می کندو آنجاست که حس می کنید شکست ناپذیرید. شاید بعد ازنبرد با اولین باس بازی   از سختی زیاد گریه کنید، فریاد بزنید... حدس بزنید چه خواهد شد ؟ بازی از اینجا به بعد تازه شروع می شود و باسهای بعدی بسیار سخت تر. سری دارک سولز را دوست دارید؟ سامورایی ها ؟ نینجا ها؟ انیمه دارک فانتزی ؟ آماده مرگ شوید زیرا  Noih ها تجربه ای است که جادوی وجودش هرگز از یادتان نخواهد رفت.

 

2fa0715ab2f460e3d878d9acdfb478a3.jpg

.

 تریلر های خیره کننده PAX و لانچ بازی:

یک

دو

 

رضا قاسمی

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

Nioh_CompleteEdition_MainVisual.0.thumb.jpg.70b7b1c211da941ecf0cdaa05bc2fe32.jpg

نسخه PC بازی با نام Nioh: Complete Edition  فقط از طریق استیم درتاریخ 7 نوامبر عرضه خواهد شد. تکمو اعلام کرده که نسخه پی سی  شاما تما DLC های معرفی شده تاکنون است :

Dragon of the North, Defiant Honour and Bloodshed’s End

بازی نسخه پی سی از قابلیت UHD و 4k 30 فریم سینمایی و اکشن مود 60 فریم پشتیبانی می کند و برخلاف نسخه کنسولی تمام سلاح های هفت گانه بازی در ابتدای بازی آزاد هستند و با پیشروی در بازی و اتمام آ« ایتم های جدیدی آزاد خواهد شد.

یک ایتم جالب هم با نام Dharmachakra Kabuto  کلاه خود در بازی وجود دارد که تصویر زیر است:والو !! قرمز رنگ مربوط به چیه؟ گفته شده این کلاه خود متعلق به یک قبیله باستانی بوده که قادر بودندشیاطین رو از خود برانند البته عده ای خیلی تند رفته اند و نام کلاه خود رو گذاشتند Valve Kabuto ! حالا اینکه چرا کسی میخواد کلاه خود با والو روی سرش بپوشه مشخص نیست.

Dharmachakra_Kabuto.thumb.jpg.a254749ddac8bc8ec4310f92295f4fea.jpg

من می دانم چرا ! چون Nier auotmatia هم  والو استیم روپشت سرش جز ایتم هاش داشت و  700.000 نسخه در استیم فروخت!

 بازی 7 نوامبر عرضه خواهد شد .

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

نسخه PC بازی با نام Nioh: Complete Edition  فقط اط طریق استیم درتاریخ 7 نوامبر عرضه خواهد شد. تکمو اعلام کرده که نسخه پی سی  شاما تما DLC های معرفی شده تاکنون است :

درود

بسیار عالی رضا جان

خسته نباشی

فقط من یک اشتباه تایپی کوچیک دیدم که گفتم برای رفع نقص شدن خدمتت نشونش بدم با قرمز مشخص کردمش

جسارت نباشه البته ها:D

ویرایش شده توسط ArminZol
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان فقط تایپ این مطالب کلی زمان میبره ، حالا ترجمه ، جمع آوری و ... بماند 

تشکر رضا جان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اقا ممون خوب گفتی اینا رو ساعت یک و دو شب من تایپ میکنم.  دیگه اوموقع گیج میزنیم

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان لینک زیر میتونید اسکرین شاتهای زیادی ر و ببنید  . ;gamersyde عکس ها و یوئوهاش عالیه

https://www.gamersyde.com/game_images_3380_en.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا رضای گل یدونه ای نقدهاتون عالین عالی .انشااله که پایدار باشی و همینطو ر مارو با نقدات هیجان زده کنی رفیق

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

اوههههههههه

Nioh Complete Edition-CODEX  کرک شد.

پروژه امشب  هاردکور گیمرها!:4_joy:

https://www.downloadha.com/game/nioh-complete-edition/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 54 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

اوههههههههه

Nioh Complete Edition-CODEX  کرک شد.

پروژه امشب  هاردکور گیمرها!:4_joy:

https://www.downloadha.com/game/nioh-complete-edition/

اره من هم دیدم ولی هنوز لینک ها رو نذاشته ^_^

هنوز 10 پارت از ولفن اشتاین توی صفه ایشالا تموم شه اینو میگیرم

ولی همچین بازی بدون دسته خیلی حیفه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 44 دقیقه قبل، Hosein Amiri گفته است :

اره من هم دیدم ولی هنوز لینک ها رو نذاشته ^_^

هنوز 10 پارت از ولفن اشتاین توی صفه ایشالا تموم شه اینو میگیرم

ولی همچین بازی بدون دسته خیلی حیفه

 

من دارم تورنت میگیرم اره اونموقع که خبر رو گذاشتم ده دقیقه بود ریلیز شده بود خودددانلودها هم حداقل سه چهار ساعتی طول میکشه تا اماده کنه.

خیلی منتظر این بازی بودم کلا کلون های سولز رو مثل خود سری میپرستم.صد در صد با کنترلر بازی کنید این  رو صد در صد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، rezagtx گفته است :

من دارم تورنت میگیرم اره اونموقع که خبر رو گذاشتم ده دقیقه بود ریلیز شده بود خودددانلودها هم حداقل سه چهار ساعتی طول میکشه تا اماده کنه.

خیلی منتظر این بازی بودم کلا کلون های سولز رو مثل خود سری میپرستم.صد در صد با کنترلر بازی کنید این  رو صد در صد.

اره هرجور شده باید یه دسته جور کنم حیفه ^_^

خدا رو شکری از سر کل کل  و رقابت سونی و مایکروسافت امسال عنوان های خیلی خوبی واسه pc اومد

از یه طرف hell blade و nioh از یه طرف هم انحصاری های مایکرو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام
دوستان آیا امیدی هست که بشه بازی رو با موس هم انجام داد ؟
یا باید بیخیالش بشیم ؟
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 34 دقیقه قبل، mInI_ClockEr گفته است :

با سلام
دوستان آیا امیدی هست که بشه بازی رو با موس هم انجام داد ؟
یا باید بیخیالش بشیم ؟
 

نه اصلا پیشنهاد نمیشه خود ناشر گفته در پیج استیم بازی هست اگردقت کنید  بزرگ گفتن نیاز به کنترلر می باشد برای اجرای بهینه بازی. مثل دارک سولزه دیگه شما در این سبک بازیها فیدبکی که با کنترلر میگیری خیلی قویتره. مثل اینکه بخوایمcodروی وری هارد با کنترلر بازی کنم یعنی جوک!!!اونجا فقط موس و کیبورد ناجی میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 41 دقیقه قبل، Hosein Amiri گفته است :

اره هرجور شده باید یه دسته جور کنم حیفه ^_^

خدا رو شکری از سر کل کل  و رقابت سونی و مایکروسافت امسال عنوان های خیلی خوبی واسه pc اومد

از یه طرف hell blade و nioh از یه طرف هم انحصاری های مایکرو

سونی هم البته مفت باز نیست مایکروسافت هم که تازه فهمیده یک میلیارد کاربر سیستم عامل داره!!اندازه صد برابر تمام کنسول های دنیا!

این رو خود ناشر بعد از اینکه عنوان  nierخیلی فروش کرد در استیم تصممیشون عوض شد و ضمنا یک بازی انحصاری هرچقدر هم خوب و بزرگ باشه شاید روی تک پلتفرم نتونه پول ساز بشه و فروش کافی کنه اینجاست که همه یاد استیم   و میلیون ها کاربر می افتن!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، rezagtx گفته است :

سونی هم البته مفت باز نیست مایکروسافت هم که تازه فهمیده یک میلیارد کاربر سیستم عامل داره!!اندازه صد برابر تمام کنسول های دنیا!

این رو خود ناشر بعد از اینکه عنوان  nierخیلی فروش کرد در استیم تصممیشون عوض شد و ضمنا یک بازی انحصاری هرچقدر هم خوب و بزرگ باشه شاید روی تک پلتفرم نتونه پول ساز بشه و فروش کافی کنه اینجاست که همه یاد استیم   و میلیون ها کاربر می افتن!!

اره قبول دارم

ولی از این هم نباید بگذریم که همه چی پول نیست واسه همه سازنده ها (البته یوبی سافت رو باید فاکتور گرفت:4_joy: )

مثلا اساسینز هر روز بد تر از دیروز . یه سبک تکراری که همش در حال تکرار مکررات هستن

گذشته از فروش من حاضرم یه بازی انحصاری باشه و به خاطرش کنسول بخرم ولی اینقدر خوش ساخت باشه که همیشه توی ذهنم بمونه

مثل The Last Of Us که بعد 4 سال موفق به بازی کردنش شدم ولی باز هم اینقدر روم تاثیر گذاشت که اشکم رو در اوورد . اینو جدی میگم واقعا واسه این بازی اشک ریختم .الانم بزرگترین دقدقه گیمیم اینه که کی میتونم نسخه 2 رو بازی کنم.

همین الان ww2 رو تموم کردم این بازی هم خیلی احساسی بود مخصوصا وقتی گذشته رو واسه پلیر به نمایش میکشه و به این موضوع پی میبری که چرا شخصیت اصلی اینقدر مصمم بود .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

نه اصلا پیشنهاد نمیشه خود ناشر گفته در پیج استیم بازی هست اگردقت کنید  بزرگ گفتن نیاز به کنترلر می باشد برای اجرای بهینه بازی. مثل دارک سولزه دیگه شما در این سبک بازیها فیدبکی که با کنترلر میگیری خیلی قویتره. مثل اینکه بخوایمcodروی وری هارد با کنترلر بازی کنم یعنی جوک!!!اونجا فقط موس و کیبورد ناجی میشه.

اخه اقا رضا وجدانا دارک سولز با موس بهتر نیست؟ یهو میتونی برگردونی به هر جهت و کلا سرعت عمل زیاده. تو کنترلر باید شوک رو بچرخونی که نسبت به ماوس سرعت کمی داره. 

شاید من عادت ندارم به کنترلر. ولی مثلا god of war یا مثلا devil may cry 3 با دسته فقط میشه بازی کرد.یادمه درجه سختی dante must die رو با کنترلر بازی کردم که فقط باید سر سام اور دکمه میزدی.  حتی devil may cry 5 روی ماوس سرعت عمل سرعتی داره. تا هر زمان که دشمن وجود داشت منم رو هوا میموندم. این سرعت عملو مدیون ماوس بودم. 

ویرایش شده توسط pezhvak
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 7 دقیقه قبل، pezhvak گفته است :

اخه اقا رضا وجدانا دارک سولز با موس بهتر نیست؟ یهو میتونی برگردونی به هر جهت و کلا سرعت عمل زیاده. تو کنترلر باید شوک رو بچرخونی که نسبت به ماوس سرعت کمی داره. 

شاید من عادت ندارم به کنترلر. ولی مثلا god of war یا مثلا devil may cry 3 با دسته فقط میشه بازی کرد.یادمه درجه سختی dante must die رو با کنترلر بازی کردم که فقط باید سر سام اور دکمه میزدی.  حتی devil may cry 5 روی ماوس سرعت عمل سرعتی داره. تا هر زمان که دشمن وجود داشت منم رو هوا میموندم. این سرعت عملو مدیون ماوس بودم. 

والا من تمام دارم سولز ه   لرد اف فالن و سرج رو با کنترلر بازی کردم .اره سلیقه ای است ولی من فیدبک کنترلر رو خیلی  در این بازی ها دوست دارم. نه کند نیست من هر  کدوم رو new game ++++هستم!:4_joy: باید عادت کنی بعدش دیگه  حله . کنترلر چرخش ها و جاخالی رومی‌کنم در جهات خیلی خوب انجام میده مخصوصا با  کنترلر ایکس وان اس  خیلی خوشدسته. انالوگ هاش خیلی دقیق هستن. من باهاش کال اف  بازی کردم روی هارد. سلیقه ای است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 24 دقیقه قبل، Hosein Amiri گفته است :

اره قبول دارم

ولی از این هم نباید بگذریم که همه چی پول نیست واسه همه سازنده ها (البته یوبی سافت رو باید فاکتور گرفت:4_joy: )

مثلا اساسینز هر روز بد تر از دیروز . یه سبک تکراری که همش در حال تکرار مکررات هستن

گذشته از فروش من حاضرم یه بازی انحصاری باشه و به خاطرش کنسول بخرم ولی اینقدر خوش ساخت باشه که همیشه توی ذهنم بمونه

مثل The Last Of Us که بعد 4 سال موفق به بازی کردنش شدم ولی باز هم اینقدر روم تاثیر گذاشت که اشکم رو در اوورد . اینو جدی میگم واقعا واسه این بازی اشک ریختم .الانم بزرگترین دقدقه گیمیم اینه که کی میتونم نسخه 2 رو بازی کنم.

همین الان ww2 رو تموم کردم این بازی هم خیلی احساسی بود مخصوصا وقتی گذشته رو واسه پلیر به نمایش میکشه و به این موضوع پی میبری که چرا شخصیت اصلی اینقدر مصمم بود .

ww2بخش داستانی خیره کننده بود. هیتر ها ریختن  تو نت که ابروی این رو هم مثل اندرومدا ببرن!

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

هیتر ها ریختن  تو نت که ابروی این رو هم مثل اندرومدا ببرن!

اندرومدا رو نقداش نابود کرد. هیترا حتی تو ویچر3 هم بودنو هستن. طبیعیه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام رضا جان

ممنون به خاطر نوشتت

لینک این رو هم بذاری بد نیست واسه ملت :

https://en.wikipedia.org/wiki/William_Adams_(sailor)

 

دیدم خیلی از مردم کف و خون قاطی کردن هم تو استیم هم تو بعضی سایت های داخلی که این چه کاریه چرا ساموراییش ژاپنی نیست و این از حرکات غرب زدگی و این چرت و پرت هاست! که این نشون میده که خود شخصیت و بحث وجودیش واقعی هست و این شخصیت هم قدری بر پایه اون بوده ,و همچین شخصی واقعا سامورایی بوده در حالی که انگلیسی بوده! در واقع اولین سامورایی غربی ! منظورم اینه که بدعتی گذاشته نشده در زمینه غرب زدگی و این حرکات! اما ملت علاقه به جست و جو  ندارن قبل از گیر دادن!

البته به جز این شخص 3-4 تا سامورایی واقعی دیگه هم داشتیم در تاریخ که اروپایی بودن اما خب این مشهورترینشونه

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 7 ساعت قبل، Farjam گفته است :

سلام رضا جان

ممنون به خاطر نوشتت

لینک این رو هم بذاری بد نیست واسه ملت :

https://en.wikipedia.org/wiki/William_Adams_(sailor)

 

دیدم خیلی از مردم کف و خون قاطی کردن هم تو استیم هم تو بعضی سایت های داخلی که این چه کاریه چرا ساموراییش ژاپنی نیست و این از حرکات غرب زدگی و این چرت و پرت هاست! که این نشون میده که خود شخصیت و بحث وجودیش واقعی هست و این شخصیت هم قدری بر پایه اون بوده ,و همچین شخصی واقعا سامورایی بوده در حالی که انگلیسی بوده! در واقع اولین سامورایی غربی ! منظورم اینه که بدعتی گذاشته نشده در زمینه غرب زدگی و این حرکات! اما ملت علاقه به جست و جو  ندارن قبل از گیر دادن!

البته به جز این شخص 3-4 تا سامورایی واقعی دیگه هم داشتیم در تاریخ که اروپایی بودن اما خب این مشهورترینشونه

  فرجام جان میخواستم بیشتر از این اسپویل نشه :

قهرمان داستان، سامورایی بلوند، ملوانی به  نام ویلیام در حالی که در تعقیب یک دشمن است به ژاپن اشوب زده  میرسد و توسط هاتوری هانزو خادم leyasu از خاندان توکوگاوا اجیر می شود تا  Yōkai های  برخواسته در دل این آشوب جنگ را نابود کند.

 چون شما ببنید این پریو یو بوده الان دارم بازی رو تست میکنم میخوام مقاله کارایی رو ایجاد کنم. اونموقع  بازی اسپویل میشد.  باز  تئوری توطئه چیدن؟  بله فیلم  اخرین سامورایی هم باز یک شااره ای داره به همین  اروپایی امریکایی های سامورایی.

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...