رفتن به مطلب

نگاهی به Wolfenstein 2: The New Colossus


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

امروز فرصت یافتم تا بلافاصله بعد از دانلود بازی را تجربه کنم و  4 ساعتی در بازی بودم!

پنجه در پنجه نازی ها

نگاهی به یکی از  بهترین شوتر های  2017

Wolfenstein 2: The New Colossus

سالها پیش در مقاله ای با عنوان "جایی که گرگ ها جرات رفتن دارند" از بتسزدا برای دوباره سازی یک کلاسیک تشکر کردم. بازی ولفنشتاین، پدرشوتر اکشن اول شخص، بازی که تمام بازیبازان قدیمی ازآن خاطره دارند. منفجر شدن ناتزی ها با شاتگان درمحیطی که در آن زمان گرافیکش ورای تصور بود، شاهکار  استاد کارمک، فراموش نشدنی است.  درتلاش برای بازسازی این  عنوان مهم تاریخ بازی های رایانه ای دو بازی  در طی این سالها عرضه گشت. Wolfenstein New Order و Wolfenstein old Blood که هردو بازی هایی جذاب و خاطره انگیر بودند و البته  تفاوت های زیادی با نسخه های قدیمی  در این بازیها وجود داشت. راستش را بخواهید این ریمیک ها با اختلاف زمانی زیادی از نسخه های اصلی بازی ساخته شده بودند و بنابراین بیش از 98%  آنها  جدید بود بجز دو چیز!   سلاح های نابودگر و نازی ها!

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0008.thumb.jpg.bf205a76b4e754e5fda665b439284588.jpg

در کل نسخه Old blood جذابیتهای زیادی در خود داشت؛ سکانسهای نبرد در قلعه خرابه ، یاد آور بازیهای کلاسیک سری بودند و شماره یک New order (من را یاد  ترک موسیقی زیبای new Order ساخت سال 1994 با نام Elegia می اندازد ؛ علاقه مندان به سری متال گیر ، تریلیر سینمایی متال گر 5 فنتوم پین با این موسیقی خیره کننده تر شد) بستر داستانی را چید و بلازکویچ جدید را به ما معرفی کرد. استاد شکار فاشیست. اما نسخه های جدید تفاوت های خیلی جالبی با نسخه های قدیمی داشتند. حماقت به کنار، بازی های قدیمی اکشن شوتر محض پر از خون و خونریزی بودند ولی نسخه  جدید نه تنها ذات شوتر  بازی را حفظ کرده بود بلکه به آن روحی انسانی بخشیده بود. قهرمان هایی که برایمان مهم بودند. آدم هایی که داستان را روایت می کردند و ما با مرگشان غصه دار می شدیم چیزی که در نسخه های قبلی ولفنشتاین بندرت با آن برخورد میکردیم. بهرحال امسال زمان عرضه نسخه جدید است .  Colossus جدیدی بر سرکار می آید و خودتان را محکم بگیرید این یکی از آنها بزن و بکش هاست.

3308093-wolf_12.thumb.jpg.8a71871d356932d24357dfd306ecaa87.jpg

بی جی و  خانواده!

 

4 جولای...

شما فرصت فکر کردن به سیاست و بازیهای سیاسی را ندارید، در واقع یک  تیر در سر و بوم...تمام آن  خذعبلات از پنجره جسم به بیرون خواهند ریخت ، در واقع شما فرصت فکر کردن به هیچ چیزی را ندارید جز یک چیز!....بسته های تیر شاتگان در محیط کجا قرار گرفته اند! نسخه جدید بازی اینبار داستان جدید را روایت میکند و تمرکزش از اروپایی  که در آن آلمان در جنگ جهانی دوم پیروز شده است به آمریکای دهه 60 منتقل شده است.دهه 60 متفاوت از آنچه که ما می شناسیم.

3308112-wolf_10.thumb.jpg.90c69d6b91be69766933bc29b645ec37.jpg

طراحی هنری بازی  ستودنی است-به جزییات زره این سرباز دقت کنید.

سگ های ناتزی در خیابان ها رژه می روند و آمریکا به تسخیر رایش درآمده است. زمینه ای که ایجاد شده برای نمایش واقعی خشونت بار بازی بسیار مناسب به نظر می رسد. در کلاسوس جدید ما همان حس را داریم، حسی عجیب گرفتار شده در جهانی  به ظاهر آزاد ولی در واقع یک زندان بزرگ.سکانس آغازین  نمایش E3 بازی بشدت نگران کننده و از طرفی جذاب کارگردانی شده است.  این مرحله در شهر Roswell در نیو مکزیکو اتفاق می افتد  و تاریخ نیز 4 جولای را نشان می دهد روز استفلال ...آها ببخشید روز رژه نازیها. بلازکویچ در ظاهر یک مامور آتشنشان وارد شهر می شوددر حالی که یک بمب اتمی در  آتش خاموش کن خود حمل می کند!! ( واقعا عاشق این پارادوکس ها ی سری ولف هستم! در کپسول آتش خاموش کن، یک بمب اتمی جاسازی کنید!!) ودر خیابان اولین چیزی که نظرتان را جلب میکند دو عدد Klansmen با ردای سفید و کلاه مخصوص شان است.

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0006.thumb.jpg.7ef8fb2f9f052b3fdb887c785e0804cc.jpg

یک روز خوب در امریکای اشغال شده -مرحله شهر روزول

کو کلاکس کلان (به انگلیسی: Ku Klux Klan) یا به شکل کوتاه‌شده‌اش (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ای متوسل می‌شوند. برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا استفاده از ابزار ترور، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است. نام کوکلوس‌کلان از آمیزش واژه یونانی kuklos به معنای حلقه و واژه انگلیسی clan به معنای طایفه پدید آمده است. این گروه نخستین بار در ۱۸۶۵ میلادی به دست کهنه‌سربازان ارتش کنفدراسیون آمریکا بنیاد نهاده شد. اهداف آن‌ها جلوگیری از بازسازی و سنگ انداختن در کار جمهوری‌خواهانی بود که در جنگ پیروز شده و برده‌داری را لغو نموده بودند. آنها به تندی راه خشونت را پیش گرفتند. در واکنش به کردارشان، در آغاز آنان فعالیتهای کوکلاکس‌کلان را دروغ دانسته و آن را بهانه‌ای برای پیشروی ارتش فدرال به ایالت‌های متحد جنوبی می‌خواندند. سرانجام یولیسیز اس. گرانت رئیس جمهور آمریکا در آغاز دهه ۱۸۷۰ و با بهره‌گیری از زور و اعلامیه حق شهروندی ۱۸۷۱ آمریکا آنها را نابود ساخت. نام کوکلاکس‌کلان از سوی بسیاری از گروه‌هایی که با اعلامیه جهانی حقوق بشر مخالفند یا باورمندان به جدایی نژادی به کار برده می‌شود. در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ این گروه‌ها دست به یک سری کارهای خشن مانند بمبگذاریهایی که به کشتار کودکان و کارگران انجامید دست می‌زدند. اما امروزه اثار کمی از این افراد باقی مانده و مردم در عید هالووین برای شوخی لباس مبدل آنان را میپوشند و به در خانه ها رفته و اسنیکرز طلب میکنند . از ویکی پدیا.

3308110-wolf_07.thumb.jpg.908f3abf805daea41e092f7d17f0ca88.jpg

با یک تبر و  ناتزی خیلی کارها میشه کرد.... جمله خود بی جی در ابتدای بازی!

3308107-wolf_03.thumb.jpg.da6d58612bf90bcaa1d8babf67273055.jpg

دیدن KKK ها در کنار خیابان صحنه ای  نگران کننده است.همین که بدانید از دارید از کنار KKK ها گذر میکنید آنهم در خیابان و روز روشن و قادر به  انجام هیچ کاری نیستید. البته ناراحت کننده تر این است که بدانیم همین الان هم در زمان نگارش این نوشتار در آمریکای 2017 KKK ها در جهان واقعی فعالند. آمریکایی که ناتزی ها  جنگش را پیروز نشدند. ترکاندن ناتزی ها در سری ولف  خیلی جذاب است ولی دیدن KKK ها در خیابان و رد شدنشان از کنار یک افسر ناتزی و شنیدن این جمله از افسر ناتزی" از استایل اینها خوشم می آید!" هم نگران کننده هم بشدت   عجیب غریب است. KKK ها ایدولوژی شبه ناتزی ها را درسر داشتند حالا با پیروزی فاشیسم و تسخیر آمریکا به عنوان یک حذب قدرتمند و گروهی تندرو و رادیکال در خیابان ها حضور دارند، آنقدر خطرناک که افسر ناتزی  از سبک کار و الگوی زندگی ها خوشش می آید!سکانس آغازین بازی داستان کودکی بلازکویچ و مشکل پدرش با سیاهان و نژاد پرستی نیز در در ابتدای بازی جدید این موضوع را به ما گوش زد میکند که سازندگان  دست به نمایش موضوعاتی حساس زده اند و از این نمایش ها ترسی ندارند.

3308114-wolf_11.thumb.jpg.3a3912034279be5ca639ac021c291800.jpg

فقط بی جی با یک دست  کلت عادی  و در یک دست شاتگان   جهنمی !

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0003.thumb.jpg.33609fcdc9e0bbbdefa735e1de871d34.jpg

 نیروی مقاومت   و شخصیت ها جالب طراحی شده اند

3308111-wolf_09.thumb.jpg.0d4d8382069845a183d6e17605cfb05b.jpg

دور وبر شهر شاهد تغییرات جالبی هستیم، مثلا در یک روزنامه نقد و بررسی یک رمان درباره یک دیستوپیا یک کابوس اباد، میخوانیم . در این داستان که درواقع همین جهان واقعی ما است از دنیایی عجیب و بد صحبت شده  که در آن  متفقین پیروز شده اند! یعنی همین مسیر واقعی تاریخ و در داستان آن از   عدم وجود اخلاقگرایی و انسانیت  در چنین جامعه ای بشدت انتقاد شده است !. یک جایی دیگر در روزنامه ای، ادیتور آن نشریه از  آلمان بخاطر نجات آمریکا از بیماری  اجتماعی که گریبان گیرش بود تشکر میکند. تغییر رنگ  جلد آلبوم مشهور بیتلز ها Abbey Road دیگر قطعا به شما گوشزد میکند که در نسخه ای شدت تحریف شده از تاریخ قرار گرفته اید.

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0002.thumb.jpg.f337acf344f104f94bfdfe70cd818360.jpg

سکانس تبر  وحشتناک!

د رکل پارادوکس های  تاریخی خیلی جذابی در داستان به کاررفته و  این  تضادها با نسخه ها واقعی  از جهان ما منجر به خلق جهانی شده اگر چه تخیلی ولی بشدت واقعی و گزنده. بعد از این را احتمالا در دموی مشهور e3 دیده اید. شما وارد یک نهار خوری می شوید جایی که مادری درحال تمرین زبان آلمانی با کودک خود است و به او می گوید او احتیاج دارد که این زبان را یاد بگیرد. بعد یک Kommandant  وارد بار می شود و از پیشخدمت  با  لحنی تهدید آمیز میخواد یک میلکشیک  توت فرنگی برای او حاضر کند. بعد از آن در حالی که تلویزیون پشت ر در ناهار خوری تصویر بی جی را به عنوان  مضنون خطرناک  تحت تعقیب نشان می دهد ،؛ کماندانت به  بی جی شک کرده و از او مدرک شناسایی میخواهد. کماندانت در اینجا به موضوعی جالب اشاره میکند: با اینکه آ«ها موفق به فتح آمریکا شده اند ولی اینگونه به نظر میرسد که تنها چیز مورد علاقه او از آمریکا همین میلکشیک توت فرنگی است!

در کل میتوان گفت در نیو کلاسوس( دلیل نامگذاری را جلوتر توضیح خواهم داد) تیم توسعه دهنده توانسته بیشترین بهره را از لوکیشن خیالی   آمریکای اشغال شده بعد از جنگ ببرد.

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0007.thumb.jpg.dccf8777ba10012c2a47e39b83865d7f.jpg

حمله هیتلر به سرزمین بی جی!

 

در این نسخه   بیش از 3000 ناتزی کشته می شوند همین کافی است تا به سطح اکشن بازی پی ببریم. پویا و اکشن بودن  ذات سری ولف است و در این قسمت با لیست بلند بالایی از  پرک و توانایی ها در کنار سلاح ها طرف هستیم.  راه های بیشمار برای کشتن ناتزی ها. در یکی از سکانس ها (اسپویلر)  بی جی  از روی ویلچر با سربازان  ارتش رایش درگیر می شود و این سکانس  بشدت دیدنی در آمده است.  تیم سازنده بیشترین تلاش خود را برای  انتقال  حس خوب سلاح ها بکار برده زیرا اکنون DOOM از سازنده اصلی سری Id softwear ریلیز شده و در این مدت درسهای زیادی به سازندگان بازیهای اول شخص داده است. کاری که Doom با شوتر اول شخص درسال 2016 و 2017 انجام داد بی شباهت با  تاثیر  قسمت های آغازین همین سری ولف با باز یهای اول شخص نیست. تیم سازنده ماشین گیمز راه سختی درپیش داشته است تا بتواند ولف را به ریشه ها برگرداند.  ریبوت چند سال پیش ولف  خوب بود یک بازی   خوب برای زمانه خود ولی از آنجایی  نام بزرگ ولف را یدک می کشید  باید خیلی بهتر از خوب بودن را به نمایش بگذارد و طرفداران سری بی صبرانه منتظر  یک  بازی عالی در سری هستند. تا اینجا همه چیز ولف جدید عالی به نظر میر سد – اتمسفر گیرا طراحی  شده سکانس های نبرد خونین و هیجان انگی اند سلاح ها عالی به نظر میرسند. سطح جزییات عالی است . داستان نیز جذاب. نسخه قبلی بازی  در زمان تغییر نسل توسعه یافت  اکنون قدرت موتور id tech 6 در اختیار تیم است  تا باتواند بازی از بعد گرافیکی زیبا  خلق کند.

Jens Matthies کارگردان این قسمت  تاکید زیادی بر  طراحی بازی و استفاده از توانایی های موتور جدید برای ساخت بهتر  هوش مصنوعی داشته است. خلق جزییات زیاد در بخش صورتها و توانایی آنها در انتقال احساسات  از دیگر بخش هایی بوده که در این قسمت تمزک زیادی روی آن شده زیرا آننها قصد دارند قهرمان ها را بشدت قهرمان انسان و شجاع نشان دهنده و شخصیت های منفی قدرتمندی خلق کرده اند که نیاز به چهره های پر جزییات برای به نمایش درآوردن   شرارت درونی شان واجب است.در بخش موسیقی نیز تیم توسعه دهنده از  Mick Gordon آهنگ ساز بازی Doom و Martin Stig Andersen اهنگ ساز Limbo استفاده نموده اند! تصور این دو در کنارهم  هم جذاب است. هنوز نعره راک DOOM در گوشم طنین اندازست و هروقت لیمبو را می بینم یا بازی میکنم فقط  حیرتم بیشتر میشود. پس در بخش موسیقی هم مشکلی نیست. خبری بسیار خوش اینکه بازی بخش مولتی پلیر ندارد. کارگردان تاکید میکند تمام تمرکز ما درارائه یک شوتر old school است شوتر ناب  کلاسیک، یک ران اند گان. تمرکز روی بخش  داستانی و گرافیک و صوتی و ..... واگر بخواهیم تمرکز تیم را شیفت کنیم روی بخش مولتی پلیر ممکن است کیفیت اصلی را از دست بدهیم. راستش با این شرایط بد  که بازار با مولتی پلیر ها بمباران شده است من خیلی خوشحالم که ولف جدید فقط بخش  داستانی دارد.

3308113-wolf_04.thumb.jpg.6d8b2e1859e8f02c1edab4b2b87c9259.jpg

 No More Nazis

به پا خیز.... سکانس آغازین بازی  طوفانی بود که به من برخورد کرد. یکی از شخصیت های اصلی سری کرولاین بیکر .. قصد اسپویل کردن داستان را ندارم ولی واقعا شروع مرگباری بود. بالا تر از همه چیز  ولف 2 وظیفه خود میداند که شما را از مصائب درگیر شدن با  یک نیروی نظامی فاشیست و  ماشین جنگی عظیم  خبردار کند.ما هیچ وقت از خود نمیپرسیم که  آیا روش برخورد  گروه مقاوت با ناتزی ها که خشونت را با خشونت پاسخ می هد ، صحیح است یا نه؟ چون  بازی تصویری انسانی از این قهرمانان برای ما به نمایش میگذارد  و ما نیز برای آنها اهمیت قائلیم پس راه حل آنها را نیز صحیح می دانیم.

داستان این قسمت درست بعد از New order شروع میشود و وضع مزاجی بی جی حسابی بهم ریخته است! در سکانس نهایی نبرد با deathshead در بازی new order  انفجار مرگباری باعث شد  بی جی بشدت  زخمی شود. فرقه Kreisau یاران قدیمی بی جی  اینبار نیز در کنار او هستند تا به او در  برگشتنش به  همان ماشین کشتار سابق کمک کنند. بازی در U-boat اآغاز می شود  جایی که بی جی بستری است  و جنرال Engel   در تعقیب بی جی   خشونت بی سابقه ای از خود بخرج میدهد . سکانس  آغازین با تبر  براستی وحشتناک است  و  هیب لولو خورخوه وار اینگل نیز بر سکانس بدشت سایه انداخته است.

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0001.thumb.jpg.d2f2c8711a4da09673a4db4c5dfea786.jpg

نور پردازی ها نفس گیر اند

 همان عملیات آغازین بازی که بی جی در حالی که  بشدت زخمی است ، روی ویلچر با ناتزی  ها درگیر می شود، خط بازی را مشخص میکند.شما خسته و زخمی  و خون آلود با یک دست شلیک میکنید و به زحمت ویلچر را  حرکت می دهید. به ظاهر  بی جی شکست خورده ولی  حتی در همین وضیعت هم  هنوز مثل ریگ ناتزی میکشد! حتی هنگامی که زرهYichud را بر تن میکند و خود را جای  کرولاین قرار میدهد صدای  نفس زدن های بی جی ، مردی را نشان می دهد که هم وقتش هم توانایی جسمانی اش در حال تمام شدن است. بازی بازی سختی است ، شما زیاد خواهید مرد. شکست دادن سگ های  وحشی و روبات های فروزان و سربازان تا دندان مسلح بازی در درجه سختی که من شروع کردم یعنی HARD بسیار  هیجان انگیز و طاقت فرسا است. ولی بازی ابزار های   انجام کار را نیز  در اختیا من قرار داده- ترکیبی از سلاح ها و زره و توانایی ها و کاور گیری و حرکات سریع و  یافتن زره و بسته های سلامتی در محیط  گیم پلی بازی را به DOOM جدید بسیار نزدیک کرده است. در  محیط های بزرگ و کوچک همان سیستم دو فرمانده در محیط  هنوز وجود دارد. دو فرمانده با بی سیم  در محیط در حال گشت زنی هستند و اگر شما   دیده شوید آنها نیروی کمکی خبر میکنند . راستش را بخواهید اینقدر اکشن بازی هیجان انگیز است که  من دوست دارم مرا ببنینند ولی وقتی دشمنان زره پوش و  دسته های روبات وارد  کاراز می شوند چهره میدان نبرد بازی بشدت تغییر میکند. در هر صوت سکانس های نبرد هیجان انگیزند و فراموش نشدنی. با انجام یک سری فعالیت ها پرک هایی آزاد می شوند که به شما کمک میکند موثربر بجنگید و قدرت و مانور بالاتری داشته باشید.

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0004.thumb.jpg.8de65fcae106f2ef77697bdb2907c4a1.jpg

 تکنولوژ یهای به   کار رفته برای ناتزی ها در بازی هم جالب هم هراسناک اند. سربازانی زره پوش و جهش یافته با سلاح هایی لیزری که هرچیز را ذوب میکند و سگ هایی روباتیک و شبه تانک با قدرتی ویرانگر. همه چیز در ولف  ممکن است زیرا این نسخه خیالی از جهان فتح شده به دست  ناتزی هاست و   هراسناک  و واقعی میزند. محیط هایی اکثرا سرد و صنعتی  نماد حکومت رایش  به خوبی در بازی به تصویر کشیده شده اند. مثل تصویر ویران شده از نیویورک بعد  از جنگ اتمی. مرحله شهر روزول که بالا به آن اشاره کردم  روزی آفتابی  و مطلوب را به نمایش میگذارد ولی در پشت ان تصویری عجیب و خفه  از یک  جهان  ایزوله شده با وحشت،  بخوبی مخفی شده است. شما حس میکنید که این خیابان ها پر شده از هراس  فاشسیم .  کات سین ها عالی کارگردانی شده  اند و من بخوبی با شخصیت ها ارتباط برقرار کردم .در  این میان حرکت بازی از دمو ها به سکانس نبرد و برعکس  بسیار خوب انجام میگیرد بطوری که یکپارچگی  داستان حفظ میشود. کاراکترها عالی هستند. دختر خانم  ناتزی که به علت  اضافه وزن  مرتب  مادرش  فرمانده خبیث آزارش می دهد تا دکتر که در حین نبرد شما را جراحی میکند و... شما دوست دارید به حرف های این شخصیت ها گوش کنید چون بخوبی کارگردانی شده اند و صداپیشه خود بی جی کولاک کرده است. جایی وقتی در حین نبرد دعا میخواند یا از دوستان کشته شده اش در نبرد میخواهد که مراقب زندگان باشند در کل صدا پیشه ها و دیالگو ها خیلی خوب درآمده اند.

 

خود  اسم The New Colossus نیز اشاره به  تکه شعری از  اما لازاروس شاعر امریکایی دارد که سالهاست روی پلاکی برنزی داخل مجسه ازادی نصب است. به دلیل مهاجرت میلیون ها انسان به آمریکا ، لازاروس این شعر را سرود و خود غول جدید اشاره به یکی از عجایب هفتگانه جهان دارد یعنی مجسمه رودس که با الهام از آن لیدی لیبرتی    بوجود آمد و در بندرگاه نیویورک نصب شد.

220px-Emma_Lazarus_plaque.jpg.4517adba9c627f554f19ff73b04a7c9a.jpg

پلاک  برنزی  تکه شعر غول جدید در لیدی لیبرتی

 ترجمه متن شعر:

 برخلاف  آن غول برنجی مشهور یونان زمین؛ که  پاهای فاتحش از سرزمین تا سرزمین کشیده شده اند،

 اینجا در دروازه موج زده ما جایی کا افتاب  میتابد،بانوی ایستاده است با مشعلی در دست که شعله اش

همچون صاعقه ای در  قفس است و و نام او مادر  انسان هایی که دیار خود را ترک کرده اند.

وبا چشمانی آرام، دستش همچون  چراغ راهنما به  آنها خوش آمد می گوید

بر بندرگاه و پل  شهر دو خواهر، بانو با لبانی ساکت فریاد میزند:

ای سرزمین های باستانی   فخر خود را برای خود نگاه دارید و  بیچارگان و و درماند های خود رابه من بدهید.

انسان هایی را که آرزوی تنفس ازاد دارند.کسانی که از  سواحل پر آشوب شما رانده شده اند،

اینان را به سه سوی من هدایت کنید ، توفان زدگان آواره را

 چراغم را کنار در ورودی طلایی برای آنها می آویزم.

800px-Statue_of_Liberty_7.thumb.jpg.8accc5eed0db920e8ab174c7ad19fa31.jpg

در طی بازی مرتب از خود سئوال میکنیم دلیل این همه نابودی و  کشتار چیست ؟ خوب میتوانم با  جمله جوکردر فیلم دارک نایت به آن پاسخ دهم: وقتی که یک نیروی مهار ناپذیر به یک جسم   غیر قابل تکان خوردن میرسد! بی جی به  لشکر ناتزی ها برمیخورد.!  انگار که هر لحظه  از بازی دوست دارید به جلوتر حرکت کنید و  این نیروهای عظیم را در  حین تحرک  مشاهده گر باشید.غول جدید بازی عالی است،  در طی بازی هرگز یادتان نمیرود برای چه و چرا میجنگید، گیم پلی زیبای غول جدید انقدر هیجان انگیز و هراسناک است که  به شما ناخود اگاه انرژِی مثبت  می دهد.، انرژی که با آن  پس از هر نبرد برای نبرد بعدی آماده خواهید بود.ولفنشتاین  ها همیشه دوست داشتنی بوده اند.

 

image_wolfenstein_ii_the_new_colossus-35710-3889_0005.thumb.jpg.01206b61ef1ac293c53d25170c823bb4.jpg

 

رضا قاسمی

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اجازه استارتر محترم!

-----------------

حیف از این همه جلوه گرافیکی و مجذوب کننده و گیم پلی فوق العاده این بازی ولی صد افسوس از موضوع و داستان مزخرفش.هنوزم بعد این همه سال ولی کن این آلمان نیستن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 اینک تاپیک  بررسی عملکرد بازی نسخه پی سی - در اینجا همه راهنمایی های نسخه پی سی رو گذاشتم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 4 دقیقه قبل، tsd137 گفته است :

با اجازه استارتر محترم!

-----------------

حیف از این همه جلوه گرافیکی و مجذوب کننده و گیم پلی فوق العاده این بازی ولی صد افسوس از موضوع و داستان مزخرفش.هنوزم بعد این همه سال ولی کن این آلمان نیستن!

خوب  پروپاگندا است دیگه-  خود آلمان  نازی هم مستند میساخت و فیلم میساخت چه آثاری .  وقتی یک همچین نیروی عظیمی این چنین جنگ به  پا میکنه  باید انتظار داشته باشیم که   بقیه ازش  استفاده کنند . در واقع خود نازی ها اسطوره سازی کردند . بعد در فیلم هایی مثل تخم مار یا  سری ایندیانا جونز و یا همین سری مشهور  ولف  شاهد استفاده  خالقان  این اثار از  این اسطوره سازی بودیم.

اتفاقا داستان این قسمت بسیار عالی کار شده - داستان قسمت های قدیم قبل از New order که اصلا مثل سری بازی های سم جدی بود!  

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان بازی  از لحاظ گرافیکی فوتو ریلیستیک است. سکانس هایی در بازی  جلوتر  نمایش داده میشه که قدرت API ولکان رو با موتور خیره کننده  Id tech6 به نمایش میگذاره- این موتور جواهره و باید قدرش رو  روی پی سی دونست-  حتی کنسول ها هم ازش سود بردند، DOOM میتونست 60 فریم با اون سطح جزییات و افکتها و تکسچر ها 60 فریم اجرا بشه روی کنسول. البته اون OGL بود روی پی سی .

یک  شات عجیب-  این عکس کیفیت اش از 6 مگ امده یک 1مگ!  وقتی در خود بازی این صحنه ها رو میبیند 4k-  واقها ادم حیرت میکنه-سطح جزییات   به مرزهایی   عجیبی رسیده-

NewColossus_x64vk_2017_10_28_10_11_59_157.thumb.jpg.35706c1c4f0c1e6305eea38996068a28.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

دوستان بازی  از لحاظ گرافیکی فوتو ریلیستیک است. سکانس هایی در بازی  جلوتر  نمایش داده میشه که قدرت API ولکان رو با موتور خیره کننده  Id tech6 به نمایش میگذاره- این موتور جواهره و باید قدرش رو  روی پی سی دونست-  حتی کنسول ها هم ازش سود بردند، DOOM میتونست 60 فریم با اون سطح جزییات و افکتها و تکسچر ها 60 فریم اجرا بشه روی کنسول. البته اون OGL بود روی پی سی .

یک  شات عجیب-  این عکس کیفیت اش از 6 مگ امده یک 1مگ!  وقتی در خود بازی این صحنه ها رو میبیند 4k-  واقها ادم حیرت میکنه-سطح جزییات   به مرزهایی   عجیبی رسیده-

NewColossus_x64vk_2017_10_28_10_11_59_157.thumb.jpg.35706c1c4f0c1e6305eea38996068a28.jpg

وای پسر معرکس توجه به این سطح از جزییات و ریزه کاری ها

حیف که سیستم درخوری ندارم برای  تجربه این بازی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، mokh1999 گفته است :

وای پسر معرکس توجه به این سطح از جزییات و ریزه کاری ها

حیف که سیستم درخوری ندارم برای  تجربه این بازی

بازی با API ولکان اجرا میشه  بسیار سبک بهینه و از توانایی های CPU/GPU بخوبی استفاده میکنه-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

  دوستان واقعا بهترین شوتر ساله تا الان با اینکه بخش داستانی COD هم  خوب کار شده بود بخش های زیبایی داشت ولی  ولف 2 ور با قاطعیت میگم بهترین شوتر 2017

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام
مراحل انیگما رو هم باید حتماً تموم کرد ؟
خیلی کلیشه ایی هست و روند تکراری داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 5 دقیقه قبل، mInI_ClockEr گفته است :

با سلام
مراحل انیگما رو هم باید حتماً تموم کرد ؟
خیلی کلیشه ایی هست و روند تکراری داره

 بخش های اضافه است قوی تر میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...