رفتن به مطلب

سری Call of Duty عظیم ترین شوتر تاریخ


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

Call of Duty

تاریخچه  بزرگترین شوتر جهان

250px-CallofDutyLogo_svg.png.cc9fd49946c87eed1fdd902004b81688.png

 

از روز های  آغازینش در WWII تا موفقیت های عظیم اش در سری های Modern warfare و شیرجه   در آینده  سری COD همیشه  خاص بوده است و  تاثیر عظیمی بر دنیای بازیهای رایانه ای گذارده است. در حالیکه نزدیک عرضه COD:WW2  هستیم، جایی که مشهورترین شوتر نظامی به  خانه بازگشته،   تاریخچه سری را  نگاهی می اندازیم.

من عاشق سری هستم!  COD حتی در نسخه هایی که همه میگوند فضایی شده و تخیلی شده!!  نسخه های Advance warfare  و infinite warfare برای من فوق العاده جذاب بودند. باید بگویم برای همه جذاب بودند چون آمارهای فروش  خلاف گفته ها را ثابت می کند. همه COD را دوست دارند و حتی خرده گیران نیز هر قسمت را دو سه باری   تمام می کنند بعد از شدت آدرنالین تزریق شده، نفس نفس زنان می گویند ای بد نبود، بعدی کی  میاد!!؟!

Call of Duty 2003

 

1.thumb.jpg.72f58005c968659730e474db0ffd2de2.jpg

 خوب  اولین سفر ما به بازی، سال 2003 بود، در واقع  بازی اصلا ساخته شده بود تا با سری Medal از EA رقابت کند. اولین COD در جنگ جهانی دوم میگذشت و در حالیکه که  مدال تمرکزش روی نمایش  قهرمان بازیها ی یک سرباز امریکایی در دل جنگ بود، COD بخوبی راهش را جدا کرد،  او تمرکز نمایش درخشانش را روی  به تصویر کشیدن ابعاد یک نزاع عظیم گذاشت و شما در نقش سربازانی از آمریکا،  انگلیس و روسیه قرار داد در وسط   آتش جنگ. COD قسمت یک سال 2003 نقدهایی خیره کننده گرفت و ستوده شد و بخش تک نفره  داستانی قوی اش در کنار مولتی پلیر  خیره کننده؛ سنگ  بنای یکی از  موفق ترین فرنچایز های تاریخ بازیهای رایانه ای را بنا نهاد.

 

Call of duty: United Offensive

2.jpg.5cf1cd87d3f93c911950deed4fe09902.jpg

یک بسته الحاقی  که توسط Gray matter برای بازی اصلی توسعه داده شد. این بسته بخش داستانی جدیدی در خود داشت. عملیاتی ازسوی آمریکایی ها در  منطقه مشهور Bastogne بلژیک. البته اوج قدرت این پک در مولتی پلیر آن بود زیرا برای اولین بار مفهوم Rank به دورن ساختار بخش اونلاین سری تزریق شد تا  هرچه بیشتر بازیبازان بازی میکردند همانند یک نظامی ، در جه میگرفتند و ارتقا پیدا میکردند.

Call of duty: Finest Hour

3.jpg.5b3cd5c8c3b1ebc7bfc2aef0c9c62f80.jpg

 در حالی که نسخه اصلی بازی  فقط برروی پلتفرم PC  موجود بود، Activision تیم Spark interactive را مامور ساخت یک نسخه  Spin Off برای  کنسول خانگی ps2  و Xbox  و گیم کیوب نینتندو نمود. Finest Hour  بازی بد نبود ولی به سختی میشد با شاهکار بشدت برجسته تر، نسخه اصلی PC مقایسه اش کرد. البته بازی به میراث سری وفا دار بود واستان هایی از شش سرباز را  از چندین گوشه جهان روایت میکرد ، الگویی که امروزه در Battlefiled 1 نیز بخدمت گرفته شده است. بازی همچنین توانایی پشتیبانی  تیم های 32 نفره در بخش اونلاین را برای Xbox داشت. رقمی  جالب توجه برای اونلاین کنسولی که تازه قرار بود  مولتی پلیر را به آغوش کشیده و به PC ِبپیوندند.

Call of Duty 2

4.thumb.jpg.53c58e326c790c832a7300a56bc2a3d2.jpg

 سال 2005 بود که قسمت دوم  عرضه شد و اگر چه COD2  در واقع  دنباله روی جد خود قسمت اول بود  اما  سعی کرد قسمت یک را در تمام زمینه ها  بهبود بخشد و نتیجه شاهکار بودزیرا نمی توان از تاثیری که   دومین موج حمله infinity Ward به  میدان نبرد   شوترهای  اول شخص چه در کنسول چه در PC داشت غافل بود! COD2 در زمان لانچ کنسول نسل جدید مایکروسافت Xbox360 عرضه شد  و در حالیکه Halo 2 میرفت  ایده  شوتر اونلاین مولتی پلیر کنسولی  را در ذهن  جمعیت عظیم مخاطب کنسولی پیاده سازی کند،  COD2 ویژگی های سرسخت شوتر PC با یژگی  های خاص اونلاین این پلتفرم را پیاده سازی نمود.د این تغییر به خوبی گرفت : بازیبازان  در مبارزات مرگبار  تعقیب و گریز یکدیگر در   پرده نمایش جنگ جهانی  غرق شده بودند و در همین حال بودکه بهترین  فروش  یک بازی  در لانچ  کنسولی  برای COD 2 رغم خورد.

Call of Duty 2:Big Red One

5.jpg.f75f30c66e16bf0341dbd1e91ded434c.jpg

در حالیکه بازی COD 2 برای نسل جدید ساخته شده بود، اسپین اف سری برای  نسل گذشته سخت افزار عرضه شد،Ps2-Gamecube و ایکس باکس اصلی. از انجایی که BRO   اولین بازی  استودیو Treyarch یکی از سه استودیو مشهور ساخت قسمت های سری بود و Treyarch به ما معرفی شد؛ از این لحاظ Big red One  مهم جلوه میداد.  در ساخت این بازی Gray matter سازنده بسته United Offensive نیز همکاری کرده بود. برخلاف اکثر COD ها تا آن زمان، BRO تمرکزش روی یک جوخه بود : پیاده نظام شماره 1 از ارتش ایالات متحده، با لقب Big Red One.  در حالی که بازی  نمیتوانست با COD 2 رقابت کند، ولی از finest Houre که گویی دنباله آن نیز بود بهتر بود نقدهای مثبت بیشتری گرفت.  Treyarch شوتر سینمایی خوبی را ارائه داده بود  و کارشان نادیده نماند زیرا بعد ها  تبدیل به عنصری کلیدی در اسطوره  سری COD  شدند.

Call of Duty 3

 

6.thumb.jpg.dcd61970d76ecc7c81e9c3c8830bd685.jpg

در حالیکه infinity ward در حال کار روی پروژه عظیم بعدی خود بود، چیزی که برای همیشه چهره شوتر اول شخص کنسولی  را تغییر داد، توسعه قسمت سوم  و عرضه آن در سال 2006 به Treyarch سپرده شد. این اولین بار بود که یک نسخه اصلی توسط تیمی غیر از  اینفینیتی  خلق شده بود  واز بعد تک نفره این تغییر خود را نشان داد. COD3 متاسفانه، مورد نقدهای منفی قرار گرفت  نقد هایی چون بخش داستانی آن  تنوع  خاصی ندارد و  متفاوت نیست و تکراری و ... بخش اونلاین به قدرت خود باقی بود و برای اولین بار خودرو به  مپ ها اضافه شد و  گیم مود های جذابی   نیز در ساختار اونلاین به کار رفت. راستش را بخواهید  هم بازیباز ها  هم منتقدها شروع کرده بودند به خسته شدن از سری WWII و بیشترین دلایل نگاه منفی  به قسمت سوم همین بود .

اینجا بودکه Infiniti war همه را دیوانه کرد....

 

Call of Duty 4: Modern warfar

 

7.jpg.cab0ac77799fb459a92b84893f935f9c.jpg

در حالیکه سالانه شاهد عرضه  سری بودیم ،این زمان عرضه  COD 4 بود که  یک تغییر اساسی  در ساختار بازی چه در بعد گیم پلی چه روایی ایجاد شد. تغییر از جنگ جهانی دوم به   زمان مدرن خود ما، حرکتی جسورانه بود . بازیی که  مخاطبانش به  ساختار محیطی و داستانی آن عادت کرده بودند ناگهان خود را در جهانی غریبه میافتند. ریسک بسیار بالا بود ولی استادی Inifinity ward در خلق شوتر اول شخص سینمایی تازه اینجا مشخص شد. برداشت این تیم ماهر از اوضاع جهان و کانسپت گیری از اثار سینمایی درخشانی چون Black Hawk down ریدلی اسکات، و اعمال آن به ساختار گیم پلی فوق سریع و سینمایی COD باعث خلق معجونی شد که هنوز مزه اش زیر زبان من مانده است. منتقدان بخش داستانی را به خاطر داستان سرایی خیره کننده و شوتر دیوانه وار ستودند.   IW با چنان استادی بازیباز را در یک سواری دیوانه وار از یک ست پیس خیره کننده به  دیگری پرتاب میکرد که در مدت زمان کمپین  فرصت پلک زدن هم نبود. برتری اینجا به پایان نمی یافت ؛ زیرا با  جدا شدن از دل  تاریخ روایت شده  گذشته WWII اینفینتی وارد  اکنون به  زمان معاصر آمده بود و از زنجیر روایت صحیح تاریخی رها شده بود و قادر بود  داستان های خیالی خود را بسازد. درگیری های  جهان واقعی در عراق و افغانستان در زمان عرضه MW  در اوج بود و اگر چه MW  از لحاظ ستینگ یا روایت با جنگ های خاور میانه ربط آنچنانی نداشت،  نمایشش از قهرمان های  عصر جدید با زمان بندی دقیقی به تصویر کشیده شده بود.

Call of duty:world at War

 

8.jpg.64ef3ecfae76c387f87221043312f0a5.jpg

 سال 2008 بود و در حالیکه IW تمرکزش روی سری رکورد شکن MW قرار گرفته بود، به عهده Treyarch بود تا بازیبازان را برای سال متوالی سرگرم کند وبعد از چشیدن شوتر MW ماموریتی  سخت و طاقت فرسا به عهده Treyarch  افتاده بود تا دوباره ما را به  WWII بازگرداند. اینبار نمایش pacific بود و حشت جنگ  با Kamikaze و مخفی  کاری و  ژاپنی ها، دربخشی خونین از تاریخ واقعی جنگ. بهرحال World at war  قادر به فرار از سایه سهمگین  MW نبود و  این حس وجود داشت که حرکت  به گذشته حرکتی رو به  عقب بوده ا ست . بخش مولتی پلیر  خوب بود اما شاخص  نبود. اگر چه برای اولین بار زامبی مود نیز عرضه شد  بهرحال  جهان در جنگ فقط نقش یک  توقف گاه موقتی را درطی سال  داشت زیرا همه منتظر بازگشت Infinity Ward بودند.

Call of duty: Modern warfare 2

 

9.thumb.jpg.9c748fd45041c466fd447c969373f049.jpg

زمانی که در سال 2009  MW2 عرضه شد برند COD تبدیل به  یک غول شده بود. فروش سهمگین سری در کنار موفقیت عظیم  MW  بازی را به یکی از عظیم ترین فرنچایز های تاریخ تبدیل کرده بود. قسمت دوم با هایپ بسیار زیادی عرضه شد. حتی  لانچ بازی فرش قرمز نیز داشت! بازی های رایانه ای حالا قدرتمند ترین مدیوم سرگرمی بودند و COD نمادی بزرگ و نوک این قله بود. از بعد گیم پلی قسمت 2MW نسخه بهبود یافته قسمت اول بود. روایت داستانی جذاتر و پیچیده تر ، انفجارها عظیم تر  و شوتر سینمایی تر شده بود. االبته انتقادهایی نیز به  مرحله NO Russian بود جایی که تروریست روسی در فرودگاه روسیه تعدادزیادی  انسان بیگناه را قتل عام می کرد شد . بخش مولتی پلیر بر پایه ساختار عالی قسمت یک بنا شده بود بود و از این لحاظ بهترین شوتر نظامی اونلاین  مولتی پلیر بود.  خود بازی  به شکلی عجیب موفق بود چنان مورد توجه قرار گرفت که بیش از 20 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

Call of Duty :black Ops

 

10.jpg.b9fde4ffda02af004bac9cdd864e94ab.jpg

در حالیکه  موقع نمایش Treyarch  بود، نظر  عمومی این بود که Treyarch  فقط تقلیدی دوست دوم از IW را  تا به امروز نمایش داده است. در حاالیکه سال 2010 برای IW سال خوبی نبود و دوتن از کارمندان اصلی استودیو از خالقان سری،  وینس زامپلا و جیسون وست توسط اکتیویژن اخراج شدند، گویی زمان مناسبی برای Treyarch  فرارسیده بود تا خودی نشان دهد.  این دفعه خبری از بازگشت به گذشته نبود. تریلری تیره و تار  و پر از توئیست؛ خط داستانی روانشناسانه دردل روز های تاریک جنگ سرد انتظارمان را می کشید که فلش بک هایی خیره کننده از ویتنام را به همراه داشت. از بعد روایی کلا BO  مسیر متفاوتی را از سری COD دنبال می کرد اما گیم پلی همان شوتر دیوانه وار بود. Treyarch همچنین ویژ گی  های  جدید  برجسته ای به  بخش مولتی پلیر اضافه کرد. مود های خیره کننده چون  One in chamber  و Gun Game. در واقع میتوان  این پیشرفت ها را  میراث Treyarch برای سری دانست زیرا IW این ویژگی ها را در MW3 به کار برد. عملیات سیاه رشد سری را تضمین کرد. فروشی یک میلیارد دلاری برای سری! در سال 2010 تبدیل به  محبوب ترین  چارت سرگرمی UK شد  و اثار سینمایی و موسیقی را شکست داد.

Call of duty MW3

 

11.thumb.jpg.040aaa461bda962aeeb635d20f20fb28.jpg

 

با تیم جدید IW که حالا با اعضایی از Sledghammer games ترکیب شده بود MW3 همان خط داستان خیالی  نبرد ایالات متحده و روسیه را ادامه داد. نبردی که به خلق جنگ جهانی سوم کشیده می شود، بین  نیروی های NATO و هم پیمانان شان و Ultra- nationalist Russiaیک حذب انقلابی  که  دوران  اتحا د جماهیر شوروی را به عنوان  قله افتخارات سرزمینشان ، میپرستید. پلات داستانی زمینه عالی برای نمایش ست پیس های مشهور سری بود. بالانس خیره کننده سلاح ها، نمایش نابودگری جنگ ، ماموریت های فراموش نشدنی و .... Activision رسما اعلام کرد شیپمنت  روز یک بازی بزرگترین در طی تاریخ بازیها بوده است.

Call of Duty:Black OpsII

 

12.jpg.34d7bac7a03173ac68d1e34d6cbc0e8f.jpg

توسعه یافته توسط Treyarch  عملیات های سیاه قسمت دوم، تغییرات بسیار زیادی درسری ایجاد کرد.  گرافیک سری برای اولین بعد از چند قسمت تغییراتی اساسی دید و به شکلی زیبا  کیفیت بصری بازی ارتقا پیدا کرد. BOII برای اولین بار ما رابه آینده برد. جایی که جنگ سرد دوم با تکنولوژی  ها و سلاح های جدید بر جهان غلبه کرده است. بخش داستانی چند دهه در زمان جلو وعقب می رفت. از 1980 تا 2020   و لوکیشن های بازی نیز بسیار متفاوت بودند.سلاح ها و تاکیتک های کاربردی نیز بسته به زمان تغییر می میکرد و خط داستانی نیز قهرمان سری قسمت یک alex mason با صدای سم ورتینگتون در آواتار را با پسرش دیوید روایت می کرد . الکس در گذشته  عملیات انجام میداد و پسرش در آینده. سیستم سندباکس گونه ای  برای بخش strike Force نیز ایجاد شده بود و داستان نیز جایی چند شاخه میشد و بسته به  انتخاب شما برای  اولین بار در سری پایان فرق می کرد. در پنچ روز اول فروش بازی از 800 میلیون دلار گذشت و حتی فروش سهمناک 775 میلیون دلاری  MW3 نیز شکسته شد!

Call of duty:Ghosts

 

13.thumb.jpg.0a971f8e42bbc3a727980a6adadcbf37.jpg

اشباح کلا یک خط داستانی جدید از IW بود و نبرد روسیه  و آمریکا به فراموشی سپرده شده بود. جایی در آینده US دیگر یک ابرقدرت  نبود و  توسط  فدریشین ، اتحاد آمریکای جنوبی  نابود شده بود.  داستان دو برادر با سگشان روایت می شد و هردو عضو جوخه ای به نام Ghost  می شدند جوخه ای که زمانی پدرشان هدایتش را به عهده داشت. تغییرات در بخش مخفی کاری قابل توجه بود و  کمک های رالی سگ باوفا نیز جالب توجه بودند. البته این بازی نیز دنباله رو  همان خط سالانه عرضه   بازی  بود و منتقدان کمی از بخش داستانی بازی ایراد گرفتند. البته بخش اونلاین و مولتی پلیر مثل همیشه قوی بود. گوست 19 میلیون نسخه فروش کرد که  اگر چه  رقم قابل توجه ای  است ولی با توجه  فروش کمتر از BOII نشان داد گرد و غبار خستگی و به ورطه تکرار افتادن روی چهر سری نشسته است.

 

COD Advanced warfare

 

14.thumb.jpg.e1edef9e8ac839d9d4071b4a15550881.jpg

اسلج همر  تیمی بود که وارد چرخه  تولید سری شد تا فاصله زمانی  پروداکشن سری به سه سال برسد. یک سال  IW یک سال Treyarch  و حالا یک سال اسلج همر،( نسخه جدید 2017 را نیز این تیم عرضه کرده است.) این تیم در تولید MW3 نیز کمک کرده بود. AW سری را بیشتر به دل آینده برد و  شما را در نقش سربازانی با EXO های نظامی پیشرفته و اگیومنت شده به سبک Deus ex قرار می داد . اگر چه این بازی هنو زهم COD بود ، ویژگی های فوتور یستی  بازی تاثیرات خیلی شدیدی برروی گیم پلی داشت. سلاح های مدرن و زره  هایی که بیشترین مانور پذیری و تحرک را به بازیباز هدیه  میداد و از تمام سری های قبلی تحرک بالاتری داشت( مرحله بزرگ داره و پرش روی اتوبوس ها یادتان است)

منتقدان از این بازی بیشتر اشباح خوششان آمد و تحرک پذیری بالای این قسمت رانقطه عطفی در  تاریخ تغییرات گیم پلی سری دانستند. اگرچه AW یکی از پرفروش ترین های سال بود فروش COD روز به روز کمتر می شد.

COD BOIII

 

15.jpg.eda2eb6bdc10c8e81667fcd266b4eabf.jpg

 

Treyarch با عملیات سیاه 3 بازگشت و سری به اعماق اینده رفت. اینبار کاملا علمی تخیلی شده بودیم! سربازان سایبرناتیک در عملیات های  مخفی کاری پیچیده  حتی زمان را نیز دستکاری میکردند و از اقدامات پیشگیرانه برای توقف سازی   حوادث تروریستی    استفاده میکردند. کانسپبت بدی نبود و خوب هم اجرا شده بود و برای اولین بار میشد 4 نفره Coop بخش حالا کمی گسترده تر تک نفره داستانی را بازی کرد. کلاس های مولتی پلیر نیز به شکلی گسترده تر با کاستومایزیشن های زیاد معرفی شد . بسته BOIII خوب فروش کرد و برگشت. اکتیویژن اعلام کرد که BOIII هم از ghost هم MW فروش بسیار بیشتری داشته  و محبوب ترین عنوان 2015 بوده است.

COD Infinitie warfare

 

16.thumb.jpg.15f5ae3037a7f058cf8ef6ee9bb024e9.jpg

در حالی که سری تقریبا تمام جنبه های واقع گرایی خود را طی سالهای اخیر کنار گذاشته بود فقط یک جا برای سری مانده بود که هنوز کشف نشده بود!!فضا! پس بگیر که رفتیم به  عمق فضا. حالا در آینده دوردست هستیم  و حالا نسان ها در سیاره های دیگر  کلنی تشکلی میدهند ولی یک تیم مستقر در مریخ معروف به  SDF یا خط مقدم دفاع  کلنی، با فرماندهی بازیگر سریال GOT کیت  هرینگتون، بر علیه اتحاد زمین اعلام جنگ می کند. در نقش نیک ریاس شما در جنگ بین سیاره ای درگیر می شوید. ترکیبی از نبرد های زمینی فوق سریع مشهور سریع با  تاچ های IW و داگ فایت های فضایی با جت  ها و روبوت ها .در موقع معرفی بازی، تریلر آن منفی ترین تریلر تاریخ سری شد! طرفداران از نبرد فضایی خوششان نیامده بود ولی این قضاوت زودهنگام بود .همان که گفتم همه میگونید بازی نمیکنیم بعد ده بارهر قسمت را بازی میکنند !!! زیرا برخلاف آن بک فایر، نبرد بی نهایت  پرفروش ترین بازی تاریخ سری در چند سال اخیر شد! یک کمپین  انعطاف پذیر، شوتر قوی وگرافیک خیره کننده و بخش اونلاین  گسترده. البته فروش سری  کمتر از حد انتظار بود و اکتیویژن اعلام کرد که بازی نتوانسته برخی طرفداران را ذوق زده کند. باید بگویم که کمپین نبرد بینهایت  بسیار برای من جذاب بود. در زمان نمایش تریلر اولیه همه از یار روبوت همراه ایراد میگرفتند ولی موقع تجربه بازی همان روبوت یکی از بهترین شخصیت پردازی ها را با صداپیشگی خیره کننده داشت. در کل COD همیشه جذاب بود چه در فضا چه در عمق معادن شوروی .

 

سریCOD تاریخ بلندی دارد و در اینجا سعی شد بشکلی خلاصه  برای هم قدیمی ها هم تازه واردان به بازی  یک  تصویر کلی ارائه  داده باشم تا با ارائه بازی جدید واز این به بعد  یک منبع بازگشت برای بررسی تاریخ سری وجود داشته باشد.

 حالا که دیگر جایی برای گشت و گذار نمانده  وقتش است که COD به خانه بازگردد.  بزودی نقد و بررسی عنوان جدید اسلج همر Call of duty WWII را برای شما خوانندگان گرامی  ارائه خواهم کرد.

 

 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

باتشکرازاستارترمحترم بابت مطالب بسیارزیباشون?واقعا سری بازیهای COD،بازی بسیارجذاب ودیدنی برای گیمربوده وهست. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 7 دقیقه قبل، M-yousef گفته است :

اولی و اصلاح بفرمایید cod اولی تو جنگ جهانی دوم بود

بله اشتباه تایپی بود ممنون درست شد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از نگارنده عزیز ولی باید قبول کرد از بتلفیلد 3 به اینطرف دیگه تو بخش مولتی cod حرفی برا گفتن نداره من خودم طرفدار cod بوده وهستم و داستان بینظیر برخی سری ها مثل bo رو حفظم اما وقتی مولتی دیوانه وار بتل 3 رو برای بار اول بازی کردم گفتم خداحافظ cod.تنوع تجهیزات و آزادی عمل و مپهای بزرگ battlefield هر کسی رو شیفته خودش میکنه و قیمت بی دلیل بالای cod هم برای ما ایرانیا دردسری هست بالاخره الآن bo2 حدود 80 تومنه فک کنم اما bf4 حدود 40 خب این قیمت برای بازی قدیمی زیاده.

ببخشید زیاد شد خیلی زحمت کشیدید متن خوبی بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، alimogharehabed گفته است :

با تشکر از نگارنده عزیز ولی باید قبول کرد از بتلفیلد 3 به اینطرف دیگه تو بخش مولتی cod حرفی برا گفتن نداره من خودم طرفدار cod بوده وهستم و داستان بینظیر برخی سری ها مثل bo رو حفظم اما وقتی مولتی دیوانه وار بتل 3 رو برای بار اول بازی کردم گفتم خداحافظ cod.تنوع تجهیزات و آزادی عمل و مپهای بزرگ battlefield هر کسی رو شیفته خودش میکنه و قیمت بی دلیل بالای cod هم برای ما ایرانیا دردسری هست بالاخره الآن bo2 حدود 80 تومنه فک کنم اما bf4 حدود 40 خب این قیمت برای بازی قدیمی زیاده.

ببخشید زیاد شد خیلی زحمت کشیدید متن خوبی بود

کلا cod و bf دو بازی در سبک یکسان ولی با  گیم پلی کاملا متفاوتی هستند ( این بحث در مورد fifa  و pes  هم صادقه )

cod  تمرکز اصلیش روی مولتی با مپ کوچک و سرعت گیم پلی نسبتا بالا هست . گیم پلی cod  بیشتر حالت کژوال داره و  هدفش سرگرم کردن پلیر در بازه های زمانی 10 الی 15 دقیقه هست . در نقطه مقابل bf  سعی کرده یه شبیه ساز جنگی  ارایه بده و یه حالت سیمیلاتوار پیدا کرده 

به طور کلی  هر فردی باید با توجه به سلیقه خودش انتخاب بکنه . ( اغلب گیمر ها هدفی جز سرگرم شدن با گیم ندارن . به همین دلیل فروش cod  خیلی بیشتر از bf بوده)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 21 دقیقه قبل، alimogharehabed گفته است :

با تشکر از نگارنده عزیز ولی باید قبول کرد از بتلفیلد 3 به اینطرف دیگه تو بخش مولتی cod حرفی برا گفتن نداره من خودم طرفدار cod بوده وهستم و داستان بینظیر برخی سری ها مثل bo رو حفظم اما وقتی مولتی دیوانه وار بتل 3 رو برای بار اول بازی کردم گفتم خداحافظ cod.تنوع تجهیزات و آزادی عمل و مپهای بزرگ battlefield هر کسی رو شیفته خودش میکنه و قیمت بی دلیل بالای cod هم برای ما ایرانیا دردسری هست بالاخره الآن bo2 حدود 80 تومنه فک کنم اما bf4 حدود 40 خب این قیمت برای بازی قدیمی زیاده.

ببخشید زیاد شد خیلی زحمت کشیدید متن خوبی بود

درود

 این نظر شخصی است.  البته ، چون کال اف ها میلیاردها دلار فروش کرده  اند و همیشه نقدهای مولتی پلیرشون قوی بوده من خودم دوتاشون رو مولتی خیلی زدم- بتل هم جای خودش- من کال اف ها رو خیلی بیشتر از بتل دوست دارم  بازم نظر شخصی-داستان هایی  بتلفیلد د رمقایسه با کال اف جوکه-  کال اف  بهترین تک نفره ها رو داشته و داره  -والا تمام نقدها درطول تاریخ از    بخش اونلاین این بازی که خیلی قدیمی هم هست  تعریف کردند . پس نیمشه گفت بده چون بتلفلید  است- اینم طرفدار های خودش رو داره-.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام خدمت دوستان طرفدار کال آف دیوتی

من به شخصه نقدی به این مجموعه دارم، اونم اینکه تو این بازی، اکثرا شما باید دقیقا رولی که بازی میخواد رو بازی کنین، از یک راهرو خاص بگذرین، از سقفی خاص سقوط کنین، و کار خاصی رو دنبال کنین، ولی در بازی مثل بتل فیلد 1 و بتل فیلد 3 و مدال آف آنر (جنگ افغانستان) ، به شما میگه برس به اونجا، یا میگه فلان چیز رو بردار، و شما آزادی از هر طریقی بهش برسی، به همین دلیل من اینارو بیشتر دوست دارم.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این ست پیس داره بخش تک نفرش خیلی قشنگ تره از بتلفیلد. بتلفیلد بخش اونلاینش قوی است  که اونم باز ریشه گرفت از همین سری- کال اف بخش تک نفره قوی داره ست پیس های سینمایی سرعت بالا هیجان  و ادرنالین - همین  الان دارم ریویو WWII ور می نویسم نفس گیره نمرات عالی گرفته-  اخرین کال اف  infinintie warfare رو من پنج بار تمام کردم روی  اخرین درجه سختی هم  که با یک تیر کشته میشه  فینیش شد. کال اف ها همیشه  خوب بودن. خوب شوتر خطی است  اپن ورد نیست . مسیر طراحی شده برای  هیجان بالا و سرعت زیاد. وقتی اپن رود شد مثل تک نفره بتلفیلد  سرعتش کم میشه  . البته در نسخه قبلی کال اف   بازی  محیطها خیلی عظیم شده بود . بعضی مراحل  واقعا بزرگ بودن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، rezagtx گفته است :

این ست پیس داره بخش تک نفرش خیلی قشنگ تره از بتلفیلد. بتلفیلد بخش اونلاینش قوی است  که اونم باز ریشه گرفت از همین سری- کال اف بخش تک نفره قوی داره ست پیس های سینمایی سرعت بالا هیجان  و ادرنالین - همین  الان دارم ریویو WWII ور می نویسم نفس گیره نمرات عالی گرفته-  اخرین کال اف  infinintie warfare رو من پنج بار تمام کردم روی  اخرین درجه سختی هم  که با یک تیر کشته میشه  فینیش شد. کال اف ها همیشه  خوب بودن. خوب شوتر خطی است  اپن ورد نیست . مسیر طراحی شده برای  هیجان بالا و سرعت زیاد. وقتی اپن رود شد مثل تک نفره بتلفیلد  سرعتش کم میشه  . البته در نسخه قبلی کال اف   بازی  محیطها خیلی عظیم شده بود . بعضی مراحل  واقعا بزرگ بودن.

5 باااااااااار؟؟؟؟؟؟؟؟ینی انقد خوبه؟؟از اونجایی ک نمراتش پایین بود من نخریدمش تا همین دیروز...ینی نصبش کنم؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا رضا عالی بود واقعا لذت بردم  خاطراتمو زنده کرد

---------------------------------

این که کالاف و بتلفیلد با هم مقایسه کنیم کاری بس اشتباه هست این دو بازی گیم پلی کامل متفاوت دارن یکی شبه ساز جنگه و یکی دیگه گیم پلی سرعتی هیجانی داره 

در اخر بگم طرح انجام مراحل مهم نیست اون داستانه که مهمه چی از مخاطب میخواد و چقدر گیمر رو تحریک میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 19 دقیقه قبل، sajad564 گفته است :

5 باااااااااار؟؟؟؟؟؟؟؟ینی انقد خوبه؟؟از اونجایی ک نمراتش پایین بود من نخریدمش تا همین دیروز...ینی نصبش کنم؟؟؟

صد در صد بازی کن - کجا نمراتش پایین بود؟  گیم اسپات  8 بهش داد.  خیره کننده بود گرافیک گیم پلی - یک یا ر روبوت  همراه دارید  اصلا شخصیت پردازی داره برای خودش  فداکاری میکنه زیبا. یانا دسوت من بحث های منفی باف هاست طرف میاد منفی میگه تو ردیت بعد  داره تورنتش رو دانلود مکینه 100 بار میبره تا آخر - تا خودت چیزی رو بازی نکردی ایراد نگیر - مثلا میگفتن مس افکت بده من گوش کردم ؟ نه اصلی ش رو خریدم  200 ساعت لذت ناب هنوز هم دارم بازی میکنم. آدم باید خودش چیزی رو تست کنه بعد. من نقد میخونم و مینوسم  ولی تا تست نکنم  نمیشه  بگم  مگر میشه؟ شما از کجا میدونی که اونکه میگه بده سوادش در حدی باشه  که قابل اطمینان باشه؟ یا من که میگم خوبه از کجا میدونی ؟ خودت بازی کن صد در صد هیجان انگیز و  پر زد  خورد .سکانسی است برق کل کشور میره در تارکی در خیابان اصلا جوبی داره   اینفیتی وارد استاده !

 کال اف دیوتی همه میگن بد شده بعد از 50 میلیون ؛آدم 40 میلیون بازییش میکنن بعد میگن خیلی توپ بود  بعد باز شروع میکن میگن بد بود تا باز بعدی میادمیگن خوب نیست باز  100 میلیون بازی میکنن  بعد و..... اگر خوب  نیست  چرا یک میلیارد دلار  خریدن !؟سئواله برای من؟ کی خریده  این  بازی ها رو ؟خیلی عجیبه؟ اون جادوی کال اف است که نمیزاره دل  بکنن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

صد در صد بازی کن - کجا نمراتش پایین بود؟  گیم اسپات  8 بهش داد.  خیره کننده بود گرافیک گیم پلی - یک یا ر روبوت  همراه دارید  اصلا شخصیت پردازی داره برای خودش  فداکاری میکنه زیبا. یانا دسوت من بحث های منفی باف هاست طرف میاد منفی میگه تو ردیت بعد  داره تورنتش رو دانلود مکینه 100 بار میبره تا آخر - تا خودت چیزی رو بازی نکردی ایراد نگیر - مثلا میگفتن مس افکت بده من گوش کردم ؟ نه اصلی ش رو خریدم  200 ساعت لذت ناب هنوز هم دارم بازی میکنم. آدم باید خودش چیزی رو تست کنه بعد. من نقد میخونم و مینوسم  ولی تا تست نکنم  نمیشه  بگم  مگر میشه؟ شما از کجا میدونی که اونکه میگه بده سوادش در حدی باشه  که قابل اطمینان باشه؟ یا من که میگم خوبه از کجا میدونی ؟ خودت بازی کن صد در صد هیجان انگیز و  پر زد  خورد .سکانسی است برق کل کشور میره در تارکی در خیابان اصلا جوبی داره   اینفیتی وارد استاده !

 کال اف دیوتی همه میگن بد شده بعد از 50 میلیون ؛آدم 40 میلیون بازییش میکنن بعد میگن خیلی توپ بود  بعد باز شروع میکن میگن بد بود تا باز بعدی میادمیگن خوب نیست باز  100 میلیون بازی میکنن  بعد و..... اگر خوب  نیست  چرا یک میلیارد دلار  خریدن !؟سئواله برای من؟ کی خریده  این  بازی ها رو ؟خیلی عجیبه؟ اون جادوی کال اف است که نمیزاره دل  بکنن.

الان نصب بازی کامل شد...فقط ی مشکلی وجود داره...بنده مانیتورم 720p هستش وقتی وارد بازی میشم از اونجایی ک پیش فرض مانیتور رو فول اچ دی در نظر میگیره تصویر سیاه میشه اگه بازی روی سیستمتون هست و براتون مقدوره ی لطفی کنید وارد بازی بشید و رزولیشن رو ب 720p کاهش بدید توی سایت اپلود کنید برام بفرستید...حجمش ده بیست کیلوبایته...الان کل نتو گشتم جایی پیدا نکردم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، sajad564 گفته است :

الان نصب بازی کامل شد...فقط ی مشکلی وجود داره...بنده مانیتورم 720p هستش وقتی وارد بازی میشم از اونجایی ک پیش فرض مانیتور رو فول اچ دی در نظر میگیره تصویر سیاه میشه اگه بازی روی سیستمتون هست و براتون مقدوره ی لطفی کنید وارد بازی بشید و رزولیشن رو ب 720p کاهش بدید توی سایت اپلود کنید برام بفرستید...حجمش ده بیست کیلوبایته...الان کل نتو گشتم جایی پیدا نکردم

من با لپتاپم  الان ولی  خودت میتونی برو به این آدرس <path-to-game>\players2  بعد فایل کانفیگ با ادیتور باز کن بعد بخش زیر رو بجور :

setcl -463063685 "1_Near" (Tessellation)
setcl -455519957 "1" (High Quality Depth of Field)
setcl 1984923617 "1920x1080" (Screen Resolution)
setcl -1226230005 "59.94 Hz" (Refresh Rate)
setcl -520406006 "0.022" (Mouse Pitch)

بعد  اون قسمت رزولوشن رو تغییر بده- از notpad++ میتونی برای ویرایش استفاده  کنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کالاااااااااااااف دیووووتی

یکی از نقاط ضعفه کالاف دیوتی به نظره من تخریب پذیری کمشه که نقطه مقابلش بتلفیلد واقعا تخریب پذیری نابی داره

همه نسخه های کالاف دیوتی رو بازی کردم به غیر از بلک اپس 3  ....... اینفینیتی وار فیر خیلی خوب بود اقا رضا منم رویه وری هاردش رفتم  اونجایی که باید مواظب باشی ماسکش نشکنه خیلی خوب بود مثلا تیر میزدن به پات میلنگیدی و اروم راه می رفتی خیلی باهاش حال کردم ولی خب خیلی سخت بود و نتوستم تا اخرش برم ایتان هم ربات خیلی بامزه ای بود .......

 

من انلاین نمیزنم و فقط سینگل پلیرم هم کالاف خوبه و هم بتلفیلد البته شخصا طرفدار بتلفیلدم مخصوصا با هاردلاینش خیلی حال کردم ولی خب سینگل پلیر کالاف همیشه خوب بوده حتی گوست هم

 

یه یادی هم بکنیم از مدال افتخار مخصوصا بازی نبرد اقیانوس ارام زمان خودش چه گرافیکی داشت از نسخه دارینوس کاش ea دوباره مدال افتخارو بازگردونه

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مطلب زیبایی بود. جای تشکر داره از استارتر محترم . یه جاهای تجدید خاطره شد برای من به شخصه. ای کاش روزی بیاد که سری Medal Of  Honor هم به عظمت گذشته برگرده. دوران نوجونیم کلا با سری مدال Ps 1 و Ps 2 گذشت... 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یک بازی فوق ارکید و کلیشه ای + گیم پلی منسوخ شده مناسب برای افرادی که aim + kill میخوان تو مولتی

 

ویرایش شده توسط SaeedPCM
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، SaeedPCM گفته است :

یک بازی فوق ارکید و کلیشه ای + گیم پلی منسوخ شده مناسب برای افرادی که aim + kill میخوان تو مولتی

 

کاملا مخالف هستم -اینا منفی بافی است نمیشه اینجور نقد کرد.  مولتی کال اف همیشه مورد تمجید بوده نسخه جدید الان دارن هم Ign.gamepsot کلی ازش تعریف میدن نمیشه  جمع بتس - بازی های کال اف خیلی زیاد بوده اند   و توسط تیم های مختلف ساخته شده اند  و ممکنه بوده کیفیت بالا پایین بشه ولی آرکید و کلیشه ای ؟؟ دوست من تمام  شوترهای نظامی تاریخ  از    MW  سرقت کرده اند . اصلا  مفهوم شوتر COD است. نمیشه جمع بست. گیم پلی در همه شماره ها در اوجه- گفتم همه میگن کال اف بده بعد یک میلیارد میفروشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کلا یک نگرشی  وجود داره وقتی تعداد شماره های یک بازی زیاد شد شروع میشه به یک جو منفی  گیری  برعلیه اون بازی- این یک واقعیت روانی است.  بازیبازها دیگه فکر نمیکنن به اینکه این همون بازی محبوبشونه  فقط دنبال نیت پیکنیگ  میگردند!  یعنی     ایرادهای بنی اسراییلی. ببنید  نمیشه گفت چون طرف از بازی قبلی کال اف خوشش نیامده حالا بیادبگه بازی جدید هم بده در صورتی که حتی یک تیرهم در بازی شلیک نکرده!!چطور میشه  از کجا مفیهمه؟؟ آه شنیده!! از کجا ؟ از منفی بافی های بدون دلیل بدون نقد و بررسی بدون بررسی اینکه  این که این   چیه و قبلی چی بود.این نسخه جدید یک بازی جدیده من باید این محصول رو به  عنوان یک  اثر  جداگانه مورد بررسی قرار بدم.اسمش میشه چی ؟ نگاه کردم به اثر  و ارزیابی آن. یک عده هنوز بازی جدید رو دانلود هم نکردن در متا و ردیت و دارن ایراد میگیرن - تا دیروز میگفتن چرا رفته تو فضا؟

ببنید مگر فضا رفتن ایراد داره . طرف از تریلر بازی   میفهمه بازی خوبه یا بد؟؟؟!!!!! من اینهمه کال اف باز کردم هنوز نمیتونم نقد درستی بنویسم ممکنه نقدم تعصب برانگیز باشه با اینکه دیگه  بچه ها فروم میدون با چه دقتی دنبال میکنم باز یها رو.  اصلا کارم این بود. چطوری شما  از یک دمو فهمیدی که مثلا بازی inifinite warefre بده؟  جالبه شصخیت ها رو دمو ها مسخره میکردن وقتی بازی لانچ شد  برگ برنده بازی شخصیت پردازی عالی روبوت همراه شما بود که وسط نبرد شوخی های خیلی بامزه میکرد و فداکاری و ...

  نقدهای منتقد ها برای همینه- یک زمانی در همین فروم  بحث شد سر کوانتم بریک -من بازی کردم نقدش نوشتم که آاقا بازی  تکراری  و خسته کننده ای است.  بعد یکی از دوستان امد گفت نه  شما چون  کارتت انویدیا است و من AMD این رو میگی!!!! من اصلا  اهمیت نمیدادم میخواستم  بچه ها بفهمن حقیقت رو - بگذریم که بعد کوانتوم روی استیم عرضه شد و روی کارتهای انویدیا  عالی و بدون مشکل هم اجرا شد و اصلا بهترین نسخه اش PC بود ولی دوستمون ایراد روز یک درایور  ها و بهینه نبودن بازی و ربط داد به نقد  و بررسی من. خوب  ما اومدیم ترجمه نقد گیم اسپات رو گذاشتیم گفتیم اقایون  این بابا که کارت AMD  و انویدیا نداره  این چی میگه اینک که میگه خوب نیست . باز بحث بالا کشید و در نهایت هم یک تاپیکی ایجاد شده یک آقایی کلی فحش داد و .... خلاصه من دو سال از  فروم رفتم.

حالا نمرات  کوانتوم بریک رو برید ببنید.  متای منتقد 4 و کاربر 3 !یعنی چی  یعنی اونقدر سنگ به سینه زدن همش احساسیه- حالا کاربر ها فهمیدن و انقدر فید بک منفی دادن از خود منتقدها هم  کمتر شده نمرششون!! هرچند باز ملاک خوبی نیست چون یکی 10 میده یکی 0! هیچ منطقی پشت این نمره نیست این سلیقه است  سلیقه ها آزاده  هر کس  باید بتونه نظرش رو بگه این یعنی  ازادی -  ولی  مهم اینه که  هرچقد ر من بگم یک بازی خوبه یا شما بگی یک بازی بده  - ذات و ماهیت خوب یا بد بودن بازی عوض نمیشه- الان دارن همه بخاطر کال اف های قبلی که اتفاقا خیلی هم جذاب بودن و اتفاقا کلی هم فروش کردن(من نمیدونم کی این بازی ها میخره چند صد میلیون دلار فروش میکنن !) و اون منفی بافی حاکم بر جو آنها دارن از بازی  جدید هم ایراد میگیرن با اینکه این برگشته به ریشه به کال اف 2 که یکی از بهترین شوترهای تاریخه و ... حالا  اینها نکاتی است که ادم با چشم باز  در وب جستجو کنه هرنظری رو قبول نکنه اگر در ردیت  نوشتن یک بازی بده  گوش نکنه  بره چند تا نقد وبررسی بخونه خودش تست کنه    ببنیه ایا     حرف ردیت صحیحه یا منتقدها  . اگر دید نقد ها صحیح هستن  که  اکثر  مواقع صحیح هستن که هیچ . یک اثر رو باید با  مشخصه های خود ش در چارچوب معیار های خودش نقد کرد. 

 

یک مثال تلخ بازی مس افکت اندورمدا رو مرتب با مس افکت یک و دو سه مقایسه میکردن! این اشتباه بود مس افکت اندرومدا حتی شماره هم نداشت  این اصلا شخصیت دیگه بود داستانی دیگه بود طرف یک روز بازی رو بازی کرده بود میگفت  شخصیت های بازی رو دوست ندارم درصورتی که پروسه   عاشق شخصیت های مس افکت شدن  10 سال طول کشید !!! سه بازی امد  تا من دیگه در قسمت سه واقعا شیفته این شخصیت ها شدم. من در مس افکت یک سال ها پیش عرضه شد اصلا  نظری برای  این شخصیتها نداشتم و برام مهم نبودن کم کم طول کشید تا اخت ایجاد شد در مس افکت دو بود که شیفته شخصیت هاش شدیم با فاصله های زمانی چند ساله اونم در حد سه سال یا بیشتر. چطوری  در عرض یک هفته  این همه شخصیت های خوب اندرومدا رو درک نکردی ؟ کورا حرف نداشت .   peebee  و وترا خیره کننده بودن صدا پیشگی شخصیت  همه چی عالی شوتر خیره کننده از هر لحاظی بهش نگاه میکردی تکامل سری بود  از هر بعدی . مکانیزم های  نبرد و  کاور و عناصر جستجو و ارتقا و و.... هیاپ منفی نابود کرد بازی رو.

برای مثال مس افکت دو سه اصلا بخش کاووش رو که مس افکت یک تمام مانورش روی آن بود حذف کردن  همه میگفتن ماکو ( همون ماشین یک )کجاست !!؟  اندرومدا بزرگ ترین بخش مس افکت رو برگردوند یعنی کاووش! اصلا در دو سه کاووش وجود نداشت   شما فقط عملیات ها رو داشتین و  خط داستانی.  اندرومدا ترکیب همه  نقاط قدرت سه گانه بود . نقدی pcgamer داره    خوب بررسی کرده آدم باید بخونه - بله مشکلات است ولی مگر میشه بازی مشکل نداشته باشه ؟ بازی ساخته دست بشر جایز خطاست. 

اندرمدا گرافیک خیره کننده ای داشت  بعد یک آدم بی سوادی در reddit حالا معلوم نیست طرف زروش امده بود یا چی امد یک تاپیک زد که چی چرا انیمیشن های صورت بازی مثل انچارتد نیست!!!!! خدای من یعنی جوک!! طرف حتی سواد نداشت که انچارتد خطی   شوتر را با RPG که رندوم باید میلیون ها کلمه بیان بشه  در صورت شخصیت ها مقایسه نکنه- حتی نمیدونست که کات سین  های انچارتد کارگردانی شده    از پیش رندر شده قرار نیست  رندوم صحبت کنن   تا اینکه بیایی با فالوت 4 یا  مس افکت مقایسه کنی !! RPG با   میلیون ها  خط صدا گذاری! خود مسئول  انیمیشن های انچارتد گفت اقا این چه مقایسه ای است میکنید این  بازی خطیه محدوده  کنترل انیمیشن ها دست ماست  اونجا باید توابع الگورتیمی  پیچیده خلق کنن چون     اینقدر دیالوگ ها زیاده  خیلی خیلی پیچیده تر از یک بازی شوتر خطی است.

خلاصه همین رو گنده کردن پیچید در وب  -حالا خیلی ها   اصلا  بازی روبازی نکرده بودن باور میکردن. داشتم با یک شخصی صحبت میکردم در گیم اسپات بهش گفتم از کجا میدونی مس افکت خوب نیست  شما که میگی نخریدم  ، وخوب من خریده  بودم و 40 ساعت در بازی بودم اونموقع، گفت شنیدم میگن خوب نیست!! یعنی چی  من چطوری بیام بازی که خودم تجربه نکردم  مسخره  اش  کنم دستش  بندازم  روی چه حسابی؟    حالا مس افکت اندومدا  رو بهبود زیادی بهش دادن  کلی فیکس داشت که طبیعیه برای هر RPG عظیم مگر میشه  مشکلات نباشه - الان با مادهای گرافیکی و ریشید و   ... یکی  از زیباترین بازی های پی سی است و خواهد بود. من هیچ وقت با حرفه های EA موافق نیستم ولی این یکبار موافق بودم  یکی از مسئولان گفت مس افکت اندرومدا آن هیولایی بدی نبود که ازش ساختن. منفی بافی  بدون توجیه  و مقایسه یک بازی  با اثاری دیگه  اصلا ربطی هم بهشون نداره باعث شد لانچ یک بازی خراب بشه و اینقدر این منفی بافی کشدار شد که  اصلا EA بیخیال بازی شد. EA که میگن پول پرسته و ....

 ببینید  وقتی سایت های بزرگ  بررسی بازی انجام میدن  نمرات منتقدهای متا  مجموعه است که مثل یک تصویر به  ما میگه این محصول خوبه یا بده .  اکثر کال اف ها نمرات خوبی گرفتن و نقدهاشون خوب بود و در کنار اینها من تمام کال افهای تاریخ رو چندین با ربازی کرده ام همین الان   4 تای اخری روی سیستم نصبه! از گوست به این ور . وقتی بازی کردم متوجه شدم که بخش عظیمی از منفی بافی بی دلیل مربوطه به همون قضیه خسته شدن بازیباز ها از  سری. برای اسسن هم داره همین اتفاق می افته.برای NFS سالهاست افتاده و شرکت های بازی سازی این رو میدونن برای همین تغییرات انجام میدن تا ساختار بازی رفرش بشه-

ولی خستگی کاربر دلیل براین نیست که بگیم این  اثر بده یا ضعیفه-  کال اف دیوتی شوتر سینمایی است با ست پیس  های جذاب و شخصیت های بیادماندنی و شوتر  اکشن ناب خطی. مقایسه این اثر با چیزی مثل بتلفیلد کاملا اشتباهه- من هیچ کدوم از شخصیت های سری بتلفیلد رو بیاد ندارم  چون شاید بخش اونلاین قوی باشه اونم بخاطر بستر عظیمی که فراهم شده  ولی بخش تک نفره شوتر نظامی چیزی  برای من نداره که خوشم بیاد.  وقتی من MW بازی کردم یا گوست  بخش تک نفره  بتل برای من جذاب نیست . و اصلا نباید هم باشه  . چون مقایسه این دو کاملا اشتباهه- این ساخته شد برای بخش داستانی قوی بتلفیلد اصلا بازی  اونلاین بوده از پایه-تمام شخصیت های کال اف  ور من بیاد دارم با اسم ! چرا چون این تجربه تکم نفره سینمایی داره  این بازی اصلا چیزی دیگه است مقایسه ها کاملا اشتباهه-

منفی بافی های بی مورد بدون   بررسی لازم   قابل قبول نیست. 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

تلخ بازی مس افکت اندورمدا رو مرتب با مس افکت یک

شاید باورتون نشه من باز ME andromeda رو نزدیک 150 ساعت بازی کردم. لولمم مکس 132 عه. تنها چیزی که منو جذب خودش کرد مکانیزم جنگیشه. اینکه بعضی قدرتا prime combo ان و بعضیا triger combo. اینکه فقط کسایی که شیلد دارن پرایم میشن یا همه پرایم میشن. خیلی مکانیزم جنگش پیچیده و عالیه. ساخت ارمور و اون قطعاتی که بهش میزنی. بخاطر این بازی من رممو از 8 به 16 ارتقا دادم. من مس افکت 1 تا 3 رو بازی نکردم به دلیل سیستم potato. در مورد این اندرومدا میتونم یه مقاله بنویسم. خیلی عالیه. فقط هم عاشق قدرت singularity هستم همونی که سیاه چاله. همه رو هم پرایم میکنه واسه combo. رومنس و عشق و عاشقیشم عالی بو این بازی. من بعد از 150 ساعت گیم پلی به این بازی 9 میدم اکه ویتچر3 امتیازش 10 باشه.

ویرایش شده توسط ar_prv
لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتی از این بازی انقدر بد نقد کردن از اونجا فهمیدم که همه این نقدا مضخرفه. یارو کاناله یوتوبش داره بازی رو نقد میکنه. فن مس افکت هم بوده. میگه من بازیو ادامه ندادم بخاطر خسته کننده بودن و انیمیشنش!!!!!! ده بدبخت من این بازیو 5 بار رفتم کامل.  نفدشم نکردم تاحالا. تو یبارم نرفتی داری نقدش میکنی!!! :))))))

در 5 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

منفی بافی های بی مورد بدون   بررسی لازم   قابل قبول نیست

 

ویرایش شده توسط ar_prv
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دلم برای cod میسوزه  اکثر افراد برای بخش سینگل میخوانش میرن کرکی میگرن

از اونور همه bf و برای مولتی میخوان میرن اورجینال میخرن 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اندرو مدا بازی خیلی خوبی بود -   شاید شاهکار نبود شاید عالی نبود  ولی بازی بدی هم نبود اصلا و ابدا- اگر اندورمدا بد بود تمام اسسن کرید های فوق العاده تکراری شده هم بد هستن  همه بازی ها رو باید گفت بد چرا؟ چون هایپ زیاد باعث میشه چنان  توقعی بوجود میاد میشه مثل فیلم نولان - برای قسمت سوم  دارک نایت چنان هایپی ایجاد دش که اصلا   میترسیدن فیلم رو اکران کنن. وقتی اونقدر بت مسیازی در ذهنت  از یک چیزی - با کوچک ترین   مشکلی که کاملا هم طبیعی باشه   همه چیز بهم میرزه- کلا خیلی اسیب دید این بازی - البته من خوشحالم که بازی کردم کلی لذت بردم هنوز دارم بازی میکنم کلی مادهای عالی هم نصب کردم چه گرافیکی چه گیم پلی - تمام همون هیتر ها که میخواستن فقط تاپیک ایجاد کنن  در  فروم ها وسایتها همه بازیش کردن - عین همین کال اف طرف میخواد  بگه مثلا من گیمر حرفه ایم میگه کال اف دیگه خوب نیست کی بازی میکنه بعد میری میبنی  6تا کال اف نصب داره!:4_joy:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عکس مربوط به MW2   ، مرحله  warpig  کال اف دیوتی 4 هست

-------------------------------------------------------------

یکی از مهم ترین قسمت هایی که بهش اشاره نشده موتور داغون و قدیمی بازی هست که با وجود اینکه اسم تاپیک نقد و بررسی هست بهش هیچ اشاره ای نشده اصولا بتلفیلد و کال اف دیوتی باید باهم مقایسه بشن چون رقیب همدیگه هستن یکی از دوستان گفته کال اف دیوتی شبیه سازی نیست در حالی که همه ی بازی های شوتر شبیه سازی واقعیت هستند پس باید با هم مقایسه بشن ، همون طور که ای ام دی و انویدیا با هم مقایسه میشن ، همون طور که فیفا و پی اس با هم مقایسه میشن ،کال اف دیوتی در چند سال اخیر واقعا بخش داستانی خیلی خوبی داشته خصوصا سری MW که شخصا خاطره های زیادی باهش دارم و هیچ وقت فراموشش نمیکنم ولی در قسمت مولتی پلیر کاملا قضیه فرق میکنه ، بتلفیلد از نسخه ی 2 تغییرات خیلی خوبی در بخش مولتی پلیر داشت مپ های بزگ و پرجزئیات ، سیستم گان پلی و شوتینگ فوق العاده خوب ، استفاده از وسیله های جنگی فوق العاده مثل تانک و هلی کوپتر و هواپیما و... هنوز که هنوزه سرور های revive این بازی بعد از 12 سال پلیر داره! بخش مولتی پلیر کال اف دیوتی واقعا جک هم در مقابل کال اف دیوتی حساب نمیشه مپ های فوق العاده کوچیک ، سیستم گان پلی ضعیف ، صدا گذاری غیر واقعی اسلحه ها ، تخریب پذیری در حد صفر ، کاملا با اینکه کالاف دیوتی بهترین مولتی پلیر هست مخالفم ولی همون طور که شاره کردم در بخش سینگل پلیر با فاکتور گرفتن بتلفیلد 1 )که سعی کرد تلفیقی از سینگل پلیر و یک جور تمرین قبل از ورود به بخش مولتی پلیر باشه ) کالاف دیوتی 100%بهتر از بتلفیلد هست ولی در بخش مولتی پلیرمقایسه کالاف دیوتی در مقابل بتلفیلد مثل یه شوخی میمونه

ممنون از زحمتی که برای تاپیک کشیدید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Mahziyar Jafari گفته است :

عکس مربوط به MW2   ، مرحله  warpig  کال اف دیوتی 4 هست

-------------------------------------------------------------

یکی از مهم ترین قسمت هایی که بهش اشاره نشده موتور داغون و قدیمی بازی هست که با وجود اینکه اسم تاپیک نقد و بررسی هست بهش هیچ اشاره ای نشده اصولا بتلفیلد و کال اف دیوتی باید باهم مقایسه بشن چون رقیب همدیگه هستن یکی از دوستان گفته کال اف دیوتی شبیه سازی نیست در حالی که همه ی بازی های شوتر شبیه سازی واقعیت هستند پس باید با هم مقایسه بشن ، همون طور که ای ام دی و انویدیا با هم مقایسه میشن ، همون طور که فیفا و پی اس با هم مقایسه میشن ،کال اف دیوتی در چند سال اخیر واقعا بخش داستانی خیلی خوبی داشته خصوصا سری MW که شخصا خاطره های زیادی باهش دارم و هیچ وقت فراموشش نمیکنم ولی در قسمت مولتی پلیر کاملا قضیه فرق میکنه ، بتلفیلد از نسخه ی 2 تغییرات خیلی خوبی در بخش مولتی پلیر داشت مپ های بزگ و پرجزئیات ، سیستم گان پلی و شوتینگ فوق العاده خوب ، استفاده از وسیله های جنگی فوق العاده مثل تانک و هلی کوپتر و هواپیما و... هنوز که هنوزه سرور های revive این بازی بعد از 12 سال پلیر داره! بخش مولتی پلیر کال اف دیوتی واقعا جک هم در مقابل کال اف دیوتی حساب نمیشه مپ های فوق العاده کوچیک ، سیستم گان پلی ضعیف ، صدا گذاری غیر واقعی اسلحه ها ، تخریب پذیری در حد صفر ، کاملا با اینکه کالاف دیوتی بهترین مولتی پلیر هست مخالفم ولی همون طور که شاره کردم در بخش سینگل پلیر با فاکتور گرفتن بتلفیلد 1 )که سعی کرد تلفیقی از سینگل پلیر و یک جور تمرین قبل از ورود به بخش مولتی پلیر باشه ) کالاف دیوتی 100%بهتر از بتلفیلد هست ولی در بخش مولتی پلیرمقایسه کالاف دیوتی در مقابل بتلفیلد مثل یه شوخی میمونه

ممنون از زحمتی که برای تاپیک کشیدید

داداش داری اشتباه میزنی...کال اف دیوتی شوتر سرعتی هستش و از ی شوتر سرعتی نباید انتظار مپ بزرگ و پر جزییات داشت...توی بخش چند نفره هم صد ساعت اول کال اف دیوتی (مخصوصا سری بلک اوپس) پا ب پای بتلفیلد جلو میاد و گیمر رو غرق در خودش میکنه...ولی بعدش ب مرور تکراری میشه چون عمق گیم پلیش نسبت ب بتلفیلد کمتره...اینکه میگید بخش چند نفره کال اف دیوتی مث جک میمونه حرف خیلی خنده داری هستش...هنوز اکثر سرور های گیم رنجر مربوط ب mw1 هستش بنده یه مدت دست از سر کچل بتلفیلد وان برداشتم رفتم سمت بلک اوپس دو...در ابتدا فاجعه بار ب نظر میرسید,دلیلشم واضح هستش شما وقتی از ی چیز خوب ب سمت ی چیز خوبه دیگه نقل مکان میکنید همه چیز ب نظرتون بد ب نظر میرسه چون دارید چیز هایی رو میبینید و بازی میکنید ک بهش عادت ندارید مثلا شما توی بتلفیلد با مپ های بزرگ مواجه میشید و وقتی ک میرید سمت کال اف دیوتی میبینید مپ ها ب شدت کوچیکه یا همه چیز سرعتی تر شده و لگد اصلحه ها نسبت ب بتلفید غیر واقعی تر ب نظر میرسه.برای اینکه بتونید بتلفید رو با کال اف مقایسه کنید حداقل باید بیست ساعت ب کال اف توی بخش چند نفره فرصت بدید تا با چندو چون کار آشنا بشید...بنده در ابتدا وقتی سمت بخش چند نفره کال اف رفتم واقعا برام عجیب بود ک ی بازی انقد میتونه ضعیف باشه,اونم بازیی ک اسم کال اف دیوتی رو یدک میکشه...ولی وقتی اون ده بیست ساعت رو پشت سر گذاشتم تازه حساب کار دستم اومد و ب شکل عجیبی ب این بازی معتااااد شدم....خلاصه=دو بازی باید مقایسه بشن ولی ن ب این صورت ک شما دویست ساعت بتلفید بازی کردی بعد پنج دقیقه بری توی مولتی کال اف بگی اه اه اینکه اصن شبیه بتل نیست شیفت دیلیت کنی بیای بیرون(چون ذهن شما ب مکانیزم بتل عادت کرده باید این فرصت رو ب کال اف هم بدید تا با گیم بازی آشنا بشید)هر دوی این دو بازی فووووووق العاده خوبو اعتیاد آور هستن(اینو فقط کسی متوجه میشه ک هر کدوم از این دو بازی رو بالای صد ساعت بازی کرده)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...