رفتن به مطلب

آیا LiFi یک WiFi جدید خواهد بود؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

آیا LiFi یک WiFi جدید خواهد بود؟

لامپ های LED شبکه وایرلس جهانی می سازند! این فناوری ده برابر ارزانتر از wifi خواهد بود و به جای امواج رادیویی از نور استفاده خواهد کرد.

هیتنا: فن آوری ارتباطات نور مرئی از پالس های نور برای انتقال بی سیم داده استفاده می کند. هم اکنون این فن آوری آماده ی شروع رقابت با WiFi است. این فن آوری بر اساس نسل جدیدی از دیودهای منتشرکننده ی نور بسیار روشن قرار دارد. روشن شدن LED نمایش دهنده ی 1 و خاموش بودن آن نمایش دهنده ی صفر دیجیتالی است. با سوییچ کردن بسیار سریع این LED ها امکان انتقال داده میسر می شود.

سوسو زدن LED آن چنان سریع رخ می دهد که چشم انسان قادر به تشخیص تغییرات نور نمی شود.

به گزارش گروه فن آوری اطلاعات و ارتباطات هیتنا، محققان دانشگاه های آکسفورد و ادینبورگ انگلیس در حال گسترش این فن آوری هستند. آنها در حال حاضر برروی انتقال موازی داده توسط چندین آرایه از LED ها و همچنین استفاده از مخلوطی از LED های قرمز، آبی و سبز برای ایجاد تغییر در فرکانس نور کار می کنند.

این فن آوری که LiFi نامگذاری شده است هم اکنون با استفاده از LED های سفید استاندارد به سرعت هایی بالاتر از 500 مگا بایت بر ثانیه دست یافته است. LiFi قادر است داده ها را 100 مگابایت بر ثانیه سریعتر از شبکه پهن باند انگلیس منتقل سازد. از سوی دیگر از آنجا که فرکانس های رادیویی مختلف برای تجهیزات مختلف بی سیم در حال پر شدن است، استفاده از این فن آوری غیر رادیویی سبب خواهد شد که دامنه ی بزرگی از فرکانس برای مصارف دیگر آزاد شود.

هم اکنون 14 بیلیون حباب لامپ در دنیا وجود دارد که باید با LED هایی جایگزین شوند که داده ها را منتقل می کنند! این فن آوری حدودا ده برابر ارزانتر از WiFi است و از آنجا که از نور به جای سیگنال های رادیویی استفاده می کند، می تواند بدون خطرات جانبی در هواپیماها، دستگاه های پزشکی و بیمارستان هاییی که استفاده از WiFi ممنوع شده است و یا زیر آب، که WiFi در آنجا اصلا عمل نمی کند، به کار رود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون جناب فیروزی بابت خبر =D>

یادمه وقتی کوچکتر بودم میخواستم با نور لیزر و مدار فتوسل یه همچین کاری بکنم 8-}

پیش چند نفر رفتم یکی میگفت 0 و 1 چیه دیگه یکی میگفت خوب از سیم استفاده کن و... Oh%20Go%20On.gif

خلاصه ایده و فکرم تو دلم حبث شد :-w(

عجب دورانی بود ;)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...