رفتن به مطلب

معرفی استاندارد جدید HDMI 2.1 با دقت تصویرو نرخ نوسازی بالاتر


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

d73b02c7ec0e40aec75cad3aa2f3ae25.jpg

 

انجمن HDMI امروز نسخه جدید HDMI 2.1 را به صورت رسمی معرفی کرد.این نسخه با نسخه های قدیمی تر HDMI به صورت کامل سازگار است .استاندارد جدید توانایی پشتیبانی از دقت تصاویر بسیار بالا مانند 4K با نرخ 120 هرتز ، 8K با نرخ 60 هرتز تا دقت تصویر 10K را دارد.همچنین این استاندارد از قابلیت Dynamic HDR نیز پشتیبانی میکند.پهنای باند منطبق بر این استاندارد به میزان 48 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است و این مقدار افزایش پهنای باند توسط کابل های جدید و با سرعت بسیار بالای HDMI فراهم خواهد شد.این کابل ها میتوانند پهنای باند مورد نیاز ویدئویی با دقت 8K و فشرده سازی HDR را تضمین کنند.همچنین فناوری EMI باعث جلوگیری از تداخل مغناطیسی با سایر دستگاه های بی سیم در نزدیک آن میشود.این کابل ها با نسخه های قدیمی HDMI هم سازگار هستند.استاندارد HDMI 2.1 توسط متخصصان گروه فنی HDMI طراحی شده اند.

 

5fd7730347bbfe298e3f740dc226c185.jpg

 

استاندارد HDMI 2.1 دارای  ویژگیهای جدیدی به جهت افزایش نرخ نوسازی در نمایشگر ها و تلویزیون ها است. برخی ویژگیهای پیشرفته نرخ نوسازی این اطمینان را میدهد که مشکلاتی نظیر پارگی تصویر ، لگ زدن ، از بین بروند و حرکات صاف و یکپارچه را در هنگام بازیها و تصاویر ویدئویی را فراهم کند. این ویژگیها عبارتند از : نرخ بازخوانی متغیر VRR به جهت کاهش ویا از بین بردن لگ و بریدگی تصویر. قابلیت Quick Media Switching  به جهت از بین بردن تاخیر و حذف آنها در فیلم ها و ویدئو ها.قابلیت Quick Frame Transport که موجب انتقال سریعتر فریم ها شده و هر گونه لگ و تاخیر را در انجام بازی های واقعیت مجازی از بین میبرد.قابلیت Auto Low Delay Mode  که تنظیمات ایده آل را زمان بندی کرده و به صورت خودکار اعمال میکندو امکان مشاهد تصاویر و فیلم ها را بدون وقفه میسر میکند.

با توجه به معرفی استاندارد HDMI 2.1 هنوز فاصله زیادی تا به کار گیری این استاندارد بر روی دستگاه های حال حاضر وجود خواهد داشت.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...