رفتن به مطلب

پردازنده Intel Core i3-8350K بر روی مادربرد MSI Z170A Xpower Titanium!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

پردازنده های نسل هشتم کافی لیک به تازگی معرفی شده اند و اینبار صحبت بر سر عدم پشتیبانی سوکت های پیشین از این سوکت است. مطالب بسیاری در این زمینه منتشر شده است که نتیجه گیری همه آنها تنها به یک جمله ختم می گردد: در برخی موارد مادربردهای Z170 و Z270 می توانند از پردازنده های Coffee Lake پشتیبانی نمایند که این مسئله توسط اینتل محدود می گردد.

QU2NIucx4ZDBtkgw.jpg

یک کاربر ساعاتی پیش تصاویری را منتشر کرده است که نشان دهنده ی اجرای Intel Core i3-8350K بر روی مادربرد MSI Z170A Xpower Titanium است! جالب است که این مسئله نه بر روی مادربردهای سوکت Z270 بلکه یک نسل قبل تر، یعنی Z170 صورت گرفته است.

y2UUzJrrKeOWTuGw.jpg

پیش از این نیز می دانستیم که از نظر زیف سوکت، هر دو چیپست قادر به پشتیبانی از نسل جدید هستند؛ اما هیچگاه خبری از امکان فنی این مهم نشده بود. از سوی دیگر اینتل و هیچ یک از تولید کنندگان مادربرد هنوز اقدام به انتشار بایوس های اختصاصی برای این منظور نکرده و این عمل بدون بروزرسانی رسمی صورت گرفته است. در حال حاضر به طور دقیق نمی توان این مسئله را از نظر فنی بررسی کرد؛ اما احتمال تعویض تراشه و Program کردن مشابه، نزدیک ترین احتمال فنی است.

wnkSAu8RQ9FYOP76.jpg

منبع: سایت سخت افزار علیه السلام

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه سازگار باشه با z170 خیلی عالی میشه

فقط یه چیزی که هست ایا pci ex4 که بیاد بوسیله نرم افزار میشه اپدیت کرد یا باید مین دیگه عوض شه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقا جواد گل من فکر میکنم ایشون برداشتن یه مادربرد Z370ای که تراشه های مشابه و ویژگی های مشابه با این مادربرد را داراست آپدیت بایوس اش را گرفته و اندکی تغییرات درونش ایجاد کرده و سپس بایوس خودش را آپدیت کرده . امکان این احتمال زیاد است  و البته این اطلاعات سخت افزاری زیاد و مسلط به میکرو کد و برنامه نویسی بایوس هست که احتمالا این اولین مادربردی نبوده که روش تست کرده و احتمالا چند تا مادربرد دیگری رو ساقط کرده که این جواب داده .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینتل نمیتونه معماری پل جنوبی  ( چیپ ست)رو تغییر بده چون نیاز به چند سال تلاش و تست های گوناگون داره پس چند سال به طول می انجامد و صد در صد تا کنون شروع برای ساختن  برای چیپ ست و سوکت جدید کرده است . صد در صد اینتل وقتی معماری چیپ ست رو تغییر خواهد داد که دیگه این سوکت بدرد بخور نباشد و ضعیف برای پشتیبانی پردازنده ی جدید باشد و سوکت جدید بیرون بده. پس فعلا فقط داره اسم چیپ ست رو تغییر میده ! و هی روی چیپست جدیدش پول میخوره ! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...