رفتن به مطلب

انویدیا اولین کارت تایتان مبنی برریز معماری ولتا را معرفی کرد!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

d4c563bd8f4bc3a73a91d2062f6bebe6.jpg

 

کمپانی انویدیا در یک حرکت شوکه کننده نسل جدید کارت گرافیک تایتان مبنی بر ریز معماری ولتا به نام TITAN V را معرفی کرد. این کارت گرافیک از سیلیکن GV100 بهره میبرد که نشان دهنده اولین هسته گرافیکی از خانواده ولتا به شمار میرود.شتاب دهنده این کارت دقیقا مشابه شتاب دهنده کارت محاسباتی V100 HPC در خانواده کارت گرافیکهای سری TESLA است .در حقیقت GV100 یک ماژول چند تراشه ای است که توسط 3 پشته از حافظه های HBM در یک پکیج ، عرضه شده است.این کارت در مجموع دارای 12 گیگابایت حافظه HBM2 است که توسط یک رابط عریض 3072 بیتی با پردازنده درارتباط هستند.هسته اصلی نیز با فرآیند 12 نانومتری FinFET+ و توسط TSMC ساخته شده است.کارت گرافیک NVIDIA TITAN V از سیلیکن کامل GV100 بر خوردار است و تعداد 5120 هسته کودا به همراه 640 عدد هسته تنسور(ریز پردازنده هایی مربوط به محاسبات عمیق و هوش مصنوعی ) را در خود جای داده است .تمامی هسته های CUDA در قالب 80 واحد SM قرار گرفته اندو هر واحد SM از تعداد 64 هسته کودا برخوردار شده است.البته تعداد کل واحد های SM نیز در قالب 6 کلاستر پردازشی گرافیکی GPCs قرار گرفته اند و در کل تعداد 320 واحد TMU در این پردازنده وجود خواهد داشت.

 

2c8f975895a19f3bb22f72f1d0f8f688.jpg

 

سرعت کلاک هسته بر روی 1200 مگاهرتز قرار گرفته که با فناوری بوست کلاک تا 1455 مگاهرتز قابل افزایش است . همچنین کلا حافظه هم بر روی 850 مگاهرتز قرار گرفته است و موجب شده پهنای باند حافظه به مقدار فوق العاده 652.8 گیگابایت در ثانیه برسد.این کارت جهت تغذیه از یک کانکتور برق شش پین و یک کانکتور هشت پین بهره میبرد .سه خروجی DP و یک خروجی HDMI درگاه های خروجی تصویر را تشکیل میدهند. انویدیا برای این کارت قیمت 2999 دلار را در نظر گرفته است و فقط از طریق فروشگاه اصلی NVIDIA قابل تهیه است.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...