رفتن به مطلب

سال 2018 منتظر بهبود وضعیت SSD ها و حافظه ها باشید!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

7f89779c856c5887e7c425b6c220ea54.jpg

 

به گزارش مجله DigiTimes  و به نقل از منابع معتبر  این مجله در حوزه این صنعت ،  اوضاع تامین تراشه های حافظه NAND از سه ماهه چهارم سال 2017 رو به بهبودی رفته است ، به طوری که این روند در سال 2018 نیز بهتر خواهد شد.این موضوع تعجب آور نیست ولی در هر صورت در پایان سال 2017 روند بهبود سازی در تامین تراشه های NAND و DDR یک سورپرایز به شمار نخواهد رفت.با افزایش تولیدات و تقاضا برای این تراشه ها ، شرکت ها متعهد به تامین این تراشه ها هستند ، اما به نوبه خود و در دراز مدت ، به بالارفتن قیمت حافظه ها خواهد انجامید.با این حال شرکت هایی که پیش بینی افزایش ظرفیت تولید داشته اند، با انتشار این تراشه ها تا نیمه نخست سال 2018 ، معتقدند که قیمت ها به مراتب رو به پایین خواهند رفت.در هر صورت افزایش تولید و عرضه تنها از طرف طبقه کارخانه مسیر نخواهد بود ، زیرا در این بین باید فناوری های ساختی این تراشه ها مانند حافظه های 3D NAND هم به موقع در دسترس سازندگان قرار بگیرد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببینید از سال 2016 اکثر کارخونه‌های بزرگ حافظه‌سازی در جهان همزمان در حال ارقای تکنولوژی تولید و لیتوگرافی خودشون به معماری های کوچیکتر و بهینه تر هستند و از یک طرف دیگه همزمان با تقاضای بیشتر روبرو شدند. الان مشکل اینجاست که مورد اول نیازمنده خط تولید های جدید تر با تکنولوژی و مهندسی جدید تر هست... یعنی احداث کارخونه‌‌های جدیدتر که خیلی زمانبر و هزینه بره... همزمان شرکت های سامسونگ، اینتل، SK hynix و همچنین میکرون همه دارن کارخونه و آزمایشگاه جدید میسازن و خط‌های تولیدشون رو ارتقا میدن. مثلا سامسونگ داره کارخونه های جدید تر برای تولید 3D-NAND خودش با فناوری 10 و حتی 7 نانومتری رو کاملتر میکنه، قبلا رو 22 و 16 نانومتر بودند. کم کم این مشکلات حل میشه و هم قیمت SSD و هم RAM باید دیگه کم بشه... امیدوارم سریعتر اتفاق بیفته. :)

 

اینا قیمتشون کمتر بشه در نتیجش قیمت کارتهای گرافیک، دستگاه های موبایل، لپتاپ و ... پایین تر میاد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...