رفتن به مطلب

اولین پردازنده i7 مجهز به پردازشگر گرافیگی AMD VEGA به نمایش درآمد!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

4eaab39458ccf3f6711fbfcd403a2d3c.png


با توجه به نزدیک شدن به اوایل سال 2018 و همچنین نمایشگاه CES ، اولین تیزر رسمی ماژول مولتی چیپ Core i7-8709G شرکت اینتل به همراه پردازشگر گرافیکی AMD ، توسط یکی از علاقه مندان در حوزه سخت افزار PC ،به نام TUM APISAK به بیرون راه پیدا کرد.برخی جزئیات این پردازنده مولتی چیپ در نرم افزار تشخیص  Futuremark مشخص شده اند.این مولتی چیپ با کد هسته Kaby Lake-G شناسایی شده که از ترکیب یک پردازنده چهار هسته ای خانواده Kaby Lake با یک پردازشگر گرافیکی AMD RADEON از سری خانواده Vega M تشکیل شده است.همچنین این پردازشگر گرافیکی دارای پشته های اختصاصی حافظه های HBM2 است.

نرم افزار Futuremark همچنین مشخص کرد که ، پردازنده  i7-8709G از تعداد چهار هسته فیزیکی با 8 ترد مجازی برخوردار است که بر اساس ریز معماری Kaby Lake توسعه یافته است.کلاک پایه آن برابر 3.10 گیگاهرتز است که با قابلیت توربو بوست به 3.90 گیگاهرتز افزایش میابد.هسته گرافیکی Radeon RX Vega M هم با کد (694C:C0) شناسایی شده است. این هسته از میزان 4 گیگابایت حافظه HBM2 برخوردا شده که بایک عرض باس 1024 بیتی  با هسته گرافیکی در ارتباط است.کلاک هسته گرافیکی به 1.19 گیگاهرتز میرسد که با توجه به فرکانس 800 مگاهرتزی حافظه ها میتواند پهنای باند 204.8 گیگابایت در ثانیه را برای آن فراهم سازد.به هر حال نحوه پیکربندی iGPU هنوز هم به صورت یک راز باقی مانده و جزئیات دقیق تری از آن در دسترس نیست.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...