رفتن به مطلب

جزئیات جدیدی از نحوه پیکربندی در چیپست های سری 400 شرکت AMD منتشر شد!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

c5bb9576c2297fbdd4fe2761ea930874.jpg

 

نسل دوم پردازنده های Ryzen که قرا است در نیمه اول سال 2018 روانه بازار شوند ، با مادربردهایی با چیپست های سری 400 همراه خواهند شد.با این حال انتظار میرود که مادربردهای سوکت AM4 همراه با چیپست های سری 300 نیز تنها با انجام یک بروز رسانی از طریق بایوس ، از این پردازنده ها پشتیبانی کنند.چندی قبل نیز در پایگاه  PCI-SIG مشخص شده که چیپست های سری 400 قرار است با نام Promontory معرفی شوند.در لیست منتشر شده معلوم شد ، استاندارد جدیدی در عرض باس رابط PCI در این چیپست ها لحاظ خواهد شد.این لیست تایید کرد که چیپست های سری 400 از خطوط لنز کلی PCI-Express gen 3.0  پشتیبانی خواهند کرد.این بار این خطوط به صورت ذاتی درون چیپست جاسازی شده اند و برای کنترلرهای اجزاء خارجی بر روی مادربرد معمولا به اسلات های X1 و یا X4 PCI وصل میشوند.چیپست های سری 300 در حال حاضر مجهز به 8 خط لنز PCIe gen 2.0 هستند، که این به عنوان یک نقص در این تراشه ها محسوب میشود.اما پردازنده های AMD Ryzen با سوکت AM4 از نسل 3.0 مسیر لنزها وبا تعداد 16 لنز ( یا به صورت x16 تکی و یا به صورت دو اسلات  x8 ، و یا به صورت x16 فیزیکی ) برخوردارند.4 مسیر لنز دیگر نیز وجود دارند که از چیپست منشعب میشوند.

خطوط اضافی gen 3.0 باعث دستیابی به یک عدد درگاه پرسرعت 32 گیگابیتی M.2 میشود.با توجه به مشخصات ارائه شده چیپست های سری 400 میتوان انتظار داشت که نسل gen 3.0 مسیر این خطوط در مادربرد های جدید با سوکت AM4 ، بتواند بیش از یک اسلات 32 گیگابیتی M.2 را ( یک انشعاب از چیپست و یکی از هسته اصلیSoC ) در اختیار کاربران قرار دهد.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در مجموع برای گیمر تفاوت خاصی نداره !

هرچند بهبود چیپست در کنار بازنگری در پرددازشگر و حذف مشکلات موجب بهبود چشمگیر کلی میشه که حتما در گیمینگ هم تاثیر مثبت داره . حتی اگر این یک مورد عملا بی تاثیر باشه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...