رفتن به مطلب

دستگيري خواستگاري كه در رايانه دختر مورد علاقه‌اش دوربين نصب كرد!


 GaAra
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

115.jpg

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران از دستگيري جواني كه با نصب دوربين در سيستم كامپيوتر خانواده دختر مورد علاقه‌اش، از مسايل خانوادگي آنان مطلع شده بود، خبرداد.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان ، با بيان اينكه با حضور مرد جواني به پليس فضاي تبادل اطلاعات پرونده‌اي تحت عنوان «ورود به حريم خصوصي» پيش روي كارآگاهان پليس فتا گشوده شد؛ افزود: شاكي با حضور در پليس فتا اعلام كرد كه تمامي دوستانم از طريقي ناشناخته در جريان اتفاقات داخل منزلمان هستند.

وي افزود: با ثبت اين شكايت و با توجه به حساسيت و مبهم‌بودن ماجرا تيمي از كارآگاهان پليس فتا شناسايي علت اين مساله را در دستور كار خود قرار دادند.

به گفته رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران، ماموران در تحقيقات ابتدايي دريافتند كه ممكن است دوستان اين فرد بنا به دلايلي دوربين يا ميكروفوني در خانه اين فرد نصب كرده باشند اما در تحقيقات از اين فرد اين فرضيه رد شد.

كاكوان افزود: تحقيقات براي واكاوي زواياي پنهان اين ماجراي مرموز ادامه داشت تا اين كه ماموران پليس در ميان سخنان شاكي متوجه شدند كه وي چندي پيش رايانه‌اش را براي ارتقاي سيستم ويندوز به يكي از مراكز خدمات كامپيوتري برده است.

وي با بيان اينكه كارآگاهان با كشف اين سرنخ بلافاصله به بازرسي كامپيوتر خانگي اين فرد پرداختند؛گفت: كارآگاهان با اين فرضيه كه سواستفاده كنندگان دوربين يا دستگاه شنودي برروي مانيتور اين فرد نصب كرده‌اند سيستم كامپيوتري را مورد واكاوري قرار دادند اما سرانجام دوربيني كه حجمي كمتر از يك دانه عدس داشت را در كنار دكمه بازكردن CD«رم» را يافتند.

كاكوان افزود: با كشف اين دوربين ماموران با اخذ دستور قضايي بلافاصله صاحب خدمات كامپيوتري را به مقر پليس فتا فراخوانده و اين فرد در مواجهه با مدارك مستند؛ ضمن اعتراف به انجام اين عمل گفت كه چندي پيش براي خواستگاري به منزل شاكي مراجعه كرده و من خواهر اين فرد را براي ادامه راه و ازدواج پسنديدم اما براي تحقيقات و چگونگي اين مطلب كه اين دخترجوان در خانه با اطرافيان چگونه رفتار مي‌كند؛ هميشه ذهنم را مشغول مي‌كرد تا اين كه روزي برادر اين فرد كيس كامپيوتر را براي ارتقا سيستم ويندوز نزد من آورد و من كه منتظر فرصتي بودم تا از رفتار اين فرد با خانواده‌اش باخبر شوم برروي كيس دوربيني كوچك نصب كردم.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران افزود: اين دوربين توسط برق كامپيوترشارژ شده و قادر است تصاوير و صوت را تا 48 ساعت در خود ذخيره كند و اين دوربين به گونه‌اي طراحي شده كه در هنگام اتصال به اينترنت خود به خود تصاوير و صوت را براي متصل‌كننده ارسال مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه بنابراعترافات اين جوان 27 ساله، وي تنها براي تحقيقات بيشتر دست به چنين كاري زده است به ايسنا گفت: متهم به همراه پرونده تشكيل شده در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.

رييس پليس فضايي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران در پايان ضمن بيان اين مطلب كه افراد رايانه هاي خود را براي تعمير و ارتقاي سيستم نزد افراد امين و آشنا ببرند توصيه كرد هنگامي كه رايانه شخصي خود را به مراكز خدماتي برده، حتما در هنگام تعمير در كنار فرد خدمات‌دهنده حضور داشته باشند و از نزديك با فعاليت‌هاي فرد بروي رايانه شخصي باخبر شوند.

منبع

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اول از همه سلام عرض می کنم خدمت برادران زحمت کش "فتا" .

جمله ای که قرمز کردید واقعاً برای من جای سوال داره .

خود 007 هم فکر نکنم دوربینی داشته باشه که اندازه عدس باشه ، بعد تا 48 ساعت اطلاعات رو (هم تصویر و احتمالاً هم صوت) رو توی حافظه خودش ذخیره کنه ، بعد از وصل شدن به اینترنت اطلاعات رو ارسال کنه . اونم کجا ؟ بقل دکمه CD <<رم>> .

بعد چه جوری این دوربین به سیستم فرد وصل شده ؟ منظورم اینه با چه پرتی یا به چه درگاهی ؟ اگر USB باشه که واقعاً خنده داره .

خوب برای ارسال دیتا بایستی نرم افزاری هم طرف نوشته باشه که دیتا رو به آدرس مثلاً e-mail خودش ارسال کنه . کی ؟ خدمات کامپیوتری؟ این بنده خدا اگه علم این کار رو داشت که اولندش خدمات کامپیوتری نبود (با حفظ احترام به خدمات کامپیوتری ها) ، ثانیاً نیازی نبود دوربین بگذاره ، طرف رو آنلاین گیر می آورد ، بعدشم خلاص .

بعد اون خانم از کجا فهمیده این آقا میکروفن یا دوربین توی خونش جاسازی کرده ؟

از برادران زحمت کش فتا تقاضا داریم خدایی نکرده فروم خوب ما رو نبندند ، ولی انصافاً یا راوی این خبر اقراق کرده یا خود برادرا این خبر رو درست کردند که بگن قدرتمون در این زمینه زیاده .(البته از نظر من) @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چند وقت پیش یک سریالی تلویزیون میداد که پلیس از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برای تحقیقات خودش استفاده میکرد . تکنولوژی در حد فیلم گزارش اقلیت :lol: من یکی دو صحنه از این فیلم رو بیشتر ندیدم که تو یکیش یک پسر 14 - 15 ساله با استفاده از یک فلش ( از اون ترنسند های قدیمی ) ویروسی رو به سیستم یکی دیگه فرستاد که به اون اجازه دسترسی کامل به سیستم و هر چی توش بود رو میداد . یه کار های عجیب غریب هم میکرد . ما نمیگیم تو جهان همچین چیزهایی نیست . ولی این که اینجا و یک شرکت کامپیوتری معمولی همچین توانی داشته باشه و از همه مهمتر به چنین تکنولوژی دسترسی داشته باشه از محالاته . اگر طرف اینکاره بود که الان اینجا نبود . تو بهترین و غولترین شرکتهای دنیا داشت کار میکرد . کلا قوه تخیل پیشرفت زیادی داشته @};-.

ضمنا پوریا جان اون دوربین احتمالا به سیستم وایرلس وصل بوده و تو فضای اینترنت ما با پهنای باند بسیار پهن 48 ساعت اطلاعات ضبط شده رو بعد از اتصال به اینترنت بلافاصله ارسال میکرده :-j

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا همه اینها به کنار !

چه اینترنت پرسرعتی داشته دختر خانم که اون همه صوت و تصویر رو آپلود میکرده اون دوربین 007 ای !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

@};- :lol: :-j اقا دمت گرم کلی خندیدم.احتمالا پهنای باند 4mb داشته یا خونشون لب دریای بیکران پهنای باند مخابرات ایران بوده.

ایول به برادران فتاclapping.gif

راستی قسمت دومش کی میاد؟احتمالا در قسمت دوم یه قاتل یه ویروسی در رایانه طرف نصب میکنه که رایانه تبدیل به رباتهای ادمکش میشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...