رفتن به مطلب

شرکت های چینی سخت در تلاش برای تنظیم و ترمیم قیمت تراشه های DRAM و NAND هستند!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

e328b9b49f0e8f54bd1828e012dfa11e.jpg

 

چند سالیست که ما شاهد افزایش قیمت در نیمه هادی ها و تراشه های NAND هستیم. این افزایش قیمتها بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند به طوری که حتی مستنداتی در این باره ، جمع آوری شده است.گزارشات نشان میدهند که تقاضای بازار به شدت افزایش یافته است ، اما این موضوع ربطی به توانایی تولید شرکت ها و حتی عرضه آنها مرتبط نبوده اند.با این حال گزارشات اخیر نشان میدهد که، شرکت های تولید کننده ، در حال برنامه ریزی جهت افزایش تولید DRAM ها و تراشه های NAND هستند، که با توجه به افزایش تقاضا ، ممکن است برخی چشم های نظارتی ، این موضوع را هدف خود قرار دهند. کمیسیون نظارت بر قیمت گذاری  و کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین (NDRC) در اینباره گفت ، آنها از وضعیت کنونی آگاه هستند.آنها سخت در تلاش برای ترمیم قیمت گذاری از سوی چهار تولید کننده عمده تراشه های NAND یعنی (سامسونگ ، میکرون، اسکاهاینیکس و توشیبا )هستند.

 

51cf91d7bebdacdfd3e29ecb537ebf36.jpg

 

گزارش شده که حداقل کمپانی سامسونگ با مقامات چینی به توافق نزدیک شده اند، هر چند در گذشته هم بارها مشاهده شده که سامسونگ و SK Hynix در این باره به توافق نرسیده اند. با این حال شرکت های چینی سخت تحت تاثیر افزایش قیمت های تراشه های NAND و DRAM قرار گرفته اند.از آنجایی که چین دارای صنعت ساخت گوشی های هوشمند پر رونق است ، این شرکت ها از بابت این موضوع ابراز نگرانی میکنند.به دلیل ناتوانی برخی تولید کنندگان چینی در صنعت نیمه هادی ها به صورت حرفه ای ، میزان عملکرد به قیمت تراشه های 3D NAND کاهش یافته است ، و این موضوع باعث شد که برخی شرکت های تولید کننده میل به افزایش قیمت محصولات خود پیدا کنند. ولی با توجه به کسب و کار این محصولات در چین ، آنها دوست دارند که این وضعیت به ثبات برسد.

یک تحلیلگر مبتکر چینی به نام Hattie He در این باره میگوید :

"چین ، بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند است .. بنابراین چین به دنبال توجه بیشتر از سوی تولید کنند گان تراشه ها است و نقش کلیدی را در این باره ایفا میکند. حافظه یکی از اجزای کلیدی برای گوشی های هوشمند است بنابراین حس می کند که فروشندگان چینی می خواهند قابلیت های بیشتری برای کنترل این قطعات داشته باشند."

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...