رفتن به مطلب

دیه 90 میلیونی و سوء استفاده شرکت های بیمه


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

یک ساعت بعد از دیه ،بیمه ها هم گران شدند و احتمال افزایش بیمه به حدود یک میلیون تومان داده شد .

ایسنا نوشت:

معاون فنی بیمه ایران میزان حق بیمه شخص ثالث برای سقف تعهد 60 میلیون تومانی را 450 تا 600 هزار تومان عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بیمه با تعریف یک بیمه‌نامه اختیاری برای 30 میلیون تومان مابه‌التفاوت، آن را در اختیار بیمه‌گذاران قرار بدهند.

سیاوش سعیدیان درباره تعیین نرخ دیه 90 میلیون تومانی و تعهد 60 میلیون تومانی شرکت‌های بیمه از این رقم اظهار کرد:‌ طبق قانون تعیین دیات به عهده قوه قضاییه است اما این کاهش تعهدات مشکلات صنعت بیمه را کمتر می‌کند.

وی درباره مابه‌التفاوت 30 میلیون تومانی و نحوه جبران آن گفت: رانندگان موظفند بیمه‌نامه اجباری تا سقف 60 میلیون تومان را قانونا تهیه کنند و در صورت بروز حادثه تا این رقم جبران می‌شود. از سوی دیگر شرکت‌های بیمه می‌توانند با تعریف یک بیمه‌نامه اختیاری برای 30 میلیون تومان مابه‌التفاوت، آن را در اختیار بیمه‌گذاران قرار بدهند.

وی ادامه داد: به این صورت بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق فنی، یک بیمه‌نامه اختیاری هم تهیه کند و از این محل، مابه‌التفاوت 30 میلیون تومانی دیه را هم پرداخت کند.

معاون فنی بیمه ایران اظهار کرد:‌ حق بیمه این مازاد طبق قانون از سوی سندیکا اعلام می‌شود و بیمه‌گذاری اگر هم نخواست می‌تواند بیمه‌نامه اختیاری را تهیه نکند.

به گفته سعیدیان در ماه‌های حرام 30 درصد به رقم دیه 90 میلیون تومانی اضافه خواهد شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد:‌ اگر تعهدات شرکت‌های بیمه با 20 درصد افزایش از 45 میلیون به 54 میلیون تومان می‌رسید برای صنعت بیمه قابل تحمل‌تر بود.

وی با بیان این که برای همین رقم 60 میلیون تومان حق بیمه 450 تا 600 هزار تومان باید پرداخت شود گفت: در صورت درخواست خرید مازاد بیمه شاید این رقم به حدود یک میلیون تومان هم برسد.

امروز غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌ی قضاییه در پاسخ به سوالی در رابطه‌ با تعیین نرخ دیه گفت: در مورد دیه مسائلی مطرح شد و به دنبال آن در 15 خرداد امسال وزیر دادگستری طی نامه‌ای از رئیس قوه‌ی قضاییه درخواست کرد تا ظرف مهلتی دوماهه دولت و مسئولان بیمه مشکلات ناشی از تعیین نرخ جدید دیه را بررسی کنند و امروز هم این مهلت دوماهه تمام شده است.

دادستان کل کشور گفت: قرار بود از نظر حقوقی و فقهی بررسی شود که آیا از موارد شش‌گانه‌ دیه که سه مورد آن موضوعیت دارد، می‌شود از موارد دیگر استفاده کرد که طبق بررسی انجام شده این امر امکان‌پذیر نیست؛ لذا قیمت دیه در سال جاری بدون تغییر همان 90 میلیون تومان خواهد بود.

محسنی اژه‌ای گفت: بحث دیگر این است که قراردادهای بیمه بر اساس نرخ قبلی دیه یعنی 45 میلیون تومان بسته شده‌اند که برای حل این مشکل مقرر شد از مهرماه امسال شرکت‌های بیمه بر اساس نرخ جدید قرارداد ببندند و ظاهرا قرار شد که نیمه‌ دوم سال، از مبلغ دیه تا 60 میلیون بیمه‌ها بپردازند و 30 میلیون بقیه را کسی که دیه برعهده‌ اوست بپردازد. اگر اولیای دم دیه را بخشیدند که مشکلی پیش نمی‌آید و اگر نبخشیدند و کسی نداشته باشد دیه را پرداخت کند و معسر باشد، او را زندانی نمی‌کنند و براساس حکم معسر با او برخورد می‌شود.

پانوشت :

نکته جالب اینه که الان برای بیمه شخص ثالث سقف 60 میلیونه که حق بیمه سالیانه برای یک خودروی سواری شخصی بین 200 تا 300 هزار تومان میشه . حالا باز هم سقف بیمه اجباری 60 میلیونه ، ولی بین 450 تا 600 هزار تومان باید حق بیمه داد . تازه اون 30 میلیون اختیاری رو هم طبق گفته خودشون با قیمت گرونتری باید خریداری کرد . مثلا اگر حق بیمه بشه 600 هزار برای 60 میلیون ، برای رسیدن به 1 میلیون تومان 400 هزار تومان هم بابت 30 میلیون میگیرن . معلوم نیست چطوری حساب کردن :-? [-O<?

ویرایش شده توسط hamed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...