رفتن به مطلب

رشد قیمت و کاهش عرضه کالا در بازار کامپیوتر


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به دنبال رشد مجدد نرخ دلار از حدود یک هزار و 165 تومان به یک هزار و 195 تومان طی روز گذشته، قیمت ها در بازار کامپیوتر مجددا افزایش یافت.

به گفته فعالان بازار، همان طور که فعالان بازار پیش بینی می کردند، نمی شود به جریان نزولی قیمت ها که چند روز در میان در بازار اتفاق می افتد، اعتماد کرد و قیمت ها را در بازار بر اساس این فراز و نشیب ها تغییر داد.

به گفته ملک پور، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، از روز پنج شنبه گذشته که قیمت دلار به حدود یک هزار و 185 تومان رسید، فعالان بازار از فروش کالاهای خود خودداری کرده و گروهی نیز قیمت ها را افزایش دادند.

به گفته وی، اگرچه افزایش اخیر رقم قابل توجهی نیست تا بر اساس آن قیمت ها را در بازار افزایش داد، اما فعالان بازار پیش بینی کردند که با یک جریان صعودی قیمت در مورد دلار آزاد مواجه هستیم که رشد مجدد نرخ دلار از یک هزار و 185 تومان به یک هزار و 191 تومان به این پیش بینی قوت بیشتری بخشید.

سامانیان، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با تایید خبر رشد مجدد قیمت ها در بازار گفت: در شرایط فعلی وضعیت بازار غیر قابل پیش بینی و پرخطر است و نمی توان تصمیم درستی برای روند قیمت ها و شکل معاملات در بازار گرفت.

وی که در زمینه خرید و فروش لپ تاپ فعالیت می کند، می گوید: با توجه به شرایط فعلی برخی از واردکنندگان مدل های جدید را وارد بازار کرده اند و گروهی از عرضه کنندگان این کالاها را به صورت چکی خریداری کرده اند.اما با رشد قیمت ها واردکنندگان از ارائه کالا به عرضه کنندگان خودداری کرده و منتظرند تا ببینند در صورت رشد بیشتر نرخ دلار بر قیمت ها بیفزایند.

فلاحی، یکی دیگر از فعالان بازار نیز می گوید: در شرایط فعلی فعالان بازار رغبتی به فروش رساندن کالاهایشان ندارند و ترجیح می دهند منتظر شرایط بازار باشند.

فعالان بازار که از خواب سرمایه شان در چنین شرایطی نگرانند می گویند، متاسفانه طی دو سال گذشته، بازار کامپیوتر روزهای سختی را گذرانده است و تا این بازار می آید اندک جانی بگیرد، اتفاقی باعث می شود تا ناآرامی به بازار بازگردد.

آنها معتقدند، گرچه برگزاری جشنواره های فروش تابستانی و فروش ویژه رمضان زمینه را برای رونق بازار فراهم کرده بود، ولی اینک با توجه به شرایط موجود و نوسانات گاه و بی گاه نرخ دلار زمان مناسبی برای خرید و فروش نیست.

منبع : دنیای اقتصاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...