رفتن به مطلب

Asus 9 Series؛ مادربوردهايي مجهز به سوکت AM3+


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

اين مادربوردها که مجهز به سوکت +AM3 هستند از آخرين پردازنده‌هاي اين شرکت که تا مدتي ديگر وارد بازار مي‌شود پشتيباني مي‌کنند.

به گزارش پايگاه خبري فناوري اطلاعات الماس ايران و به نقل از ايتنا، مدل‌هاي موجود مادربوردهاي مبتني بر اين چيپ‌ست شامل سري M5A99/97، مدل TUF SABERTOOTH 990FX و ROG Crosshair V Formula است که در ادامه نگاهي به بعضي ويژگي‌هاي سري M5A99/97 و SABERTOOTH خواهيم انداخت.

post-59-034272300 1313910934_thumb.jpg

بر اساس اطلاعات ارائه شده سري M5A99/97 اين مادربوردها که مجهز به فناوري‌هاي Dual Intelligent Processors (براي مديريت توان فازها)، TurboV Processor Unit و Energy Processor Unit است که مجموعه کاملي از فناوري مديريت انرژي است، که باعث بهبود توان مصرفي در اين محصولات شده است.

post-59-002859600 1313911006_thumb.jpg

در مدل‌هاي Premium اين سري علاوه بر اين امکانات ويژگي‌هاي ديگري مانند UEFI بايوس و نسل دوم از Dual Intelligent Processors که مجهز به فناوري DIGI VRM است، در نظر گرفته است.

اين مادربورد (البته مدل‌هاي مبتني برچيپ‌ست ۹۹۰FX و ۹۹۰X) به جزء فناوري Crossfire X از فناوري توسعه‌دهنده گرافيکي SLI هم پشتيباني مي‌کند که اين موضوع باعث مي‌شود طرفداران کارت‌هاي گرافيک NVIDIA بيش از پيش به سمت اين محصولات کشيده شوند.

post-59-037061400 1313911068_thumb.jpg

اما در سري SABERTOOTH اين مادربوردها ما با يک خنک‌کننده سراميکي پيشرفته رو به رو هستيم که در نگاه اول آدم را ياد لباس‌هاي نظاميان حرفه‌اي مي‌اندازد.

اين مادربورد که در سري TUF قرار مي‌گيرد مجهز به چيپ‌ست ۹۹۰FX است.

سطح اين خنک‌کننده ۵۰ درصد بيشتر از خنک‌کننده‌هاي معمولي که اين موضوع باعث دفع بهتر گرما چيپ‌ست و ديگر قطعات مي‌شود.

علاوه بر اين با وجود فناوري Thermal Radar که در آن از ده سنسور در جاهاي حياتي سيستم استفاده شده است که با وجود اين ويژگي خود مادربورد مي‌تواند به صورت خودکار به تنظيم دور فن‌هاي سيستم بپردازد و دماي سيستم را کاهش دهد.

post-59-037476400 1313911145_thumb.jpg

از آن جايي که با يک مادربورد سري TUF رو به رو هستيم در اين مادربورد از قطعات با استانداردهاي بالا استفاده شده است که در مقابل گرما، سرما و ديگر موارد مقاوم است.

منبع : almasiran.ir

ویرایش شده توسط Hamed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...