رفتن به مطلب

مجلس یا دولت، به هر حال تعطیلات عید فطر افزایش می یابد


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دو سه سالی می شود که دولت درگیر افزایش تعطیلات عید فطر است پارسال که البته به سرانجامی نرسید اما امسال دولت در جلسه قبل از شروع ماه رمضان تعطیلات دو روزه را تصویب کرد و لایه آن را هم هفته بعد به مجلس فرستاد .

اگرچه که مجلس با توجه به این که امسال عید فطر روز چهارشنبه است و قاعدتا پنجشنبه و جمعه هم شامل تعطیلات می شود فوریت این لایحه برای امسال را تصویب نکرد .

اما دولت کوتاه نیامد و با اصرار از نمایندگان خواست تا این طرح را دوباره در دستور کار قرار دهند حالا قرار است این طرح دوباره یکشنبه در مجلس بررسی شود اما از طرفی هم معاون پارلمانی رییس جمهور اعلام کرد که اگر لایحه افزایش تعطیلات مجلس به دستور مجلس نرسد، دولت برای این تعطیلات فکری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین وضعیت لایحه افزایش تعطیلی عید فطر، گفت: لایحه دولت در این زمینه به مجلس رفته است و در کمیسیون های برای امسال رتخصصی تصویب شده و علی القاعده هفته آینده یکشنبه درباره آن در مجلس رای گیری خواهد شد و امیدوارم نهایی شود.

به گفته او اگر هم در هفته آینده این لایحه به دستور مجلس نرسد، دولت برای آن فکری خواهد کرد.

کاربران خبر آنلاین هم با افزایش تعطیلی عید فطر موافقند

خبرآنلاین نظرسنجی در مورد افزایش تعطیلی عید فطر انجام داد که در پایان نظرسنجی خبرآنلاین 68.2 درصد کاربران خبرآنلاین با این تعطیلات موافق هستند. در مقابل 31.8 درصد هم با افزایش تعطیلات عید فطر مخالفت کرده اند.در این نظر سنجی، 17070 نفر شرکت کردند که 11645 نفر موافق و 5425 نفر مخالف بودند.

دولت درحالی قصد دارد تعطیلات عیدفطر را رسما دو روز کند که در سال های گذشته چندباری اتفاق افتاده تعطیلات عید فطر، دو روز باشد. افزایش تعطیلات عید فطر، تاکنون با تصویب هیات دولت چند روز پیش از عید اعلام می شده است.

اما بر اساس لایحه افزایش تعطیلات عید فطر، که نهم مردادماه به تصویب هیات دولت رسید، تعطیلی عید فطر به ٢ روز افزایش می یابد و در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بود.

حالا باید صبر کرد و دید امسال هم این تصویب را دولت به تنهایی می گیرد یا مجلس هم همراه می شود.

منبع : خبرآنلاین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...