رفتن به مطلب

بهینه نبودن بازی در حد فجیع


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در 17 ساعت قبل، memex گفته است :

علت دیگم وجود قابلیت کش سازی ویندوز برای اجرای سریع تر برنامه های پر استفاده هست به این منظور که حتی 90 صد از هارد رو (در ssd خبر ندارم) برای ثبت چیز هایی که شما استفاده کردید مشغول میکنه و حتی حین بازی هم اینکار انجام میشه

علت دیگه گلوگاه pci express 3 هست چون در این پورت ارتباط به صورت سریال هست و تعداد مسیرها 16 تا لن هست پهنای باند گرافیک محدود به این مسیر ها میشه چه جوری اینجوری:

خب شما نسخه 3 رو ضرب در 16 کن میشه  16 گیگابایت بر ثانیه....

خب گرافیک هایی که از hbm استفاده میکنن یا gddr5x کلا گلوگاه خالص میشن

سلام،

وقت به خیر. سپاس گزارم که نوشته ی جالبی نوشته اید.

هنگامی که میزان فضای RAM رایانه از 8GB بیشتر باشد، سیستم عامل ویندوز به طور خودکار Cache کردن را بسیار کاهش می دهد.

نرخ تبادل داده در درگاه PCI-e 3 x16 برای رفت و برگشت داده ها در مجموع 32GBps است و این مسیر دوجهته است یعنی در صورت نیاز می تواند تمامی این پهنای باند به رفت یا برگشت داده ها اختصاص داده شود.

میزان پهنای باند رابط اتصال کارت گرافیکی با میزان حافظه داخلی کارت گرافیک و پهنای باند آن هیچ ارتباط مستقیمی ندارد. درست مانند ارتباط RAM رایانه با Cache پردازنده مرکزی.

پهنای باند بیشتر حافظه ی داخلی کارت های گرافیک نسبت به رابط اتصال آن ها به رایانه، تنها زمانی گلوگاه می شود که پردازش انجام گرفته در کارت گرافیکی سبک باشد و هر لحظه نیاز به همگام سازی آن ها با داده ی پردازش  شده در پردازنده مرکزی باشد نه در پردازش های سنگین مانند Mining و بازی کردن. که اگر فرمایشات شما درست بودند، استفاده از رابط اتصال PCI-e 3 x1 برای اتصال کارت های گرافیکی به پردازنده هایی که معمولا بسیار ضعیف هستند، باعث از کار افتادن رایانه می شد و عملا استفاده از این رابط ها در فرایند Mining هیچ دلیل منطقی را به همراه خود نداشتند.

با توجه به مشخصات رایانه ی ایشان، به نظر بنده ایراد از ضعف حافظه ذخیره سازی (HDD: WD Blue) می باشد و دیگر قطعات برای اجاری بازی های نوین نیز مناسب است. مورد دیگر که می تواند موجب کاهش نرخ تصویر شود استفاده از گزینه Resolution Upscale است که تنها کارت گرافیک GTX 1080 Ti و کارت های قوی تر از آن، توانایی حفظ نرخ تصویر بالای 60FPS را در تنظیمات 4K دارند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، +Wise+ گفته است :

سلام،

وقت به خیر. سپاس گزارم که نوشته ی جالبی نوشته اید.

هنگامی که میزان فضای RAM رایانه از 8GB بیشتر باشد، سیستم عامل ویندوز به طور خودکار Cache کردن را بسیار کاهش می دهد.

نرخ تبادل داده در درگاه PCI-e 3 x16 برای رفت و برگشت داده ها در مجموع 32GBps است و این مسیر دوجهته است یعنی در صورت نیاز می تواند تمامی این پهنای باند به رفت یا برگشت داده ها اختصاص داده شود.

میزان پهنای باند رابط اتصال کارت گرافیکی با میزان حافظه داخلی کارت گرافیک و پهنای باند آن هیچ ارتباط مستقیمی ندارد. درست مانند ارتباط RAM رایانه با Cache پردازنده مرکزی.

پهنای باند بیشتر حافظه ی داخلی کارت های گرافیک نسبت به رابط اتصال آن ها به رایانه، تنها زمانی گلوگاه می شود که پردازش انجام گرفته در کارت گرافیکی سبک باشد و هر لحظه نیاز به همگام سازی آن ها با داده ی پردازش  شده در پردازنده مرکزی باشد نه در پردازش های سنگین مانند Mining و بازی کردن. که اگر فرمایشات شما درست بودند، استفاده از رابط اتصال PCI-e 3 x1 برای اتصال کارت های گرافیکی به پردازنده هایی که معمولا بسیار ضعیف هستند، باعث از کار افتادن رایانه می شد و عملا استفاده از این رابط ها در فرایند Mining هیچ دلیل منطقی را به همراه خود نداشتند.

با توجه به مشخصات رایانه ی ایشان، به نظر بنده ایراد از ضعف حافظه ذخیره سازی (HDD: WD Blue) می باشد و دیگر قطعات برای اجاری بازی های نوین نیز مناسب است. مورد دیگر که می تواند موجب کاهش نرخ تصویر شود استفاده از گزینه Resolution Upscale است که تنها کارت گرافیک GTX 1080 Ti و کارت های قوی تر از آن، توانایی حفظ نرخ تصویر بالای 60FPS را در تنظیمات 4K دارند.

درود 

منظور شما از خط دوم تمسخر بود؟

پس درحقیقت این پهنای باند گرافیک پهنای باند بین خونه های حافظه خودشه؟ مثل رم ، سرعتی که در قالب ddr بیان میشه بیان گر تعداد سیکل ها و انتقال بیت ها  بین بافر و خونه های حافظه هست

پس اگه این مدل باشه فرمایش شما درسته....بله حواسم به تعریف ddr نبود :-)

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 17 ساعت قبل، Keykhosro.Goorani گفته است :

یه زمانی کنسول ها عامل پیشرفت صنعت گیم بودن ولی الان بر عکس باعث عقب ماندگی این صنعت شدن

هر شش هفت سال یا حتی بیشتر میخواد یه کنسول جدید بیاد که 400،500 دلارقیمت داره و زمان عرضش هم کنسولی قدرتمند محسوب نمیشه!زحمت کشیدن میان نسلی زدن که الان ps4 proحتی 5 ترافلاپسم قدرت نداره!!!

حالا این کنسول مسخره حداقل دو سال دیگم میخواد جولان بده!!کیفیت گرافیکی بازی ها هم معمولا بر مبنای کنسول هاست و هرچه قدرت سخت افزار در پی سی بالا بره باز هم اهمیتی نداره!!چند وقت دیگه 2080 میاد و سال بعدش احتمالا 3080 ولی گرافیک بازی ها در سطح فعلی میمونه چون کنسول ها توان پردازشیشون همینه

اگر کنسول ها نبودن به احتمال خیلی زیاد رقابت در تولید و پیشرفت تراشه های گرافیکی هم بسیار بیشتر میشد ولی در حال حاضر شرکتی مثل انویدیا دلیلی برای انقلاب و ارتقاهای چشمگیر در این صنعت نمیبینه

یه نکته جالب اینکه من نمیدونم چطور یه اروپایی بابت یه بازی 60 تا 100 دلار میده ولی حاضر نیست مثلا هر 3 سال یکبار 1000 دلار بابت کنسول بده!!!

در حال حاضر تمام شرکت های مطرح دنیا تو زمینه گیم میتونن بازی هایی در حد فیلم سینمایی بسازن (بگیم واقعیت دروغ گفتیم چون در واقعیت افکت و جلوه ویژه در انفجار و گرد وغبار و ...وجود نداره همانند فیلم)

منتهی موضوع اینه اگه اقدام به اینکار کنن تمام تکسچر ها باید همانند واقعیت دارای جزیات زیاد باشد و این یعنی داشتن حجم خیلی زیاد برای گرافیک

از طرفی تمام مدل سازی ها باید high کار بشه و این یعنی پردازش سنگین (حتی با باندینگ باکس)

از طرفی بحث فیزیکش میاد وسط و ریگ بندی که خودش بازم پردازش سنگینیه

حالا فرضاً اگه ساخته بشه حتی کارت 1080 ti هم به زور قادر به پردزاش همچین چیزی در  حد 1خونست چه برسه به بازی های open world  چرا ؟ چون دنیای نرم افزار(موتوربازی سازی -مایا - و..) محدود به سخت افزارن و خودشون هیچ محدودیت ندارن برای ساخت ابجکت ها و تکنیک های سایه زنی و خیلی چیزای دیگه 

در نتیجه   شاهد هستیم برای ساخت جلوه های ویژه فیلم ها از چندین کارت گرافیک برای رندر استفاده میکنن

پس قاعدتا در دنیای گیم گیمر ها همه باید چندتا کارت گرافیک بخرن تا بازی کنن (جدا از بحث مشکلات فنی وسخت افزاری )

خب همچین چیزی نمیشه هم از نظر مادی هم از نظر اینکه این بازیو کسی نمیخره جز 100نفر خرپول 

حالا اینکه چرا کنسول ها بعد از چندسال نسلشون عوض میشه علتش به این بر میگرده که عموم قشر جهانی رو در نظر میگیرن نه صرف ادمای پولدار گلچین شده

اگه بخوان هر سال کنسول بزنن هزینه اضافه میشه و به دلیل های خیلی گوناگون هیچ کس سمتش نمیره و فروشم نداره اون شرکت

پس اینجا پیشرفت فدای این قشر میشه که خیلی هم صحیحه 

علاوه بر این شرکتی مثل انویدیا به دلیل سیاست کاری و محدودیت های قوانین فیزیک نمیتونه تک  کارتی بزنه  که از لحاظ پردازشی از نسل الان 10برابر جلو باشه چرا؟ چون باید اندازه کارتش همین قدی که هست بمونه

پس مجبوره یا با ریاضیات بازی کنه تا بهینه تر بتونه بسازه یا معماری جدیدتری بده یا منتظر قطعه جدید جای ترانزیستورباشه (جدا از هزینه های مواد اولیش)

خب همین جور باز کنیم قضیه رو میبینیم اول سیاست های اقتصادی یکی از موانع پیشرفته دوم محدودیت های فیزیکی و   رفته رفته  به دلایل دیگم میرسیم...

مطمعن باشید اگه تکنولوژی nvidia اینقد پیشرفته بود که بتونه کارت های چند صد برار قویتر از قویترین الان رو  بزنه مطمعنن سیاسیت اقتصادی و فروش نمیزاشتن نقشه راهش بوجود بیاد

همه چیز اینقدام ساده نیست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...
در در 1396/11/28, 16:42:40، Amir4678 گفته است :

اخرین ورژن ویندوز با تمامی اپدیت هارو نصب کنین. اخرین ورژن درایور گرافیک. تو کنترل پنل انویدیا برین و manage 3d setting و power managment رو بزارین رو adaptive. برای power option تنظیمات ویندوز هم recomended کافیه. نصب اخرین ورژن ویندوز 10 نود درصد کارارو انجام میده. نسخه های قبل از fall creators update واسه گیم لگ داشت.

داداش روی adaptive بزاریم تو انویدیا قسمت پاور!!؟ گزینه پرفورمنس ک بنظرم کل قدرت رو میده بهتر نیست یعنی؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، sajad-tnt گفته است :

ایشون اشتباه نوشتن متاسفانه...
باید گذینه رو روی prefer maximum performance قرار بدید تا از حداکثر قدرت کارت گرافیک استفاده کنه...

Sent from my Lenovo A526 using Tapatalk
 

اها درسته ،درمورد مشکلی ک بیان کردم راهکاری نداری؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان ،

یه مشکلی دارم با فایل gameconfig.xml.

ک برای اضافه کردن ماشین ها باید با فایل فابریکش ک هست جایگزین کنمش ،نسخه بازیمم فیت گرل کرکی اخرین نسخه 1180.1 و انلاین1.41 هست .

توی سایت gta5mods گشتم و امتحان کردم ولی بعضیا ک وارد بازی میشه بلاخره در نهایت یه جایی رندوم کرش میشه بازی و در ضمن کانفیگ 1180.1 رو پیدا نکردم اصلا! حتی برای مطمعن شدن از اشکال گیم کانفیگ فقط این فایلو جایگزین کردم و بسته های اد آن ماشین هارو هم وارد dlclist نکردم و پوشه اسکریپتم هم رینیم کردم ک کار نکنه ،ولی بازم بعد یکم اینور اونور رفتن کرش کرد ک فهمیدم ایراد از گیم کانفیگ هست! از open iv اخرین نسخه هم استفاده میکنم به همراه اپدیت sctipt hook  و native trainer و enhanced native tarainer,.

اگر کسی گیم کانفیگ بدون مشکل وکرش و بدون ایراد مراحل بازی داره و استفاده میکنه لطفا به من اطلاع بده مرسی...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...