رفتن به مطلب

مینی پی سی های جدید intel NUC مجهز به SoC های رفرش شده Gemini Lake در راه هستند


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

e59845434e4f8bd2ffc002af058b90e2.png

 

معمولا  استفاده ازمینی کامپیوتر های NUC ، جهت وبگردی و یا پی سی های HTPC در ادارات و سازمانهایی که نیاز به سیستم های قدرتمند ندارند، ایده آل به نظر میرسند.در همین راستا کمپانی اینتل مدل جدیدی از این مینی پی سی ها ، که به SoC های Gemini Lake در دستور کار خود قرار داده است.کمی قبل تر به این موادر اشاره شدو اکنون اینتل دو مدل از این مینی پی سی ها را معرفی کرده است.این دو مدل تحت نام های NUC7PJYH و NUC7CJYH شناخته شده اند .هر دو مدل از پردازنده های جدید خانواده اینتل Gemini Lake قدرت میگیرند. مدل اول مجهز به پردازنده 4 هسته ای Pentium Silver J5005 با کلاک 2.8 گیگاهرتز و مدل دوم هم به پردازنده دو هسته ای Celeron J4005  با کلاک 2.7 گیگاهرتزتجهیز شده است.

مصرف این تراشه ها بین 6 تا 10 وات اعلام شده است. مدل چهار هسته ای از تراشه گرافیکی مجهز به تعداد 18 واحد EU و مدل دو هسته نیز از تراشه گرافیکی مجهز به 12 واحدEU بهره مند شده اند.طراحی این پردازشگر های گرافیکی برمبنای نسل نهم (Gen9) ، پردازشگر های گرافیکی اینتل صورت پذیرفته است که میتوانند به صورت ذاتی از خروجی HDMI 2.0 پشتیبانی کنند.هر دو پردازنده جای گرفته در این مینی پی سی ها از مقدار 4 مگابایت کش سطح 3 و پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه  DDR4 با درگاه وای فای و بلوتوث ، برخوردار شده اند.

 

a1d1b65f5628a3f79e9eaf376e7a8389.png

 

از دیگر ویژگیها میتوان به مواردی چون استفاده از اسلات M.2 SSD و اسلات SDXC ، پورت خروجی HDMI 2.0a با پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر، خروجی هدفون و صدای استریو ، درگاه شبکه گیگابیتی ، ارتباط بی سیم وای فای منطبق بر 802.11ac و بلوتوث نسخه 5 اشاره کرد.یکی از نقاط قوت این NUC ها در برابر پردازنده های خانواده Coffee Lake/Kaby Lake H ، استفاده ازیک و یا دو درگاه پرسرعت ThunderBolt 3 در آنهاست و از حافظه های اینتل Optane نیز پشتیبانی میکنند.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...