رفتن به مطلب

فناوری Gen-Z، جایگزینی برای PCI-Express با پهنای باند باورنکردنی!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

FGGHJ.thumb.PNG.9125b8ee8b03a2633807071217117572.PNG

 

یک کنسرسیوم جدید متشکل از چندین شرکت فناوری ، استانداری جدیدی به نام Gen-Z  را معرفی کرده اند.این استاندارد جدید از پتانسیل بالایی برخوردار است و جایگزین مناسبی برای PCI-Express خواهد بود.استاندارد جدید میتواند نرخ تبادل را به صدها گیگابایت در هر ثانیه افزایش دهد.همچنین نکته مورد توجه در مورد این استاندارد این است که میتواند منبع باز و بدون هیچ گونه حق پرداختی مورد استفاده قرار بگیرد.در این پروژه بسیاری از شرکت های بزرگ بایکدیگر همکاری دارند.از جمله این شرکت های بزرگ دو کمپانی اینتل و انویدیا هستند.اما در اصل این پروژه از ابتدا توسط شرکت هایی نظیر AMD و ARM، Broadcom, Cray، Dell EMC، Hewlett Packard Enterprise، Huawei، IDT، Micron, Samsung, SK hynix, پایه گذاری شد تا بتوانند ارتباطات نسل بعدی را ایجاد کنند. در حال حاضر بیش از 50 شرکت در این پروژه شرکت دارند.

 

FDGDBB.thumb.PNG.f970d36a499efb1b60b2f7b350b1519c.PNG

 

درست همانند درگاه ارتباطی PCIe ، رابط Gen-Z نیز یک پل ارتباطی است ، که اجازه میدهد اجزای یک کامپیوتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.به عنوان مثال پردازنده های گرافیکی و یا SSD ها میتوانند با پردازنده اصلی و یا چیپست اصلی ارتباط برقرار کنند.در حالی که اکنون ، استاندارد PCIe express 4.0  با دو برابر پهنای باند نسبت به درگاه PCIe 3 ،مراحل نهایی خود را سپری میکند، کنسرسیوم Gen-Z احساس میکند ، این سرعت با توجه به پیشرفت فناوریهای کنونی ،کافی نیست و این استاندارد نمیتواند راه حل خوبی برای فشار های کاری بالا تحت لود های سنگین باشد و سرعت لازم برای انتقال دیتاهای بسیار بزرگ را فراهم کند.در حالی که استاندارد PCI-Express فقط میتواند به صورت نقطه به نقطه با دیگر اجزاء سیستمی ارتباط داشته باشد ، Gen-Z میتواند حتی با حاظه سیستم نیز ارتباط داشته باشد.تمامی اجزا، Gen-Z از یک کانکتور یکپارچه استفاده میکنند و از قابلیت هایی چون زمان تاخیر بسیار پایین و پهنای باند بسیار بالا بهره مند میشوند.

 

534RTWE.thumb.PNG.0d0da8f2545590c5d0843b5fca96097b.PNG

 

هم اکنون نسخه 1.0 از این استاندارد آماده است و در حال حاضر به این صنعت بستگی دارد که تا چه اندازه محصولات آینده خود را بر اساس Gen-Z توسعه بدهندو این ممکن است بزرگترین چالش پیش روی هر تولید کننده ای باشد.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...