رفتن به مطلب

بهترين برند‌هاي لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۱


mfirouzi1989
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بهترين برند‌هاي لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۱

نکات و فاکتور‌هاي مهمي را براي خريد يک لپ‌تاپ جديد بايد به‌خاطر داشته باشيم . در واقع بدست آوردن مشخصاتي مثل RAM ، پردازنده ، کارت گرافيک ، پورت‌هاي رايج ،‌ درايور نوري و … آسان است . اما يکي از مهمترين نکات قابل توجه بايد روي اعتبار ، پشتيباني و قابليت اعتماد روي آن لپ‌تاپ و برند باشد . شايد زياد ديده باشيد که دو لپ‌تاپ با ۲ برند جدا و کانفيگ يکسان قيمت متفاوتي داشته باشند و اغلب خريداران در بين برند‌هاي مختلف و فروشندگان دچار سردرگمي مي‌شوند.

best-laptop-brand1.jpg

يکي از راه‌هاي اندازه‌گيري اطمينان‌پذيري و پشتيباني يک لپ‌تاپ ميزان رضايت‌مندي تعداد زيادي از کاربران توسط نظرسنجي‌هاي سالانه سايت‌هاي معتبري مثل PCMag.com ، PCWorld و ConsumerReports.org است . بررسي‌هاي سايت معتبر PCMag.com از ميزان رضايت و اعتماد کاربران را شايد بتوان به‌عنوان يکي از بهترين و شناخته‌شده‌ترين استنادها در نظر گرفت . در سال ۲۰۱۱ ، دوازده‌ هزار خواننده در اين سايت محبوب در مورد لپ‌تاپي که دارند نظر داده‌اند و مدل‌هاي لپ‌تاپ براساس برند و چندين معيار ديگر مثل پشتيباني مشتريان و ميزان خراب شدن لپ‌تاپ درجه‌بندي شده‌اند .

readers-choices.jpg

اپل سال‌هاي پشت سر هم در اول ليست PCMag.com بوده است ،‌ بنابراين هيچ تعجبي ندارد که در سال ۲۰۱۱ هم اپل اولين برند باشد . حتي اگر توليدکننده‌هاي ديگر ميزان خرابي کمتري هم داشته باشند ، کاربران کاملا از لپ‌تاپ اپل خودشان بالاترين سطح رضايت را دارند . براساس نظرسنجي‌ها ۱۵ درصد لپ‌تاپ‌هاي اپل نياز به تعمير داشته‌اند اما اين رأي دهندگان گفته‌اند که برند اپل را از هر برند ديگري خيلي بيشتر به ديگران توصيه مي‌کنند .

با دنبال کردن ديگر نظرسنجي‌ها ،‌ در PCWorld هم اپل در رتبه‌ي اول اعتماد کاربران قرار دارد . به‌علاوه ، خوانندگان PCWorld گفته‌اند که در هنگام مواجه شدن با مشکل اپل براي حل کردن آن از هر شرکت ديگر بهتر عمل مي‌کند .

در ميان توليدکنندگان ويندوز ، رضايتمندي‌هاي متفاوتي وجود دارد . در PCMag.com ، سامسونگ ، Alienwareو Asus بيشترين امتياز را بدست آورده‌اند . سامسونگ در ليست قابل اعتماد بودن در رتبه‌ي اول است . کمپاني آمريکايي Alienware هم که متعلق به شرکت Dell مي‌باشد بيشترين امتياز را در زمينه‌ي کمتر خراب شدن بدست آورده است ( ۲۱ درصد) . Alienware همراه با Samsung بيشترين ميزان رضايت کاربران را در ميان Windows laptop ها کسب کرده‌اند .

در PCWorld گفته شده است که Asus گام‌هاي بلند زيادي در سال گذشته برداشته است و خودش را از ميانه جدول با سرعت زياد به صدر جدول لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي رسانده است و از نظر قابليت اعتماد و پشتيباني پس از فروش در جايگاه خوبي است . رتبه‌ي بعد هم مربوط به توشيبا مي‌باشد اگرچه پشتيباني آن از سوي نظردهندگان متوسط اعلام شده است .

براساس گزارش CBSMoneyWatch.com توشيبا همراه با Acer بيشترين امتياز اعتماد را در نظر سنجي بدست آورده است ، در PCMag.com هم Acer کمترين مقدار تعميرات را داشته است اما کاربران از پشتيباني ايسر در کل راضي نيستند و همين باعث کسب امتياز پايين در مقابل ديگر برند‌ها براي ايسر شده است .

در زير جدول مقايسه برندها در سال ۲۰۱۱ توسط PCMag.com را مي‌بينيد که اپل و سامسونگ در صدر جدول قرار دارند و جايزه‌ي Reaeder’s Choice را گرفتند و بعد از آنها Alienware و Asus هستند . سامسونگ جايزه‌ي بهترين برند براي مدل‌هاي خانگي را گرفته و اپل هم در مجموع بهترين برند شده است .

best-laptop-brands-pcmag.jpg

بدترين مدل‌هاي لپ‌تاپ

درحالي که با توجه به نظرسنجي هاي PCMag.com اپل ، سامسونگ و Alienware در رتبه هاي اول هستند ، شرکت هايي هم مثل Gateway ، Fujitsu و Compaq در انتهاي ليست جا خوش کرده اند . Compaq در کل پايين ترين نمره را در نظرسنجي هاي PCMag بدست آورده است و ۱۲ درصد از لپ تاپ هاي آن نياز به تعمير دارند . همچنين Gateway هم با ۱۶ درصد يشترين رقم تعمير را داشت.

HP و Dell هم عملکري مشابه هم دارند ، اعداد و ارقام زياد بدي ندارند و تقريبا در ميانه‌ي رو به پايين جدول قرار هستند . بطور مثال ۲۱٫۶ درصد از صاحبان خانگي لپ‌تاپ‌هاي دل گفته‌اند که اين کمپاني نمي‌تواند مشکل آنها را حل کند و در بين کاربران بيزنسي اين رقم ۱۳٫۶ درصد است که نشان دهنده‌ي تفاوت بين لپ‌تاپ‌هاي Dell Inspiron و HP Pavilion با سري‌هاي بيزنسي مثل Dell Latitude و HP ProBook است .

بهترين مدل‌هاي نت‌بوک

Asus جايزه‌ي Reader’s Choice را در قسمت Netbook ها کسب کرد . اين کمپاني بيشترين امتياز‌ها را از نظر کلي و همچنين ميزان خرسندي و اعتماد و تمايل به پيشنهاد به ديگران گرفته است . البته با توجه به مفهوم جديدي از کامپيوتينگ پورتابل که توسط آي‌پد و ديگر تبلت‌ها ارائه شده خيلي کاربران ترجيح مي‌دهند ديوايس پورتابل و سبک آنها تبلت باشد تا نت‌بوک.

best-netbooks-brands.jpg

اعتماد

تنها فاکتور براي بررسي نيست ،‌ اما براي انتخاب در بين چند لپ‌تاپ از برند‌هاي مختلف فاکتور مهمي به شمار مي‌آيد . البته نمي‌شود اين نظرسنجي‌ها را ۱۰۰ درصد قطعيت داد اما براساس تجربه‌ي ديگر کاربران نتيجه‌گيري بدي نيست . شما هم ممکن است با من موافق باشيد که بازخورد يک کاربر بسيار ارزشمندتر از نظر يک فروشنده يا سايت مي‌باشد که هدفش فروختن آن برند است و قصد نوشتن اين مطلب هم راهنمايي شما براي بهتر انتخاب کردن است که اميدوارم اينگونه باشد .

منابع : pcmag, consumersearch, moneywatch, Vizviz

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...