رفتن به مطلب

دیگر نیازی به درایور برای پرینتر نیست


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

هفته گذشته اپل دو حق اختراع جدید در زمینه پرینتر‌ها ثبت کرد. هر دو این اختراعات این امکان را فراهم می‌کند که بدون نصب درایور مخصوص هر پرینتر در رایانه‌ها بتوانید از آنها استفاده کنید.

گوگل با استفاده از امکان پرینت از طریق مرورگر کروم یا سیستم‌عامل کروم بر بستر سرویس ابری اولین گام در حل این مشکل را برداشت. ولی حالا شرکت اپل با دو ابداع جدید خود گامی موثرتر در این حوزه و حذف درایور پرینتر برداشته است.

در اولین ابداع اپل که Walk-up Printing without Drivers نام دارد هر پرینتر درایور مخصوص خود را درون خود ذخیره می‌کند و رایانه متقاضی چاپ به صورت بی‌سیم درایور را دریافت کرده و سپس صفحه را با فرمت مناسب به چاپگر ارسال می‌کند.

اما ابداع دوم اپل که Data Formats to Support Driverless Printing نام گرفته کاربردی‌تر است. در این روش، کاربر با کلیک روی دکمه چاپ، صفحه مورد نظر خود را به یک سرویس ابری ارسال کرده، سپس اطلاعات با فرمت مناسب پرینتر مورد نظر کدگذاری و به پرینتر ارسال می‌شود. این ابداع امکانات دیگری مانند چاپ از طریق گوشی موبایل و تبلت را فراهم می‌کند که پیش از این با مشکلات زیادی روبه‌رو بود.

منبع : عصر ارتباط

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...