رفتن به مطلب

اخطار گوگل: ایرانی ها مراقب صفحه های جعلی جیمیل باشند


Hamed
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

امروز گوگل در وبلاگ رسمی خود خبر از وقوع یک مشکل امنیتی جدی برای کاربران ایترنتی داخل ایران داده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از شاهوار، بنا به گفته گوگل ظاهرا بعضی از کاربران اینترنتی در ایران در زمان ورود به جیمیل در مرورگر خود با اخطار امنیتی روبرو شدند.

این اخطار امنیتی بدین معنی است که کسی در تلاش برای دسترسی به ایمیل آنها است!

گوگل امروز در وب سایت خود با اعلام حمله‌ای با نام SSL man-in-the-middle (MITM) attacks بر روی کاربران اینترنتی مقیم کشور ایران ؛ اعلام کرد که شخص یا گروهی از ایران سعی دارند تا بین گوگل و سرویس های امنیتی این شرکت قرار گیرند و با جعل گواهی امنیتی DigiNotar بتوانند صفحه ای قلابی را بسازند و بدین طریق به اطلاعات ایمیل افراد دسترسی پیدا کند.

طبق گفته گوگل برای این کار در داخل کشور ایران از یک SSL Certificate جعلی برای جیمیل استفاده شده است.

اگر از گوگل کروم استفاده میکنید، گوگل کروم به شما اخطار امنیتی خواهد داد و بنا به گفته گوگل ، کاربران مرورگر کروم از این حمله در امان هستند.

اگر از فایرفاکس استفاده میکنید هرچه زودتر آنرا بروز کنید.به طور مثال این اخطار امنیتی در مرورگر فایرفاکس چیزی شبیه تصویر زیر است:

post-59-031391400 1314710042_thumb.gif

فایرفاکس نسخه جدیدی در همین مورد به بیرون عرضه کرده است که این گواهی را جعلی می داند.

در صورتی که مرورگر شما در زمان دسترسی به جیمیل چنین اخطاری میدهد، از ورود به جیمیل خودداری کنید و چند دقیقه بعد مجددابرای ورود به جیمیل تلاش کنید . همچنین توصیه می‌شود پس از آپدیت مرورگر خود اقدام به تغییر کلمه عبور خود در جیمیل کنید.

همچنین کاربرانی که برای وبگردی از N‏P‏‏V‏ و کاربرانی که از ابزارهایی که برای مرور سایتها به صورت غیرمعمول! استفاده می‌شوند ، استفاده می‌کنند ، از این حمله در امان هستند.

گواهی دیجیتال(Digital Certificate) سندی الکترونیک است که به کاربران اطمینان می دهد تبادل اطلاعات بین مرورگر آنها و سرور سایت مورد رجوع رمزگذاری شده است و شخص سومی به آن دسترسی ندارد.

جعل گواهی دیجیتال سایت های اینترنتی به هکرها اجازه می دهد با تغییر مسیر ترافیک آنلاین، به مکاتبات الکترونیک آنها دسترسی پیدا کنند و در فعالیت آنلاین آنان جاسوسی کنند.

barsam.ir

ویرایش شده توسط Hamed
لینک به دیدگاه
Share on other sites

جی میل ایرانی ها هک شد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت:ﻫﮑﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪﯾﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺑﯿﻨﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻭ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻭﺏ ﺳﺎﯾﺘﻬﺎ ﻻ ﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺷﮑﺎﻑ ﻫﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺘﻬﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻃﻼ ﻋﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻫﮑﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﻫﻠﻨﺪﯼ ﺩﯾﺠﯿﻨﻮﺗﺎﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻣﺤﻠﯽ ﮐﻪ ﺻﻼ ﺣﯿﺖ ﺻﺪﻭﺭ ﺗﺎﺋﯿﺪﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻝ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻧﻔﻮﺫ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻌﻞ ﻫﻮﯾﺖ ﺩﺭ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﯽ ﻣﯿﻞ ﻭ ﯾﺎ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺍﮐﯿﻮﻣﻨﺖ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻮﺀﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﻫﮑﺮﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻧﻘﺎﻁ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻤﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ ﺷﺐ ﮔﻮﮔﻞ ﺩﺭ ﭘﯿﺎﻣﯽ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺳﺎﯾﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﻋﻼ ﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻋﻤﺪﻩ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﻣﻮﺭﺩ ﺣﻤﻠﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻋﻼ ﻡ ﮔﻮﮔﻞ، ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﻫﻠﻨﺪﯼ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﻃﻼ ﻉ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺗﺎﺋﯿﺪﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻫﮑﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﻟﻐﻮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭﻫﻤﯿﻦ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﯾﮏ ﺷﺮﮐﺖ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﻑ-ﺳﯿﮑﯿﻮﺭ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺍﻋﻼ ﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﻫﮑﺮﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﺍﻣﻀﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻤﭙﺎﻧﯽ ﻫﻠﻨﺪﯼ ﺑﻪ ﺟﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻫﮑﺮﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﻤﻠﻪ ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﯾﺎ ﺧﯿﺮ. ﺑﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ ﺗﺎﯾﻤﺰ، ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﻮﮔﻞ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺗﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺁﻧﻼ ﯾﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺭﺧﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻨﭽﻨﯿﻨﯽ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ. ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺟﺪﯾﺪ، ﺑﻪ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻼ ﺵ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺣﺴﺎﺑﻬﺎﯼ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﻃﻼ ﻋﺎﺕ ﺷﺨﺼﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺳﺮﻗﺖ ﺑﺮﻭﺩ

منبع : خبرآنلاین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

برای من این اتفاق افتاد یکی 2 هفته پیش بود.

اخطار Certificate رو که دیدم مطمئن شدم Certificate قلابی هست و چون قبلا که Certificate های شرکت Comodo رو هم همین بلا سرش اومده بود و درجریان بودم کانتکت نشدم و بعدا هم پسورد رو تغییر دادم.

البته از اکانت جیمیل فقط برای رجیستر کردن در فروم ها استفاده میکنم و اطلاعات کاری یا شخصی روش ندارم.

در هر حال من که هیچ وقت از ایمیل های رایگان و عمومی برای کارهای اقتصادی و مهم استفاده نمیکنم و ترجیح میدم از ایمیل شخصی با پروتکل Https استفاده کنم.

توصیه میکنم دوستان هم اگر میخوان اطلاعات کاری یا حتی شخصی روی ایمیل ردو بدل کنن از سرویس های ایمیل عمومی استفاده نکنن.

==

یا حداقل اطلاعات رو فشرده کنن با WinRar و روی فایل پسورد بگذارند و اتچ ایمیل کنن و پسورد فایل رو SMS کنن برای شخص گیرنده ایمیل.

ویرایش شده توسط Unforgiven
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

با درود:

رمزهای عبور خود را عوض کنید

توصیه رسمی گوگل به کاربران ایرانی"جی-میل"

شرکت گوگل به مشترکان سرویس جی-میل خود در ایران توصیه کرده است به منظور مقابله با حمله سایبری که بخش بزرگی از کشور را تحت تاثیر خود قرار داده، رمزهای عبور جی-میلهای خود را تغییر دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، هفته گذشته گوگل به کاربران ایرانی خود خبر داد قربانی حمله سایبری شده اند که به سرویس جی-میل در ایران انجام گرفته است. گوگل اعلام کرد شاید هکرها توانسته باشند به لینک میان کاربر و جی-میل نفوذ پیدا کرده باشند. این حمله بزرگ سایبری به کاربران جی-میل در ایران می تواند جدید ترین نشانه از دشواری و پیچیدگی محافظت از شبکه در جهان به شمار رود.

شرکت گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد: "ما هفته گذشته متوجه شدیم شرکتی هلندی که مسئولیت تایید اعتبار وب سایتها را به عهده دارد ارتباطات اینترنتی بسیاری از کاربران ایرانی به ویژه کاربران جی-میل را با خطر مواجه کرده است. با وجود اینکه سیستمهای داخلی خود شرکت گوگل دچار اختلال نشده، ما به صورت مستقیم با تمامی کاربرانی که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند ارتباط برقرار می کنیم و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهیم زیرا اولویت اصلی ما محافظت از حریم خصوصی و ایمنی کاربران گوگل است."

در اواسط ماه جولای سیستمهای شرکت هلندی "دیجی نوترا" هک شدند و اسناد امنیتی تعدادی از دامنه های آن به سرقت رفتند. اسناد ربوده شده به سرعت و پس از آگاهی از سرقت انجام گرفته باطل شدند اما یکی از این اسناد که به گوگل اختصاص داشته است به تازگی و پس از اخطار دولت هلند باطل شده است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل که هفته گذشته کاربران ایرانی خود را از وجود این خطر اعلام کرده است، روز پنجشنبه به صورت رسمی به تمام کاربران ایرانی خود توصیه جدی کرده است که برای محافظت از خود و اطلاعات شخصی شان چندین مرحله امنیتی از جمله تغییر دادن رمز ورود و تایید دوباره گزینه های بازیافت حساب کاربری را انجام دهند.

منبع : خبرگزاری مهر

با تشکر...

___________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2 )

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در اواسط ماه جولای سیستمهای شرکت هلندی "دیجی نوترا" هک شدند و اسناد امنیتی تعدادی از دامنه های آن به سرقت رفتند. اسناد ربوده شده به سرعت و پس از آگاهی از سرقت انجام گرفته باطل شدند اما یکی از این اسناد که به گوگل اختصاص داشته است به تازگی و پس از اخطار دولت هلند باطل شده است.

نتیجه جستجو و تحقیق من این هست:

DigiNator به خاطر سعی در حفظ ارزش سهامش خیلی چیز ها رو مخفی کرده:

1- از حدود 2 سال پیش سایتش هک شده و تو این 2 سال صد در صد از تمامی گواهی های دیجیتال سرقت شده سوء استفاده شده ( به خاطر پایین نیومدن ارزش سهام موضوع رو کاملا مخفی نکه داشتن).

2- تعداد گواهی های به سرقت رفته خیلی بیشتر از این حرفها هست بیشتر از 500 گواهی که شامل:

یاهو، فیس‌بوک، مایکروسافت، اسکایپ‌، AOL، موزیلا ، Tor ، وردپرس و .....

کسانی که پشت این داستان هستن همون کسایی هستن که پشت داستان سرقت گواهی ها از شرکت کومودو بودن.

بیشتر از 300 هزار IP تو ایران تو دام این گواهی های جعلی افتادن.

===

راه حل:

مرورگر رو به روز کنید.

ویندوز رو به روز کنید.

پسورد ایمیل رو به صورت تناوبی تغییر بدید.

از پروتکل HTTPS استفاده کنید.

اگر اطلاعات کاری یا خانوادگی ( مثل تصاویر شخصی) میخواهید ایمیل کنید:

یه پارتیشن به اندازه اتچ ایمیلتون با TrueCrypt درست کنید (میتونید حتی یه پارتیشن 2 مگی درست کنید) و فایل یا متنی رو که میخواهید بریزید روی پارتیشن و فایل خود پارتیشن رو با WinRar رمز گذاری کنید و 2 تا پسورد (پسئرد پارتیشن و پسورد فایل فشرده) رو جداگانه از طریق SMS یا تلفن یا هر جور که صلاح میدونید به شخص گیرنده بدید.

شخص گیرنده باید برنامه TrueCrypt و WinRar رو روی سیستمش داشته باشه هر 2 با هم حدود 8 مگ حجم دارن و رایگان میشه استفاده کرد.

ویرایش شده توسط Unforgiven
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود:

نیویورک تایمز : ای میل هکر 21 ساله ایرانی را دریافت کردیم

بر اساس تحقيقات انجام شده احتمالا اين هكر از كامپيوتري در روسيه سايت ها را هك كرده است و اين احتمال وجود دارد كه وي در روسيه باشد يا اينكه در مكاني خارج از روسيه به صورت كنترل از راه دور از كامپيوتري در داخل روسيه استفاده كرده است. روزنامه نيويورك تايمز آمريكا در گزارشي با اشاره به فعاليت يك هكر جوان ايراني نوشت كه اي ميلي از اين هكر دريافت كرده و در آن اين هكر ايراني انگيزه ها و دلايل خود را براي هك كردن سايت هاي غربي و سرقت گواهي هاي امنيتي 531 سايت مشهور ارتباطي و امنيتي ، اعلام كرده است.

به گزارش عصر ایران نيويورك تايمزمي نويسد : اين هكر ايراني كه در اي ميلش خود را " هومودو هكر " معرفي كرده در پيغام خود نوشته است كه دولت ايران حق دارد فعاليت هاي سايت هايي چون گوگل ، اسكايپ ، ياهو و... را كنترل و رصد كند.

به نوشته اين روزنامه هكر ايراني در پيغام خود نوشته است :‌" من همه اطلاعات رمز گذاري شده در اينترنت را باز مي كنم و به دولتم اين قدرت را مي دهم تا همه آنها را كنترل كند."

نيويورك تايمز مي نويسد كه اين هكر ايراني مدعي است كه 21 سال دارد و مشغول تحصيل در رشته نرم افزار كامپيوتر است .

اين روزنامه آمريكايي در ادامه به نقل از اين هكر ايراني مي نويسد كه او حامي حكومت ايران است و از دشمنان ايران بيزار است و به همين سبب فعاليت هاي خود را براي تحت كنترل درآوردن فعاليت هاي اينترنتي دشمنان ايران متمركز كرده است.

نيويورك تايمز در ادامه با خطرناك خواندن اقدامات اين هكر ايراني وي را مسئول اصلي سرقت گواهي هاي 531 سايت مهم از جمله گوگل در اوايل ژوئن سال جاري ميلادي دانسته است .

اين روزنامه آمريكايي مي نويسد كه بر اساس تحقيقات انجام شده احتمالا اين هومودوهكر از كامپيوتري در روسيه سايت ها را هك كرده است و اين احتمال وجود دارد كه وي در روسيه باشد يا اينكه در مكاني خارج از روسيه به صورت كنترل از راه دور از كامپيوتري در داخل روسيه استفاده كرده است ، اما بنا بر اين گزارش برخي نيز اعتقاد دارند كه وي اساسا نمي تواند يك مهندس كامپيوتر جوان ايراني باشد.

منبع : asriran

با تشکر...

____________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2 )

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پیغام هکر روی pastebin :

http://pastebin.com/6pTJ9PM2

نوشته 4 تا ICs دیگه تو رده بالا در اختیار داره و نوشته در مورد نحوه انجام کار به صورت فتی بعدا توضیح میده و یه سرس داستان دیگه تعریف کرده....

البته هر موقع اومد و تکنیکال در مورد داستان صحبت کرد میشه در موردش نظر داد.

این حملات به Man In The Middle Attack معروف هست بدون اینکه اطلاعات از یک Gateway که ازش به عنوان شنود استفاده میشه رد بشه ارزشی نداره و با Traceroute کردن میشه به راحتی پی برد که اطلاعات از کدوم مسیر داره میره و خبال ما هم راحت میشه که دوستان 300 هزار IP رو مورد عنایت قرار دادن و دشمنان نبودن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود:

احتمال سرایت اختلالات جی میل به سرویس گوگل

در پی شایعات اخیر مبنی بر هک شدن سرویس‌های گوگل شاهدیم که سرویس جست‌وجوگر گوگل نیز دچار اختلالاتی شده و این سؤال وجود دارد که آیا این موضوع به دسترسی‌های غیرمجاز برخی هکرها به جی‌میل ارتباط دارد؟ ایسنا، در پی طرح برخی شایعات مبنی بر دسترسی‌های غیرمجاز به ایمیل سرورهای گوگل شاهد برخی تغییرات فوری و یکپارچه خدمات پست الکترونیکی این شرکت بودیم تا جایی که شرکت ارائه‌دهنده گواهی‌های ایمنی این سایت تغییر کرد و مجموعه‌ای دیگر را که هیچ نامی از آن برده نشده، اتخاذ کرده است.

حدود دو هفته پیش شاهد بودیم از کاربرانی که هدف اصلی حملات اینترنتی بوده‌اند، رمز ورود جدیدی تقاضا شد و بعد از آن نیز شاهد موضوعاتی همچون عدم برقراری ارتباط با صندوق پست الکترونیکی کاربران بودیم.

اما امروز اتصال به سرورهای گوگل دچار مشکل شده و صفحه این موتور جست‌وجو تقریباً غیر قابل دسترس شده است؛ این موضوع که تقریباً از دیروز در روند کاری موتور جست‌وجوی گوگل مشاهده شده بود، امروز به یکباره اوج گرفته و برقراری ارتباط با سرورهای آن دچار اشکال شد.

ممکن است این موضوع در ارتباط با وقایع اخیر مبنی بر دسترسی‌های غیرمجاز به سرورهای پشتیبان ایمیل گوگل باشد ولی معمولاً سرورهای سرویس‌های مجزای شرکت‌های بزرگ اینترنتی توسط چندین پشتیبان در نقاط مختلف و بدون ارتباط با یکدیگر و در چندین لایه راهبری می‌شود اما در حال حاضر و بدون اعلام اخباری در این زمینه، هیچ چیز را به یقین نمی‌توان گفت.

منبع : asriran

با تشکر...

_____________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2 )

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رو این ip نایم اوت میشد 80.91.247.73 . بک بن اروپا هست اختلال هم 1-2 روز تو چند ساعت شدید بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...