رفتن به مطلب

ASIC ماینر Bitmain تهدیدی برای سهام AMD


Recommended Posts

6494917e987ccfcd092b3f86fc059f08.png

 

مدتی است که اخباری مبنی بر عرضه یک دستگاه ASIC ماینر اتریوم بگوش می‌رسد اما بنظر می‌رسد چیزی تا عرضه رسمی دستگاه باقی نمانده باشد واین دستگاه تا یکی دو ماه دیگر عرضه گردد، دستگاهی که شاید مرهمی بر بازار گرافیک‌ها باشد. بنابر گفته های آقای کریستوفر رولاند آنالیزور Susquehanna شرکت Bitmain همکنون دستگاه ASIC اتریوم خود را توسعه داده و طبق زمانبندی در سه ماهه دوم 2018 عرضه خواهد کرد و فعلا در مرحله تولید انبوه به سر می‌برد. لازم به ذکر است که Bitmain بزرگترین تولید کننده دستگاه های ASIC می‌باشد تا حدی که 70تا 80 درصد بازار این دستگاه ها را در اختیار دارد و اولین شرکتی ست که ماینر اتریوم را وارد بازار خواهد ساخت از طرفی سه کمپانی دیگر نیز اقدام به تولید این محصول کرده اند و در مراحل مختلف تولید می‌باشند.

به گفته رولاند عرضه این دستگاه تقاضا برای کارت‌های گرافیک را کاهش خواهد داد و این درحالی است که در بیشتر فروشگاه ها گرافیک ها کاملا فروحته شده اند و کارت گرافیک بسیار نایاب و گران است. و البته این عرضه بر سهام دو غول تولید کننده گرافیک هم تاثیر خواهد گذاشت و طبق نظر آقای رولاند بزرگترین ضربه به شرکت AMD اصابت خواهد کرد. طبق پیشبینی سهام AMD با 29 درصد سقوط به 7.5 دلار خواهد رسید و سهام انویدیا هم از 215 به 200 دلار کاهش خواهد یافت یعنی کمتر از 10 درصد و بنظر این شخص انویدیا صدمه کمتر متحمل خواهد شدف به این علت که انویدیا سری قدرتمندی تری از گرافیک ها را دربازار دارد که محبوب گیمر ها هستند و AMD کارتی برای رقابت با 1080Ti در اختیار ندارد و حتی وگا نیز در این راه شکست خوردهف این در حالی است که وضع AMD برای کارت های رده میانی بهتر است و توانایی رقابت با انویدیا را دارا می‌باشد.

 

منبع: TweakTown

مترجم: سامان یزدان نیک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به امید اینکه ماینرهای عزیز دست از سر کارتهای گرافیک بردارند تا گیمر ها هم بتونن با قیمت مناسب یک کارت گرافیک خوب در اختیار داشته باشند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باید دعا کنیم هارد فورک ندن براش تا این اسیک از کار بیوفته 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

امیدوارم زودتر بیاد و هارد فورک هم نزنن خرابش کنن تا منم به یه ۱۰۷۰ برسم.اَی خِدااااا

کلی گیم مونده رو دستم :(((((((

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/01/17, 23:17:51، lvlEhRaN گفته است :

باید دعا کنیم هارد فورک ندن براش تا این اسیک از کار بیوفته 

 

خبری از فورک نیست . حداقل فعلا (امسال)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من دیگه تب و تاب ماین خوابیده و هر روز شاهد فروش کارتهای گرافیکی هستم که یک ماه یا دو ماه از ماینشون نگذشته. دلیل این کار هم چند تا چیزه که مهمترینش خرید گرافیک و شروع ماین توسط افرادی بود که فقط به خاطر های و هوی رفتن خرید زدن به امید اینکه دو ماهه ئول ذیگ دستشون بیاد بعد دیدن که اینطور هم نبوده و این کار هم صبر می خواد هم حوصله و هم تخصص. برا همین دیگه نه الان و نه تا ده سال دیگه همچین آدمهایی دوروبر ماین نمیان و دیگه تب ماین مثل اون چیزی که چند ماه پیش دیدیم رو شاهد نخواهیم بود. 
ماین همین الانشم دیگه زیاد صرف نداره و اگر کسی بخواد این کار رو شروع کنه همه کحاسبات بهش نشون میدن که ارزش سرمایه گذاری رو نداره. پس تو ایران و ساید نقاط دنیا هم هر کسی سراغش نخواهد رفت چه این اسیکها داده بشن و چه نشن. ای ام دی هم فکر نکنم بیکار بشینه و نگا کنه. حتما یه حرکتهایی می زنه تا سهامش اونطوری که پیش بینی شده افت نکنه.
خلاصه گیمرهای عزیز دقت داشته باشید که ماین اگر به صرفه هم باشه دیگه کسی کارت انویدیا برای این کار نمی خره و انقدر ای ام دی تو بازار هست که کسی سراغ کارتهای انویدیا نره. اون موقعی که 1070 و حتی 1060 می خریدن از زور این که کارتهای ای ام دی موجود نبود خرید می زدن. اما الان بازار پر از کارتهای ای ام دی هست. نگران نباشید و تنها نگرانیتون فقط و فقط قیمت دلار باشه که اون روی قیمتها تاثیر خواهد گذاشت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...