رفتن به مطلب

کدام پاور مناسب تر هست : GREEN GP750B-OCPT یا Green +GP700B-HP


Recommended Posts

در 5 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

منظورتون از کلاس بالاتر چی هست ؟

یعنی به جای ۱۰ آمپر ۱۶ آمپ  بندازم.

 

چک بکنید فیوز شما چه کلاسی هستش ؟ کلاس B, C یا D ؟ 

اگر کلاس B و 10 آمپر هست ، لون رو به  کلاس C و 10A آمپر تغییر بدید.

اگر کلاس C و 10A هستش . اون رو به کلاس C و 16A تغییر بدید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 89
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 2 ساعت قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

سلام. پاوری که شما تهیه کردید در بخش  ورودی به خازن 680uF سری MXH ساخت کمپانی ژاپنی Rubycon مجهز شده. علت استفاده از این ظرفیت بالای خازن در این بخش کنترل ریپل خروجی  و بالا بردن Hold-UP Time بوده. این ظرفیت بالا در بخش ورودی تا حدودی باعث افزایش مولفه Inrush Current یا جریان هجومی فقط در حین روشن کردن پاور توسط کلید پشت پاور میشه.

این جریان هجومی اولیه به صورت ذاتی در تمامی منابع تغذیه سوئیچینگ مجهز به خازن های ظرفیت بالا کم و بیش وجود داره. از سوی دیگه هر چه خازن بخش ورودی کیفیت بالاتری داشته باشه ESR (مقاومت معادل سری) پایین تری داره و این این جریان هجومی تا حدوی بیشتر میشه.

علت پریدن فیوز اتاق شما  ممکنه به علت فرسودگی فیوز، پایین بودن آمپراژ فیوز و وجود بار زیاد بر روی فیوز مورد نظر شما بوده. چک بکنید فیوزی که پریده چند آمپره  بوده. طبق پیش بینی های من باید فیوز 10A برای اتاق شما در نظر گرفته شده باشه.

ما پیشنهاد میکنیم در صورتی که فیوز مورد نظر را با یه کلاس بالاتر تعویض کنید. چون اگر به جدول مشخصات فنی این پاور مراجعه کنید متوجه خواهید شد که حداکثر جریان ورودی 10A ذکر شده. 

5aed915dad81e_700b-hpplus.thumb.png.4ff2cfd600c653def839e640b72cff65.png

البته این میزان جریان  ورودی برای اکثر پاورهای مشابه با این رنج توان خروجی وجود داره. خودتون می تونید پاورهای برندهای دیگه رو هم چک کنید.

تاکید می کنم جریان هجومی اولیه در تمامی منابع تغذیه سوئیچینگ به خصوص مدل های رده بالا که مجهز به خازن های با ظرفیت بالا هستند کم و بیش وجود داره و عواقب اون هم در بدترین شرایط ممکن پریدن فیوز هستش. البته این قضیه بیشتر در کشورهایی که دارای برق شهر با استاندارد 230V 50Hz هستند اتفاق می افته و در اکثر نقاط دنیا که به برق شهر 115V 60Hz مجهز هستند اتفاق نمی افته.

قطعات داخلی پاور شما همه جوره در برابر جریان هجومی مقاوم و ایمن هستند و از این نظر خیالتون راحت باشه. 

دوستمون به نکته خوبی اشاره کردن.جریان هجومی رو نباید فراموش.خودم همچین حدسی رو زدم.اون دوستی که گفتند فیوز منزل پرید برن فیوزی رو که به کامپیوتر متصل هست رو چک کنند.ممکنه قدیمی باشه یا آمپر نامی فیوز پایین باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

قیمت واقعی پاور GREEN GP750B-OCPT در حال حاضر حدود 600 الی 640 هزار تومان است.

افزایش قیمت کنونی به دلیل حجوم مجدد ماینرها به بازار و اتمام موجودی انبار شرکت است. بار جدید تمامی  پاورهای OCPT تا کمتر از 2 هفته دیگه روانه بازار خواهند شد و قیمت ها به قیمت واقعی نزدیکتر خواهند شد.

البته اگر اشتباه نکنم منبع مقایسه شما برای قیمت،  پاور Cooler Master V750S بوده که یک پاور GOLD نیمه ماژولار هستش.

بله جناب موسوی اگه قیمتا به قبل برگرده ارزش داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

دوستمون به نکته خوبی اشاره کردن.جریان هجومی رو نباید فراموش.خودم همچین حدسی رو زدم.اون دوستی که گفتند فیوز منزل پرید برن فیوزی رو که به کامپیوتر متصل هست رو چک کنند.ممکنه قدیمی باشه یا آمپر نامی فیوز پایین باشه.

 

من در تعجبم چرا این جریان هجومی  شش خانه پارت الکترونیک رو  که اونم حداکثر  10 آمپر هست نسوزوند.

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

دوست عزیز این پارامتر مولفه ای که کاملاً داینامیک هستش و به پارامترهایی مانند زاویه ولتاژ سینوسی برق شهر دقیقاً در لحظه ای که شما کلید پاور رو از پشت پاور روشن می کنید، میزان بار در خروجی پاور، میزان شارژ خازن اولیه پاور، ولتاژ برق شهر، نوع و آمپراژ فیوز برق اتاق، استهلاک فیوز مورد نظر و حتی میزان بار بر روی فیوز بستگی داره.

همون طور که پیشنهاد کردم فیوز مورد نظر رو با یک کلاس بالاتر تعویض کنید.

من در تعجبم چرا این جریان هجومی  شش خانه پارت الکترونیک رو  که اونم حداکثر  10 آمپر هست نسوزوند.

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

من در تعجبم چرا این جریان هجومی  شش خانه پارت الکترونیک رو  که اونم حداکثر  10 آمپر هست نسوزوند.

دوست عزیز اون مولفه که آقای  mahdi_moosavi/ زحمت کشیدن و دورش خط کشیدن جریان هجومی نیست.اون مولفه جریان نامی هستش.

جریان هجومی در وسایل الکتریکی صنعتی کاربرد داره اما به این معنی نیست که در وسایل الکترونیکی وجود نداره.به این توضیح خوب  توجه کنید:?

جریان هجومی به جریان مصرفی بار الکتریکی در لحظهٔ اتصال بار به منبع تغذیه گفته می‌شود. مقدار این جریان در وسایل مختلف متفاوت است به‌طوری‌که در یک ترانسفورماتور با هستهٔ آهنی (مثلاً در بالاست‌های سنتی لامپ‌های فلورسنت) می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی باشد که ناچیز تلقی می‌شود و در وسایل الکترونیکی مدرن مانند منابع تغذیه، ممکن است تا ۲۰ برابر جریان حالت عادی باشد. این جریان اغلب طول عمر کوتاهی دارد (در حد میلی‌ثانیه) با این وجود می‌تواند باعث عملکرد ناخواستهٔ مدارشکن‌ها شود

 

منظورش از مدار شکن فیوز منزل هم میتونه باشه?

یه مثال دیگه برات میزنم، اگر شارژر لپ تاب رو به برق زده باشید میبینید که یه صدای جرقه زمان اتصال به پریز وجود داره ، اون هم جریان هجومی هستش?

 

حالا پاور و سیستم شما به صورت درست کار میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا سیستم رو روشن کردید؟؟؟؟؟؟؟

 

Inrush_current.gif.3a9a2c3dc3bf39b5a89cbc4ff8622b02.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

دوست عزیز اون مولفه که آقای  mahdi_moosavi/ زحمت کشیدن و دورش خط کشیدن جریان هجومی نیست.اون مولفه جریان نامی هستش.

جریان هجومی در وسایل الکتریکی صنعتی کاربرد داره اما به این معنی نیست که در وسایل الکترونیکی وجود نداره.به این توضیح خوب  توجه کنید:1f44e.png

جریان هجومی به جریان مصرفی بار الکتریکی در لحظهٔ اتصال بار به منبع تغذیه گفته می‌شود. مقدار این جریان در وسایل مختلف متفاوت است به‌طوری‌که در یک ترانسفورماتور با هستهٔ آهنی (مثلاً در بالاست‌های سنتی لامپ‌های فلورسنت) می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی باشد که ناچیز تلقی می‌شود و در وسایل الکترونیکی مدرن مانند منابع تغذیه، ممکن است تا ۲۰ برابر جریان حالت عادی باشد. این جریان اغلب طول عمر کوتاهی دارد (در حد میلی‌ثانیه) با این وجود می‌تواند باعث عملکرد ناخواستهٔ مدارشکن‌ها شود

 

منظورش از مدار شکن فیوز منزل هم میتونه باشه1f603.png

یه مثال دیگه برات میزنم، اگر شارژر لپ تاب رو به برق زده باشید میبینید که یه صدای جرقه زمان اتصال به پریز وجود داره ، اون هم جریان هجومی هستش1f603.png

 

حالا پاور و سیستم شما به صورت درست کار میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا سیستم رو روشن کردید؟؟؟؟؟؟؟

 

Inrush_current.gif.3a9a2c3dc3bf39b5a89cbc4ff8622b02.gif

 

ممنون از توضیحاتتون ،

در حال حاضر سیستم به نظر مشکلی نداره .  ولی شاید هیچ تضمینی نباشد که دفعه بعد برای سیستم من مشکلی ایجاد نشود.

در ضمن آیا این جریان نشتی امکان دارد به وسایل الکترونیکی که به طور همزمان به یک محافظ زده شده اند آسیب برساند؟

به عنوان مثل من در اون محافظ پارت الکتریک وسایل ذیل رو دارم که به همراه کامپیوتر نزدیک 18.5  تومن وسیله هست.

مودم ، پرینتر ، مانیتور و چندراهی USB   رو دارم.

در نهایت  نسخه OCCT که شما استفاده می کنید رو می فرمایید ؟ من تو فروم دیدم که تست  OCCT  امکان داره پاور رو دچار مشکل کنه .

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

 

ممنون از توضیحاتتون ،

در حال حاضر سیستم به نظر مشکلی نداره .  ولی شاید هیچ تضمینی نباشد که دفه بعد برای سیستم من مشکلی ایجاد نشود.

در ضمن آیا این جریان نشتی امکان دارد به وسایل الکترونیکی که به طور همزمان به یک محافظ زده شده اند آسیب برساند؟

در ضمن نسخه OCCT که شما استفاده می کنید رو می فرمایید ؟

به عنوان مثل من در اون محافظ پارت الکتریک وسایل ذیل رو دارم که به همراه کامپیوتر نزدیک 18.5  تومن وسیله هست.

مودم ، پرینتر ، مانیتور و چندراهی USB   رو دارم.

 

 

اولا شما فیوز داخل جعبه تقسیم رو با یه نمونه بالاتر تعویض کنید.توجه کنید فیوز حتما مینیاتوری باشه.ا لبته برقکار این کار رو انجام بده بهتره

دوم اینکه از سایت occt نرم افزار تست رو دانلود و نصب کنید و در قسمت پاور برید  و یه تست پایداری از پاور بگیرید و نمودار ولتاژ هایی رو که نرم افزار براتون در فولدر خودش ثبت می کنه رو همینجا بزارید تا یه نگاهی بهشون بندازم.

سوم اینکه همین الان وارد بایوس کامپیوتر بشید و ولتاژ های ۱۲ و ۵ و ۳.۳ رو برای من یاداشت کنید

در ضمن خیالتون راحت باشه کاری به بقیه تجهیزات نداره.من خوزستان زندگی میکنم اینجا بخاطر کولر گازی تا دلت بخواد جریان هجومی هستش.در حدی شدیده که چراغ ها چشمک میزنن اما همه چیز صحیح و سالم کار می کنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

اولا شما فیوز داخل جعبه تقسیم رو با یه نمونه بالاتر تعویض کنید.توجه کنید فیوز حتما مینیاتوری باشه.ا لبته برقکار این کار رو انجام بده بهتره

دوم اینکه از سایت occt نرم افزار تست رو دانلود و نصب کنید و در قسمت پاور برید  و یه تست پایداری از پاور بگیرید و نمودار ولتاژ هایی رو که نرم افزار براتون در فولدر خودش ثبت می کنه رو همینجا بزارید تا یه نگاهی بهشون بندازم.

سوم اینکه همین الان وارد بایوس کامپیوتر بشید و ولتاژ های ۱۲ و ۵ و ۳.۳ رو برای من یاداشت کنید

در ضمن خیالتون راحت باشه کاری به بقیه تجهیزات نداره.من خوزستان زندگی میکنم اینجا بخاطر کولر گازی تا دلت بخواد جریان هجومی هستش.در حدی شدیده که چراغ ها چشمک میزنن اما همه چیز صحیح و سالم کار می کنه.

البته در حدود

2 ساعت است نرم افزار

HWmonitor

در حال اجرا  هست و  مقادیرش مطابق شکل ذیل هست.

در ضمن من هم شمال هستم  البته نه به اندازه جنوب ولی اینجا هم کولر گازی برای حداقل  4 ماه لازم  و ضروری هست.

image.thumb.png.254860a98c172370998a172b85f2fec5.png

 

--

البته چون سیستم در حالت چک دیسک هارد دیسک اکسترنالم هست نمی تونم فیوز رو دقیقا مشخص کنم کدامه ولی ازون عکس گرفته ام و به زودی میذارم تو سایت.

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

البته در حدود

2 ساعت است نرم افزار

HWmonitor

در حال اجرا  هست و  مقادیرش مطابق شکل ذیل هست.

در ضمن من هم شمال هستم  البته نه به اندازه جنوب ولی اینجا هم کولر گازی برای حداقل  4 ماه لازم  و ضروری هست.

image.thumb.png.254860a98c172370998a172b85f2fec5.png

ولتاژ ها خوبه.

یه تست با occt بگیر.

راستی بالا خوندم فیوزت 10آمپره .حتما با ۱۶ یا ۲۵ عوض کن.احتمال زیاد فیوز باید مربوط به چندین سال باشه.درسته؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

ولتاژ ها خوبه.

یه تست با occt بگیر.

راستی بالا خوندم فیوزت 10آمپره .حتما با ۱۶ یا ۲۵ عوض کن.احتمال زیاد فیوز باید مربوط به چندین سال باشه.درسته؟؟؟؟

اطمینان ندارم چند آمپر هست منتظرم چک دیسکم تموم شه یه بار خاموش روشن کنم بعدش تو عکس مشخص می کنم.

تست با OCCT

برای سیستم مشکلی پیش نمیاره ؟

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

اطمینان ندارم کدام هست ولی  با اطمینان میگم در حدود 10 سال هست که نصب هست.

اوه اوه اوه.?

حتما عوض کن.اطمینان دارم فیوز شما عمرشو کرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

اوه اوه اوه.?

حتما عوض کن.اطمینان دارم فیوز شما عمرشو کرده.

برند خاصی مد نظرتون هست ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

برند خاصی مد نظرتون هست ؟

هیوندای.اشنایدر.زیمنس.آ گر

فقط جنس چینی نگیرید.

یه برقکار بیارید تا عوض کنه.ده دقیقه زمان میبره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

اوه اوه اوه.1f62b.png

حتما عوض کن.اطمینان دارم فیوز شما عمرشو کرده.

در 7 ساعت قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

چک بکنید فیوز شما چه کلاسی هستش ؟ کلاس B, C یا D ؟ 

اگر کلاس B و 10 آمپر هست ، لون رو به  کلاس C و 10A آمپر تغییر بدید.

اگر کلاس C و 10A هستش . اون رو به کلاس C و 16A تغییر بدید.

تو عکس فیوز اتاق رو مشخص کرده ام. یه فیوزی معرفی کنید که  خیالم راحت شه و در ضمن با منطق فیوز هم جور بیاد.

 

cin_fuse_edited.jpg

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

تو عکس فیوز اتاق رو مشخص کرده ام. یه فیوزی معرفی کنید که  خیالم راحت شه و در ضمن با منطق فیوز هم جور بیاد.

 

cin_fuse_edited.jpg

 

همان طور که حدس می زدم فیوز اتاق شما 10 آمپر و کلاس B هستش و بیشتر برای کنترل جریان روشنایی به کار میره. این مدل فیوزها حداکثر تا حدود 5 برابر جریان نامی می تونن جریان هجومی رو تحمل کنند. پیشنهاد می کنم برای اینکه خیالتون راحت بشه این فیوز رو با یک فیوز 16A کلاس C مشابه فیوز بقل دستیش (C16) تعویض کنید. فیوزهای کلاس C می تونن تا 10 برابر جریان نامی جریان هجومی رو تحمل کنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

 

ممنون از توضیحاتتون ،

در حال حاضر سیستم به نظر مشکلی نداره .  ولی شاید هیچ تضمینی نباشد که دفعه بعد برای سیستم من مشکلی ایجاد نشود.

در ضمن آیا این جریان نشتی امکان دارد به وسایل الکترونیکی که به طور همزمان به یک محافظ زده شده اند آسیب برساند؟

به عنوان مثل من در اون محافظ پارت الکتریک وسایل ذیل رو دارم که به همراه کامپیوتر نزدیک 18.5  تومن وسیله هست.

مودم ، پرینتر ، مانیتور و چندراهی USB   رو دارم.

در نهایت  نسخه OCCT که شما استفاده می کنید رو می فرمایید ؟ من تو فروم دیدم که تست  OCCT  امکان داره پاور رو دچار مشکل کنه .

 

 

 

دوست عزیز نگران نباشید. بنده اشاره کردم که این جریان هجومی در تمامی منابع تغذیه سوئیچینگ کم و بیش وجود داره. مشکل اصلی در حال حاضر فیوز مستهلک و البته کلاس B اتاق شماست نه تجهیزات شما. در ضمن این جریان هوجمی در بدترین شرایط ممکن تنها در کسری از ثانیه (کمتر از 200ms) برقراره و در این زمان فوق العاده کم هیچ مشکلی برای محافظ برق سیستم شما ایجاد نمیشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

ولتاژ ها خوبه.

یه تست با occt بگیر.

راستی بالا خوندم فیوزت 10آمپره .حتما با ۱۶ یا ۲۵ عوض کن.احتمال زیاد فیوز باید مربوط به چندین سال باشه.درسته؟؟؟؟

مقادیر مانیتور شده توسط نرم افزارهای تحت ویندوز هیچ وقت قابل استناد نیستند و معمولاً با خطای زیادی همراه هستند.

هیچ گاه برای شریان های فرعی منازل مسکونی فیوز مینیاتوری بیش از 16A پیشنهاد نکنید. معمولا در سیم کشی شریان های فرعی در منازل مسکونی از سیم های با قطر کمتری استفاده میشه و در صورت استفاده از فیوزهای آمپر بالا و خطای کاربر ممکنه باعث آب شدن سیم ها و آتش سوزی بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

دوست عزیز نگران نباشید. بنده اشاره کردم که این جریان هجومی در تمامی منابع تغذیه سوئیچینگ کم و بیش وجود داره. مشکل اصلی در حال حاضر فیوز مستهلک و البته کلاس B اتاق شماست نه تجهیزات شما. در ضمن این جریان هوجمی در بدترین شرایط ممکن تنها در کسری از ثانیه (کمتر از 200ms) برقراره و در این زمان فوق العاده کم هیچ مشکلی برای محافظ برق سیستم شما ایجاد نمیشه.

ممنون از توضیحاتتون.

محافظ ارزش زیادی ندارد برای من  مودم  مانیتور و پرینتر و کیس  که به یک محافظ وصلند نگران کننده تر که این جریان هجومی   باعث وقوع مشکل نشوند.

آیا این محافظها به جریان هجومی حساس نیستند ؟  چون خود محافظ دچار مشکل نگردیده است؟

 10 آمپر کلاس   cآیا جوابگوی نیاز ما  هست با توجه به اینکه فرمودید فیوزهای آمپر بالا به دلیل امکان اجازه عبور جریان بالا در کابلهای معمولا غیر استاندارد واحدها  امکان سوختگی کابلها و آتش سوزی را تشدید می نماید.

 

با سپاس مجدد

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

مقادیر مانیتور شده توسط نرم افزارهای تحت ویندوز هیچ وقت قابل استناد نیستند و معمولاً با خطای زیادی همراه هستند.

هیچ گاه برای شریان های فرعی منازل مسکونی فیوز مینیاتوری بیش از 16A پیشنهاد نکنید. معمولا در سیم کشی شریان های فرعی در منازل مسکونی از سیم های با قطر کمتری استفاده میشه و در صورت استفاده از فیوزهای آمپر بالا و خطای کاربر ممکنه باعث آب شدن سیم ها و آتش سوزی بشه.

میدونم دوست عزیز که قابل اطمینان نیستند.

اما یه نکته رو هم بهتون بگم.من چند وقت پیش از محل کار و با اجازه از رییس یه اسیلوسکوپ دیجیتال چند کاناله به جهت تست پاور به منزل بردم و همزمان با تست نرم افزار occt از اسیلوسکوپ هم استفاده کردم و از ولتاژ های 12 و 5 و 3.3 نمونه گیری کردم.

اولا ولتاژهای اسیلوسکوپ و نرم افزار خیلی به هم شبیه بودن و دوم ریپل پایین پاور 600 hp + ,واقعا من رو خوشحال کرد.ای کاش از کروهای ولتاژ اسیلوسکوپ عکس گرفته بودم.:41_pensive:

ولتاژها کاملا در رنج مجاز 5% بودن.

در مورد عدم استفاده از فیوز بیش از 16 آمپر هم شما درست میگید.اما ایشون گفتند از کولر گازی استفاده میکنند و بخاطر همین من پیشنهاد فیوز 25 دادم.

الان در منزل من فیوز کمتر از 25 در جعبه فیوز پیدا نمیکنید بدلیل استفاده از چهار عدد کولر گازی .حتی من برای کولر اصلی منزل که 36000btu هستش از 32 آمپر کلاس c استفاده کردم چون فیوز 25 آمپر قبلی رو به فنا داده?

هرچند با نظر شما موافقم و ایشون باید از 16 آمپر کلاس c استفاده کنن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

ممنون از توضیحاتتون.

محافظ ارزش زیادی ندارد برای من  مودم  مانیتور و پرینتر و کیس  که به یک محافظ وصلند نگران کننده تر که این جریان هجومی   باعث وقوع مشکل نشوند.

آیا این محافظها به جریان هجومی حساس نیستند ؟  چون خود محافظ دچار مشکل نگردیده است؟

 10 آمپر کلاس   cآیا جوابگوی نیاز ما  هست با توجه به اینکه فرمودید فیوزهای آمپر بالا به دلیل اجازه عبور جریان بالا در کابلهای معمولا غیر استاندارد واحدها  امکان سوختگی کابلها و آتش سوزی را تشدید می نماید.

 

با سپاس مجدد

 

 

دوست عزیز به جز سیستم شما که روی این فیوز قرار داره آیا وسیله دیگه هم روی فیوز هست؟؟

ممکنه در زمستان از هیتر برای گرم کردن اتاق اسفاده کرده باشید؟

یعنی هیتر رو به پریز مربوط به اون فیوز وصل کرده باشید؟

ویرایش شده توسط vahidsamaili63@gmail.com
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

میدونم دوست عزیز که قابل اطمینان نیستند.

اما یه نکته رو هم بهتون بگم.من چند وقت پیش از محل کار و با اجازه از رییس یه اسیلوسکوپ دیجیتال چند کاناله به جهت تست پاور به منزل بردم و همزمان با تست نرم افزار occt از اسیلوسکوپ هم استفاده کردم و از ولتاژ های 12 و 5 و 3.3 نمونه گیری کردم.

اولا ولتاژهای اسیلوسکوپ و نرم افزار خیلی به هم شبیه بودن و دوم ریپل پایین پاور 600 hp + ,واقعا من رو خوشحال کرد.ای کاش از کروهای ولتاژ اسیلوسکوپ عکس گرفته بودم.

ولتاژها کاملا در رنج مجاز 5% بودن.

در مورد عدم استفاده از فیوز بیش از 16 آمپر هم شما درست میگید.اما ایشون گفتند از کولر گازی استفاده میکنند و بخاطر همین من پیشنهاد فیوز 25 دادم.

الان در منزل من فیوز کمتر از 25 در جعبه فیوز پیدا نمیکنید بدلیل استفاده از چهار عدد کولر گازی .حتی من برای کولر اصلی منزل که 36000btu هستش از 32 آمپر کلاس c استفاده کردم چون فیوز 25 آمپر قبلی رو به فنا داده1f602.png

هرچند با نظر شما موافقم و ایشون باید از 16 آمپر کلاس c استفاده کنن.

سلام در شمال برای کولرها  معمولا  فیوز مجزا می زنند مثلا در واحد ما  برای یه کولر فیوز ۲۰  مجزا زده اند و من کولر ۲۵۰۰۰ اینورتر دارم که برای کل واحد کافیه.

البته در جنوب یکی دو تا کولر جوابگو نیست و به قول شما ۴ تا کولر دارید

برق واحد شما چند فازه  و جوابگوی این تعداد کولر به ویژه همزمان هست؟!!!!

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

دوست عزیز به جز سیستم شما که روی این فیوز قرار داره آیا وسیله دیگه هم روی فیوز هست؟؟

ممکنه در زمستان از هیتر برای گرم کردن اتاق اسفاده کرده باشید؟

یعنی هیتر رو به پریز مربوط به اون فیوز وصل کرده باشید؟

 کل

برق اتاق من به این فیوز وصل هست

شامل  وسایلی که موقتی استفاده میشن مثل سشوار و ...

و  وسایلی که تقریبا به طور دایم استفاده میشود

مثل خود کیس ، پرینتر چند کاره ، مانیتور ، مودم ، رابط یو اس بی ۸ پورت اکتیو

که همه موارد دایمی به یک محافظ برق ۶ تایی

پارت الکتریک ۱۰ آمپر وصل هست.

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه سوالی دارم اگر کلید پشت پاور روشن باشد و من از طریق کلید محافظ کار روشن ، خاموش کردن رو انجام دهم این جریان هجومی باز با همان شدت قبلی وجود دارد ؟

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اکثر منازل در خوزستان برق سه فاز دارند.اون هم 75 آمپر.یعنی هر فاز 25 آمپر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری


×
×
  • اضافه کردن...