رفتن به مطلب

کدام پاور مناسب تر هست : GREEN GP750B-OCPT یا Green +GP700B-HP


Recommended Posts

در 20 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

یه سوالی دارم اگر کلید پشت پاور روشن باشد و من از طریق کلید محافظ کار روشن ، خاموش کردن رو انجام دهم این جریان هجومی باز با همان شدت قبلی وجود دارد ؟

آره جریان هجومی  وجود داره.تفاوتی بین کلید پاور و کلید محافظ وجود نداره.هر دو برق رو به پاور وصل میکنن.

به نظر من از از 16 آمپر کلاس c استفاده ;کنید.همه این کلیدهای مینیاتوری به واحد حفاظت در برابر اتصال کوتاه مجهز هستند.و در کسری از ثانیه برق رو قطع میکنن.

تفاوت اونها در تندکار(کلاس b) و کند کار (کلاس c) هستش(حفاظت در برابر جریان حجومی).به این توضیح توجه کنید و بعد تصمیم بگیرید?

فیوز مینیاتوری نوع B روشنایی : کلید مینیاتوری نوع B عموما در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

فیوز مینیاتوری نوع C موتوری : کلید مینیاتوری نوع C بیشتر کاربرد صنعتی دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 5 تا 10 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تیپ B بیشتر است. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 89
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 10 ساعت قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

آره جریان هجومی  وجود داره.تفاوتی بین کلید پاور و کلید محافظ وجود نداره.هر دو برق رو به پاور وصل میکنن.

به نظر من از از 16 آمپر کلاس c استفاده ;کنید.همه این کلیدهای مینیاتوری به واحد حفاظت در برابر اتصال کوتاه مجهز هستند.و در کسری از ثانیه برق رو قطع میکنن.

تفاوت اونها در تندکار(کلاس b) و کند کار (کلاس c) هستش(حفاظت در برابر جریان حجومی).به این توضیح توجه کنید و بعد تصمیم بگیرید1f447.png

فیوز مینیاتوری نوع B روشنایی : کلید مینیاتوری نوع B عموما در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

فیوز مینیاتوری نوع C موتوری : کلید مینیاتوری نوع C بیشتر کاربرد صنعتی دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 5 تا 10 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تیپ B بیشتر است. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.

 

ممنون از توضیحاتتون ،

چرا جریان هجومی در محافظ جریان برق 10 آمپری پارت احساس نشده است؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

ممنون از توضیحاتتون ،

چرا جریان هجومی در محافظ جریان برق 10 آمپری پارت احساس نشده است؟

این محافظ ها فقط به مولفه ولتاژ حساس هستند.یعنی به مقدار حداقل و حداکثر ولتاژ حساس هستند و هیچ حساسیتی به جریان ندارن.برای تشخیص این جریان های هجومی از رله های over current استفاده میشه.اون هم فقط در صنعت و گرانقیمت هستند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هنوز من فیوز خونه رو عوض نکرده ام

فردا به احتمال زیاد عوض می کنم  دو بار در پنج روز و هر دو بار پریدگی به دلیل روشن کردن از  پشت پاور  هست.

ولی اگه کلید پاور تو وضعیت on  باشه و سه راهی  رو روشن و یا خاموش  کنم این اتفاق  نیفتاده است.

 از دوستانی که کولر مستر مثلا ۷۵۰ یا ۸۵۰ وات دارند آیا این مشکل پریدگی  برایشان اتفاق افتاده است و یا خیر ؟

احساس می کنم بیشتر مشکل در طراحی پاور گرین   باشه تا فیوز و ...

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 34 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

هنوز من فیوز خونه رو عوض نکرده ام

فردا به احتمال زیاد عوض می کنم  دو بار در پنج روز و هر دو بار پریدگی به دلیل روشن کردن از  پشت پاور  هست.

ولی اگه کلید پاور تو وضعیت on  باشه و سه راهی  رو روشن و یا خاموش  کنم این اتفاق  نیفتاده است.

 از دوستانی که کولر مستر مثلا ۷۵۰ یا ۸۵۰ وات دارند آیا این مشکل پریدگی  برایشان اتفاق افتاده است و یا خیر ؟

احساس می کنم بیشتر مشکل در طراحی پاور گرین   باشه تا فیوز و ...

 

خیر دوست عزیز من کولر مستر v750 دارم و همچین مشکلی ندارم! فیوزهای داخل منزل هم تقریبا هم عمر خود خونه هستن! (15 سال)

از کلید پاور هم قطع و وصل کنم نور لامپ ها هم تغییری نمیکنه!

موفع خرید کولر مستر 580 بود حدودا و 750-ocpt حدود 450...ولی ترجیح دادم برای سیستمم که این همه هزینه کردم یک پاور معتبر ببندم!

 

ویرایش شده توسط shadowfax
  • لایک 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

هنوز من فیوز خونه رو عوض نکرده ام

فردا به احتمال زیاد عوض می کنم  دو بار در پنج روز و هر دو بار پریدگی به دلیل روشن کردن از  پشت پاور  هست.

ولی اگه کلید پاور تو وضعیت on  باشه و سه راهی  رو روشن و یا خاموش  کنم این اتفاق  نیفتاده است.

 از دوستانی که کولر مستر مثلا ۷۵۰ یا ۸۵۰ وات دارند آیا این مشکل پریدگی  برایشان اتفاق افتاده است و یا خیر ؟

احساس می کنم بیشتر مشکل در طراحی پاور گرین   باشه تا فیوز و ...

 

همون طور که قبلا عرض کردم این پارامتر کاملاً داینامیک هستش و به عوامل و پارامترهای زیادی بستگی داره. هیچ گاه نمیتونید شرایط کنونی خودتون رو با سایرین مقایسه بکنید.

پیشنهاد می کنم هر چه زودتر فیوز مورد نظر رو تعویض و سال ها بدون هیچ دردسر و مشکلی از پاور مدرنی که تهیه کردید استفاده کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/02/16, 12:41:41، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

آره جریان هجومی  وجود داره.تفاوتی بین کلید پاور و کلید محافظ وجود نداره.هر دو برق رو به پاور وصل میکنن.

به نظر من از از 16 آمپر کلاس c استفاده ;کنید.همه این کلیدهای مینیاتوری به واحد حفاظت در برابر اتصال کوتاه مجهز هستند.و در کسری از ثانیه برق رو قطع میکنن.

تفاوت اونها در تندکار(کلاس b) و کند کار (کلاس c) هستش(حفاظت در برابر جریان حجومی).به این توضیح توجه کنید و بعد تصمیم بگیرید1f447.png

فیوز مینیاتوری نوع B روشنایی : کلید مینیاتوری نوع B عموما در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.

فیوز مینیاتوری نوع C موتوری : کلید مینیاتوری نوع C بیشتر کاربرد صنعتی دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین 5 تا 10 برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تیپ B بیشتر است. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.

 

ممنون از توضیحاتتون یه سوالی دارم که چرا جریان هجومی در محافظ جریان برق 10 آمپری پارت احساس نشده است

 

در 38 دقیقه قبل، Mahdi_Moosavi گفته است :

همون طور که قبلا عرض کردم این پارامتر کاملاً داینامیک هستش و به عوامل و پارامترهای زیادی بستگی داره. هیچ گاه نمیتونید شرایط کنونی خودتون رو با سایرین مقایسه بکنید.

پیشنهاد می کنم هر چه زودتر فیوز مورد نظر رو تعویض و سال ها بدون هیچ دردسر و مشکلی از پاور مدرنی که تهیه کردید استفاده کنید.

 

مشکلی نیست پس بدون صرف  هزینه تعویض فیوز   من V750 رو خریداری می کنم تا ببینم  پارامترهای دینامیکی که شما می فرمایید روی آن تاثیر گذار هست یا خیر . اگر بود که ضرر به پای من  ولی اگر نبود شرکت این پاور رو پس می گیره ؟

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

ممنون از توضیحاتتون یه سوالی دارم که چرا جریان هجومی در محافظ جریان برق 10 آمپری پارت احساس نشده است

 

 

مشکلی نیست پس بدون صرف  هزینه تعویض فیوز   من V750 رو خریداری می کنم تا ببینم  پارامترهای دینامیکی که شما می فرمایید روی آن تاثیر گذار هست یا خیر . اگر بود که ضرر به پای من  ولی اگر نبود شرکت این پاور رو پس می گیره ؟

 

 

 

این محافظ ها فقط به مولفه ولتاژ حساس هستند.یعنی به مقدار حداقل و حداکثر ولتاژ حساس هستند و هیچ حساسیتی به جریان ندارن.برای تشخیص این جریان های هجومی از رله های over current استفاده میشه.اون هم فقط در صنعت و گرانقیمت هستند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 16 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

ممنون از توضیحاتتون یه سوالی دارم که چرا جریان هجومی در محافظ جریان برق 10 آمپری پارت احساس نشده است

 

محافظ های برق تنها به پارامتر ولتاژ حساس هستند. یعنی از عبور ولتاژ ورودی کمتر و یا بیشتر از مقدار مجاز جلوگیری می کنند. هیچ کنترلی بر روی پارامتر جریان ندارند.

نقل قول

مشکلی نیست پس بدون صرف  هزینه تعویض فیوز   من V750 رو خریداری می کنم تا ببینم  پارامترهای دینامیکی که شما می فرمایید روی آن تاثیر گذار هست یا خیر . اگر بود که ضرر به پای من  ولی اگر نبود شرکت این پاور رو پس می گیره ؟

در این مورد مختارید. خیلی از دوستان دیگه در همین انجمن پاور مشابه شما خریداری کردند و این مشکل رو ندارند. تمامی شواهد از وضعیت کنونی شما از ضعیف بودن فیوز شما حکایت می کنه. قبلاً هم اشاره کردم فیوز اتاق شما قدیمی و مخصوص مصارف روشنایی طراحی شده. ولی شما بر روی نظر خودتون تاکید دارید.

نقل قول

اگر بود که ضرر به پای من  ولی اگر نبود شرکت این پاور رو پس می گیره ؟

پاور شما در ظاهر سالمه و هیچ مشکلی نداره. اگر به سلامت پاور شک دارید با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید. کارشناسان ما تمامی پارامترهای پاور شما رو چک می کنند و در صورت وجود مغایرت حتماً پاور شما رو با یک نمونه نو تعویض می کنند.

  • لایک 1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، manhatan گفته است :

دوست عزیز خواهشا عجله نکنید!

شما بهتره یبار کیس رو مستقیم به کنتور وصل کنید و تست کنید! اگه مشکل پابرجا بود مشکل از پاور هست...احتمال ضعیف بودن یا مشکل در سیم کشی خونه هم میتونه باعث همچین مشکلی بشه

 

آقا تفاوت قیمتش 300 تومنه که البته  750  OCPT  شاید تو این بازار قیمتش از این بالاتر هم هست . در ضمن  همین دوستان می فرمایند مابین HP+  سری B  و OCPT  به طور میانگین از نظر جریان هجومی فرقی وجود ندارد.

اگه این موضوع بدون تعویض فیوز برام حل بشه در خیلی موارد دیگه  که هنوز لمس نکرده ام هم  V750  شاید نسبت به گرین برتری داشته باشد.

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

مشکلی نیست پس بدون صرف  هزینه تعویض فیوز   من V750 رو خریداری می کنم تا ببینم  پارامترهای دینامیکی که شما می فرمایید روی آن تاثیر گذار هست یا خیر . اگر بود که ضرر به پای من  ولی اگر نبود شرکت این پاور رو پس می گیره ؟

 

دوست عزیز.

اگر میتونید هزینه اضافه کنید همون v750  رو بخرید و پاور قبلی رو بفرستید گارانتی .اگر مشکل داشت عوض میکنن و اگر نه هم که شما صاحب یه پاور یدکی میشید.

یا میتونید با استفاده از یه سیار بلند کامپیوتر رو به یک پریز دیگه که به اون فیوز 10 آمپرمتصل  نیست وصل کرده و تست کنید.

ولی عوض کردن یه فیوز هم خیلی زمان بر نیست.حداکثرش نیم ساعته.فیوز رو عوض کنید و تست کنید. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

آقا تفاوت قیمتش 300 تومنه که البته  750  OCPT  شاید تو این بازار قیمتش از این بالاتر هم هست . در ضمن  همین دوستان می فرمایند مابین HP+  سری B  و OCPT  به طور میانگین از نظر جریان هجومی فرقی وجود ندارد.

اگه این موضوع بدون تعویض فیوز برام حل بشه در خیلی موارد دیگه  که هنوز لمس نکرده ام هم  V750  شاید نسبت به گرین برتری داشته باشد.

همونطور که دوستان میگن شما عجله نکن.اول فیوز رو عوض کن و تست کنید.این کار نهایتا تا ظهر امروز وقت شما رو میگیره.حداقلش اینه که از سلامت پاور گرین اطمینان پیدا میکنید.

بعدش اگر دوست داشتید پاور v750  رو بخرید و تعویض کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

دوست عزیز.

اگر میتونید هزینه اضافه کنید همون v750  رو بخرید و پاور قبلی رو بفرستید گارانتی .اگر مشکل داشت عوض میکنن و اگر نه هم که شما صاحب یه پاور یدکی میشید.

یا میتونید با استفاده از یه سیار بلند کامپیوتر رو به یک پریز دیگه که به اون فیوز 10 آمپرمتصل  نیست وصل کرده و تست کنید.

ولی عوض کردن یه فیوز هم خیلی زمان بر نیست.حداکثرش نیم ساعته.فیوز رو عوض کنید و تست کنید. 

 دوستان خیلی در این تاپیک به من کمک کرده اند و از همشون ممنون و متشکرم.

ولی اگر V750 جواب داد یعنی مشکل از فیوز نیست و مشکل در طراحی گرین هست. در ضمن اگر مشکلی هم نداشت یا پاور یدکی من میشه و یا به اندازه تعویض فیوز  خارجی و هزینه راه اندازیش ازش کم می کنم و در نهایت می فروشمش.

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، manhatan گفته است :

یه ترفند که خرج تستش کمتر هم هست...کیس رو ببرید اتاقی که فیوز 16 امپر داره...نترسید خود من 785 گرین دارم 12 سالشه!

ما که گفتیم ولی به خرجش نمیره.به این موضوع حساس شده.

اصلا چرا کیس جا به جا کنه.سیم سیار بزنه?

ویرایش شده توسط vahidsamaili63@gmail.com
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، manhatan گفته است :

یه ترفند که خرج تستش کمتر هم هست...کیس رو ببرید اتاقی که فیوز 16 امپر داره...نترسید خود من 785 گرین دارم 12 سالشه!

چه کاریه ، من تا به حال چند تا پاور از خود گرین برای شرکت و مطب برادرام بسته ام و مشکلی نداشته اند

ولی پاورهای وات بالاش فکر کنم جریان هجومیش یه کم نامعقول باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، حمید رضا احمدی گفته است :

چه کاریه ، من تا به حال چند تا پاور از خود گرین برای شرکت و مطب برادرام بسته ام و مشکلی نداشته اند

ولی پاورهای وات بالاش فکر کنم جریان هجومیش یه کم نامعقول باشه.

خوب اگر سیم سیار هم بزنم و مشکلم حتی حل بشه و V750 روی همین اتاق من کار کنه دیگه آیا حرفی می مونه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

دوستان خیلی در این تاپیک به من کمک کرده اند و از همشون ممنون و متشکرم.

ولی اگر V750 جواب داد یعنی مشکل از فیوز نیست و مشکل در طراحی گرین هست. در ضمن اگر مشکلی هم نداشت یا پاور یدکی من میشه و یا به اندازه تعویض فیوز  خارجی و هزینه راه اندازیش ازش کم می کنم و در نهایت می فروشمش.

عزیزم گوش بده.الهی دورت بگردم.حساس نشو?

من مهندس برق هستم.نیروگاه برق کار میکنم.تا دلت بخواد از این موردها دیدم.احتمال خیلی زیاد کنتاکت های فیوز شما لوز کانکشن دارن.

شما اول فیوز رو عوض کن و پاور گرین رو تست کن که اطمینان پیدا کنی سالمه و  خیالت راحت بشه.اصلا کیس رو ببر اتاق دیگه!!!!!تست کن

بعدش برو v750  بخر.?

 

 

ویرایش شده توسط vahidsamaili63@gmail.com
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، manhatan گفته است :

عزیز سر چی دارید لج میکنید! کیس رو جدا کنید ببرید به اتاقی که فیوزش بیشتر از 10 امپر هست وصل کنید ...نیازی به مانیتور و ....ندارید.چند بار خاموش روشن کنید مشکلی نبود فیوز یا سیم کشی ایراد داره تمام

 

لج چیه برادر،

یه دستگاه نزدیک 18 تومن رو به خاطر 300-400  مابه التفاوت به باد فنا بدم.  من اگه به برند و ... اهمیت میدادم نمیومدم که پاور نزدیک 500 تومن بخرم. بنابراین برام کارآیی و ... مهمتره.

ولی وقتی که مشخص بشه v750  با همین شرایط کارکنه شاید تو موارد دیگه هم بهتر باشه و به دستگام که حساس و گرانقیمت هست آسیب نرسونه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، vahidsamaili63@gmail.com گفته است :

عزیزم گوش بده.الهی دورت بگردم.حساس نشو?

من مهندس برق هستم.نیروگاه برق کار میکنم.تا دلت بخواد از این موردها دیدم.احتمال خیلی زیاد کنتاکت های فیوز شما لوز کانکشن دارن.

شما اول فیوز رو عوض کن و پاور گرین رو تست کن که اطمینان پیدا کنی سالمه و  خیالت راحت بشه.اصلا کیس رو ببر اتاق دیگه!!!!!تست کن

بعدش برو v750  بخر.?

 

 

این حرف منطقیه میرم از  اتاق دیگه که  10 آمپر کلاس B  داره با یه سیم سیار عالی صنعتی که کابل 3*1.5 داره  و تقریبا توش اصلا وسایل الکتریکی کار نکرده ایم میارم تو اتاق  که همیشه سیستم  و مصرف برق داریم ببینم شاید با اون  خوب کار کرد.

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

دوست عزیز قبل از انجام هر کاری پیچ های اتصال فیوز و بررسی کنید احتمالا شل شدند

منم با پاور 1050OC+ همین مشکل و داشتم  بعضی وقت ها موقع روشن کردن سیستم فیوز می پرید

که با سفت کردن اون پیچها مشکل مرتفع گردید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه بخوام 16 آمپر رو تست بگیرم که بایستی V750 رو اول  روی 10 آمپر تست کنم اگه جواب داد پاور گرین رو خواهم فروخت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

اگه بخوام 16 آمپر رو تست بگیرم که بایستی V750 رو اول  روی 10 آمپر تست کنم اگه جواب داد پاور گرین رو خواهم فروخت.

اول برو گرین رو با یه اتاق دیگه تست کن.

اگر سالم بود که عالیه.

دوم برو یه v750 بخر که خیالت راحت باشه 

سوم قبل از اینکه v750  بیاد اون فیوز 10 آمپر کلاس b  رو عوض کن که احتمال زیاد خرابه!!!بعدش v750 رو نصب کن و حالشو ببر.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

اگه بخوام 16 آمپر رو تست بگیرم که بایستی V750 رو اول  روی 10 آمپر تست کنم اگه جواب داد پاور گرین رو خواهم فروخت.

شما اول قسمت اتصالات فیوز و سفت کنید اگر مشکلتون حل نشد می تونید یه پاوراز دوستان امانت بگیرید و تست بکنید

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان وصل کردم و یه بار روشن خاموش کردم و مشکلی نداشت چند بار در طول روز این کارو می کنم.

شاید واقعا فیوز ضعیف شده است. 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری


×
×
  • اضافه کردن...