رفتن به مطلب

خبر خوش برای خریداران SSD ، قیمت تراشه های NAND کاهش یافته است!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

d4d0f2979f4ed7a8ce2fd6364d40ddb2.jpg

 

با توجه به افزایش تولید اخیر تراشه های NAND ،درایوهای SSD ، حافظه های RAM ، و کلیه وسایلی که از این تراشه ها در ساخت آنها استفاده شده است ، روز به روز در حال کاهش قیمت هستند.این یک چراغ سبز برای کاربرانی است که قصد خرید یک درایو SSD را دارند.SSD ها یکی از تاثیرگذارترین قطعات ، برای یک کاربر به شمار میرود و با توجه به بروز رسانی قیمت ها کاربران هر نوع درایوی با هر حجمی را که بخواهند ، میتوانند خریداری کنند.این قیمت گذاری باعث خوشحالی بسیاری از کاربران خواهد شد و در آینده نیز احتمال کاهش بیشتر نیز دور از ذهن نخواهد بود.

 

77953c0df838bb8dd20a73902056b526.jpg

 

این کاهش قیمت به دلیل عرضه بیش از حد تراشه های NAND حاصل شده است. با توجه به اینکه در طی ماه های گذشته صنعت تراشه های NAND با افزایش قیمت 3.5 درصدی مواجه شد، اما اکنون با سرمایه گذاری های انجام شده در کارخانه های جدید تولید تراشه های NAND ، شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند ، به دنبال افزایش تقاضا برای این تراشه ها هستند.این افزایش کلی بیشتر مربوط به قسمت وسایل ذخیره سازی پرسرعت و حتی رده های سازمانی در حوزه فناوری بوده است.اکنون یکی از بهترین زمانها برای خرید یک درایو SSD است ، هر چند به نظر میرسد که در نیمه دوم امسال ، قیمتها به حداقل میزان خود برسند.کاربرانی که اکنون به هر نحوی نمیتوانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند ، این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم امسال وضعیت کمی تغییر کند.زیرا ممکن است شرکت های تولید NAND ، کمی تولیدات خود را کاهش دهند و با جذب بازارهای جدید NAND ، عرضه را نسبت به تقاضا مقداری متعادل کنند.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

والا تو سال 2017 گفتن ک قراره تو 6 ماهه اول سال 2018  این کمبود رو رفع کنن!هنوز ک هیچ تغییری نکرده البته تو بازار ایران اینجوریه شاید بلاد کفر بهتر باشه?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...