رفتن به مطلب

نحوه پیکر بندی فن های Push-Pull


Recommended Posts

سلام

دوست عزیز با کانفیگ push/pull خروج هوای گرم  از کیس بیشتر میشه. ولی اگر میخاهید کارت گرافیک خنک تر داشته باشید بهترین کار اینه جریان هوا به کارت گرافیک دمیده بشه. البته این کار هم به راحتی مقدور نیست. من خودم یک فن در پایین کیس نصب کردم تا جریان هوا رو به کارت گرافیک بزنه ولی خوب فاصله کف کیس تا کارت گرافیک زیاده. 

image.thumb.png.41daab5c3b3adeaa5a0e595fd7932a84.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 144
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 40 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

داداش انگار دما برای شما خیلی مهمه که حاضری این پیشنهاد  جالب رو بدی ولی خودت انجام ندی که اتاقت تو صبح و شب این قدر اختلاف دما پیدا میکنه

تو شمال در اون رطوبت بایستی کولر گازی  داشته باشید و ما هم در منزل کولر گازی  داریم .

 

 

تو شمال که کولر ابی اشتباه

اما در تابستان که کولر زیاد روشن و کامپیوتر من تو اتاق ۱۲ متریه و باد کولر مستقیما میخوره به کیس و تا حالا مشکلی نداشتم نیازیم به فنای ۵۰۰ تومنی ندارم( منطقه من گرم و خشک)

اختلاف دما هم اونقدری نبوده که باعث نابودی قطعات بشه

اینجوریم نمیگم که کولر دقیقا جلو کیس باشه  ۴ متر فاصله داشته باشه کافیه

ویرایش شده توسط Miad007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، abidi گفته است :

 می تونید واتر کولینگ اوپن حرفه ای ببندید 2 تومن ، که اگه دمای محیط مناسب نباشه میشه حیف پول ! اگرم مناسبه که حالشو ببرید وگرنه این همه حساسیت روی نوع فن وتعدادش تاثیر خاصی نداره ، منم مثل شما فکر میکردم بعد تست دیدم دما 4 درجه اونم توی حالت فول لود تاثیر گذاشت البته نویزم کمی بیشتر شد با اینکه فن هایی با نویز بسیار کم بستم ! در کل چیزی که شما دنبالشی در بهترین حالت پیادش کنی بین 10 تا 15 درصد می تونه تاثیر بذاره که اگه توی کار اورکلاک باشید به دردتون میخوره اونم روی درور آخر فن ها اگرم برای خنک کنندگی بیشتر بانویز کم بخواید مجبور به کاهش دور فن هستید که اون درصدی هم که گفتم کمتر میشه امیدوارم منظورم رو گرفته باشید به هر حال تجربم بود ، اولین اصل گولینک بیشتر در واتر کولر سطح مقطع هست ( بهتر دونستن 140 به 120 میلیمتر بودن راد واسه اینه ، همچنین بیشتر بودن تعداد راد ) بعدشم قدرت فن و قطر راد مهمه ، در کل نمیگم کارتون اشباهه نه فقط میگم انتظار شگفتی نداشته باشید1f60f.png

موفق باشید. 1f60b.png

آخه اینکه همه در خصوص دمای مخیط صحبت نمی کنند چون وضوع واضحات هست و همه می دانند که نه تنها دمای محیط بایستی مناسب بلکه مثل اینجا رطوبت هوا هم کم بشه.

۱۰ - ۱۵ درصد تفاوت برای من مهم و کلا خیلی خوبه و دوست دارم کارمو خوب انجام بدم.

 

دما اگر ۱۰ درصد پایین بیاد شاید در عمر قطعات گران شاید ۱۰ درصد بیشتر بشه که خیلی خوبه.

در ضمن من تو این تاپیک با مطرح کردن مباحث مختلف  به نوعی آموزشی هم هست وگرنه سرم درد نمی کرد که دو تا عکس رو به پست اولم اضافه کنم و ....

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 29 دقیقه قبل، ali.king گفته است :

سلام دادا

وقتی رادیات رو جلو نصب میکنی باید فن ها رو جوری بذاری ک هوای تازه رو به داخل کیس هدایت کنند

چطور ؟ چون هر کاری کنیم بعد از عبورهوا  از رادیاتور جلو گرم میشه و باد گرم به gpu میرسه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 36 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

چطور ؟ چون هر کاری کنیم بعد از عبورهوا  از رادیاتور جلو گرم میشه و باد گرم به gpu میرسه.

خب دادا اگه جلو ببندی هوای گرم رو وارد گرافیک میکنه

اگه سقف کیس ببندی هوای گرم گرافیک وارد رادیات میشه

بالاخره از یکیش باید بگذری

البته به نظر من رو  سقف کیس ببندی بهترین حالته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته ولی همونطور که قبلا گفتم برام خنک بودن

gpu از cpu  مهمتره .

 فکر کنم  با تجمیع نظرات  بهترین کانفیگ در کیس کولر مستر 5 پرو  به نظرم اینه :

 پنل جلو :  نصب سه عدد فن 140   air pressure   و یا air balance  که هوای خنک  رو بده داخل .

پنل عقب : یک عدد فن 140 از برند خوب از نوع air pressure  و یا air balance  و یا رادیاتور  مربوط به کارت گرافیک هم می تواند بسته شود که هوا رو بده بیرون.

پنل بالا : رادیاتور که به نظر من اگر به صورت push زیر رادیات به صورت 2  تا 140  بسته بشه بهتره که هوای گرم داخل کیس به همراه گرمای خود رادیاتور رو بده بیرون.

پنل پایین : در صورت امکان فن 140  که هوای خنک رو بده داخل کیس البته هنوز کیس من به دستم نرسیده است که بگم میشه زیرش فن رو بست و یا خیر.

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 39 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

درسته ولی همونطور که قبلا گفتم برام خنک بودن

gpu از cpu  مهمتره .

 فکر کنم  با تجمیع نظرات  بهترین کانفیگ در کیس کولر مستر 5 پرو  به نظرم اینه :

 پنل جلو :  نصب سه عدد فن 140   air pressure   و یا air balance  که هوای خنک  رو بده داخل .

پنل عقب : یک عدد فن 140 از برند خوب از نوع air pressure  و یا air balance  و یا رادیاتور  مربوط به کارت گرافیک هم می تواند بسته شود که هوا رو بده بیرون.

پنل بالا : رادیاتور که به نظر من اگر به صورت push زیر رادیات به صورت 2  تا 140  بسته بشه بهتره که هوای گرم داخل کیس به همراه گرمای خود رادیاتور رو بده بیرون.

پنل پایین : در صورت امکان فن 140  که هوای خنک رو بده داخل کیس البته هنوز کیس من به دستم نرسیده است که بگم میشه زیرش فن رو بست و یا خیر.

 

به نظرم جلوی کیس همون فن های فابریک رو نصب کن هزینه نکن الکی چون 3 عدد فن 14 خود کیس هوادهی خوبی دارن. البته بعد از مدتی ممکنه به صدا بیفتن مثل یکی از فن های من که اون موقه میشه فکر کرد به تعویضش.

برای عقبی هزینه کن و فن خوب بخر 140 بزار.

کف کیس قابلیت نصب فن نداره.

وقتی رادیات 240 دارید نمیتونید از فن 14 استفاده کنید و باید فن 12 بزارید و بله بهتره که فن ها زیر نصب بشن و رادیات بالا.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 15 دقیقه قبل، Ali Subi گفته است :

به نظرم جلوی کیس همون فن های فابریک رو نصب کن هزینه نکن الکی چون 3 عدد فن 14 خود کیس هوادهی خوبی دارن. البته بعد از مدتی ممکنه به صدا بیفتن مثل یکی از فن های من که اون موقه میشه فکر کرد به تعویضش.

برای عقبی هزینه کن و فن خوب بخر 140 بزار.

کف کیس قابلیت نصب فن نداره.

وقتی رادیات 240 دارید نمیتونید از فن 14 استفاده کنید و باید فن 12 بزارید و بله بهتره که فن ها زیر نصب بشن و رادیات بالا.

دوست عزیز گفتم بهترین کانفیگ برای کولر مستر 5  پرو.  یعنی اگر 2 تا 140 بالا ببندی بهتره ولی در مورد  من مشخص است  که بایستی 2 تا 120 در بالا ببندم.

اگر دقت کنی من که نگفتم از  فن عقب استفاده نکنیم. چطور میشه 3 تا فن 140 جلو نصب کنم . یعنی  بایستی فن عقب رو ببریم جلو ببندیم. 

در خصوص عقب هم دقت کنی گفتم برند خوب برای عقب بایستی ببیندیم. یعنی نظر من این بود که فن عقب کیس رو ببری جلو بشه سه تا  و یه فن خوب از برند معتبر با قدرت مناسب در عقب ببندی. 

در خصوص پایین هم maximal10 پیشنهاد دادند فکر کردم ایشون این کیس رو دارند و که اگر میشد بهتر بود واسه همون با شک گفتم ولی باز بدون اون هم  این کانفیگ خوبه.

 

 

پس کانفیگ رو به این صورت می نویسم با توضیحات بیشتر.

پنل جلو :  نصب سه عدد فن 140   air pressure   و یا air balance  که هوای خنک  رو بده داخل . البته چون در جلو دو فن هست بایستی فن عقب رو جدا و در جهت فن های  جلو بسته شود.

پنل عقب : یک عدد فن 140 از برند خوب از نوع air pressure  و یا air balance  و یا رادیاتور  مربوط به سیکل بسته  کارت گرافیک هم می تواند بسته شود که هوا رو بده بیرون.

پنل بالا : نصب رادیاتور 280 که به نظر من اگر فن ها به صورت push زیر رادیاتور به صورت 2  تا 140  بسته بشه بهتره که هوای گرم داخل کیس به همراه گرمای خود رادیاتور رو بده بیرون.

 

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 32 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

دوست عزیز گفتم بهترین کانفیگ برای کولر مستر 5  پرو.  یعنی اگر 2 تا 140 بالا ببندی بهتره ولی در مورد  من مشخص است  که بایستی 2 تا 120 در بالا ببندم.

اگر دقت کنی من که نگفتم از  فن عقب استفاده نکنیم. چطور میشه 3 تا فن 140 جلو نصب کنم . یعنی  بایستی فن عقب رو ببریم جلو ببندیم. 

در خصوص عقب هم دقت کنی گفتم برند خوب برای عقب بایستی ببیندیم. یعنی نظر من این بود که فن عقب کیس رو ببری جلو بشه سه تا  و یه فن خوب از برند معتبر با قدرت مناسب در عقب ببندی. 

در خصوص پایین هم maximal10 پیشنهاد دادند فکر کردم ایشون این کیس رو دارند و که اگر میشد بهتر بود واسه همون با شک گفتم ولی باز بدون اون هم  این کانفیگ خوبه.

 

پس کانفیگ رو به این صورت می نویسم با توضیحات بیشتر.

پنل جلو :  نصب سه عدد فن 140   air pressure   و یا air balance  که هوای خنک  رو بده داخل . البته چون در جلو دو فن هست بایستی فن عقب رو جدا و در جهت فن های  جلو بسته شود.

پنل عقب : یک عدد فن 140 از برند خوب از نوع air pressure  و یا air balance  و یا رادیاتور  مربوط به سیکل بسته  کارت گرافیک هم می تواند بسته شود که هوا رو بده بیرون.

پنل بالا : نصب رادیاتور 280 که به نظر من اگر فن ها به صورت push زیر رادیاتور به صورت 2  تا 140  بسته بشه بهتره که هوای گرم داخل کیس به همراه گرمای خود رادیاتور رو بده بیرون.

فکر کنم شما مشکل داری کلا با خودت.

چرا فکر کردید بهترین کانفیگ اینه؟؟
کاملا کانفیگ اشتباهی نوشتید.

بالای کیس مسترکیس پرو رادیات 280 نصب نمیشه.

توی لینکی که دادید هم بهش اشاره شده

Please note that if the fans do NOT have the rubble padding at the corners, it will not have enough space to install the cooler, since the radiator will interfere with the top plate cooler cut-out flap.

اگر واشرهای لاستیکی نداره فنتون نمیتونید کولر رو ببندید چون رادیات به قسمت های بیرون زده کنار سقف میگیره!!

ینی باید یه فاصله ای بین فن و کیج بالا و فن و رادیات ایجاد بشه تا بتونید زورکی ببندید کولر رو.

رادیات 280 فقط در قسمت جلوی این کیس به درستی نصب میشه. بعد شما میخای رادیات رو بدی بالا و زیرش فن 14 هم ببندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زیر این کیس اصلا قابلیت نصب فن نداره!!!!!!!!!!!!!!!

اگر کسی بخاد از odd استفاده کنه در قسمت جلو نهایت 2 عدد فن 140 بیشتر نمیتونه ببنده!!!

شما این کیس رو حتی از نزدیک ندیدی بعد داری بهترین کانفیگ کیس رو مینویسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اطلاعات غلط ندید دوست عزیز.

پست شما گزارش شد برای جلوگیری از گمراهی کاربرها.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 ساعت قبل، Ali Subi گفته است :

فکر کنم شما مشکل داری کلا با خودت.

چرا فکر کردید بهترین کانفیگ اینه؟؟
کاملا کانفیگ اشتباهی نوشتید.

بالای کیس مسترکیس پرو رادیات 280 نصب نمیشه.

توی لینکی که دادید هم بهش اشاره شده

Please note that if the fans do NOT have the rubble padding at the corners, it will not have enough space to install the cooler, since the radiator will interfere with the top plate cooler cut-out flap.

اگر واشرهای لاستیکی نداره فنتون نمیتونید کولر رو ببندید چون رادیات به قسمت های بیرون زده کنار سقف میگیره!!

ینی باید یه فاصله ای بین فن و کیج بالا و فن و رادیات ایجاد بشه تا بتونید زورکی ببندید کولر رو.

رادیات 280 فقط در قسمت جلوی این کیس به درستی نصب میشه. بعد شما میخای رادیات رو بدی بالا و زیرش فن 14 هم ببندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زیر این کیس اصلا قابلیت نصب فن نداره!!!!!!!!!!!!!!!

اگر کسی بخاد از odd استفاده کنه در قسمت جلو نهایت 2 عدد فن 140 بیشتر نمیتونه ببنده!!!

شما این کیس رو حتی از نزدیک ندیدی بعد داری بهترین کانفیگ کیس رو مینویسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اطلاعات غلط ندید دوست عزیز.

پست شما گزارش شد برای جلوگیری از گمراهی کاربرها.

موفق باشید.

در ضمن شما هم کم  با خودت مشکل نداری که زود بهت بر میخوره.

بهتر است انتقاد پذیر باشیم با همکاری و همفکری میشه بهترین نتیجه رو گرفت.

داداش من شاید بهترین کانفیگ رو برای حداکثر خنک کنندگی گفتم نه اینکه اگه odd  بخوای استفاده کنی چیکار می کنی و...

بعدا کانفیگ من وحی منزل نیست بنابراین شما تصحیش کن.

 اگر خوب  توضیح بدی ما هم می فهمیم.  با تعجب و علامت سوال که کاربر متوجه نمیشه.

در خصوص زیر کیس هم توضیح دادم که نصب نمیشه پس درست مطالعه کن.

کیس رو تا الان  از جلو ندیدم و  کیسم دوشنبه به دستم میرسه ولی چند تا  unboxing  تو یوتیوب رو دیدم و خوندم  ، شما که دیدی ما رو روشن کن.

در خصوص اون لینک هم بهت گفتم نپتون 280  رو نصب کرده است مگه مستر لیکویید 280 پرو  رو گفتم؟

این لینک هم برای نصب مستر لیکویید 280 پرو  تا مشخص بشه خود شرکت چه روشی رو برای نصب 280 مستر لیکویید پرو که شما می فرمایید نمیشه پیشنهاد داده است.

http://coolermaster.force.com/pkb/articles/en_US/FAQ/How-to-install-Masterliquid-Pro-280-on-top-of-MasterCase-Pro-5-Maker-5-Maker-5T-and-Pro-6

شما بگو بهترین کانفیگ چیه ؟ من از اول سوالم همین بود.  اونی که عکس گرفتی و فرستادی از نظر شما بهترین کانفیگ هست ؟ دلایل و محدودیت های کانفیگت رو بگو .  در ضمن خودت هم توش ODD   نبستی؟

 

در آخر منظورت  از گزارش چیه ؟

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پس کانفیگ تصحیح شده تا این لحظه رو به این صورت می نویسم با توضیحات بیشتر.

پنل جلو : یا دو فن  140  پیش فرض با این فرض که مانع مسدود شدن درایو نوری نشود و یا نصب سه عدد فن 140   air pressure   و یا air balance  که هوای خنک  رو بده داخل ( البته درایو نوری در حالت 3*140  مسدود می گردد و  چون در جلو فقط دو فن نصب هست بایستی فن عقب رو جدا و در جهت فن های  جلو بسته شود.)

پنل عقب : یک عدد فن 140 از برند خوب از نوع air pressure  و یا air balance  و یا رادیاتور  مربوط به سیکل بسته  کارت گرافیک هم می تواند بسته شود که هوا رو بده بیرون.

پنل بالا : نصب رادیاتور 280 بهتر است  که هوای گرم داخل کیس به همراه گرمای خود رادیاتور رو بده بیرون.

که روش نصب رادیاتورهای مختلف 280  کمی متفاوت هست من نحوه نصب دو نمونه رادیاتور 280 آورده ام.

الف-

Nepton 280L water cooler

http://www.coolermaster.com/service/faq/mastercase-pro-5/

ب-

Masterliquid Pro 280

http://coolermaster.force.com/pkb/articles/en_US/FAQ/How-to-install-Masterliquid-Pro-280-on-top-of-MasterCase-Pro-5-Maker-5-Maker-5T-and-Pro-6

 

نکته : البته  بستن  رادیاتور 240  در پنل بالا  راحت تر و بدون دردسر  می باشد. که به نظر من اگر فن ها به صورت push زیر رادیاتور به صورت 2  تا 12  بسته شود بهتر است.

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/02/07, 22:34:51، حمید رضا احمدی گفته است :

آخه اینکه همه در خصوص دمای مخیط صحبت نمی کنند چون وضوع واضحات هست و همه می دانند که نه تنها دمای محیط بایستی مناسب بلکه مثل اینجا رطوبت هوا هم کم بشه.

۱۰ - ۱۵ درصد تفاوت برای من مهم و کلا خیلی خوبه و دوست دارم کارمو خوب انجام بدم.

 

دما اگر ۱۰ درصد پایین بیاد شاید در عمر قطعات گران شاید ۱۰ درصد بیشتر بشه که خیلی خوبه.

در ضمن من تو این تاپیک با مطرح کردن مباحث مختلف  به نوعی آموزشی هم هست وگرنه سرم درد نمی کرد که دو تا عکس رو به پست اولم اضافه کنم و ....

 

داداش آخرم متوجه منظورم نشدی !!!

اگر شما خیلی به دمای قطعاتت می خوای اهمیت بدی گرافیکتون رو به یه لوپ وصل کنید تا دماش از 70 درجه بیاد روی 50 درجه تا اون موقع نصب راد جلوی کیس و تعداد فناش بشه یه شوخی بچه گانه خیلی حیفه شما که این همه هزینه کردید برا سیستم جدیدتون و با این همه حساسیت به جای چنین کاری به فکر فن هستید ! وگرنه همه می دونن خنک ترین گرافیک هم در برابر واتر کولینگ زانو میزنه (بحث پردازنده جداست)بستن یه لوپ ساده هم با توجه به سیستمتون معقوله نگهداریشم سخت نیست در کل قصدمون بهترین راهنمایی هست نه انحراف ،حالا چرا اینهمه جبهه میگیرید نمی دونم !

در آخر موفق باشید ، خودتون و سیستمتونم همیشه کول ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، abidi گفته است :

داداش آخرم متوجه منظورم نشدی !!!

اگر شما خیلی به دمای قطعاتت می خوای اهمیت بدی گرافیکتون رو به یه لوپ وصل کنید تا دماش از 70 درجه بیاد روی 50 درجه تا اون موقع نصب راد جلوی کیس و تعداد فناش بشه یه شوخی بچه گانه خیلی حیفه شما که این همه هزینه کردید برا سیستم جدیدتون و با این همه حساسیت به جای چنین کاری به فکر فن هستید ! وگرنه همه می دونن خنک ترین گرافیک هم در برابر واتر کولینگ زانو میزنه (بحث پردازنده جداست)بستن یه لوپ ساده هم با توجه به سیستمتون معقوله نگهداریشم سخت نیست در کل قصدمون بهترین راهنمایی هست نه انحراف ،حالا چرا اینهمه جبهه میگیرید نمی دونم !

در آخر موفق باشید ، خودتون و سیستمتونم همیشه کول 1f609.png

معذرت میخوام  شکافت هسته ای رو توضیح ندادیم که متوجه نشیم.

 شما کلا  میگی فن و ... زیاد روی دمای gpu  تاثیر ندارد و در مقابل تاثیر 10 الی 15 درصد بهتره یه سیکل باز بزنی که خیالت راحت بشه .

من هم گفتم  حق با شماست ولی  اگه بتونم تقریبا با کمترین هزینه( عدم انجام 3 میلیون تومن) با کانفیگ درست  و یا اضافه کردن مثلا یه فن  با کیفیت دما رو 10 تا 15 درصد به قول شما  دما رو کم کنم  میشه 6 الی 8  درجه که به نظر من خیلی  خوب هست.

این که  واتر کولینک باز بهترین روشه  شکی توش نیست ولی خودش 2 الی 3 تومن میشه . و هزینه نگهداری و احتمال خرابی قطعات در اثر نشتی ناشی از عدم اسمبل حرفه ای  و ...  ، رو هم بهش بایستی  اضافه کنیم. 

من خاطرم هست اونموقع مثلا  می خواستیم دو تا ویندوز xp  و یا ... در یه سیستم داشته باشیم اکثر اشخاص میومدند تو خود ویندوز xp  شروع به نصب می کردند در نهایت روی یک پارتیشن اصلی دو ویندوز نصب میشد که مشکلات خاص خودش رو داشت ولی وقتی من همین موضوع را در یه فروم انگلیسی مطرح کردم  به  با نوعی تعجب  برام توضیح دادند که شما چهار پارتیشن اصلی دارید و روش اصولی این است که هر ویندوز روی یک  پارتیشن اصلی نصب شود و در  بالا آمدن هر یک از ویندوزها یکی از این پارتیشن های اصلی فعال شود و مابقی قابل دسترسی نباشد و...

الان مثلا دوستمون می گفتند نصب 280 روی مستر کولر 5 پرو اصلا نمیشه و کلی حرف هم به من و...  زد و رفت ولی تو لینکی که براش فرستادم به نوعی نصبش رو توضیح دادند بنابراین  هم به اطلاعات من اضافه شد که ایشون باعث شد برم دنبالش و پیداش کنم  و هم به اطلاعات ایشون و یا شاید به دنبال کنندگان این تاپیک.

نگاه کن بحث و یا گاها مخالفت با نظر  مقابل  جبهه گیری نیست   کلا داریم در مورد یه چیز تقریبا علمی ، تجربی صحبت می کنیم شما یه نظری دادید من هم نظری دارم.

اینکه متوجه نمیشی و ... توهین و  بی احترامی به شعور مخاطبت هست.

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 23 ساعت قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

معذرت میخوام  شکافت هسته ای رو توضیح ندادیم که متوجه نشیم.

 شما کلا  میگی فن و ... زیاد روی دمای gpu  تاثیر ندارد و در مقابل تاثیر 10 الی 15 درصد بهتره یه سیکل باز بزنی که خیالت راحت بشه .

من هم گفتم  حق با شماست ولی  اگه بتونم تقریبا با کمترین هزینه( عدم انجام 3 میلیون تومن) با کانفیگ درست  و یا اضافه کردن مثلا یه فن  با کیفیت دما رو 10 تا 15 درصد به قول شما  دما رو کم کنم  میشه 6 الی 8  درجه که به نظر من خیلی  خوب هست.

این که  واتر کولینک باز بهترین روشه  شکی توش نیست ولی خودش 2 الی 3 تومن میشه . و هزینه نگهداری و احتمال خرابی قطعات در اثر نشتی ناشی از عدم اسمبل حرفه ای  و ...  ، رو هم بهش بایستی  اضافه کنیم. 

من خاطرم هست اونموقع مثلا  می خواستیم دو تا ویندوز xp  و یا ... در یه سیستم داشته باشیم اکثر اشخاص میومدند تو خود ویندوز xp  شروع به نصب می کردند در نهایت روی یک پارتیشن اصلی دو ویندوز نصب میشد که مشکلات خاص خودش رو داشت ولی وقتی من همین موضوع را در یه فروم انگلیسی مطرح کردم  به  با نوعی تعجب  برام توضیح دادند که شما چهار پارتیشن اصلی دارید و روش اصولی این است که هر ویندوز روی یک  پارتیشن اصلی نصب شود و در  بالا آمدن هر یک از ویندوزها یکی از این پارتیشن های اصلی فعال شود و مابقی قابل دسترسی نباشد و...

الان مثلا دوستمون می گفتند نصب 280 روی مستر کولر 5 پرو اصلا نمیشه و کلی حرف هم به من و...  زد و رفت ولی تو لینکی که براش فرستادم به نوعی نصبش رو توضیح دادند بنابراین  هم به اطلاعات من اضافه شد که ایشون باعث شد برم دنبالش و پیداش کنم  و هم به اطلاعات ایشون و یا شاید به دنبال کنندگان این تاپیک.

نگاه کن بحث و یا گاها مخالفت با نظر  مقابل  جبهه گیری نیست   کلا داریم در مورد یه چیز تقریبا علمی ، تجربی صحبت می کنیم شما یه نظری دادید من هم نظری دارم.

اینکه متوجه نمیشی و ... توهین و  بی احترامی به شعور مخاطبت هست.

 

 

 

درود

داداش یه عذر خواهی کنم چون من بهتون جسارتی نکردم!!! (منظورم رو بد رسوندم ?)

اول خواستم بگم یه کولر بزن تنگ اتاقت که دیدم شمالید به دردتون نمی خوره !

دوم گفتم یه لوپ ببندید که به دلیل هزینه و اعصاب رسیدگی و نشتی براتون ملقا میشه

(البته لوپ بستن الزاما 2 . 3 تومن نیاز نداره مثلا خرید یه کیت EKWB Slim 120 یا مثلا یکی از بچه های فروم یه کیت گیگابایت داشتن خیلی هم ارزون بود ولی خوب نیاز به مودینگ داشت)

در آخر تصمیم خوبی گرفتید فقط بی خیال چیزی که توی ذهنتون بود نشید و مدل هایی که توی ذهنتون هست رو پیاده کنید خیلی لذت بخشه ببینید مثلا تست دما وقتی راد جلو و سقف بسته میشه به چه شکله ! ببینید چه تاثیری میذاره ، اگه نتایج رو هم اینجا بازگو کنید استفاده میکنیم

یه نکته در باره pull و push  متوجه نشدم ، فن اضافه کرده بودم  واسه کولینگ بیشتر با نویز مناسب ولی نویز خیلی بیشتر شد ! با اینکه فن نویزش حدود 27 بود ولی نزدیک 35 تا نویز داشت ! فکر کنم چون بین راد و دیوار کیس بوده  اینجوری شده!

داداش اگه براتون مقدوره سیستمتون رو که بستید یه تست دما از گرافیکتون رو ارسال کنید خیلی دوست دارم عملکرد ایر پوسایدون رو ببینم ?

فقط یه سوال اگر نمی خواید فعلا واتر لوپ ببندید بهتر نبود گرافیک رو از بین مدل های دیگه ایر انتخاب میکردید؟ آخه به نظر میرسه با 3 فن ، یا هیتسینک عظیم تر می تونستن کولینگ بهتری بهتون بدن ! ( البته پوسایدون اسطوره ای هست این سوال گوشه ذهنم گیر کرده بود ?)

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، abidi گفته است :

درود

داداش یه عذر خواهی کنم چون من بهتون جسارتی نکردم!!! (منظورم رو بد رسوندم 1f625.png)

اول خواستم بگم یه کولر بزن تنگ اتاقت که دیدم شمالید به دردتون نمی خوره !

دوم گفتم یه لوپ ببندید که به دلیل هزینه و اعصاب رسیدگی و نشتی براتون ملقا میشه

(البته لوپ بستن الزاما 2 . 3 تومن نیاز نداره مثلا خرید یه کیت EKWB Slim 120 یا مثلا یکی از بچه های فروم یه کیت گیگابایت داشتن خیلی هم ارزون بود ولی خوب نیاز به مودینگ داشت)

در آخر تصمیم خوبی گرفتید فقط بی خیال چیزی که توی ذهنتون بود نشید و مدل هایی که توی ذهنتون هست رو پیاده کنید خیلی لذت بخشه ببینید مثلا تست دما وقتی راد جلو و سقف بسته میشه به چه شکله ! ببینید چه تاثیری میذاره ، اگه نتایج رو هم اینجا بازگو کنید استفاده میکنیم

یه نکته در باره pull و push  متوجه نشدم ، فن اضافه کرده بودم  واسه کولینگ بیشتر با نویز مناسب ولی نویز خیلی بیشتر شد ! با اینکه فن نویزش حدود 27 بود ولی نزدیک 35 تا نویز داشت ! فکر کنم چون بین راد و دیوار کیس بوده  اینجوری شده!

داداش اگه براتون مقدوره سیستمتون رو که بستید یه تست دما از گرافیکتون رو ارسال کنید خیلی دوست دارم عملکرد ایر پوسایدون رو ببینم 1f643.png

فقط یه سوال اگر نمی خواید فعلا واتر لوپ ببندید بهتر نبود گرافیک رو از بین مدل های دیگه ایر انتخاب میکردید؟ آخه به نظر میرسه با 3 فن ، یا هیتسینک عظیم تر می تونستن کولینگ بهتری بهتون بدن ! ( البته پوسایدون اسطوره ای هست این سوال گوشه ذهنم گیر کرده بود 1f601.png)

 

 

 

 

 

متاسفانه اونقدر که  برای سایر قطعات بررسی کردم واسه کارت گرافیک بررسی نکردم چون تو اون بازار بد ترسیدم گرونتر بشن.

شاید یه واتر کولر باز زدم.   البته به یک رادیاتور 140  یک پمپ مناسب واسه  فقط  گرافیک و سه تا لوله نیاز دارم.  آیا چیز دیگری هم نیاز هست . اینا کلا فکر می کنی خیلی گرون بشه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 ساعت قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

 

متاسفانه اونقدر که  برای سایر قطعات بررسی کردم واسه کارت گرافیک بررسی نکردم چون تو اون بازار بد ترسیدم گرونتر بشن.

شاید یه واتر کولر باز زدم.   البته به یک رادیاتور 140  یک پمپ مناسب واسه  فقط  گرافیک و سه تا لوله نیاز دارم.  آیا چیز دیگری هم نیاز هست . اینا کلا فکر می کنی خیلی گرون بشه؟

درود مجدد

با فرض این که می خواید الان خرید کنید اونم قطعات نو  یه حساب میکنم :

1. رادیاتور : الان 140 رو می تونید از سایت اصلی بخری مثلا EK-CoolStream CE 140 که حدودا 500 پاتون آب میخوره یعنی هم قیمت یه راد 360 ! توی آریا کامپیوتر که نداره تا بخواید دست دومم گیر بیارید زمان بره ! ( البته سفارشم بدید 1  تا 4 ماه زمان میبره برسه دستتون اونم الان که عملا مرزای کشور و گمرک رو میشه گفت بستن ☹️)

2.پمپ : با توجه به اینکه فقط گرافیک هست میشه پمپ رده پایینم بست ولی بازم حداقل حدود 400 تومنی هزینه بر میداره ! (لازم به ذکر که افراد خلاق یه پمپ 50 تومنی میندازن که کار راه بندازه ولی ...)

3. تیوب ( لوله ) :منظورتون رو از 3 تا لوله نفهمیدم ولی اگه می خواید هارد تیوب بگیرید مجبورید تجهیزات پیاده سازیشم بگیرید که خودش 400.500 تومن پاتون میفتی ! ولی صافت تیوب این لوازم رو نمی خواد حدود 150 تومنی   پاتون میفته که واسه شروع کار و تجربه بهتره هرچند تقریبا قیمتشون یکیه

4. فیتینگ (اتصالات ) : اونا هم حدودا دونه ای 40 تا 50 درمیاد که حداقل 6 قطعه لازمتون میشه حدودا 200 تا 300 تومن .

5. کولانت (مایع لوپ ) : خوب یه محلول می خواید که حدودا 100 تومن میشه و چند لیتر آب مقطر حدود 10 تومن 110 تومنی میشه

6. مخزن : هرچند میشه یه لوپ بدون مخزن هم داشت و لی واسه راحتی هوا گیری و زیبایی لوپ چیز بدی نیست که در پایین ترین حالت 150 تومنی باید بدیداونم چیز شاخی گیرتون نمیاد!

7. فن

که با یه حساب سر انگشتی نزدیک 1700 تا 2000 تومن میشه که اصلا هم چیز تاپی در نمیاد! حالا کارایی که به صرفه هست شما انجام بدید :

به جای خرید قطعات به صورت تکی می تونید یه کیت بخرید چون تا نصف قیمت پاتون در میاد !

حتی می تونید یه واتر کولر بسته بخرید با مقداری تیوب و بست و تهیه ی کولانت ببندید به گرافیکتون (حدودا 300 400 تومنی میشه )ولی خوب یه سری نکته داره اول معمولا رادشون از آلومینیوم هست که ارزون تره و خورندگی بیشتری با مس داره که بازم بستگی داره بلاک پوسایدون از چه جنسی باشه به همین دلیله کیفیت و جنس هست که یه راد اوپن لوپ اندازه یه واتر کولینگ بسته قیمت داره ،‌ یکی هم هواگیری صحیح و همچنین دقت در پیاده سازی تا از نشتی جلوگیری کنه در کل حرکت با صرفه ای هست! ولی کیت رو ترجیح میدم گرون تره ولی  زحمت و ریسکشم کمتر .

در کل اگر توان مالیتون اجازه میده به نظرم لوپ رو ببندید که بهترین گزینه هم کیت هست و حد اقل 900 تومنی میشه یا ببینید دست دوم چیزی گیرتون بیاد اگرم دوست ندارید قیمت های الان رو به خاطر بسپارین و با 6 ماه دیگه مقایسه کنید چون موج دوم گرونی تو راهه اونم نافرم!!! ? ولی باز بدون لوپم زندگی جاریست ?

موفق باشید ?

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 ساعت قبل، abidi گفته است :

درود مجدد

با فرض این که می خواید الان خرید کنید اونم قطعات نو  یه حساب میکنم :

1. رادیاتور : الان 140 رو می تونید از سایت اصلی بخری مثلا EK-CoolStream CE 140 که حدودا 500 پاتون آب میخوره یعنی هم قیمت یه راد 360 ! توی آریا کامپیوتر که نداره تا بخواید دست دومم گیر بیارید زمان بره ! ( البته سفارشم بدید 1  تا 4 ماه زمان میبره برسه دستتون اونم الان که عملا مرزای کشور و گمرک رو میشه گفت بستن 2639.png)

2.پمپ : با توجه به اینکه فقط گرافیک هست میشه پمپ رده پایینم بست ولی بازم حداقل حدود 400 تومنی هزینه بر میداره ! (لازم به ذکر که افراد خلاق یه پمپ 50 تومنی میندازن که کار راه بندازه ولی ...)

3. تیوب ( لوله ) :منظورتون رو از 3 تا لوله نفهمیدم ولی اگه می خواید هارد تیوب بگیرید مجبورید تجهیزات پیاده سازیشم بگیرید که خودش 400.500 تومن پاتون میفتی ! ولی صافت تیوب این لوازم رو نمی خواد حدود 150 تومنی   پاتون میفته که واسه شروع کار و تجربه بهتره هرچند تقریبا قیمتشون یکیه

4. فیتینگ (اتصالات ) : اونا هم حدودا دونه ای 40 تا 50 درمیاد که حداقل 6 قطعه لازمتون میشه حدودا 200 تا 300 تومن .

5. کولانت (مایع لوپ ) : خوب یه محلول می خواید که حدودا 100 تومن میشه و چند لیتر آب مقطر حدود 10 تومن 110 تومنی میشه

6. مخزن : هرچند میشه یه لوپ بدون مخزن هم داشت و لی واسه راحتی هوا گیری و زیبایی لوپ چیز بدی نیست که در پایین ترین حالت 150 تومنی باید بدیداونم چیز شاخی گیرتون نمیاد!

7. فن

که با یه حساب سر انگشتی نزدیک 1700 تا 2000 تومن میشه که اصلا هم چیز تاپی در نمیاد! حالا کارایی که به صرفه هست شما انجام بدید :

به جای خرید قطعات به صورت تکی می تونید یه کیت بخرید چون تا نصف قیمت پاتون در میاد !

حتی می تونید یه واتر کولر بسته بخرید با مقداری تیوب و بست و تهیه ی کولانت ببندید به گرافیکتون (حدودا 300 400 تومنی میشه )ولی خوب یه سری نکته داره اول معمولا رادشون از آلومینیوم هست که ارزون تره و خورندگی بیشتری با مس داره که بازم بستگی داره بلاک پوسایدون از چه جنسی باشه به همین دلیله کیفیت و جنس هست که یه راد اوپن لوپ اندازه یه واتر کولینگ بسته قیمت داره ،‌ یکی هم هواگیری صحیح و همچنین دقت در پیاده سازی تا از نشتی جلوگیری کنه در کل حرکت با صرفه ای هست! ولی کیت رو ترجیح میدم گرون تره ولی  زحمت و ریسکشم کمتر .

در کل اگر توان مالیتون اجازه میده به نظرم لوپ رو ببندید که بهترین گزینه هم کیت هست و حد اقل 900 تومنی میشه یا ببینید دست دوم چیزی گیرتون بیاد اگرم دوست ندارید قیمت های الان رو به خاطر بسپارین و با 6 ماه دیگه مقایسه کنید چون موج دوم گرونی تو راهه اونم نافرم!!! 1f625.png ولی باز بدون لوپم زندگی جاریست 1f643.png

موفق باشید 1f609.png

 

 

 

 

 

ممنون از راهنماییتون ،

الان من واتر کولر بسته مستر لیکویید  پرو 240 رو دارم.

واقعا میشه واتر کولر بسته رو به کارت گرافیک زد ؟ من هر چی فکر کردم دیدم  مشکل اصلی برای سازگاری  سیکل بسته  محل پمپ واتر کولر هست .که بایستی از صفحه مسی جدا بشه  و ...  مثلا اگر بشه این کارو بکنم .240 رو  ببندم به کارت و یه مدار بسته 140 رو بزنم به cpu .

و یا کلا به نظرتون بهتر نیست واتر کولر رو  کلا بفروشم یه کیت 240 بخرم . فکر می کنید  سی پی یو و گرافیک رو یه واتر کولر 240 جوابگو هست ؟

 

.

 

 

 

ویرایش شده توسط حمید رضا احمدی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/02/11, 02:08:34، حمید رضا احمدی گفته است :

 

ممنون از راهنماییتون ،

الان من واتر کولر بسته مستر لیکویید  پرو 240 رو دارم.

واقعا میشه واتر کولر بسته رو به کارت گرافیک زد ؟ من هر چی فکر کردم دیدم  مشکل اصلی برای سازگاری  سیکل بسته  محل پمپ واتر کولر هست .که بایستی از صفحه مسی جدا بشه  و ...  مثلا اگر بشه این کارو بکنم .240 رو  ببندم به کارت و یه مدار بسته 140 رو بزنم به cpu .

و یا کلا به نظرتون بهتر نیست واتر کولر رو  کلا بفروشم یه کیت 240 بخرم . فکر می کنید  سی پی یو و گرافیک رو یه واتر کولر 240 جوابگو هست ؟

 

.

 

 

 

با سلام

مدتها قبل توی یوتیوب دیده بودم واتر بلاک بسته رو تبدیل کرده بود به اوپن لوپ و گرافیک و پردازنده رو هم بهش وصل کرده بود حرکت جالبی کرده بود بگردید میتونید پیداش کنید البته منظوره منم این بود نه کاری که لیون میکرد ?

در کل در قدم اول شما باس ببینی سیستمتون چقدر توان حرارتی داره که ساده ترین کار رفتن به سایت اصلی EKWB.COM  هست ،‌وستای صفحه گزینه CUSTOM LOOP CONFIGURATOR رو انتخاب کنید خیلی جالبه حتی نوع کیستون رو هم می تونید انتخاب کنید! مرحلش رو یادم نیست ولی یه قسمتش بین سه گزینه بی صدا ، بی صدا و اورکلاک و اورکلاک باید یکی رو انتخاب کنید توی این مرحله فقط نوع فن تغییر میکنه که می تونید ببینید توان یک فن تا چه حدی توی کولینگ تاثیر داره ! (یدونه فن نه pull، push)

در کل با توجه به برد انتخابیتون که ولتاژ بیشتری رو به پردازنده میده مثل سری گادلایک ام اس آی در نتیجه دما هم کمی بیشتر از بردی مثل آئوروس گیگا برای پردازنده خواهد بود و یدونه راد 240 نمی تونه گرافیک و پردازندتون رو خنک نگه داره اونم 1080ti!

به نظرم واتر فعلیتون رو نگه دارید برای پردازنده میشه زدش به گرافیک ولی زیبایی سیستم کم میشه کمی هزینه و دردسرم داره ! بعدا که پول دستتون اومد یه لوپ خوشکلم ببندید واسه گرافیک ، وگرنه می تونید این واتر کول رو بفروشید یدونه کیت بخرید همراه با راد اضافه که توی همون آدرس بالا می تونید قدرت رادیاتور ها رو به نصبت قدرت فنی که انتخاب کردید ببینید البته توی مرحله آخر نوع فن رو مشخص میکنه که فکر کنم بیشتر نظرتون رو سایلنت باشه اونوقت نتیجه گیری کنید یا می تونید اگر دست به آچار هستید کولر بستتون رو اوپن کنید بزنید به گرافیک و یدونه 140 یا ترجیحا 240 هم بخرید برای پردازنده که این مورد آخر خیلی زیبایی نداره مشتری اول و آخر واتر بستتون هم خودتونید نمیشه راحت فروختش ! و صرفا واسه کسیه که بودجش محدوده که با توجه به وضعیت قیمتای تخیلی کشور من مورد آخر رو چندان پیشنهاد نمی کنم .

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 59 دقیقه قبل، abidi گفته است :

با سلام

مدتها قبل توی یوتیوب دیده بودم واتر بلاک بسته رو تبدیل کرده بود به اوپن لوپ و گرافیک و پردازنده رو هم بهش وصل کرده بود حرکت جالبی کرده بود بگردید میتونید پیداش کنید البته منظوره منم این بود نه کاری که لیون میکرد 1f602.png

در کل در قدم اول شما باس ببینی سیستمتون چقدر توان حرارتی داره که ساده ترین کار رفتن به سایت اصلی EKWB.COM  هست ،‌وستای صفحه گزینه CUSTOM LOOP CONFIGURATOR رو انتخاب کنید خیلی جالبه حتی نوع کیستون رو هم می تونید انتخاب کنید! مرحلش رو یادم نیست ولی یه قسمتش بین سه گزینه بی صدا ، بی صدا و اورکلاک و اورکلاک باید یکی رو انتخاب کنید توی این مرحله فقط نوع فن تغییر میکنه که می تونید ببینید توان یک فن تا چه حدی توی کولینگ تاثیر داره ! (یدونه فن نه pull، push)

در کل با توجه به برد انتخابیتون که ولتاژ بیشتری رو به پردازنده میده مثل سری گادلایک ام اس آی در نتیجه دما هم کمی بیشتر از بردی مثل آئوروس گیگا برای پردازنده خواهد بود و یدونه راد 240 نمی تونه گرافیک و پردازندتون رو خنک نگه داره اونم 1080ti!

به نظرم واتر فعلیتون رو نگه دارید برای پردازنده میشه زدش به گرافیک ولی زیبایی سیستم کم میشه کمی هزینه و دردسرم داره ! بعدا که پول دستتون اومد یه لوپ خوشکلم ببندید واسه گرافیک ، وگرنه می تونید این واتر کول رو بفروشید یدونه کیت بخرید همراه با راد اضافه که توی همون آدرس بالا می تونید قدرت رادیاتور ها رو به نصبت قدرت فنی که انتخاب کردید ببینید البته توی مرحله آخر نوع فن رو مشخص میکنه که فکر کنم بیشتر نظرتون رو سایلنت باشه اونوقت نتیجه گیری کنید یا می تونید اگر دست به آچار هستید کولر بستتون رو اوپن کنید بزنید به گرافیک و یدونه 140 یا ترجیحا 240 هم بخرید برای پردازنده که این مورد آخر خیلی زیبایی نداره مشتری اول و آخر واتر بستتون هم خودتونید نمیشه راحت فروختش ! و صرفا واسه کسیه که بودجش محدوده که با توجه به وضعیت قیمتای تخیلی کشور من مورد آخر رو چندان پیشنهاد نمی کنم .

موفق باشید.

چون 1080 ti poseidon من هایبرید هست  فکر می کردم  140 واتر بسته رو بزنم بهش. ولی اگر بخوام این  مدار بسته رو بفروشم حداقل اندازه کیت من بایستی ۲۸۰ باشه.

در ضمن یه سوال دارم

میشه در جلوی کیس کولر مستر ۵ پرو میشه دو تا ۱۴۰ و یکی ۱۲۰ نصب کرد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 22 دقیقه قبل، حمید رضا احمدی گفته است :

چون 1080 ti poseidon من هایبرید هست  فکر می کردم  140 واتر بسته رو بزنم بهش. ولی اگر بخوام این  مدار بسته رو بفروشم حداقل اندازه کیت من بایستی ۲۸۰ باشه.

در ضمن یه سوال دارم

میشه در جلوی کیس کولر مستر ۵ پرو میشه دو تا ۱۴۰ و یکی ۱۲۰ نصب کرد؟

طبق اطلاعات سایت اصلی  دوتا 140 نصب هست می تونید یدونه 140 دیگه یا 120 دیگه هم اضافه کنید :

http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/mastercase-5/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 دقیقه قبل، abidi گفته است :

طبق اطلاعات سایت اصلی  دوتا 140 نصب هست می تونید یدونه 140 دیگه یا 120 دیگه هم اضافه کنید :

http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/mastercase-5/

منطورم این بود اگه این

مستر لیکویید ۲۴۰ موجد رو بفروشم ویه کیت کامل بگیرم

بایستی حداقل یه کیت ۲۸۰

بگیرم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آهان ، الان توی سایت ای کی زدم توی بیشترین فشار حدود 505 وات پردازنده و گرافیکتون دما داره که با یه راد 280 ای کی اونم از نوع ce ودوتا فن نسبتا قوی به راحتی میشه دماشون رو مهار کرد ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان.بدجوری درگیرک که ببینم روش نصب فنها درسته یا نه

مدل کیسم z8 گرینه

کولینگم green evo 360

عکساشو میفرستم

واتر کولینگم جلو نصبه چون تو سقف جاش نمیشه نصب شه

حالا سمت عقب کیس-جلو و پشت که دست میزارم همه باد خنک میدن بیرون

مگه نباید فنهای رادیاتور بادو بدن داخل؟؟؟

فنهای رادیاتور تو قسمت بیرونی کیس نصب شده

ممنوم میشم کمکم کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

سلام دوستان.بدجوری درگیرک که ببینم روش نصب فنها درسته یا نه

مدل کیسم z8 گرینه

کولینگم green evo 360

عکساشو میفرستم

واتر کولینگم جلو نصبه چون تو سقف جاش نمیشه نصب شه

حالا سمت عقب کیس-جلو و پشت که دست میزارم همه باد خنک میدن بیرون

مگه نباید فنهای رادیاتور بادو بدن داخل؟؟؟

فنهای رادیاتور تو قسمت بیرونی کیس نصب شده

ممنوم میشم کمکم کنید

سلام .

معمولا فن های رادیاتور بایستی باد گرم رو بدن بیرون. چون اگر باد رو از بیرون بدن تو بعد از عبور از رادیاتور گرم میشه و باد گرم به درد سیستم نمیخوره.

اگه رادیاتور به اجبار جلو بسته شده است به احتمال زیاد مجبوره باد گرم رو بده بیرون.  بنابراین ورود هوای غیر گرم از بالا انجام میشه. و از دو مسیر پشت و جلو خارح میشود.

 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

در 9 دقیقه قبل، رضا موسوی گفته است :

سلام دوستان.بدجوری درگیرک که ببینم روش نصب فنها درسته یا نه



Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
 

5-5.jpg

ویرایش شده توسط hamed_crazy
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...