رفتن به مطلب

ASUS عرضه بروزرسانی امنیتی بایوس جهت آسیب های Spectre و Meltdown برای مادربردهای سری 9 خود را آغاز کرد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

0fa09755148b6d0c2781fdf455fae014.jpg

 

ASUS امروز اعلام کرد که بروز رسانی جدید برای دو آسیب پذیری Meltdown و Spectre را برای مادربردهای اینتل با چیپست سری 9 از طرف این شرکت دریافت و به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد داد.اگر به یاد داشته باشید، اینتل در ماه مارس بود که بروز رسانی های جدید میکروکد برای پردازنده های سری Broadwell و Haswell را منتشر کرد. با این حال شما میبایستی منتظر انتشار رسمی از سوی سازندگان مادبرد خود می بودیدتا آن را در اختیار شما قرار دهند.آخرین بروز رسانی بایوس شامل 24 میکرو کد میشود که برای این دو خانواده از پردازنده های اینتل منتشر خواهد شد.

 

177ca83d688895401e232231a9df39f5.jpg

 

بروزرسانی جدید فعلا در مراحل بتا به سر میبرد.در این بین مادبردهایی که در طی سال های 2014 تا 2015 به فروش رسیده اند ، قطعا مدت زمان ضمانت نامه آنها به پایان رسیده است.بنابراین با توجه به نسخه آزمایشی بودن این بروز رسانی ، این پلتفرم به نوعی آسیب پذیر به نظر میرسد.آخرین نسخه از نرم افزار تست InSpectre تایید میکند که آخرین نسخه بایوس برای مادربرد Z97-A ، که یکی از پرفروش ترین مادربردهای ASUS با چیپست Z97 Express  است ، توانسته در برابر دو آسیب پذیری Meltdown  و Spectre  همراه با آخرین آپدیت ویندوز 10 در ماه آپریل 2018 ، ایمن شود.شما نیز میتوانید بر اساس مدل مادربردخود ، جدیدترین بروز رسانی بایوس را از وب سایت ASUS دریافت کنید.امید است دیگر سازندگان مادربرد نیز به همین اندازه برای کاربران خود همیت قائل شوند.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...