رفتن به مطلب

انویدیا قصد دارد مدل جدیدی از کارت 1060 را با هسته گرافیکی کارت 1070 تولید کند!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

88ca5a842bc63e00273e1c51b1c9e75d.png

 

به نظر میرسد که کمپانی NVIDIA قصد دارد تا مجددا کارت GTX 1060 را مورد بازنگری قرار دهد و مدل جدیدی از این کارت را روانه بازار کند.این کارت تا کنون 4 بار مورد بازنگری قرار گرفته و اکنون چهار مدل مختلف از این کارت شامل یک مدل اصلی 6 گیگ با فرکانس حافظه 8 گیگابیت ، مدل شش گیگ با فرکانس حافظه 9 گیگابیت ، یک نمونه 3 گیگابایتی و مدلی با 5 گیگ حافظه برای بازار چین ، در دسترس قرار گرفته اند.شایعات اخیر نیز نشان میدهند که اینبار شاهد مدلی از کارت 1060 با هسته گرافیکی کارت GTX 1070 خواهیم بود.

در حال حاضر انویدیا در این رابطه سکوت کرده است . این شرکت معماری ولتا را در مواردی چون AI  و HPC ها و ماشین های یادگیری عمیق به کار خواهد برد. حتی در گذشته نیز انویدیا در موردشایعات مربوط به نسخه بازنگری شده معماری PASCAL  سکوت اختیار کرد.مدل های کنونی موجود از کارت GeForce GTX 1060 اکنون با کد هسته (GP106-400) شناسایی میشوند.مدل جدیدی که قرار است تولید شود بر اساس هسته ای با کد GP104-300 خواهد بود و این دقیقا همان هسته به کار رفته در کارت 1070 است.در حال حاضر مشخصات کارت 1060 جدید به مانند نمونه اصلی خود باقیخواهد ماند و در این بین ممکن است فقط درتوان مصرفی انرژی TDP و یا تولید گرما با یکدیگر متفاوت باشند.در اینجا یک سوال پیش می آیند و آن اینکه چرا انویدیا دوباره دست به تولید مدل جدیدی از این کارت زده است؟شاید این کار برای افزایش سهم خود از بازار و یا معجزه ماینینگ  ویا حتی شاید برای احیای دوباره کارت 1070 باشد.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1397/02/22, 17:55:45، hd5870 گفته است :

در اینجا یک سوال پیش می آیند و آن اینکه چرا انویدیا دوباره دست به تولید مدل جدیدی از این کارت زده است؟

 

 

میخواد تولید سیلیکون ویفر GP-106 رو قطع کنه و به زیر مجموعه Gp-104 اضافه کنه بجای تولید سیلیکون مجزا فقط بیاد با تغییرات فیزیکی سخت افزاری روی GP104 هسته ها و ... رو کاهش بده از اون طرف هم با قطع سفارش برای تولید GP106 هم تو هزینه ها صرف جویی بشه و هم یواش یواش معماری پاسکال رو جمع کنه جا باز شه برای سری جدید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...