رفتن به مطلب

مسئولیت ارسال با خریدار!


m!dn!ght
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام به همه دوستان عزیزم

یک چند وقتی هست که توی تاپیک ها می بینم "فروشنده"مسئولیت  ارسال کالا رو هم بر عهده "خریدار" میزاره

 آیا منطقیه خریدار که اصلا کلارو ندیده مسئولیت ارسالش رو از یک شهر دیگه قبول کنه؟  نظر شما چیه؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

گمان کنم از ابداعات غریب ما ایرانیان است. هیچ‌گاه نفهمیدم فلسفه‌ی پشتش چیست. البته پدیده‌ی تازه‌ای نیست.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

معلومه که منطقی نیست 

اینم از کلک های هم وطنان عزیز برای در رفتن از زیر بار بسته بندی درست و یا خدای نکرده فروش جنس خراب هست . فروش یک کالا صرفا فروشش نیست و فروشنده باید یک سری وظایف مربوط به فروش کالا رو هم در نظر بگیره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من به عنوان یک فروشنده این عنوان رو همیشه زیر تاپیکهای فروشم میزنم

ولی همین مورد شرایطی داره

این طوری هم نیست که فروشنده این عنوان رو بنویسه و از زیر بار بسته بندی شونه خالی کنه

 

این مورد زمانی قابل کاربرد هست که فروشنده سالم بودن کالا رو تضمین کرده باشه و بسته بندی رو به نحو احسن انجام داده باشه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

با سلام
من همیشه از این مورد استفاده میکنم تا کالا به شهر دیگه نرسه و باعث بشه خرید و فروش حضوری باشه
چاره ایی هم ندارم کاریش هم نمیشه کرد
اینجا ایران گل و بلبل هست و تفکرات و رفتار های عجیب مردمانش

ویرایش شده توسط mInI_ClockEr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، WINNER گفته است :

من به عنوان یک فروشنده این عنوان رو همیشه زیر تاپیکهای فروشم میزنم

ولی همین مورد شرایطی داره

این طوری هم نیست که فروشنده این عنوان رو بنویسه و از زیر بار بسته بندی شونه خالی کنه

 

این مورد زمانی قابل کاربرد هست که فروشنده سالم بودن کالا رو تضمین کرده باشه و بسته بندی رو به نحو احسن انجام داده باشه

 

درود آقا مصطفی

نوشتن چنین جمله‌ای به فضای بی اعتمادی رایج در جامعه دامن می‌زند. در بهترین حالت نالازم است  و در بدترین حالت سبب بی‌اعتمادی می‌شود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منم واقعا دلیلشو نمیدونم چیه اصلا منطقی نیست اگه نمی خواین به شهر دیگه بفرستین بگید فروش فقط حضوری به نظرم اساس این جمله اصلا اشتباهه مگر خریدار خودش تحویل بگیره مسئولیت کالایی که تحویل پست داده شده هم باید با پست باشه نه خریدار 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چه بخایم چه نخایم این مبلغ یا از خریدار گرفته میشه یا قیمت روی جنس کشیده میشه! بحث خرید و سلامت و تعهد جداست تین هم حداست ،شما هر جنسی ک از هرجا میخرید کرایه هم با خودتونه مگر فروشنده طرح های تشویقی برای خرید بیشتر داشته باشه ک اونم شامل گزینه ای ک میشه در بالا گفتم! هیچ مشکلی نداره ،صرفا یک پیشنهاده خریدار میتونه رد یا قبول کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 19 دقیقه قبل، سعید بهمنیان گفته است :

درود آقا مصطفی

نوشتن چنین جمله‌ای به فضای بی اعتمادی رایج در جامعه دامن می‌زند. در بهترین حالت نالازم است  و در بدترین حالت سبب بی‌اعتمادی می‌شود.

سلام به اقای بهمنیان عزیز

 

متاسفانه سیستم پستی مملکت هیچگونه مسئولیت پذیر کار نمیکنن

و وجدان کاریی هم ندارن و به بدترین شکل ممکن با بسته ها پستی برخورد میکنن

 

و بیشتر خریدارها هم به زور هزینه پستی رو میدن دیگه چه برسه بخوای بهشون بگی بیمه هم بکنن که اصلا زیر بار نمیرن

 

اگر این مورد نوشته نشه و موردی پیش بیاد تنها متضرر کننده فروشنده هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من فکر نکنم مورد خیلی حاد یا عجیب غریبی بشه و به معنای شونه خالی کردن فروشنده از بسته بندی مناسب نیستش. با توجه به اینکه در اکثر اوقات خریدار زیر بار بیمه پستی نمیره ، بدیهی هست که فروشنده  ای که محصول رو درست بسته بندی کرده و به پست داده مسئولیتی در قبال مشکل دار رسیدن محصول یا تاخیر و ... نداشته باشه با توجه به اینکه اگر به مشتری حضوری بفروشه همه چی بدون مشکل و دردسر ختم به خیر میشه

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، m!dn!ght گفته است :

سلام به همه دوستان عزیزم

یک چند وقتی هست که توی تاپیک ها می بینم "فروشنده"مسئولیت  ارسال کالا رو هم بر عهده "خریدار" میزاره

 آیا منطقیه خریدار که اصلا کلارو ندیده مسئولیت ارسالش رو از یک شهر دیگه قبول کنه؟  نظر شما چیه؟

 

سلام آقا یونس عزیز

به نظرم، اصل جمله این بوده که هزینه ی ارسال کالا بر عهده خریدار.

اول در مورد بسته بندی بگم، مسئولیت بسته بندی همیشه با فروشنده است. بنابراین اگر بسته بندی نا مناسب باشه و کالا آسیب ببینه، همیشه مسئولیتش با ارسال کننده است.

در موردمسئولیت ارسال توافقیه، بدین مفهوم که ارسال همیشه با فروشنده است، مگر اینکه توافق بشه در محل فروشنده کالا تحویل داده بشه، که در اون صورت خریدار خودش و یا نماینده خودش رو باید به محل فروشنده اعزام کنه و بسته رو دریافت کنه. بنابراین فقط در این شکل از توافق که خریدار خودش و یا شخصی رو به نمایندگی از خودش بفرسته تا محموله رو دریافت کنه، مسئولیت ارسال کالا بر عهده خریداره و لحظه ای که خریدار یا نماینده اش در محل فروشنده، کالا رو دریافت میکنه همونجا مسئولیت فروشنده تمام میشه.

من مانیتور فروختم به یکی از دوستان در فروم، بسته بندی عالی کردم، از مراحل بسته بندی هم عکس گرفتم، یعنی هر طوری حساب کردم امکان نداشت آسیب ببینه، اما مانیتور تو راه تمام شکسته شده و داغون رسید دست خریدار. طوری شکسته شده بود که فقط با نیسان آبی اگه بهش می کوبوندن می شکست، ولی تی پاکس شکست و مسئولیتش با من بود، ولی خریدار رفاقتی مردونگی کرد، نصف کرد ضرر رو با من. مسئولیت با من به عنوان فروشنده بود، اما خریدارم با مرام بود.

اگر فروشنده هستید، یا کالای فروخته شده را به شهر های دیگر ارسال نکنید، یا اگر می کنید، به معنای پذیرش ریسک آسیب 100 در 100 و یا گم شدن در حمل و نقل است. شرعا و قانونا نمی توانید مسئولیت ارسال را بر عهده طرف خریدار قرار بدید مگر اینکه شخصا طرف بیاد از در خونه یا محل توافق شما بسته رو حضوری بگیره، فقط در اون صورت مسئولیت ارسال با خریداره (که عملا ارسالی توسط شما صورت نگیره)

اگر خریدار اصرار کرد که بسته رو بفرستید با پست و یا تیپاکس و یا هر وسیله دیگری، کتبی باید به شما عنوان کنه مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی رو می پذیره، که هیچ خریداری چنین کاری نمی کنه. اگر هم بکنه معلوم نیست قانونا قابل استناد باشه یا نه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 6 دقیقه قبل، ARMIN گفته است :

 

سلام آقا یونس عزیز

به نظرم، اصل جمله این بوده که هزینه ی ارسال کالا بر عهده خریدار.

اول در مورد بسته بندی بگم، مسئولیت بسته بندی همیشه با فروشنده است. بنابراین اگر بسته بندی نا مناسب باشه و کالا آسیب ببینه، همیشه مسئولیتش با ارسال کننده است.

در موردمسئولیت ارسال توافقیه، بدین مفهوم که ارسال همیشه با فروشنده است، مگر اینکه توافق بشه در محل فروشنده کالا تحویل داده بشه، که در اون صورت خریدار خودش و یا نماینده خودش رو به محل فروشنده اعزام کنه و بسته رو دریافت کنه. بنابراین فقط در این شکل از توافق که خریدار خودش و یا شخصی رو به نمایندگی از خودش بفرسته تا محموله رو دریافت کنه، مسئولیت ارسال کالا بر عهده خریداره و لحظه ای که خریدار یا نماینده اش در محل فروشنده، کالا رو دریافت میکنه همونجا مسئولیت فروشنده تمام میشه.

من مانیتور فروختم به یکی از دوستان در فروم، بسته بندی عالی کردم، از مراحل بسته بندی هم عکس گرفتم، یعنی هر طوری حساب کردم امکان نداشت آسیب ببینه، اما مانیتور تمام شکسته شده و داغون رسید دست خریدار. طوری شکسته شده بود که فقط با نیسان آبی اگه بهش می کوبوندن می شکست، ولی شکست و مسئولیتش با من بود، ولی خریدار رفاقتی مردونگی کرد، نصف کرد ضرر رو با من. مسئولیت با من فروشنده بود، اما خریدارم با مرام بود.

اگر فروشنده هستید، یا کالای فروخته شده را به شهر های دیگر ارسال نکنید، یا اگر می کنید، به معنای پذیرش ریسک آسیب 100 در 100 و یا گم شدن در حمل و نقل است. شرعا و قانونا نمی توانید مسئولیت ارسال را بر عهده طرف خریدار قرار بدید مگر اینکه شخصا طرف بیاد از در خونه یا محل توافق شما بسته رو حضوری بگیره، فقط در اون صورت مسئولیت ارسال با خریداره (که عملا ارسالی توسط شما صورت نگیره)

 

مورد اول

شما باید بیمه نامه میکردین و هزینه بیمه رو از خریدار میگرفتین

 

مورد دوم

خود پست و تیپاکس مسئولیت سالم رسیدن کالا رو قبول نمیکنن

در صورتی که وظیفه شون هست

بعد چطور فروشنده باید مسئولیت سالم رسیدن کالا رو قبول کنه

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 

بدلیل این قانون بی معنی که بعضی از فروشنده ها درتایپیک فروش مینویسند یک عدد هارد بدسکتور بدرد نخور رفت توی پاچه بنده حقیر

به طوری که فروشنده ادعا داشت درزمان ارسال اینجور شده 

جالبتر اینکه من حقیر زمانی بافروشنده در این مورد صحبت کردم منو تهدید به دادن نمره منفی و شکایت کرد

در اخر پول من به باد رفته و یک تیکه قطعه بدرد نخور اجور مانند گوشه کمد به عنوان دکور نگه داشته ام که یادم بماند دیگراز فروشنده ای که در تایپیکش نوشه باشد مسعولیت ارسال با خریدار خرید نکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظرم مسئول ارسال نه به عهده خریدار و نه فروشنده

وظیفه شرکت پست یا تیپاکس که باید سلامت کالا رو تامین کنه و اگه در راه خراب شد خسارت رو بپردازه و همچنین وظیفه بسته بندی نهایی  هم بر عهده ایناس

اما امان از بی مسئولیتی و بی صاحبی

ولی اگه محصول از اول خراب باشه اون دیگه بحثش جداس

ویرایش شده توسط Miad007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 25 دقیقه قبل، WINNER گفته است :

مورد اول

شما باید بیمه نامه میکردین و هزینه بیمه رو از خریدار میگرفتین

مورد دوم

خود پست و تیپاکس مسئولیت سالم رسیدن کالا رو قبول نمیکنن

در صورتی که وظیفه شون هست

بعد چطور فروشنده باید مسئولیت سالم رسیدن کالا رو قبول کنه

در مورد اول:

اگر منظور شما بیمه باربریه، که باید فروشنده رسمی باشید و فاکتور صادر کنید، در غیر این صورت بیمه نمیشه.

اگر منظور شما بیمه مسئولیته، که محموله ها بیمه مسئولیت توسط پست و تیپاکس هستند، اما در شرایط بیمه دو تا شرط هست:

1. کالای شکستنی بیمه نمی شود. اگر ذات کالای شما شکستنی باشه، بیمه هیچی رو قبول نمی کنه. شما تشریف ببرید پست بفرمایید کالای شکستنی دارم برای پست، یه تعهد نامه رسمی از شما میگیرن در صورت شکستگی پست مسئولیتی نداره.

2. زمانی که خریدار بسته رو تحویل گرفته بیمه مسئولیت هم پایان یافته. یعنی خریدار، باید همونجا در لحظه ی دریافت محموله از گرفتش خودداری کنه. که اغلب این چنین نیست، خریدار بسته رو تحویل میگیره می بره توی خونه باز میکنه با صحنه شکسته شدن مواجه میشه. و دیگه نمیشه از بیمه مسئولیت باربری استفاده کرد.

 

مورد دوم:

تیپاکس و پست هر دو مسئولیت حمل دارند و بیمه مسئولیت دارند، ولی به دو شرط بالا،

1. کالا شکستنی نباشه،

2. شکستگی مشهود باشه و خریدار از پذیرش خودداری کنه، تا صورت جلسه تنظیم بشه و طبق اون خسارت از بیمه مسئولیت پست و یا تیپاکس گرفته بشه.

تازه اگر چنین بشه، بیمه با فرانشیز 25 درصد تا سقف تعهدش رو پرداخت میکنه، یعنی اگر کالای شما ارزشمنده، باید حتما به پست یا تیپاکس بفرمایید تا فلان سقف بیمه مسئولیت کنه و هزینه اش رو پرداخت کنید. وگرنه، حداقل مطلق رو به عنوان خسارت میدن.

خیلی شرایطش سخته، شکستگی مشهود، خودداری خریدار از پذیرش بسته، این دو تا تو 99 درصد موارد هیچ وقت اتفاق نمی افته.

فروشنده مجبور نیست کالا روبه شهرستان ارسال کنه، اگه قبول میکنه که ارسال کنه یعنی مسئولیتش هم قبول کرده.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، Miad007 گفته است :

به نظرم مسئول ارسال نه به عهده خریدار و نه فروشنده

وظیفه شرکت پست یا تیپاکس که باید سلامت کالا رو تامین کنه و اگه در راه خراب شد خسارت رو بپردازه و همچنین وظیفه بسته بندی نهایی  هم بر عهده ایناس

اما امان از بی مسئولیتی و بی صاحبی

ولی اگه محصول از اول خراب باشه اون دیگه بحثش جداس

اونجایی که به عهده پست باشه، (پست مسئول پذیر تره تا تیپاکس) مسئولیتش رو تضمین می کنه، ولی به شرایطی که در بالا گفتم، آسیب دیدگی مشهود باشه و خریدار از پذیرش بسته خودداری کنه.

خدمات بسته بندی توسط پست ارائه می شه اما مسئولیتش با فروشنده است، چون فروشنده می دونه جنسش چیه و چطوری باید بسته بندی بشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تصور میکنم بعضی از عزیزان کاملا متوجه حرف بنده نشدن 

ببینید بحث بر سر هزینه ارسال نیست اون کاملا توافقیه

آرمین عزیز بهتر از بنده توضیح دادن

سوال اینه آیا خریداری که اصلا کالارو ندیده و در جریان بسته بندیشم نیست چطور میتونه مسئولش باشه؟ ( در حسن نیت فروشنده هم شکی نیست )

برای مثال عرض میکنم شما از فلان سایت خرید کردید اما کالا سالم به دست شما نرسیده (حالا به هر دلیل قصور پست، بسته بندی نا مناسب و...) آیامسئولش شمای خریدار هستید؟ 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 38 دقیقه قبل، m!dn!ght گفته است :

سوال اینه آیا خریداری که اصلا کالارو ندیده و در جریان بسته بندیشم نیست چطور میتونه مسئولش باشه؟ ( در حسن نیت فروشنده هم شکی نیست )

تو  پی وی اون ور و این ور چی میگن رو ولش، قانونیش اینه که عرض میکنم و بری دادگاه فروشنده مسئوله.

طبق احکام حقوقی فروشنده موظفه کالای سالم یا مطابق همون شرایطی که توافق شده رو تحویل شما بده. مگه اینکه اون کالا و روش ارسالش نا متعارف باشه و خودتون بپزیرید هرچی شد پای خودم و کتباً امضا بدی که به طور برگشت ناپذیر مسئولیتی متوجه فروشنده نیست. در غیر این صورت فروشنده موظفه کالای مورد توافق رو با همون شرایط تحویل شما بده.

اینو بدونید که خیلی چیزا مثل همینی که شما گفتی رایجه اما بری دادگاه هیچ اعتباری نداره. یعنی قبول کرده باشی مسئولیتش با خودم اما شکایت کنی یقه فروشنده رو میگیرن چون چیزی که گفته از نظر قانون غیر قابل قبوله.

تصور کنید به یه موبایل فروشی میرید پول رو میدین فروشنده میاد گوشی رو بده دست شما از دستش میوفته و میشکنه. فروشنده موظفه یه گوشی سالم  دیگه تحویل شما بده.

تا لحظه ای که کالا میرسه دست خریدار فروشنده مسئوله،مفقود بشه بشکنه هر بلایی سرش بیاد فروشنده مسئوله، مگر روش ارسال و خود کالا نا متعارف باشه و خریدار مسئولیتش رو به طور برگشت ناپذیر قبول کنه.

وقتی فروشنده با پست یا تیپاکس میفرسته، یعنی قانوناً مسئولیت ارسالش رو قبول کرده و اینطور نیست که بگه من تو تاپیک گفته بودم بر عهده خریداره. در غیر این صورت نباید اصلاً بفرسته.

به قوانین غیر قانونی که فروشنده ها وضع میکنن توجه نکنید، خریدار حقوق قانونی خودش رو داره.

این جور توافق ها از نظر قانونی باطله.

ویرایش شده توسط AORUS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نمی دونم شاید بهتر باشه بگیم مسئولیت اشتباهات اداره ی پست یا تیپاکس بر عهده ی فروشنده نیست (مسئولیت سلامت کالا قبل از ارسال و بسته بندی مناسب با فروشندست البته)

ویرایش شده توسط Gintama
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان شاید یکی از دلایلش ایجاد حماسه های تک و توک و بی بدلیل تیپاکس و پست باشه که صد البته تیپاکس تو این زمینه پیشتاز هست(مثل گم شدن مرسوله!!! تحویل نادرست و منهدم شدن بسته قبل از رسیدن به مقصد که این آخری بیشتر اتفاق میفته تو پست و منم جدیدا روی بسته های حساس با ماژیک بزرگ مینویسم "با وجدان حمل شود" به جای با احتیاط!

چون دیدم چطور بسته های پستی رو پرت میکنن تو ماشین یا ....?

ویرایش شده توسط tsd137
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)
در 8 ساعت قبل، m!dn!ght گفته است :

سلام به همه دوستان عزیزم

یک چند وقتی هست که توی تاپیک ها می بینم "فروشنده"مسئولیت  ارسال کالا رو هم بر عهده "خریدار" میزاره

 آیا منطقیه خریدار که اصلا کلارو ندیده مسئولیت ارسالش رو از یک شهر دیگه قبول کنه؟  نظر شما چیه؟

 

سلام

از نظر من تنها مسئولیتی که در مورد ارسالِ یک جنس باید با خریدار باشه صرفا" هزینه ارسال هست

مسئولیت فروشنده هم بسته بندی مناسب ، رسوندن به موقع کالا به پست/تیپاکس/دی اچ ال و...  و تحویل به موقع اطلاعات پیگیریِ واقعی هست 

 

از این بحث به کنار ، اما مسائلی هم وجود داره (صرفا برای اطلاعات برخی دوستان)، خیلی از دوستان علاقمندن کالاشون به وسیله اتوبوس و ترمینال مسافربری براشون ارسال بشه منتها عزیزان شهرستانی توجه نمیکنن که تهران شهر بزرگی هست با ترافیک وحشتناک و برای بعضی ها صرفا رسیدن از منزل یا محل کارشون به یک ترمینال و بازگشت از اونجا ممکنه 2-3 ساعت طول بکشه(اگه با یک نفر در تهران معامله کردین و براتون به ترمینال تحویل داده به این معنی نیست که برای همه امکانپذیره) ، پس باید بدن به پیک ببره برسونه ، در این صورت جدا از هزینه ی اضافی ، چون شخصا نمیتونیم بسته رو به مرجع ارسال کننده برسونیم و رسیدش رو تحویل بگیریم (تازه مسئولیت پذیری اونها طبق قوانین باربریشون خیلی کمتر از پست و تیپاکس بوده طبق تجربه های قبلی)هیچ مسئولیتی قبول نمیکنیم در برابر سلامت ارسال اگه شخص اصرار بر ارسال با اتوبوس داشته باشه، یا حضوری (اونم در ساعات غیر کاری) ، یا پست ، تیپاکس و سیستم های مشابه یا چیزی به کسی نمیفروشم! فکر کنم سال پیش بود که یکی از دوستان به دلیل اینکه برنده مزایده صرافا میخواست از طریق ترمینال ارسال بشه و دوست ما هم امکانش رو نداشت(خریدار هم هزینه پیک رو قبول نمیکرد!) معامله به هم خورد و منفی هم گرفت حتی با اینکه در تاپیک نوشته بود ارسال با تیپاکس و پست ! برای همینه که باید با برخی بندها شدیدا" برخی خریداران رو در آپشن های معامله محدود کرد مخصوصا برای کالاهای خاص

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 3 ساعت قبل، tsd137 گفته است :

دوستان شاید یکی از دلایلش ایجاد حماسه های تک و توک و بی بدلیل تیپاکس و پست باشه که صد البته تیپاکس تو این زمینه پیشتاز هست(مثل گم شدن مرسوله!!! تحویل نادرست و منهدم شدن بسته قبل از رسیدن به مقصد که این آخری بیشتر اتفاق میفته تو پست و منم جدیدا روی بسته های حساس با ماژیک بزرگ مینویسم "با وجدان حمل شود" به جای با احتیاط!

چون دیدم چطور بسته های پستی رو پرت میکنن تو ماشین یا ....1f913.png

خوب ببین من کاملا باهات موافقم که پست اصلا رعایت نمی کنن اما بحث این نیست اصلا

شما به عنوان ی خریدار وقتی ی کالایی رو خریدی که اصلا روحت هم خبر نداره کجاست و در چه وضعیتیه بر اساس کدوم منطق باید مسئولیتش رو قبول کنی؟

من به عنوان ی فروشنده همیشه به همه دوستانی که باهام معامله می کنن میگم که خیالشون راحت باشه مسئولیت کالا تا زمانی که به دستشون برسه با منه و تا الان هم هیچ زمانی مشکلی نبوده چون همیشه سعی می کردم بهترین بسته بندی رو انجام بدم

داستان اینه که فروشنده اگر از این مورد نگرانی داره اصلا نباید به شهر دیگه ایی ارسال کنه اینکه بگه ارسال می می کنم با مسئولیت خریدار اصلا هیچ منطقی نداره

قطعا کسایی هستن که زیر بار چنین داستانی میرن که اونم حالا از عجله اس یا ...

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 2 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

سلام

از نظر من تنها مسئولیتی که در مورد ارسالِ یک جنس باید با خریدار باشه صرفا" هزینه ارسال هست

مسئولیت فروشنده هم بسته بندی مناسب ، رسوندن به موقع کالا به پست/تیپاکس/دی اچ ال و...  و تحویل به موقع اطلاعات پیگیریِ واقعی هست 

 

از این بحث به کنار ، اما مسائلی هم وجود داره ، خیلی از دوستان علاقمندن کالاشون به وسیله اتوبوس و ترمینال مسافربری براشون ارسال بشه منتها عزیزان شهرستانی توجه نمیکنن که تهران شهر بزرگی هست با ترافیک وحشتناک و برای بعضی ها صرفا رسیدن از منزل یا محل کارشون به یک ترمینال و بازگشت از اونجا ممکنه 2-3 ساعت طول بکشه(اگه با یک نفر در تهران معامله کردین و براتون به ترمینال تحویل داده به این معنی نیست که برای همه امکانپذیره) ، پس باید بدن به پیک ببره برسونه ، در این صورت جدا از هزینه ی اضافی ، چون شخصا نمیتونیم بسته رو به مرجع ارسال کننده برسونیم و رسیدش رو تحویل بگیریم (تازه مسئولیت پذیری اونها طبق قوانین باربریشون خیلی کمتر از پست و تیپاکس بوده طبق تجربه های قبلی)هیچ مسئولیتی قبول نمیکنیم اگه شخص اصرار بر ارسال با اتوبوس داشته باشه، یا حضوری (اونم در ساعات غیر کاری) ، یا پست ، تیپاکس و سیستم های مشابه یا چیزی به کسی نمیفروشم! فکر کنم سال پیش بود که یکی از دوستان به دلیل اینکه برنده مزایده صرافا میخواست از طریق ترمینال ارسال بشه و دوست ما هم امکانش رو نداشت(خریدار هم هزینه پیک رو قبول نمیکرد!) معامله به هم خورد و منفی هم گرفت حتی با اینکه در تاپیک نوشته بود ارسال با تیپاکس و پست !

سلام آقا فرجام گل

کاملا باهات موافقم ولی خودمم همیشه با شخص عجول و کسی که اصرار به ارسال از طریق اتوبوس یا باربری داره معامله نمی کنم ( باربری که حتی جعبه فولادی هم ارسال کنی اینکه سالم و بدونه تو رفتگی برسه محاله :دی )

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، tsd137 گفته است :

 

چون دیدم چطور بسته های پستی رو پرت میکنن تو ماشین یا ....1f913.png

پرت نمیکنن داداش . قهرمان و شرکت کننده داخل مسابقات پرتاب نیزه هستن دارن تمرین میکنن?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، m!dn!ght گفته است :

خوب ببین من کاملا باهات موافقم که پست اصلا رعایت نمی کنن اما بحث این نیست اصلا

شما به عنوان ی خریدار وقتی ی کالایی رو خریدی که اصلا روحت هم خبر نداره کجاست و در چه وضعیتیه بر اساس کدوم منطق باید مسئولیتش رو قبول کنی؟

من به عنوان ی فروشنده همیشه به همه دوستانی که باهام معامله می کنن میگم که خیالشون راحت باشه مسئولیت کالا تا زمانی که به دستشون برسه با منه و تا الان هم هیچ زمانی مشکلی نبوده چون همیشه سعی می کردم بهترین بسته بندی رو انجام بدم

داستان اینه که فروشنده اگر از این مورد نگرانی داره اصلا نباید به شهر دیگه ایی ارسال کنه اینکه بگه ارسال می می کنم با مسئولیت خریدار اصلا هیچ منطقی نداره

قطعا کسایی هستن که زیر بار چنین داستانی میرن که اونم حالا از عجله اس یا ...

 

 

حق با شماست بالاخره خریدار چیزی که سفارش داده باید همونی باشه که مد نظرش بوده اگر منظور استارتر محترم این بوده بنده هم تایید میکنم مسئولیت محتویات مرسوله و صحت و سلامت قطعه با فروشنده هست 100% .

ولی  از لحاظ حمل و نقل گاهی مشکلاتی پیش میاد که فروشنده مسئولیتش رو قبول نمیکنه خصوصا بسته های حساس و آسیب پذیر مثل مانیتور که خودم تجربه آسیب داشتم و خداییش هم شرمنده شدم !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...