رفتن به مطلب

حافظه های جدید intel Optane سازگار با اسلات رم های DDR4 DIMM !


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

04841c7e4433aaef8dce03b2b264093f.png

 

کمپانی اینتل ، همچنان سرگرم کار بر روی حافظه های Optane و توسعه آنها در قسمت های ذخیره سازی و کش درایو ها است.مدت زمان زیادیست که از معرفی حافظه های Optane  میگذرد. این شرکت اکنون ماژول هایی بر اساس فناوری 3D XPoint و با ظرفیت های 128 گیگ ، 256 گیگ و 512 گیگ را به تولید رسانده است.قرار است این ماژول ها بر روی اسلات های DDR4  در سرور ها نصب شوند و به دلیل ماهیت فشردگی این حافظه هاو برخورداری از فناوری3D XPoint ، امید میرود که از عملکرد به مراتب بهتری برخوردار باشند.یکی از ویژگیهای جالب توجه این حافظه ها ،  حفظ داده ها در زمان قطعی جریان برق است ، این ویژگی در حافظه های رم کنونی وجود ندارد.معمولا از این ویژگی در حافظه های ذخیره سازی مانند SSD ها و یا فلش درایو هایی که از تراشه های NAND بهره میبرند ، استفاده میشود.شرکت اینتل اکنون فناوری 3D XPoint را علاوه بر درایو های SSD به حافظه های DIMM نیز تزریق کرده است.

 

f4cff09d6ad18cbe66408256435842be.png

 

حافظه های Optane اینتل بر خلاف حافظه های DRAM هنوز ناپایدار هستند،بنابراین نمیتوان آنها را جانشین قطعی برای DRAM ها دانست و از آنها در یک رایانه شخصی استفاده کرد.این احتمال وجود دارد که ماژول های Optane بتوانند در کنارDRAM های معمولی با یکدیگر ترکیب شوند، البته اینتل هنوز در این باره صحبتی به میان نیاورده است.ماژول های جدید Optane قرار است برای اولین بار در نسل بعدی پلتفرم اینتل Xeon ، مورد استفاده قرار بگیرند.در حال حاضر فقط مشتریان بالقوه میتواننداین فناوری را آزمایش کنند و اولین ماژول ها تا اوآخر امسال در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.درسال 2019 ماژول های Intel Optane DC به صورت گسترده در دسترس کاربران خواهد بود. با استفاده از حافظه های Optane DIMM ،سرورها قادر خواهند بود تا ظرفیت ذخیره سازی با عملکرد بالا را در اختیار داشته باشند.تا قبل از عرضه این حافظه ها ،SSD هایی بر اساس حافظه های Optane در دسترس کاربران خواهد بود.

 

منبع : Guru3d

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 6 دقیقه قبل، hd5870 گفته است :

 

رم گرون شد! اندیشیدند که چه کار کنیم اسلات های رم کاربرا خالی نمونه کپک بزنه اینو دادن بیرون

ویرایش شده توسط Amir.s.b
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر درست بگم رو یکی از مادربورد های ایسوس X299 یه اسلات اضافه  dimm داره (جدا از اون 8 تایی که برای رم ها هستن) که دقیقا برای همین ها هستن.

 

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 دقیقه قبل، ATER گفته است :

اگر درست بگم رو یکی از مادربورد های ایسوس X299 یه اسلات اضافه  dimm داره (جدا از اون 8 تایی که برای رم ها هستن) که دقیقا برای همین ها هستن.

 

بله فروند rampage vi extreme

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...