رفتن به مطلب

مدیرعامل انویدیا تأیید کرد؛ به این زودی‌ها منتظر کارت گرافیک جدید نباشید!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

54657987.jpg

در خلال کنفرانس پیش از آغاز به کار نمایشگاه کامپیوتکس امسال، چندین بار از مدیر عامل انویدیا درباره زمان عرضه نسل بعدی کارت‌های گرافیک این کمپانی سؤال شد که پاسخ وی مأیوس کننده است.

آنچه که این کنفرانس نشان داد، آماده نبودن انویدیا برای صحبت درباره سری جدید کارت‌های گرافیک این کمپانی است. از پاسخ دادن به پرسش‌ها درباره زمان عرضه نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود طفره رفت و مدیر عامل این کمپانی تلاش کرد با خنده یا پاسخ‌های غیر شفاف از آن فرار کند. در این رویداد که پشت درهای بسته برگزار شد، خبری از ارائه هرگونه جزئیات درباره کارت‌های گرافیک جدید نبود.

هنگامی که از مدیر عامل انویدیا در باره زمان دعوت از آنها برای رویداد رونمایی از نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی سؤال شود، او گفت به این زودی‌ها نخواهد بود که مهر تأییدی بر شایعات پیشن و تأخیر در عرضه کارت‌های گرافیک جدید است. از مدت‌ها قبل شنیده‌ها از دل صنعت کارت گرافیک حاکی از تصمیم انویدیا برای به عقب انداختن عرضه نسل جدید محصولات خود است.

 

وقتی که رقیب چیزی برای عرضه نداشته باشه همین میشه انویدیا هم قر میده میگه میخوام درس بخونم ، بعد هی بکوبید تو سر amd !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هی ما تو همین انجمن و تو گروههای مختلف می گفتیم که به این زودیا منتظر گرافیک های نسل جدید نباشید هیچکس باور نمی کرد. معلومه تا زمانی که اصلا نیازی به این کار نباشه چرا انویدیا دست به تولید کارتهای سری جدید بزنه؟ همه می گفتن این سری کارتها رو نخرید سری جدید میاد ارزونتر میشن بعد می خریم ... حالامنتظر بمونید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فعلا چون amd کارت گرافیک جدید نمیزنه بازار انحصاری شده و افتاده دست انویدیا «مثل چند وقت پیش اینتل » و اگه amd  خودشو جمع و جور نکنه وضعیت فعلی تا مدت طولانی باقی میمونه «اگه بدتر هم نشه!!!»?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، Chabouk گفته است :

فعلا چون amd کارت گرافیک جدید نمیزنه بازار انحصاری شده و افتاده دست انویدیا «مثل چند وقت پیش اینتل » و اگه amd  خودشو جمع و جور نکنه وضعیت فعلی تا مدت طولانی باقی میمونه «اگه بدتر هم نشه!!!»1f610.png

amd هم فعلا نیازی به این کار احساس نمی کنه چون واقعا ماینرها هر چی می زنه رو خرید می کنن. مشتری های اصلی amd الان شدن ماینرها. و اونها هم با کارتهای فعلیشون اصلا مشکلی ندارن برا همین فکر نکنم حالا حالاها کارتهای سری جدید از اینا ببینیم . اگر از amd هم ببینیم میشه داستان سری 400 و 500 که کارتهای مشابه در این سری ها زیاد فرقی با هم نداشتن. الان خیلیا اتفاقا ترجیح میدن کارت ۴۷۰ یا ۴۸۰ داشته باشن که مصرف کمتری داره و همون هشریت رو تو ماین بهشون میده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اساسا این موضوع نه به خاطر انودیاست نه ای ام دی .

اول از همه کاهش تولید مموری و بعد از اون ماینرها .

شرکتهایی مثل سامسونگ آگاهانه شروع کردن با محدود کردن تولید مموری قیمت این مموری ها رو افزایش دادن این موجب کاهش تولید کارت شد . بعد از اون هم ماینرها شروع به خرید گسترده کارت کردند که همون مقدار باقی مونده رو هم از بازار خارج کرد . یه سوال از شما دوستان می پرسم به نظر شما اگر تعداد بسیار بسیار زیادی ( مثلا چند ده میلیون ) کارت ای ام دی مثل RX 580 و RX 570 و ... توی بازا بود ماینرها سراغ کارتهای انویدیا برای ماین ( اون هم به این شکل گسترده ) می رفتند ( با توجه به این که توی کارتهای انویدیا فقط کارت 1070 حرف هایی برای گفتن داشت که از کارتهای RX 580 و RX 570 بسیار گرونتر بود ) ؟؟؟ درواقع همه ما فکر می کنیم ای ام دی برنده اصلی این ماجراست اما این موضوع حقیقت نداره . به خاطر ناتوانی ای ام دی در تولید بیشتر کارت گرافیک ( که به گفته خود ای ام دی یکی از عوامل اصلی اون نبود مموری  بود ) ای ام دی هزاران مشتری رو ازدست داد و اونها سراغ کارتهای شرکت رقیب رفتند . اگر تولید مموری و تولید کارت بیشتر می شد ای ام دی میتونست فروش بیشتری داشته باشه قیمت هم به این شکل به خاطر ماینینگ بالا نمی رفت .

اما در مورد تصمیم انویدیا برای عدم عرضه نسل جدید به نظر من این سیاست کاملا درسته . مشکل الان ما نبودکارت گرافیک در بازاره . عرضه کارت جدید قرار نیست تولید رو زیاد کنه صرفا یه جا به جایی هستش . اگر الان روزی ( مثلا ) هزارتا 1080 تولید میشه با عرضه نسل جدید تولید هزار عدد کارت 1080 متوقف میشه و به جای اون هزارتا 1180 تولید میشه . اگر انودیا برای کارتهای جدیدش خط تولید جدا از کارتهای قبلیش تولید می کرد بله اون وقت عرضه کارت جدید میتونست موثر باشه اما الان هیچ تاثیری نداره . یک نکته رو هم فراموش نکنیم . انویدیا برای ولتا سرمایه گذاری عظیم چند میلیارد دلاری انجام داده و سالهاست روی اون کار می کنه باید زمانی ازش استفاده کنه که بیشترین بازدهی رو داشته باشه . عرضه فعلی این کارتها عملا هیچ چیزی به انویدیا اضافه نمی کنه چون قرار نیست بازار رو از دست رقیب خارج کنه یا فروش انویدیا رو بیشتر کنه تمام کارتهای انویدیا و ای ام دی داره به فروش می رسه میخواد 1080 و RX 580 باشه یا 1180 و RX 680 .

این کار ربطی هم به ای ام دی پیدا نمی کنه چون خود ای ام دی هم از چندین سال پیش برای ناوی برنامه ریزی کرده . زدن یه ریبند از وگا هم برای ای ام دی به سادگی آب خوردنه ( توجه کنید که ساخت وگا و سری RX 500 تقریبا در یک زمان انجام شده تاخیر وگا به علت آماده نبودن مموری های HBM2 به اندازه کافی بود پس ای ام دی زمان کافی برای اصلاح وگا رو در اختیار داشته کافیه زمان بین RX 400 و RX500 رو که دومی ریبند شده اولی هست رو با زمان بین تکمیل شدن وگا تا الان مقایسه کنید ) اما هیچ کدوم از این کارها ( مخصوصا عرضه ناوی ) برای ای ام دی اولویت نداشته . همین الان کارتهای ای ام دی فروش خوبی داره و البته تولیدشون به علت کمبود مموری کمه ( با توجه به نیاز بازار ) . ناوی قرار بود 2018 عرضه بشه ولی تا 2019 به تاخیر افتاد . خبرهایی از آمادگی ای ام دی برای عرضه ریبند شده های وگا هست که البته به نظر میرسه برای مصارف غیر گیمینگ باشه !!!

در نهایت مشکل با افزایش تولید کارت گرافیک حل میشه نه با تغییر نسل ، که البته افزایش تولید هم وابستگی شدیدی به افزایش تولید مموری داره . خبر خوشحال کننده اینه که احتمالا سیستم قضایی کشورهایی مثل آمریکا به خاطر کاهش عمدی تولید مموری توسط شرکتهایی مثل سامسونگ که با هماهنگی قبلی بین این شرکتها انجام شده وارد عمل بشه و این شرکتها رو با جریمه های سنگین نقره داغ کنه . این موضوع بعیده که در کوتاه مدت انجام بشه و تا تاثیر گذاریش مدت بیشتری هم زمان نیاز داره اما میتونه شرکتهایی که پشت این جریان هستند و به خاطر منافعشون مردم رو تحت فشار قرار دادن ادب کنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انویدیا مگه احمقه که بخواد کارت گرافیک نسل جدیدرو به بازار عرضه کنه  ؟؟؟

وقتی همین کارت های نسل فعلی داره بخوبی فروش میکنه و انویدیا داره سود خوبی ازشون درمیاره و شرکت رقیب یعنی AMD هم حرفی برای گفتن نداره ،، اونوقت چرا انویدیا باید بیاد نسل بعدی کارتهای خودشو رو کنه ؟؟؟

خوش خیالی است اگر فکر کنیم که انویدیا برای رفاه حال ما جماعت گیمر داره کار میکنه ...   هر شرکتی در درجه اول فقط و فقط به فکر منافع خودش هست و بس

در مورد کاهش عمدی تولید مموری توسط شرکتهای تولید کننده که دوستمون big VULTURE  در پست بالایی به اون اشاره کردن هم باز همین بحث اولویت شرکتها به کسب سود هست و این وسط مصرف کننده بیچاره هست که داره جیبش خالی و خالی تر میشه  ....

گیمر جماعت مثل گاوهایی شیرده شدن که همینطور دارن روز به روز بیشتر دوشیده میشن ... (  حالا بماند که توی ام القراء اسلامی خودمون که این دوشیده شدن چندین برابر گیمرهای خارج از کشور انجام میگیره ...  علی برکت اله )

ویرایش شده توسط saeedx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصن نسل جدید هم میومد باز ارزون نمیشد مگه cpu نسل جدید اومد نسل قبلش ارزون شد؟؟؟ یا مادربردای نسل قبل ارزون شدن؟؟؟

گفتیم شاید دلار ۴۲۰۰ اختصاص بدن ارزون بشه که مثل اینکه همش دروغ بود 

#ایران منزوی در جهان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتی کارتای همین نسلش میتونن چه روی fhd چه 4k خیلی راحت نیاز ها رو براورده کنن چه نیازی به نسل جدید؟:/

بعضی از دوستان هم یه جور منتظرن نسل جدید بیاد که کارتای قدیم ارزون شه انگار یادشون رفته اینجا ایرانه و دلار 8 تومن

ویرایش شده توسط MO3IN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...