رفتن به مطلب

اشتباه سهوی یا عمدی؟ غول 28هسته‌ای اینتل اورکلاک شده بود


Recommended Posts

c230d321085ebbd9fff2ce7c24896c35.jpg

 

اینتل در جریان کامپیوتکس 2018 دست به معرفی پردازنده‌ای 28 هسته‌ای زد که هدف اصلی آن رقابت با نسل دوم پردازنده‌های ThreadRipper شرکت  AMD بود و از آنجا که کنفرانس اینتل کمی قبل تر از کنفرانس AMD برگزار می‌شد این شرکت اطمینان داشت که با معرفی این پردازنده می‌تواند کنفرانس رقیب خود را خراب کند، زیرا بر طبق اطلاعات درز کرده AMD قرار بود که پردازنده‌ای 24 هسته‌ای معرفی کند نه یک غول 32 هسته‌ای تا همینجا نیز پروژه‌ی اینتل که گمان می‌برد پردازنده‌ای 28 هسته‌ای در مقابل 24 هسته‌ای معرفی خواهد کرد شکست خورده بود اما شکست اینتل و آبرو ریزی این شرکت به همین مورد ختم نمی‌شود در خبری که بر روی سایت نیز قرار دادیم ذکر کردیم که اینتل اعلام کرده این پردازنده جدید یک پردازنده 28 هسته‌ای با فرکانس 5 گیگاهرتز است اما حالا مشخص شده که اینتل فراموش کرده که بگوید این پردازنده در حالت اورکلاک شده به این فرکانس دست پیدا می‌کند! اشتباه عجیبی که مشخص نیست عمدی بوده است یا سهوی اما آنچه مشخص است این است که این اشتباه پیامدهای خوبی را در میان رسانه‌ها و کاربران حرفه‌ای نداشته است زیرا بیشتر سایت‌ها بر روی این فرکانس پایه‌ی 5 گیگاهرتزی بسیار مانور دادند و آن را یک هیولا خواندند. یکی از نویسندگان Tom's Hardware روز گذشته دیداری با تیم تبلیغات اینتل داشته و آنها این موضوع را اعلام داشته‌اند که فراموش کرده‌اند این موضوع اورکلاک شدن را ذکر کنند، این درحالی است که در چندماه گذشته تعدادی از افراد کلیدی تیم تبلیغاتی اینتل این شرکت را ترک کرده‌اند و این اتفاق می‌تواند زنگ خطری برای اینتل در این زمینه باشد.

گرگوری بریانت از اینتل در طی کنفرانس اینتل و نمایش دموی این پردازنده بیان داشت: این بسیار شگفت انگیز است . عملکرد 5 گیگاهرتزی که شاهدش هستیم در بخش یک ترد است.. اما ما نباید این موضوع را فدای پرفومنس چند ترد نماییم و شما قرار است بهترین عملکرد دو قسمت را بدست آورید و ممکن است برای شما سوال شود که آیا همچین محصولی تولید خواهد شد؟ باید بگوییم ما این محصول را در سه ماهه چهارم عرضه خواهیم کرد.

اما چیزی که مشخص است این است که اینتل باید تمام توان خود را بکار گیرد تا این پردازنده با فرکانس ذکر شده راهی بازار کند و طبق اطلاعاتی که داریم تیم  R & D این شرکت به صورت جدی درحال کار کردن بر روی این پردازنده هستند تا بتواند در فرکانس 5 گیگاهرتز به خوبی کار کند.

 

 

منبع: TweakTown

مترجم: سامان یزدان نیک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

احتمالا سهوی بوده چون منم یبار که داشتم از بغل کیس رد میشدم دیدم سهوی تا 5 گیگاهرتز اورکلاک شده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

معلومه اینتل داره از amd کم میاره که دست به این کار زده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...