رفتن به مطلب

پیشفرض دو سوال در رابطه با خوردو


life2444
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با سلام
هنگام نصب باطری خودرو اول باید کابل منفی رو وصل کنیم یا مثبت؟
و دوم چطور میشه چک کرد که آیا دینام باطری رو شارژ میکنه خوب یا خیر؟ چون یک دفعه دینام اگر خراب باشه مجددا باطری رو میخوابونه..
آخرین بار باطری رو 6/95 عوض کردم و الان چشمی مشکی شده و برق در ماشین نیست... آیا باطری عمرش تمام شده ؟ چون روش علامت زده که مشکی یعنی نیاز به شارژ شدن داره...فکر نکنم با شارژ مجدد درست بشه نه؟
ممنون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 9 دقیقه قبل، life2444 گفته است :

با سلام
هنگام نصب باطری خودرو اول باید کابل منفی رو وصل کنیم یا مثبت؟
و دوم چطور میشه چک کرد که آیا دینام باطری رو شارژ میکنه خوب یا خیر؟ چون یک دفعه دینام اگر خراب باشه مجددا باطری رو میخوابونه..
آخرین بار باطری رو 6/95 عوض کردم و الان چشمی مشکی شده و برق در ماشین نیست... آیا باطری عمرش تمام شده ؟ چون روش علامت زده که مشکی یعنی نیاز به شارژ شدن داره...فکر نکنم با شارژ مجدد درست بشه نه؟
ممنون

سلام بر شما 

هیج فرقی نداره اول کدوم سیم را وصل کنید .

برای دینام ابتدا ماشین را استارت کنید وقتی روشن شد‌ یکم کارکرد سیم های باتری را از باتری جدا کنید(هم مثبت و هم منفی) اگر ماشین روشن موند و خاموش نشد دینام سالمه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 دقیقه قبل، Javadmpower گفته است :

باتری باید عوض شه دیگ

بله آقا جواد عزیز ندیده بودم نوشته نشانگر روی باتری مشکی شده . مشکی یعنی تمام شدن شارژ باتری . اگر سفید بود مرگ باتری بود .البته بعضی اوقات الکی نشون میدن . ولی بستگی به کارکرد داره . ماشین برای کارکرد معمولی حداکثر سه سال باتری دووم میاره

عوض بشه بهتره

ویرایش شده توسط Amir.s.b
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان سلام

با عجازه استارتر بنده هم یه سوال داشتم دیدم موضوع درباره ماشینه گفتم سوال کنم.

ماشین بد روشن میشه ، همیشه نه بعضی موقع های ، به هوا هم ربطی نداره چون بعضی موقع گرمه خوب روشن میشه بعضی موقع بد ، سرد هم بود همینجوری بود یه بار خوب روشن میشد یه بار بد هیچ منطقی هم نداره.

بردم نشون دادم باطری چک شده گفتن مشکلی نداره، استارت باز شده چک و سرویس شده مشکلی نداشته، سوزنها تمیز شده، فیلترها عوض شده هیییچ مشکلی نداشته ولی بازم حالی به حالیه یه موقع قشنگ با یه نیش استارت روشن میشه یه موقع میبینی استارت تا آخر نگه میداری به زور و سخت روشن میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، life2444 گفته است :

با سلام
هنگام نصب باطری خودرو اول باید کابل منفی رو وصل کنیم یا مثبت؟
و دوم چطور میشه چک کرد که آیا دینام باطری رو شارژ میکنه خوب یا خیر؟ چون یک دفعه دینام اگر خراب باشه مجددا باطری رو میخوابونه..
آخرین بار باطری رو 6/95 عوض کردم و الان چشمی مشکی شده و برق در ماشین نیست... آیا باطری عمرش تمام شده ؟ چون روش علامت زده که مشکی یعنی نیاز به شارژ شدن داره...فکر نکنم با شارژ مجدد درست بشه نه؟
ممنون

سلام دوست عزیز، 

دوستان کم و بیش درست راهنمایی کردن، برای جدا کردن باطری فرقی نمیکنه، کدوم کابل رو اول جدا کنی (که دوست خوبمون، در بالا بهش اشاره کرد) ولی اگر منطقی و عقلانی خواسته باشی فکر کنی، بهتره منفی رو اول جدا کنی، چون برق منفی سراسر بدنه شده و به بدنه خودرو وصل شده، و با جدا کردن منفی، یکی از اصول ایمنی رو هم رعایت کردی، و هم دیگه به قطعات برقی خودرو برق منفی نمیرسه و عملاً روشن نمیشه .

 برای اینکه متوجه شد که، دینام داره درست و به اندازه باطری رو شارژ میکنه، بهترین راه پارامتر میزان شارژ دینام و ولتاژ باطری، در دستگاه دیاگ هستش، یعنی دستگاه دیاگ رو به کانکتور عیب یاب متصل میکنی، و به بخش اطلاعات باطری میری و این اعداد و پارامترها رو میبینی، باطری 12 ولته، دینام ی مقدار بیشتر از این ولتاژ شارژ میکنش، حدوداً 12.5 تا 13 ولت .

شما اگر باطری رو بزاری زیر شارژ، چند وقت دیگه هم دوباره همین وضع پیش میاد، با اینکه در نظر داشته باش، بهترین راه شارژ باطری خودرو، شارژ کند با آمپر پایین هستش، که تقریبا 12 تا 24 ساعت شاید هم بیشتر یا کمتر، باطری باید زیر شارژ باشه، این زمان به نوع دستگاه شارژ بستگی داره .

چند نکته رو میگم برای اینکه باطری خودرو سالم بمونه :

1. پایه های نگهدارنده باطری و زیر باطری کاملاً سفت و محکم باشن .

2. از استارت زدن های زیاد و طولانی، جداً خودداری کنید .

3. اگر قراره با خودرویی با اتصال کابل به کابل به باطری، خودرو دیگه ای رو روشن کنی، بهتره باطری خودرو میزبان یا برق دهنده رو کامل کابل هاشو باز کنیم .

4. گرمای موتور به باطری نرسه، عملاً نمیشه این کارو کرد، ولی برای باطری از روپوش یا کاور مخصوصش استفاده کنید، زیاد نزارید خودرو درجا کار کنه و ... 

5. برای استارت زدن، همیشه پاتون رو روی پدال کلاچ بزارید، وقتی پاتون روی کلاچ نباشه، عملاً روی استارت فشار زیادی میاد، و این فشار زیاد، برق و ولتاژ و آمپر بیشتری رو میکشه .

6. برای نصب سیستم و هرگونه سیستم تزئینی اعم از بوق، لامپ، چراغ مخصوص و ... به سیم کش خبره مراجعه کنید، نزارید دسته سیم خودروتون رو عین جیگر زلیخا کنه و سراسر دسته سیم رو تیکه تیکه کنه و با چسب برق بپوشونه، با این کار برق دزدی بیشتر میشه و فشار روی باطری میاد . 

دوستان، باطری به اسم باطری اتمی به هیچ عنوان نداریم، که توضیحش از حوصله خارجه، اگه کسی براش سوال پیش اومد درخدمتیم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام و تشکر از پاسخ دوستان
باطری رو خریدم. و چقدر هم گران شده!!! نسبت به سال 95 ، 80 درصد رفته روی باطری!! 
بگذریم.
ماشین پراید هست مدل 91

باطری قبل از نصب 12.7 ولت نشون میده
بعد از نصب در حالت خاموشی ماشین 13.20
در حالت روشن بودن ماشین 13.70
و در حالت کولر با چراغ 13.10 
که البته همش نوسان داشت تا یک دهم این مقدار که ذکر کردم

فکر کنم دینام خوب کار نمیکنه نه؟ چون با کولر و چراغ خیلی کم نیست ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 34 دقیقه قبل، life2444 گفته است :

با سلام و تشکر از پاسخ دوستان
باطری رو خریدم. و چقدر هم گران شده!!! نسبت به سال 95 ، 80 درصد رفته روی باطری!! 
بگذریم.
ماشین پراید هست مدل 91

باطری قبل از نصب 12.7 ولت نشون میده
بعد از نصب در حالت خاموشی ماشین 13.20
در حالت روشن بودن ماشین 13.70
و در حالت کولر با چراغ 13.10 
که البته همش نوسان داشت تا یک دهم این مقدار که ذکر کردم

فکر کنم دینام خوب کار نمیکنه نه؟ چون با کولر و چراغ خیلی کم نیست ؟

ولتاژها کاملاً مناسبن، معلومه باطری نو و جدیده، و دینام هم کارش رو درست انجام میده .

در این حالت،  کولر با چراغ 13.10  عالیه .

ویرایش شده توسط محمد برخوردار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 ساعت قبل، rahmanshahi گفته است :

دوستان سلام

با عجازه استارتر بنده هم یه سوال داشتم دیدم موضوع درباره ماشینه گفتم سوال کنم.

ماشین بد روشن میشه ، همیشه نه بعضی موقع های ، به هوا هم ربطی نداره چون بعضی موقع گرمه خوب روشن میشه بعضی موقع بد ، سرد هم بود همینجوری بود یه بار خوب روشن میشد یه بار بد هیچ منطقی هم نداره.

بردم نشون دادم باطری چک شده گفتن مشکلی نداره، استارت باز شده چک و سرویس شده مشکلی نداشته، سوزنها تمیز شده، فیلترها عوض شده هیییچ مشکلی نداشته ولی بازم حالی به حالیه یه موقع قشنگ با یه نیش استارت روشن میشه یه موقع میبینی استارت تا آخر نگه میداری به زور و سخت روشن میشه.

سلام دوست عزیز، ای کاش ماشین رو میگفتی چیه .

(انشالاً تاپیک اسپم نشه، از استارتر معذرت میخوام)

آقا جان، این هارو هم بررسی کن : 

1. اول اینکه ماشین، رو دیاگ بزن، تمامی پارامترها رو بررسی کنید خصوصاً، پارامتر سنسور اکسیژن، سنسور فشار هوای منیفولد ورودی، سنسور ناک و سنسور موقعیت دریچه گاز .

2. حتماً با فشار سنج درست و کالیبره، فشار بنزین خروجی از پمپ بنزین خودرو، رو بگیرید .

3. کاملاً بررسی کنید، تسمه تایم، سر تایم درست خودش باشه .

4. شاید کویل دوبل نیم سوز شده، حتماً این مورد رو بررسی کن .

 ................................................ 

ویرایش شده توسط محمد برخوردار
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 دقیقه قبل، محمد برخوردار گفته است :

 

1. اول اینکه ماشین، رو دیاگ بزن، تمامی پارامترها رو بررسی کنید خصوصاً، پارامتر سنسور اکسیژن، سنسور فشار هوای منیفولد ورودی، سنسور ناک و سنسور موقعیت دریچه گاز .

2. حتماً با فشار سنج درست، فشار بنزین رو بگیرید .

3. کاملاً بررسی کنید، تسمه تایم، سر تایم درست خودش باشه .

4. شاید کویل دوبل نیم سوز شده، حتماً این مورد رو بررسی کن .

 ................................................ 

ممنونم از راهنمایی شما ، ماشین پراید هست ۱۳۱sx مدل ۹۰

۱.دیاگ زدم ولی دوباره میبرم با دقت این موارد رو چک میکنم.

۲.فشار بنزین رو تست کردن به دلیل کثیفی سوزن ها فشار نامیزان بود که بعد از تمیز کاری سوزن ها درست شد.

۳.اینم میگم چک کنن تا به حال به فکرش نیوفتاده بودیم ولی یکبار عوض کردیم تا حالا.

۴.اینم چک میکنم .

بازم تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، rahmanshahi گفته است :

ممنونم از راهنمایی شما ، ماشین پراید هست ۱۳۱sx مدل ۹۰

۱.دیاگ زدم ولی دوباره میبرم با دقت این موارد رو چک میکنم.

۲.فشار بنزین رو تست کردن به دلیل کثیفی سوزن ها فشار نامیزان بود که بعد از تمیز کاری سوزن ها درست شد.

۳.اینم میگم چک کنن تا به حال به فکرش نیوفتاده بودیم ولی یکبار عوض کردیم تا حالا.

۴.اینم چک میکنم .

بازم تشکر

درود،

من با 206 خودم این مشکل رو دو سال پیش داشتم، همه این کارها رو کردم نشد، صبح ها باید 2 دقیقه استارت می زدم تا روشن می شد ولی توی روز که ماشین کار کرده بود نه تک استارت روشن می شد،

به هیچ نتیجه ای نرسیدم تا اینکه یک مکانیک با تجربه بهم گفت از روغنه !!! گفت شما از روغن درست در فصل درست استفاده نکردی، گفتم یعنی روغن رو عوض کنم درست می شه، گفت مگه وقتی مریض می شی یک قرص بخوری خوب می شی؟؟؟ گفتم نه !!!

گفت دو تا سه بار روغن رو تعویض کن با روغن درست ، بعد از دو سه بار درست می شه و درست شد تا لحظه ای که دستم بود ماشین ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 56 دقیقه قبل، Poorya_Lion گفته است :

درود،

من با 206 خودم این مشکل رو دو سال پیش داشتم، همه این کارها رو کردم نشد، صبح ها باید 2 دقیقه استارت می زدم تا روشن می شد ولی توی روز که ماشین کار کرده بود نه تک استارت روشن می شد،

به هیچ نتیجه ای نرسیدم تا اینکه یک مکانیک با تجربه بهم گفت از روغنه !!! گفت شما از روغن درست در فصل درست استفاده نکردی، گفتم یعنی روغن رو عوض کنم درست می شه، گفت مگه وقتی مریض می شی یک قرص بخوری خوب می شی؟؟؟ گفتم نه !!!

گفت دو تا سه بار روغن رو تعویض کن با روغن درست ، بعد از دو سه بار درست می شه و درست شد تا لحظه ای که دستم بود ماشین 1f601.png

چه جالب ?

اتفاقا از ۲مرحله قبل که روغن رو توی جای جدید عوض کردم و به پیشنهادش گوش کردم و روغن مثلا باکیفیت تر و گرانتر ریختم این مشکل ایجاد شده ، تا قبل اون روغن ساده استفاده میکردم هیچ مشکلی نداشت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...