رفتن به مطلب

مطالب مهم و دانستی در باره تعمیرات و مشکلاتی که معمولا بین کاربران و تعمیر کاران شکل میگیرد


Recommended Posts

با عرض  سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان ، عزیزان و همکاران  .

مطلب بسیار مهمی رو خواستم اطلاع بدم که عزیزان بدونند عرف کاری به چه شکل هست 

وقتی به وسیله خراب دارین حالا هر وسیله که میتونه باشه اعم از مادربرد کارت گرافیک و یا هر قطعه دیگه که میخواین برای تعمیرات ارسال کنین این مطالب رو حتما بدونید 

1. وقتی شما چیزی رو برای یک تعمیرکار میفرستید در ابتدا به این معنی هست که شما به اون تعمیر کار اعتماد کردین و به تصمیمات اون تعمیر کار باید احترام بگذارید. شما حق انتخاب دارید پس اگر با اطلاع از این مطلب چیزی رو برای تعمیر کار ارسال کردین مسئولیت اتفاقات بعدی به عهده خود شماست و حق متهم کردن شخص تعمیر کار رو ندارین  . بعضی مطالب  گفتنی نیست شاید هم قابل عرض باشه ولی عدم صحبت درباره اون مورد به معنی عدم وجود مطلب نیست .

2. تعمیر کارها قیمت مشخصی ندارند و هیچ تعرفه ای از هیچ ارگان و یا سازمانی برای تعمیرات مشخص نشده . ممکنه تعمیر یک کارت گرافیک توسط یک تعمیرکار 50 هزار تومان باشه ولی یک تعمیر کار دیگه برای همون کارت  قیمت 200 تومن بده این به دلیل بد بودن یا خوب کسی که قیمت بالاتر داده نیست و شما نمیتونید شخص رو متهم کنید که داره سرتون کلاه میذاره .

3. تعمیرات برای تعمیر کار بسیار وقت گیر و هزینه بر هستند . اگر یک دستگاه و یا مادربرد و یا کارت گرافیکی برای تعمیرات ارسال کردید و اون وسیله درست شد باید طبق توافق مبلغ کامل ابتدا پرداخت بشه و سپس توقع گرفتن وسیلتون رو داشته باشید . اما اگر اون وسیله درست نشد چی پیش میاد ؟

باید بدونید در اینجا ممکنه یک سری از تعمیر کاران پولی دریافت نکنند اما این به این دلیل نیست که دیگر تعمیرکارها نباید مبلغی دریافت کنند . بعنوان مثال معمولا تعمیر کارن لپ تاپ برای باز و بسته کردن یک لپ تاپ مبلغی بین 30 تا 50 هزار تومن ، شاید کمتر و یا شادم هم بیشتر دریافت میکنند حتی اگر تعمیراتی اصلا انجام نشه . بعنوان مثالی دیگر ممکنه یک تعمیر کار اعلام کنه 30 درصد مبلغ تعمیر رو میگیره و یا یکی دیگه بالاتر . ( به عنوان مثال خود بنده 50 درصد مبلغ تعمیر رو میگیرم ) . پس اینجا اعلام میکنم اگه شخصی برای من کارت گرافیکی فرستاد و تعمیر نشد بنا به بند اول باید به من اعتماد داشته و مبلغ علی الحساب رو که 50 درصد مبلغ تعمیر هست رو واریز کنه در غیر اینصورت میتونه کارت گرافیکشون رو به شخص دیگه ای برای تعمیر ارسال کنند  هیچ اجباری نیست و شما حق انتخاب برای تعمیر وسیلتون دارین . البته روال کاری بنده به این شکل هست که وقتی تست های اولیه رو انجام میدم به صاحب کارت گرافیک زنگ زده و اعلام هزینه میکنم در صورتی شخص اکی بدن کارشون رو دست میگیرم و شخص موظف به پرداخت هزینه علی الحساب هست

دوستان عزیز که اطلاع دقیقی از تعمیرات ندارین باید به اطلاعتون برسونم معمولا تعمیر یک کارت گرافیک یک روز و حتی ممکنه چند روز طول بکشه .  شخص تعمیرکار به جز وقت گران بهایی که صرف تعمیرات میکنه هزینه هایی رو هم پرداخت میکنه . جدای از هزینه کرایه دفتر و یا هزینه های زندگی شخصی لوازم کاری بشدت گرون قیمت هستن و خصوصا در این اوضاع اقتصادی و قیمت های بسیار بالای لوازم در بازار ، هزینه توپ قلع ، فلکس های بسیار گرون قیمت . پد های سیلیکون حرارتی گرون قیمت فقط بخشی از هزینه هایی هست که یک تعمیر کار پرداخت میکنه تا اون وسیله تعمیر بشه . و طبق اطلاع عموم جامعه هستند بسیاااار  تعمیرکارانی که هیچ کدوم از این هزینه ها رو نمیکنند و فقط قصد پول گرفتن از شخص رو دارند . پس با توجه به بند 1 در مورد تعمیرکارتون بشدت تحقیق کنید و نظرات دیگران درباره اون تعمیرکار حتما جویا بشید

با توجه به توضیحاتی که عرض شد بدونید تعمیرات در هر صورت ( درست شدن و یا درست نشدن وسیله ) هزینه بر هست و تعمیرکار از جیب شخصی خودش هزینه هایی رو انجام میده . شما در صورتی که وسیله ای رو برای تعمیرات میفرستین باید بدونید باید هزینه ای پرداخت کنید چه درست بشه و چه نشه

ممنونم از وقتی که گذاشتید و مطالب طولانی بنده رو مطالعه کردین . 

اگر هم نظری دارید ( چه موافق و چه مخالف ) خوشحال میشم  بدون بی احترامی اعلام کنید و مطمئن باشید دیگران از همه این مطالب استفاده خواهند کرد . 

ممنون از توجه شما 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظرم تعمیرکار اگر قبل از شروع تعمیر هزینه ی ثابت اون رو اعلام کنه و به مشتری بگه حتی در صورت تعمیر نشدن هم این هزینه باید پرداخت بشه دیگه مشکلی پیش نمیاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود جناب علیزاده

خواندن مطلب روی موبایل دشوار است، به دلیل بزرگی فونت.

به نظر من بهتر است همین مطلب را به هرمراجعی پیش از دریافت قطعه یا دستگاهش بدهی و تاکید کنی با دقت بخواند.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 36 دقیقه قبل، Gintama گفته است :

به نظرم تعمیرکار اگر قبل از شروع تعمیر هزینه ی ثابت اون رو اعلام کنه و به مشتری بگه حتی در صورت تعمیر نشدن هم این هزینه باید پرداخت بشه دیگه مشکلی پیش نمیاد

ممنون از نظرتون ، ولی عزیز نمیشه . مثلا شما یه کارت گرافیک میفرستی من قبلش میگم ۲۰۰ تومن هزینه تعمیر . وقتی میاد من میبینم مشکلات دیگه ای هم داره و یا مثلا پد حرارتی نداره خب مسلمه هزینه اضافه میشه . حتی برای من پیش اومده یه کارت و قیمت دادم برای تعمیر وقتی اومده دیدم ایراد جزیی بوده و مثلا ۲۰ هزار تومن برای تعمیر گرفتم . تا وسیله خراب عیب یابی کلی نشه نمیشه قیمت دقیق داد . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، سعید بهمنیان گفته است :

درود جناب علیزاده

خواندن مطلب روی موبایل دشوار است، به دلیل بزرگی فونت.

به نظر من بهتر است همین مطلب را به هرمراجعی پیش از دریافت قطعه یا دستگاهش بدهی و تاکید کنی با دقت بخواند.

درود عزیز . درسته برای همین این تاپیک هم ایجاد کردم تا بحثی بعدا پیش نیاد و سو تفاهم نشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

تقریبا همه موارد درست هستند و ممنون که این مطالب رو گوشزد کردید واقعا یه همچین مطلبی کمبودش احساس میشد.

1. بله کاملا درسته - وقتی شخصی کالایی رو برای تعمیرکاری میبره یعنی به اون شخص اعتماد داره (هم از نظر قیمتی هم از نظر اخلاق حرفه ای و کاری) و مشتری بعد از اون حق نداره به تعمیرکار انگ گرون فروشی یا کم کاری و دزدی در کار رو بزنه چون خودش  اون تعمیرکار رو انتخاب کرده (حالا ملاک انتخابش هرچیزی که بوده) و کالا رو براش ارسال کرده. البته یکسری استثنا هم وجود داره در  مورد مسئولیت که مثلا اگه خطایی از تعمیرکار در زمان تعمیر رخ بده مثل افتادن قطعه و ... که اون هم قابل تشخیص نیست و برمیگرده به انصاف و وجدان تعمیرکار که اون هم باز خود مشتری انتخاب کرده همونطور که قبل گفتم پای خودش هستش.

2. هیچ تعرفه ثابتی مشخص نیست و اگر هم باشه فاقد اعتبار هستش چون مدل به مدل روش و سختی تعمیر متفاوت هست و ایراد و مشکل هر قطعه و مدل هم ممکنه متفاوت باشه - تفاوت قیمت هم ممکنه به مدت زمان فعالیت اون تعمیرکار و شرایط کاری اون متافوت باشه مثلا تعمیر کاری که 10 سال داره کار تعمیر رو انجام میده مطمئنا قیمتش با کسی که 2 ساله داره کار میکنه فرق میکنه و به اصطلاح دستگاه هاش خرج خودشون رو درآوردند و به سود دهی رسیده خوب ممکنه برای قطعه ای که باز کرده (این باز کردن الزاما به این معنی باز کردن چهارتا پیچ نیست و ممکنه تعمیرکار وسیله و موادی رو برای اون قطعه استفاده کرده باشه) ولی متاسفانه قطعه درست نشده باشه دستمزدی دریافت نکنه ولی این دلیل نمیشه که مشتری این رو معیاری قرار بده که دیگر تعمیرکاران هم باید اینطور باشند. شرایط افراد با هم فرق میکنه و این شما هستید که میتونید هر کدوم رو که شرایطش براتون مناسبتر هستش انتخاب کنید.

3. این مورد هم داخل  مورد های قبلی توضیحاتی دادم ولی درکل بهتر هستش که همه موارد در ابتدا ذکر و مورد توافق طرفین واقع بشه. (مخصوصا احتمال درست نشدن قطعه رو باید بهش توجه داشت)

درکل بهتره مشتری با چشم باز تعمیرکار خودش رو انتخاب کنه و تعمیرکار هم شرایط و موارد خودش رو ابتدا برای مشتری به صورت کامل بیان کنه و دو طرف روشون به توافق برسند تا دیگه شاهد به وجود اومدن کدورتی نباشیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 دقیقه قبل، ASTS گفته است :

سلام

تقریبا همه موارد درست هستند و ممنون که این مطالب رو گوشزد کردید واقعا یه همچین مطلبی کمبودش احساس میشد.

1. بله کاملا درسته - وقتی شخصی کالایی رو برای تعمیرکاری میبره یعنی به اون شخص اعتماد داره (هم از نظر قیمتی هم از نظر اخلاق حرفه ای و کاری) و مشتری بعد از اون حق نداره به تعمیرکار انگ گرون فروشی یا کم کاری و دزدی در کار رو بزنه چون خودش  اون تعمیرکار رو انتخاب کرده (حالا ملاک انتخابش هرچیزی که بوده) و کالا رو براش ارسال کرده. البته یکسری استثنا هم وجود داره در  مورد مسئولیت که مثلا اگه خطایی از تعمیرکار در زمان تعمیر رخ بده مثل افتادن قطعه و ... که اون هم قابل تشخیص نیست و برمیگرده به انصاف و وجدان تعمیرکار که اون هم باز خود مشتری انتخاب کرده همونطور که قبل گفتم پای خودش هستش.

2. هیچ تعرفه ثابتی مشخص نیست و اگر هم باشه فاقد اعتبار هستش چون مدل به مدل روش و سختی تعمیر متفاوت هست و ایراد و مشکل هر قطعه و مدل هم ممکنه متفاوت باشه - تفاوت قیمت هم ممکنه به مدت زمان فعالیت اون تعمیرکار و شرایط کاری اون متافوت باشه مثلا تعمیر کاری که 10 سال داره کار تعمیر رو انجام میده مطمئنا قیمتش با کسی که 2 ساله داره کار میکنه فرق میکنه و به اصطلاح دستگاه هاش خرج خودشون رو درآوردند و به سود دهی رسیده خوب ممکنه برای قطعه ای که باز کرده (این باز کردن الزاما به این معنی باز کردن چهارتا پیچ نیست و ممکنه تعمیرکار وسیله و موادی رو برای اون قطعه استفاده کرده باشه) ولی متاسفانه قطعه درست نشده باشه دستمزدی دریافت نکنه ولی این دلیل نمیشه که مشتری این رو معیاری قرار بده که دیگر تعمیرکاران هم باید اینطور باشند. شرایط افراد با هم فرق میکنه و این شما هستید که میتونید هر کدوم رو که شرایطش براتون مناسبتر هستش انتخاب کنید.

3. این مورد هم داخل  مورد های قبلی توضیحاتی دادم ولی درکل بهتر هستش که همه موارد در ابتدا ذکر و مورد توافق طرفین واقع بشه. (مخصوصا احتمال درست نشدن قطعه رو باید بهش توجه داشت)

درکل بهتره مشتری با چشم باز تعمیرکار خودش رو انتخاب کنه و تعمیرکار هم شرایط و موارد خودش رو ابتدا برای مشتری به صورت کامل بیان کنه و دو طرف روشون به توافق برسند تا دیگه شاهد به وجود اومدن کدورتی نباشیم.

دقیقا درسته و ممنون از نظرتون . فقط باید در مورد مسئله سوم بگم . این هم باید مد نظر قرار بدیم حتی اگه تعمیر کار چیزی نگه و خرجی از جیب نکنه قطعا زمان خرج میکنه و زحمتی که میکشه باید جبران بشه . بهتره بعضی از عزیزان این هم مد نظر قرار بدن کارهای خدماتی بابت زحمتی که کشیده میشه وجهی براش پرداخت میشه . انصاف نیست شخصی ۸ ساعت یا ۱۰ ساعت و یا کمتر و بیشتر کار کنه و حتی یک ریال نگیره . مخصوصا افرادی که کارشون رو جدی میگیرن و هزینه بسیار زیادی برای خرید تجهیزات کردن . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، AminA گفته است :

اکثر تعمیرات در ایران موقتی هستش و پس از مدتی عیب مجددا رویت میشه و علت هم نبود تجهیزات و اکثر موارد نبود دانش و تجربه کافی و حرص و طمع تعمیرکار هستش و هزینه کردن برای تعمیرات دور ریختن پول و زمان هستش. معمولا هم قطعه وقتی به دست تعمیرکار میرسه پس از اعلام عدم تعمیر، تعمیرکار 4تا عیب دیگر هم به قطعه اضافه میکنه که دارنده قطعه متوجه نمیشه تا وقتی که قطعه به تعمیرکار بعدی برسه. متاسفانه بعضی تعمیرکارها هم قطعات داخل یک دستگاه رو با قطعه مشکل دار عوض میکنن که کاری بس کثیف هستش.

بله کسی منکر این مسایل نیست و ذهنیتی که الان در بین مردم هست بخاطر همین موارده . برای همین منم گفتم قبل ارسال هر چیزی برای تعمیر اول از تعمیرکارتون مطمئن بشید و بعد قطعه رو در اختیارشون قرار بدید  ودر صورت امکان حتما از محل شخص تعمیرکار بازدیدداشته باشید که از داشتن تجهیزات مربوطه مطمئن بشید 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 42 دقیقه قبل، AminA گفته است :

اکثر تعمیرات در ایران موقتی هستش و پس از مدتی عیب مجددا رویت میشه و علت هم نبود تجهیزات و اکثر موارد نبود دانش و تجربه کافی و حرص و طمع تعمیرکار هستش و هزینه کردن برای تعمیرات دور ریختن پول و زمان هستش. معمولا هم قطعه وقتی به دست تعمیرکار میرسه پس از اعلام عدم تعمیر، تعمیرکار 4تا عیب دیگر هم به قطعه اضافه میکنه که دارنده قطعه متوجه نمیشه تا وقتی که قطعه به تعمیرکار بعدی برسه. متاسفانه بعضی تعمیرکارها هم قطعات داخل یک دستگاه رو با قطعه مشکل دار عوض میکنن که کاری بس کثیف هستش.

درود. 

هیچ قطعه ای بی دلیل برای خودش  خراب نمیشه. مگر اینکه کارکرد طولانی داشته باشه که اونم اگر دوستان در نحوه ی نگهداری دقت لازم رو داشته باشن مشکلی پیش نمیاد. مثل مادربردهای ddr1 که هنوزم دارن کار میکنن. والبته مادربرد ddr4 هم داریم که خراب کردنش و واقعا کاریش نمیشه کرد. (حتی خازن های جامد عمر مشخص دارن و میتونین رویه سایتشون مشاهده بکنین پس هر قطعه ای عمره مفید داره و با نگهداری درست عمر طولانی میکنه) 

اکثر خرابی قطعات بخاطر نوسانات برق خصوصا خوده پاوره (حتی پاور نو ولی خراب هم داریم که میتونین تویه گارانتی ها برید و مشاهده کنین) یا حرارت بالا (تعویض نکردن خمیر سیلیکون و تمیز نکردن فن هدسینک) 

بعضی دوستان احساس میکنن با گذاشتنه یک محافظ برق ده پانزده هزارتومنی میتونن جلوی شوک تویه شبکه ی برق رو بگیرن که صد البته در اشتباهن. و قطعا نوسان وارد پاور میشه و در صورتی که پاور نتونه نوسان رو فیلتر کنه  مستقیم میفرسته داخل برد و گرافیک. 

تعمیرکار اگر اطلاعات کافی جهت تعمیر داشته باشه و از مواد و لوازم خوب استفاده کنه خوب مسلما دستگاه ی که تعمیر میشه براش مثل روز اول کار میکنه. 

بعضی دوستان دستگاه رو میبرن پیش بعضی همکارها و توقع دارن با هزینه ی ناچیز براشون راه اندازی کنن. خوب خود بنده به طرف میگم مثلا برات سردی لحیم میگیرم به 60 تومن. ریبال میکنم 200 تومن. مشتری هم همون 60 تومن رو قبول میکنه. جنس هم براش به اندازه ی هزینه ای که کرده کار میکنه. و مشتری معمولا جنس رو نگه نمیداره و به عنوان ریبال شده به یکی دیگه میده. 

دوستی که میاد یک میلیون پول برای مادربرد میده و سوکت سی پی یو رو خراب میکنه نباید توقع داشته باشه با بیست تومن براش برد رو تعمیرکار بیاد درست کنه. میتونه تحویل شاگرده یک خدماتی بده شاید تونست درست کنه با 5 تومن. شایدم تونست بدترش کنه که دیگه صاحب مال اختیار داره. 

بقول شما هزینه ی تعمیر نکنه و بره یک مادربرده دیگه بخره بهتره(دارندگی... برازندگی) 

وقتی سوکت سی پی یو خارهاش کج میشه و سی پی یو روش میزارن و استارت میزنن صداش هم در نمیارن. ادم هزینه میکنه سوکت رو عوض میکنه بعد میبینه تغذیه سوخته. تغذیه عوض میشه بعد میبینی چیپ اسیب دیده. این تقصیره تعمیرکار نیست. طمع کاریه طرف هست که فکر میکنه شاید یک درصدی هنوز بتونه برد کار بکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تعمیرکار واقعا هم چشم هم ریه هم وقت و هم هزینه از جیب خودش میکنه و میزاره تا بتونه مثل بقیه شغلها پول حلال سر سفره بیاره. ولی بعضی ها توقع دارن اینکار ها مجانی یا با اجرت خیلی کم انجام بشه.  انصاف بخرج بدین خودتون حاضرین از جیب بزارین و اخر هیچی هم نگیرین؟ وقت بزارین برای کسی و با یک تشکر تمام؟ 

میتونین هزینه ی فقط عیب یابی خالی رو از اتحادیه بپرسین. 

بابت پر حرفیم عذر میخوام. 

موفق باشید

ویرایش شده توسط derakulla
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، mohsen.alizadeh گفته است :

دقیقا درسته و ممنون از نظرتون . فقط باید در مورد مسئله سوم بگم . این هم باید مد نظر قرار بدیم حتی اگه تعمیر کار چیزی نگه و خرجی از جیب نکنه قطعا زمان خرج میکنه و زحمتی که میکشه باید جبران بشه . بهتره بعضی از عزیزان این هم مد نظر قرار بدن کارهای خدماتی بابت زحمتی که کشیده میشه وجهی براش پرداخت میشه . انصاف نیست شخصی ۸ ساعت یا ۱۰ ساعت و یا کمتر و بیشتر کار کنه و حتی یک ریال نگیره . مخصوصا افرادی که کارشون رو جدی میگیرن و هزینه بسیار زیادی برای خرید تجهیزات کردن . 

خواهش میکنم

بله درست میفرمایید متاسفانه در این کشور کمتر اهمیت را به وقت میدهند و کمتر دیده شده براش ارزشی قائل باشند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 13 دقیقه قبل، ASTS گفته است :

خواهش میکنم

بله درست میفرمایید متاسفانه در این کشور کمتر اهمیت را به وقت میدهند و کمتر دیده شده براش ارزشی قائل باشند.

تخصص ، تمرکز، تعهد ، زمان صرف شده و نتیجه نهایی اصلا مهم نیست ، فقط کالری مصرف شده برای انجام کار رو مد نظر قرار میدم ? خدا نکنه مسئله مربوط به وقتِ خودم باشه که برام طلاست اما وقت دیگران آهن پاره (البته الان آهن پاره رو هم تو پا منار خوب میخرن :| )   

???

امیدوارم درست بشم ، بقیه که درستن

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، Farjam گفته است :

تخصص ، تمرکز، تعهد ، زمان صرف شده و نتیجه نهایی اصلا مهم نیست ، فقط کالری مصرف شده برای انجام کار رو مد نظر قرار میدم 1f600.png خدا نکنه مسئله مربوط به وقتِ خودم باشه که برام طلاست اما وقت دیگران آهن پاره (البته الان آهن پاره رو هم تو پا منار خوب میخرن :| )   

1f611.png1f611.png1f611.png

امیدوارم درست بشم ، بقیه که درستن

این دوستمون جناب دراکولا خوب گفتن برای افرادی با نوع و طرز تفکر شما . البته هر کسی یه نظر و تفکری داره اما توجه کنید به این مسئله 

تعمیرکار واقعا هم چشم هم ریه هم وقت و هم هزینه از جیب خودش میکنه و میزاره تا بتونه مثل بقیه شغلها پول حلال سر سفره بیاره. ولی بعضی ها توقع دارن اینکار ها مجانی یا با اجرت خیلی کم انجام بشه.  انصاف بخرج بدین خودتون حاضرین از جیب بزارین و اخر هیچی هم نگیرین؟ وقت بزارین برای کسی و با یک تشکر تمام؟ 

فرض کنید برای خودتون  ده تا کارت گرافیک بیاد برای تعمیر هر کدوم یک روز وقت بذارید بعد ده روز هیچ کدوم درست نشن وقت و هزینه کنید اخرش هیچی ؟ تعمیر کار گارانتی که نیست مسئولیت قطعه خراب شما رو به عهده بگیره . فرض کنید خود شما و یا پدر شما که مسئولیت خانواده به عهدشون هست تعمیر کاره و  چاره ای نداره جز اینکه این شغل رو انتخاب کنه و هر روز دست خالی بیاد خونه بگه وقت گذاشتم هزینه کردم اما مشتری قبول نمیکنه پول بده اونموقع خود شما اولین کسی هستین که وضع موجود اعتراض کنید . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، ASTS گفته است :

خواهش میکنم

بله درست میفرمایید متاسفانه در این کشور کمتر اهمیت را به وقت میدهند و کمتر دیده شده براش ارزشی قائل باشند.

واقعا . از بس افرادی که بدون تجربه  و   غیر تخصصی تعمیرات انجام میدن که افرادی مثل ما هم باید چوب ندونم کاری اونها رو بخوریم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، derakulla گفته است :

درود. 

هیچ قطعه ای بی دلیل برای خودش  خراب نمیشه. مگر اینکه کارکرد طولانی داشته باشه که اونم اگر دوستان در نحوه ی نگهداری دقت لازم رو داشته باشن مشکلی پیش نمیاد. مثل مادربردهای ddr1 که هنوزم دارن کار میکنن. والبته مادربرد ddr4 هم داریم که خراب کردنش و واقعا کاریش نمیشه کرد. (حتی خازن های جامد عمر مشخص دارن و میتونین رویه سایتشون مشاهده بکنین پس هر قطعه ای عمره مفید داره و با نگهداری درست عمر طولانی میکنه) 

اکثر خرابی قطعات بخاطر نوسانات برق خصوصا خوده پاوره (حتی پاور نو ولی خراب هم داریم که میتونین تویه گارانتی ها برید و مشاهده کنین) یا حرارت بالا (تعویض نکردن خمیر سیلیکون و تمیز نکردن فن هدسینک) 

بعضی دوستان احساس میکنن با گذاشتنه یک محافظ برق ده پانزده هزارتومنی میتونن جلوی شوک تویه شبکه ی برق رو بگیرن که صد البته در اشتباهن. و قطعا نوسان وارد پاور میشه و در صورتی که پاور نتونه نوسان رو فیلتر کنه  مستقیم میفرسته داخل برد و گرافیک. 

تعمیرکار اگر اطلاعات کافی جهت تعمیر داشته باشه و از مواد و لوازم خوب استفاده کنه خوب مسلما دستگاه ی که تعمیر میشه براش مثل روز اول کار میکنه. 

بعضی دوستان دستگاه رو میبرن پیش بعضی همکارها و توقع دارن با هزینه ی ناچیز براشون راه اندازی کنن. خوب خود بنده به طرف میگم مثلا برات سردی لحیم میگیرم به 60 تومن. ریبال میکنم 200 تومن. مشتری هم همون 60 تومن رو قبول میکنه. جنس هم براش به اندازه ی هزینه ای که کرده کار میکنه. و مشتری معمولا جنس رو نگه نمیداره و به عنوان ریبال شده به یکی دیگه میده. 

دوستی که میاد یک میلیون پول برای مادربرد میده و سوکت سی پی یو رو خراب میکنه نباید توقع داشته باشه با بیست تومن براش برد رو تعمیرکار بیاد درست کنه. میتونه تحویل شاگرده یک خدماتی بده شاید تونست درست کنه با 5 تومن. شایدم تونست بدترش کنه که دیگه صاحب مال اختیار داره. 

بقول شما هزینه ی تعمیر نکنه و بره یک مادربرده دیگه بخره بهتره(دارندگی... برازندگی) 

وقتی سوکت سی پی یو خارهاش کج میشه و سی پی یو روش میزارن و استارت میزنن صداش هم در نمیارن. ادم هزینه میکنه سوکت رو عوض میکنه بعد میبینه تغذیه سوخته. تغذیه عوض میشه بعد میبینی چیپ اسیب دیده. این تقصیره تعمیرکار نیست. طمع کاریه طرف هست که فکر میکنه شاید یک درصدی هنوز بتونه برد کار بکنه

 

در 5 ساعت قبل، derakulla گفته است :

تعمیرکار واقعا هم چشم هم ریه هم وقت و هم هزینه از جیب خودش میکنه و میزاره تا بتونه مثل بقیه شغلها پول حلال سر سفره بیاره. ولی بعضی ها توقع دارن اینکار ها مجانی یا با اجرت خیلی کم انجام بشه.  انصاف بخرج بدین خودتون حاضرین از جیب بزارین و اخر هیچی هم نگیرین؟ وقت بزارین برای کسی و با یک تشکر تمام؟ 

میتونین هزینه ی فقط عیب یابی خالی رو از اتحادیه بپرسین. 

بابت پر حرفیم عذر میخوام. 

موفق باشید

سلام و درود 

واقعا حرف دل منو  زدی  .  ممنون . 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام ممنون از توضیحات و موضوع مهم ومفیدتون

تعمییر کاردرسته بیشتر  از مهارتش استفاده میکنه تا سرمایش ،  اما همین تعمییر کارباید مغازه بزرگ و در محل خوبی داشته باشه و اجاره سنگین مغازه میده ، وسایلی که برای تعمییر استفاده و خریداری میکنه به شدت قیمت های بالایی دارن ، بعضی وقت ها باید ساعت ها چشم و  وقت شو بزاره رو قطعه معیوب تا عیب نهایی رو پبدا کنه ، با بعضی مشتری ها که هرچی توضیج میدی که قطعه تون هزینه بالا و نیاز به تعویض بخش هایی از اون و ... داره  بازم حرف خودشون رو میزنن و میگن باشه تو درستش کن اما وقتی میان وسیله تعمییر شدشون رو ببرن قیمت منصفانه میدی بازم ازت شاکین و فکر میکنن هرچی ازشون گرفتی صرف بوده و ناراضین . خیلی وقت ها هست قطعه معیوب رو بردن پیش یه تعمییر کار ناوارد ( معذرت میخوام : یا دزد )  پدره قطعه رو درآورده و تو باید گندکاری های آقا رو فیکس کنی و مشتری حالیش نبوده که طرف چه بلایی سر  وسیلش آورده و اینطوریه که بعضی تعمییرکار های ناوارد نام بقیه تعمییرکارها رو خراب کردن و خشک و تر باهم میسوزه .

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 18 دقیقه قبل، Existence گفته است :

سلام ممنون از توضیحات و موضوع مهم ومفیدتون

تعمییر کاردرسته بیشتر  از مهارتش استفاده میکنه تا سرمایش ،  اما همین تعمییر کارباید مغازه بزرگ و در محل خوبی داشته باشه و اجاره سنگین مغازه میده ، وسایلی که برای تعمییر استفاده و خریداری میکنه به شدت قیمت های بالایی دارن ، بعضی وقت ها باید ساعت ها چشم و  وقت شو بزاره رو قطعه معیوب تا عیب نهایی رو پبدا کنه ، با بعضی مشتری ها که هرچی توضیج میدی که قطعه تون هزینه بالا و نیاز به تعویض بخش هایی از اون و ... داره  بازم حرف خودشون رو میزنن و میگن باشه تو درستش کن اما وقتی میان وسیله تعمییر شدشون رو ببرن قیمت منصفانه میدی بازم ازت شاکین و فکر میکنن هرچی ازشون گرفتی صرف بوده و ناراضین . خیلی وقت ها هست قطعه معیوب رو بردن پیش یه تعمییر کار ناوارد ( معذرت میخوام : یا دزد )  پدره قطعه رو درآورده و تو باید گندکاری های آقا رو فیکس کنی و مشتری حالیش نبوده که طرف چه بلایی سر  وسیلش آورده و اینطوریه که بعضی تعمییرکار های ناوارد نام بقیه تعمییرکارها رو خراب کردن و خشک و تر باهم میسوزه .

 

دقیقا درسته . انقدر خوب و واضح گفتین که هیچی نمیتونم به حرفاتون اضافه کنم . ممنون 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 4 ساعت قبل، mohsen.alizadeh گفته است :

این دوستمون جناب دراکولا خوب گفتن برای افرادی با نوع و طرز تفکر شما . البته هر کسی یه نظر و تفکری داره اما توجه کنید به این مسئله 

تعمیرکار واقعا هم چشم هم ریه هم وقت و هم هزینه از جیب خودش میکنه و میزاره تا بتونه مثل بقیه شغلها پول حلال سر سفره بیاره. ولی بعضی ها توقع دارن اینکار ها مجانی یا با اجرت خیلی کم انجام بشه.  انصاف بخرج بدین خودتون حاضرین از جیب بزارین و اخر هیچی هم نگیرین؟ وقت بزارین برای کسی و با یک تشکر تمام؟ 

فرض کنید برای خودتون  ده تا کارت گرافیک بیاد برای تعمیر هر کدوم یک روز وقت بذارید بعد ده روز هیچ کدوم درست نشن وقت و هزینه کنید اخرش هیچی ؟ تعمیر کار گارانتی که نیست مسئولیت قطعه خراب شما رو به عهده بگیره . فرض کنید خود شما و یا پدر شما که مسئولیت خانواده به عهدشون هست تعمیر کاره و  چاره ای نداره جز اینکه این شغل رو انتخاب کنه و هر روز دست خالی بیاد خونه بگه وقت گذاشتم هزینه کردم اما مشتری قبول نمیکنه پول بده اونموقع خود شما اولین کسی هستین که وضع موجود اعتراض کنید . 

سلام

 ظاهرا" متوجه کنایه 100 درصدی موجود در پست بنده نشدین ، فکر میکردم مشخص باشه  ،  راجع به هر قشری صحبت کنی متهم میشی به سیاه نمایی برای همین خودم رو خطاب قرار دادم و اون ویژگی ها رو اون هم عمدا" بصورت اغراق شده به خودم نسبت دادم که به کسی بر نخوره... مگرنه مطمئنا" کسی نمیتونه اینقدر سطح پایین باشه که همچین عقایدی رو بطور واقعی داشته باشه

___________________

مشکل اصلی رابطه تعمیرکار و مراجعه کننده معمولا دردسترس بودن تعمیرکار محترم و کوتاه بودنِ دیوارشه... من که نمیتونم وقتی میخوام گوشت بخرم به قصاب بگم چرا اینقدر گرونه؟ نمیخوام!  چون دیوارش کوتاه نیست... اما دید ما به افرادی که کار خدماتی میکنن خیلی بده ، الانم همین اسنپ در شغل شریف راننده تاکسی ها ، الان که قیمت از یه جای دیگه مشخص شده (یعنی از سمت اسنپ )که مسافر به اون جایی که ازش قیمت میاد وابستست (واسه انجام کارش) پس مسافر میبینه که طرف حسابش عملا راننده نیست پس نمیتونه به اون گیر بده... چندتن از دوستانی که تاکسی داشتن یا آزاد مسافر کشی میکردن بعد از اومدن اسنپ میگن اگه اسنپ فقط یه چیز مثبت داشت این بود که باعث شد مسافر سر کرایه چونه نزنه... نمیدونم چطور میشه این رو در مشاغل دیگه پیاده کرد، شاید با تدوین یه سری قوانین ثابت به عنوان عرف که همش مکتوب بشه ، بصورت حضوری یا دیجیتالی هم توسط مشتری به امضا برسه و تازه بعدش به شما دسترسی داشته باشن

موفق باشید

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 47 دقیقه قبل، Farjam گفته است :

سلام

 ظاهرا" متوجه کنایه 100 درصدی موجود در پست بنده نشدین ، فکر میکردم مشخص باشه  ،  راجع به هر قشری صحبت کنی متهم میشی به سیاه نمایی برای همین خودم رو خطاب قرار دادم و اون ویژگی ها رو اون هم عمدا" بصورت اغراق شده به خودم نسبت دادم که به کسی بر نخوره... مگرنه مطمئنا" کسی نمیتونه اینقدر سطح پایین باشه که همچین عقایدی رو بطور واقعی داشته باشه

موفق باشید

درود فرجام جان

من پیشتر مشکلی داشتم که احتمالا هنوز هم دارم. وقتی جک می‌گفتم هیچکس واکنشی نمی‌نمود و وقتی خاطره تعریف می‌کردم همه از خنده روده‌بر می‌شدند. گمان کنم هر دو در انتقال معانی مشکل داریم.

........................

یکی از راههای رفع سوء تفاهمها در بخش تعمیر این است که قیمتهایی  برای صرف عیب‌یابی و تعیین وضعیت تعریف کنیم، صرف‌نظر از تعمیر شدن یا نشدن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 6 دقیقه قبل، سعید بهمنیان گفته است :

درود فرجام جان

من پیشتر مشکلی داشتم که احتمالا هنوز هم دارم. وقتی جک می‌گفتم هیچکس واکنشی نمی‌نمود و وقتی خاطره تعریف می‌کردم همه از خنده روده‌بر می‌شدند. گمان کنم هر دو در انتقال معانی مشکل داریم.

........................

یکی از راههای رفع سوء تفاهمها در بخش تعمیر این است که قیمتهایی  برای صرف عیب‌یابی و تعیین وضعیت تعریف کنیم، صرف‌نظر از تعمیر شدن یا نشدن.

سلام خوبی؟

آره فکر کنم همین شده ?

بهترین کار فکر میکنم یک چیزی مثل یا مشابه User Agreement ها باشه و در اختیار همه قرار بگیره (مثلا توسط همه تعمیرکاران یه سری قوانین پایه تعریف بشه و همشون برای مشتریای قبلیشون ارسال کنن و به به مشتریای جدیدشون هم این قوانین رو نشون بدن اون هم قبل از صحبتی در مورد جزئیات تعمیر و نوع قطعه و...) تا پس از مدتی هر کسی که میخواد برای تعمیر یک قطعه مراجعه کنه ازاون قوانین پایه مطلع شده باشه

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه صنف تعمیر کاران یه حق ویزیت (برای پیدا کردن مشکل و جدای از هزینه های مواد به کار برده شده) در نظر بگیره مثل پزشکها شاید خوب باشه , مثلا به پزشک که مراجعه میکنیمصرفا برای مشاوره حق ویزیت رو پرداخت می کنیم , البته شاید اول باید فرهنگش جا بی افته, از طرفی باید فکر بشه که از این موضوع سوء استفاده نشه یعنی یه عده صرفا برای گرفتن حق ویزیت دست به کار نشده باشن. درکل به نظرم نظم دادن به این موضوع طوری که هم مشتری هم تعمیرکار راضی باشه کار پیچیده ای هست و جای کار زیاد داره

ویرایش شده توسط Gintama
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 3 ساعت قبل، Gintama گفته است :

اگه صنف تعمیر کاران یه حق ویزیت (برای پیدا کردن مشکل و جدای از هزینه های مواد به کار برده شده) در نظر بگیره مثل پزشکها شاید خوب باشه , مثلا به پزشک که مراجعه میکنیمصرفا برای مشاوره حق ویزیت رو پرداخت می کنیم , البته شاید اول باید فرهنگش جا بی افته, از طرفی باید فکر بشه که از این موضوع سوء استفاده نشه یعنی یه عده صرفا برای گرفتن حق ویزیت دست به کار نشده باشن. درکل به نظرم نظم دادن به این موضوع طوری که هم مشتری هم تعمیرکار راضی باشه کار پیچیده ای هست و جای کار زیاد داره

درود دوباره. 

اتحادیه کامپیوتر نرخ ها رو تعیین کرده و اکثرا از نرخ اتحادیه داریم خیلی کمتر میگیریم چون یک عده که نه تخصص دارن نه رشتشون و نه شغلشون این هست وارد این کار شدن و با قیمتهایی کمتر از ما فقط کار و شغل مارو زیر سوال میبرن. و دیگه به حدی میرسه که همکارمون ورشکست میکنه.طرف هم وقتی ببینه نمیصرفه چون تعهدی نداره و هزینه ای نکرده خیلی راحت میره سراغ شغلهای دیگه. که البته تویه این مقوله خیلی شغلها هست که میتونین ببینین طرف تخصص نداره ولی در کنار شغل خودش داره سیخشو به مشاغل دیگه میزنه. مثل پزشکی که ساختمان سازی میکنه یا  معماری که داره سیستم جمع میکنه و..... 

اگر مشتری بره دنبال متخصص چیزی که نیاز داره مطمعنا اول از همه خودش زیان نمیکنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 11 ساعت قبل، mohsen.alizadeh گفته است :

واقعا . از بس افرادی که بدون تجربه  و   غیر تخصصی تعمیرات انجام میدن که افرادی مثل ما هم باید چوب ندونم کاری اونها رو بخوریم 

حتی مشتری و صاحب کالا هم چوبش رو ندانسته میخوره در آینده فقط الان صدا نداره چون پول کمتری داده فکر میکنه زرنگی کرده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 ساعت قبل، سعید بهمنیان گفته است :

درود فرجام جان

من پیشتر مشکلی داشتم که احتمالا هنوز هم دارم. وقتی جک می‌گفتم هیچکس واکنشی نمی‌نمود و وقتی خاطره تعریف می‌کردم همه از خنده روده‌بر می‌شدند. گمان کنم هر دو در انتقال معانی مشکل داریم.

........................

یکی از راههای رفع سوء تفاهمها در بخش تعمیر این است که قیمتهایی  برای صرف عیب‌یابی و تعیین وضعیت تعریف کنیم، صرف‌نظر از تعمیر شدن یا نشدن.

این یک مسئله هست .مثلا شما نرخی تعیین میکنید برای عیب یابی و به فرض مشتری اوکی باشه . حرف اصلی اینه مشتری ها مشکل دارن با پرداخت حق الزحمه وقتی تعمیرات انجام و نتیجه منفیه .فرض من به مشتری میگم کارت گرافیک شما ریبال باید بشه و ایراد یابی کنم و مبلغ عیب یابی هم بگیرم مثلا ۲۰ تومن . حالا مشتری میگه ریبال کن و جواب نده کار و مشخصشه gpu عیب داره و سوخته  و اینجا مشتری بگه من ۲۰ تومن دادم الان پول نمیدم مسئله اینجاست عیب یابی از تعمیرات جداست و سخت کار تعمیراته  من وقتی یکی پشت گوشی ایراد کارتشو میگه متوجه میشم کارت خرابیش چیه و حتی اعلام میکنم و بابت عیب یابی پولی نمیگیرم . تازه اینجا پول نمیگیریم اینطوری گاهی محکوم میشیم وای به حال اینکه مبلغ عیب یابی رو هم بگیریم  . مثال واضحی بزنم مثل  پزشکی که مریضش زیر عمل میمیره ولی تمام هزینه ها رو  خانواده شخص به بیمارستان پرداخت میکنن و تازه پول ویزیت دکتر هم در ابتدا جدا دادن . این دوستمون قشنگ گفت اگه تعمیرکارهای درست حسابی با هم اتحاد داشته باشن دیگه دیوارشون انقدر کوتاه نیست که انقدر زور بشنون گاهی 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 24 دقیقه قبل، mohsen.alizadeh گفته است :

این یک مسئله هست .مثلا شما نرخی تعیین میکنید برای عیب یابی و به فرض مشتری اوکی باشه . حرف اصلی اینه مشتری ها مشکل دارن با پرداخت حق الزحمه وقتی تعمیرات انجام و نتیجه منفیه .فرض من به مشتری میگم کارت گرافیک شما ریبال باید بشه و ایراد یابی کنم و مبلغ عیب یابی هم بگیرم مثلا ۲۰ تومن . حالا مشتری میگه ریبال کن و جواب نده کار و مشخصشه gpu عیب داره و سوخته  و اینجا مشتری بگه من ۲۰ تومن دادم الان پول نمیدم مسئله اینجاست عیب یابی از تعمیرات جداست و سخت کار تعمیراته  من وقتی یکی پشت گوشی ایراد کارتشو میگه متوجه میشم کارت خرابیش چیه و حتی اعلام میکنم و بابت عیب یابی پولی نمیگیرم . تازه اینجا پول نمیگیریم اینطوری گاهی محکوم میشیم وای به حال اینکه مبلغ عیب یابی رو هم بگیریم  . مثال واضحی بزنم مثل  پزشکی که مریضش زیر عمل میمیره ولی تمام هزینه ها رو  خانواده شخص به بیمارستان پرداخت میکنن و تازه پول ویزیت دکتر هم در ابتدا جدا دادن . این دوستمون قشنگ گفت اگه تعمیرکارهای درست حسابی با هم اتحاد داشته باشن دیگه دیوارشون انقدر کوتاه نیست که انقدر زور بشنون گاهی 

به هر حال باید از جایی آغازید. عیب‌یابی و تعیین وضعیت بخشی از کار تعمیر است و باید در نظر گرفته شود. حتی ممکن است مشتری‌های زرنگ نیرنگستان ما قطعه را پس از عیب ‌یابی ببرند جای دیگر و با استفاده از نتیجه‌ی عیب یابی با هزینه‌ی کمتر تعمیر کنند، منظور این که ارزش افزوده‌ی عیب یابی در جیب کسی دیگر برود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...