رفتن به مطلب

تغییرات پاور برای ارتقا گرافیک


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دوست عزیز . بهتر قسمت آخر جمله را به اینصورت بگیویم.

اگر بخواهیم 580 وات خروجی از پاور بگیریم ، باید یک پاور 725 وات با راندمان 80 درصد داشته باشی تا 580 را به صورت continues داشته باشید.

درود

ما آخر نفهمیدیم چی شدا!؟ :wacko: یعنی الان پاور من که 700واته با بازده 84درصد 588وات جریان خروجی ممتد داره.پس این جمله دوستمون تو پست 64 چیه؟

یعنی باتوجه به جمله پایین پاور من 812 وات برق مصرف میکنه تا 700وات خروجی داشته باشه.پس کو قبض برقش.چون من 24ساعته گیم میگیرم.اونم کرایسیس 2 وشیفت 2 و...

البته میدونم قطعاتم تو فول لود نیستن.

پس توانی که در پاور درج میشه همون حداکثر توانی هست که بما میده نه اینکه اونو ضربدر راندمان کنیم و توانمون بدست بیاد (حداکثر توان پاور تقسیم بر درصد راندمان برابر خواهد بود با برق مصرفی پاورمون یعنی ورودی به پاور)

(حداکثر توان پاور تقسیم بر درصد راندمان برابر خواهد بود با برق مصرفی)

باتوجه به این جمله یعنی یه 430گرین 588وات برق مصرف میکنه تا 430وات جریان بده. :ohmy:

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 85
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

درود

ما آخر نفهمیدیم چی شدا!؟ :wacko: یعنی الان پاور من که 700واته با بازده 84درصد 588وات جریان خروجی ممتد داره.پس این جمله دوستمون تو پست 64 چیه؟

یعنی باتوجه به جمله پایین پاور من 812 وات برق مصرف میکنه تا 700وات خروجی داشته باشه.پس کو قبض برقش.چون من 24ساعته گیم میگیرم.اونم کرایسیس 2 وشیفت 2 و...

البته میدونم قطعاتم تو فول لود نیستن.

(حداکثر توان پاور تقسیم بر درصد راندمان برابر خواهد بود با برق مصرفی)

باتوجه به این جمله یعنی یه 430گرین 588وات برق مصرف میکنه تا 430وات جریان بده. :ohmy:

دوسته خوبم من کامل متوجه نشدم اگه می خواین بگین من اشتباه گفتم ٰ نه من اشتباه نگفتم

و اگه دارین سوالی می پرسین که می خواین جواب بگیرین

انموقع اینطور خدمتتون عرض کنم:

اول به عکس پایین توجه بکنین تا توضیحات کاملتر رو خدمتتون عرض کنم:

89281191964140480697.jpg

تو این عکس نحو تائیدیه هایه 80+ توضیح داده شده

برایه مثال یک پاور با تائیدیه 80+ برنز باید توان خروجیش در ورودی برق 115 وات در لودهایه 20٪-50٪-100٪ به ترتیب 82-85و 82٪ نسبت به برق ورودیش باشه و در برق 230 وات 81-85و 81٪ تا بتونه این تائیدیه رو بگیره.

حالا بر می گردیم به سوال پیش اومده و متاسفانه بازم باید حرفمو تکرار کنم که توان درج شده ر پاورها توان خروجی اون پاورهاست و همونطور هم که راندمان پاور ها رو توضیح دادیم

از آخر به اول میریم یعنی خروجی پاور تقسیم بر راندمان برابر خوhهد بود با میزان برق ورودی به پاور... که این میزان مربوط به واحد مصرف یک ساعت محاسبه میشه

یعنی برایه مثال ما اگه داریم از حداکثر توان یک پاور 430 واتی به مدت یک ساعت بصورت مستمر استفاده می کنیم (که یک مورد مثل محالات هست)اگه راندمان پاورمون هم در حداکثر لود برابر 80٪ باشه یعنی ما در واقع در مدت یکساعت 537.5 وات برق مصرف کرده ایم ..

حالا بییام به این مورد که پاور شما که به گفتتون یک پاور با قدرت 700 وات هست چرا مصرف برقتون پایینه.

دوست گرامی داشتن پاور 700 وات مبنی بر این نیست که شما از تمام 700 وات خروجی پاور دارین استفاده می کنین.

قطعات شما هر چقدر مصرفشون باشه توانی که از پاور گرفته میشه و برق خروجی از پاور به همان میزان خواهد بود.

برایه مثال شما اگه بصورت متوسط در یک ساعت200 وات مصرف قطعاتتون باشه (امکان داره تو لود 600 واتم مصرف داشته باشین ولی در حالت بیکاری 50 وات) و متوسط لود خروجیهایه اعمال شده هم اگه 85٪ باشه یعنی شما برق مصرفیتون در یک ساعت 235 وات بوده ( نه 700 وات و نه 823 وات)

امیدوارم که تونسته باشم به سوالتون پاسخ بدم و نیاز به تکرار جملاتم نباشه.

ویرایش شده توسط Goodman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

(که بالطبع می خواهن مصرف کننده رو درست راهنمایی کنن نه مثل تولید کننده داخلیمون سعی بر انداختن پاورهایه 2 برابر نیاز مصرف کننده فقط به فکر پر کردن جیبشون باشن)

درود. بحث بسیار خوب و علمی هستش و امیدوارم دوستان کمی صبورتر باشند تا به علم همه عزیزان اضافه بشه . جسارت می کنم و توی بحثتون شرکت می کنم.

توضیحات جناب Goodman کاملاً درست و فنی هستش و ریز جزئیات هم ایشون درست می فرمایند ولی پیشنهاد حامد جان برای پاور درست تر هستش(البته از دیدگاه بنده)

ابتدا به ساکن که بایستی عرض کنم که هر دو دوست عزیز توی راهنمایی نقص بزرگی داشتند و اون هم نپرسیدن ، نحوه ، نوع کار ، قصد اورکلاک و تایم کاری هستش که می تونه پاور پیشنهادی رو تغییر بده.

در رابطه با نقل قول: دوست عزیز اگر منظورتون شرکت گرین هستش مطمئن باش که سود پاور 585 و 885 برای گرین مطمئناً یکی هستش.اگر فکر می کنید خلاف این هست تشریف ببرید پیش آقای مهندس عمرانی و از ایشون در این رابطه سوال بفرمایید.

حالا من چنتا سوال مطرح می کنم و بعدش نظرم رو می گم. چون آقای Goodman عزیز اطلاعاتشون خوب هست ترجیح می دم ایشون پاسخ بدن :

ماکسیمم راندمان یک پاور توی چه لودی هستش ؟ (آیا با 50% موافقید)

اصطحلاک یک پاور توی چه لودی مینیمم هستش؟

افت ولتاژ ریل 12 ولت توی چه لودی بیشتره ؟ اگر یک مثال عینی برای من بزنید بهتر متوجه می شم . مثلاً پاور 550 وات کولرمستر ریل 12 توی حالت بی کار مثلاً 12.1 ولت می ده . روی 500 وات مصرف این 12.1 چقدر می شه ؟ آیا اگر بشه 11.8 به قطعه من آسیب می رسه یا نه؟ (بعد از یک سال)

اون بنچ مارک هایی که مربوط به مصرف کارت در حالت idle هست رو بنده کلاً قبول ندارم ، حالا مال هر سایتی که میخواد باشه .(اگر با من مخالفید متدولوژی یا نحوه این اندازه گیری رو برای من شرح بدید که چطور اون سایت تونسته این میزان رو محاسبه کنه و با چه دستگاهی، جساراتاً می دونم روششون چیه و کاملاً غلط هستش)

حتی اورکلاک کردن یک قطعه برای کارهای مختلف و توسط افراد مختلف می تونه توی مصرف تفاوت کنه . من 2600K خودم رو روی 5200 اور می کنم و SpeedStep رو دیس ایبل می کنم و 3Dmax ران می کنم، یکی دیگه تا 4100 اور می کنه و speedstep رو اینیبل می گذاره و فایل index می کنه . این اختلاف بین این دو کار حداقل 70 وات هستش.

برای نحوه استفاده روی حالت 5200 برای مثال بالا نه تنها بایستی 30% بیشتر از توان مصرفی بگیریم بلکه به عقیده من بایستی 100% بالاتر انتخاب کنیم . یعنی مصرف سیستم من ماکسیمم 400 وات هست ، و من بایستی پاور 800 وات بگیرم . بازه زمانی مصرف من بیشتر روی 400 وات هست پس برای اقتصادی تر شدن هزینه برق مصرفیم بایستی این مصرف رو بندازم توی بیشترین در صد راندمان که توی 50 درصد هستش. تازه خیلی از پاور ها بیشترین راندمانشون بین 40 تا 50 درصد میزان واتیج ریل خروجیشون هست.

جای دیگه ای گفتید که توان پیک حداکثر 1 دقیقه جواب گو هستش که مسلماً اشتباه هست . کارخانه سازنده بسته به تپولوژی و درصد ریسک برگشتی پاورها ، OPP و OCP پاور رو خودش روی برد تعریف می کنه که البته میزان 50 تا 150 درست هستش ولی تایمی که دادید اشتباه هست . من پاور 700 وات رو روی 770 که می شه 110% (و البته +70) 1 ساعت براتون روشن می گذارم.

در کل جسارت کردم و نکاتی که به ذهنم رسید رو گفتم . توضیحات فنی دوست عزیز Goodman رو می پسندم ولی پیشنهاد Hamed عزیز رو بیشتر می پسندم چون هم آینده نگرانه تر هست و هم کاربر با پرداخت پول بیشتر مطمئناً توی این مورد پولش رو دور نریخته.

با تشکر.

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آینده نگرانه تر هست و هم کاربر با پرداخت پول بیشتر مطمئناً توی این مورد پولش رو دور نریخته.

درود

تابستون سال گذشته برای یکی از دوستان یه پاور 430 گرفتیم.اون زمان یدون 5670 براش گرفته بودیم که میگفت بعدا که پول دستش بیاد میخواد ارتقا بده(با خودم گفتم نهایت یه 5770 یا 450 براش میگیریم همین جواب میده)اون موقع فکر کردم خریدن یه 535 اشتباهه و باتوجه به جیب رفیقم خرج کردیم.حالا کارت رو عوض کرده یه 6870 براش گرفتیم اون پاور دیگه جواب نمیده.اونموقع 430 حدود 41هزار تومان بود و 535 حدود 58هزار تومان.الان مجبور شدیم یه 530EU براش برداریم70هزار تومان.111هزار تومان هزینه شد(جمع پول دو پاور)و 26هزار تومان 430 رو فروختیم.که میشه 85 هزار تومان کلا هزینه کرده برای پاور.درصورتی که همون موقع 535گرفته بودیم 32 هزار تومن به نفعش میشد و فقط یه 58هزار تومان هزینه شده بود.

منم برام عبرت شده که برای پاور باید تا اونجایی که جیبت اجازه میده و منطقی به نظر میرسه هزینه کرد.

با تشکر از پوریا Goodman وحامد عزیز.

اطلاعات خوبی از این تاپیک گرفتم.

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام پوریا جان شما استادین و فکر نمی کنم نیازی به جواب دادن من به سوالاتتون باشه

ولی چون می دونم با سوالاتتون می خواین اطلاعات منو بسنجی من در خدمتم ...

صحبت با شما باعث خواهد شد که من از اطلاعاتتون استفاده کنم

توضیحات جناب Goodman کاملاً درست و فنی هستش و ریز جزئیات هم ایشون درست می فرمایند ولی پیشنهاد حامد جان برای پاور درست تر هستش(البته از دیدگاه بنده)

با تشکر.

من هم در پستهایه قبلم به این مورد اشاره کردم که من خودم همیشه پیشنهاد برایه خرید به دوستان پاوری به مراتب قویتر از سیستم مور نیازشون می دم

من خودم همیشه برای دوستی که قصد خرید یک پاور روداشته باشه تمام آینده نگری ها و مابه التفاوت قیمت پاور ها و وجه خرید و باصرفه بودن پاور قویتر رو مد نظر قرار میدم و پاوری قوی برایه خرید به دوستان پیشنهاد میدم ( چون به نظرم پاور اولین و مهمترین قطعه ای هست که تو جمع کردن یک سیستم باید مد نظر داشت)

و اما در موردی که دوستی پاوری دارن که 20-25 % قویتر از مصرف قطعاتی هست که قصد استفادشون رو دارن.. به هیچ وجه بهشون توصیه نمی کنم که پاورشون رو بفروشن و یک پاور دیگه بگیرن و یک خرج اضافه براشون تحمیل بشه ( موردی که باعث شد من تمام این پستها رو بدم) بلکه بهشون می گم که این پاور برایه این قطعاتی که قصد خرید یا ارتقاء رو دارین کاملاً جوابگو هست ولی در صورت ارتقاء دوباره سیستم و یا تعویض هر قطعه ای با قطعه قویتر باید پاورتون رو هم تعویض کنین.

ولی در این مورد که من با دوستان اختلاف نظر دارم این هست که دوستی که پیشنهاد می خواست قصد خرید پاور نداشت بلکه می خواست کارت گرافیکشو ارتقاء بده که با پاور موجودش هنوز حدود 20٪ از حداکثر توان مصرفیش جا داشت که دوستان گفتن پاورشون رو هم تعویض کنن ٰ...

من بازم میگم پیشنهاد برایه شرایط خرید پاور با شرایط تعویض پاور برایه ارتقاء قطعات باید کمی متفاوت باشه (نظر من اینه)- چون تو خرید با 10- 20 تومن هزینه اضافه می تونی یک پاور بهتر بگیری ولی در تعویض متحمل هزینه هایه خیلی سنگینتری بشی که شاید در توان و بودجه کاربر نباشه

ابتدا به ساکن که بایستی عرض کنم که هر دو دوست عزیز توی راهنمایی نقص بزرگی داشتند و اون هم نپرسیدن ، نحوه ، نوع کار ، قصد اورکلاک و تایم کاری هستش که می تونه پاور پیشنهادی رو تغییر بده..

پوریا جان من از کاربران فعال هات اور هستم ٰ... هر دوسایتم سایتهایه دوست هستن پس همونطور که من بعنوان دوست و مهمان میام تو سایت شما و گاهاً حتی پررویی می کنم

شمام یک روز قدم رنجه بفرمایین و سری به سایته ما بزن و چند تا از مشاوره ها و پیشنهاد هایه این حقیر رو بخونین که مشاهده می فرمایین که من قبل از اینکه اطلاعات کامل از قطعات ... کاربرد .. میزان استفاده و اور و میزان اونو و بودجشون نپرسم هیچ پیشنهادی به کاربر مورد نظر نمی دم

در این موردم کاربر مورد نظر چند روز قبل از اینکه من حتی اولین پستم رو تو این تایپیک بزنم مشاورشونو گرفته بودن و یک پاور 535B تهیه کرده بودن و من بعدا‍ بی ادبی کردم و در کار دوستانمون دخالت نمودم

و اما در مورد اور که بعد از قطعات مهمترین عامل برایه پاور مور نیاز به حساب می یاد

چون همونطور که عرض کردم دیگه پیشنهادی در کار نبود که بخوایم به ریزکاریها و موارد دیگه بپردازیم من تو پستهام به طور مختصر به این مورد اشاره کردم

البته دوستان اینو مد نظر داشته باشن که اگه بخوان اور کنن نسبت به اور صورت گرفته مصرف اون قطعه 10 الی 40% میتونه بالاتر بره پس اینم مدنظر داشته باشن.

که این حرفمم بصورت عمومی هست و اور یک حرفه ای مصرف قطعات رو از اینم بالاتر خواهد برد

در رابطه با نقل قول: دوست عزیز اگر منظورتون شرکت گرین هستش مطمئن باش که سود پاور 585 و 885 برای گرین مطمئناً یکی هستش.اگر فکر می کنید خلاف این هست تشریف ببرید پیش آقای مهندس عمرانی و از ایشون در این رابطه سوال بفرمایید.

پوریا جان من خودم نسبت به مهندس عمرانی احترام خاصی قائلم (بخاطر اینکه حداقل باعث شدن فرهنگ سازی و استفاده درست و دسترسی آسانتری رو کلیه مصرف کنندگان داخلی به پاورهای باکیفیت داشته باشن) ولی اینقدر عرض کنم که این مورد باعث نمیشه که اشتباه نوشتن مصرف قطعات رو در سایتشون به زبون نیارم.

یک موردم که اخیراً باعث ناراحتی بنده از جناب مهندس شده افزایش قیمتی روزافزون محصولاتشون در طی 2 سال اخیر بوده که به حدی رسیده که پاورهایی با مارک و کیفیتی بالاتر با دیدن هزینه گمرکهایی سرسام آور باز با قیمت مناسبتر از محصولات گرین بدست مشتری میرسه (چند روز پیش بچه ها 885B رو 180 تومن از بازار قیمت گرفته بودن دیگه دور از انصافه)

ماکسیمم راندمان یک پاور توی چه لودی هستش ؟ (آیا با 50% موافقید)

اصطحلاک یک پاور توی چه لودی مینیمم هستش؟

افت ولتاژ ریل 12 ولت توی چه لودی بیشتره ؟ اگر یک مثال عینی برای من بزنید بهتر متوجه می شم . مثلاً پاور 550 وات کولرمستر ریل 12 توی حالت بی کار مثلاً 12.1 ولت می ده . روی 500 وات مصرف این 12.1 چقدر می شه ؟ آیا اگر بشه 11.8 به قطعه من آسیب می رسه یا نه؟ (بعد از یک سال)

استاد رسیدیم به سوالهایه اصلی و سخت تر

بله... پاورها بیشترین راندمان رو تو این رنج لود بدست بیارن

ما هر چقدر فشار کمتری به خازنهایه پاورمون بیاریم بالطبع باعث افزایش عمر اون میشیم یک مصرف زیر 70٪ لود یک مصرف خوب و ایدال برایه پاور خواهد بود

ضمن اینکه از مواردی مثله خنک نگه داشتن پاور و موارد دیگر هم نباید بگذریم.

در مورد افت ولتاژ بخصوص در شاخه حیاتی پاور یعنی 12 ولت یک عامل خطرناک و باعث صدمه زدن به قطعات کلیدی سیستم (که از این شاخه تغذیه میکنن) یعنی کارت گرافیک و پردازنده خواهد بود

و اما این میزان کاهش ولتاژ کی اتفاق میافته :

ما به چند دلیل می تونیم افت ولتاژ رو داشته باشیم یا کیفیت پاورمون و خازنهایه ساخته شدش پایینه و نمی تونه در لودهایه بالا نوسان و کاهش ر ولتاژ رو نداشته باشه.... یا پاورمون دیگه عمر مفیدشو کرده و دیگه نمی تونه حداکثر توان خودشو داشته باشه که باعث افت در ولتاژش در لودهایه بالا میشه و مهمترین مورد اینکه ما بیش از اندازه از پاور کار میکشیم (برایه مثال پاور در زمان لود در حالت فشار و با توانی بیش از 85-90 درصد توان خودش کار میکنه که بعد از مدتی مثل یکسال شاهد کاهش در ولتاژهایه استاندارد پاور خواهیم بود.

و مورد مهمتر که این ولتاژها برایه مثال در شاخه 12 ولت تا چه اندازه ای طبیعی و از چه اندازه ای به اون طرف خطرناک می باشند:

بهترین ولتاژ برایه شاخه +12 ولت ما حدود 12.1 ولت است که هر چقدر به این ولتاژ نزدیکتر باشیم یعنی پاورمون در حالتی مناسب و ایده ال کار میکنه و کاهش ولتاژ تا ولتاژ 11.9 یک مورد طبیعی به حساب می یاد ولی دیگه پایین اومدن ولتاژ از این میزان پایینتر باعث خطر و ریسک آسیب رسوندن به قطعات رو به همراه داره.

شما در ولتاژ 11.8 در زمانی کوتاه خطر انچنان رو نخواهین دید ولی همین ولتاژ در درازمدت باعث رسوندن آسی به قطعات خواهد شد (منظور از آسیب فقط سوزاندن اون قطعه نیست بلکه کاهش عملکرد اون قطعه بدلیل تغذیه نادرست قطعی یکی از موارد آسیب به شمار میاد) ضمن اینکه یادآور بشم که ولتاژهایی مثله 11.5- 11.6 در زمان کوتاه مدت نیز می تونه آسیبهایه جدی به قطعاتمون وارد کنه.

اون بنچ مارک هایی که مربوط به مصرف کارت در حالت idle هست رو بنده کلاً قبول ندارم ، حالا مال هر سایتی که میخواد باشه .(اگر با من مخالفید متدولوژی یا نحوه این اندازه گیری رو برای من شرح بدید که چطور اون سایت تونسته این میزان رو محاسبه کنه و با چه دستگاهی، جساراتاً می دونم روششون چیه و کاملاً غلط هستش)

پوریا جان این تستها مربوط به سایت techpowerup هست که من خودم بیشتر بنچها و تستهاشو قبول نمی کنم (حتی یکبار تو یکی از تایپیکها که گفتم تستهایه techpowerup و Tomshardware رو قبول ندارم با چند تا از دوستان یک بحث جنجالی ایجاد شد)

اگه اون پستی رو که این تستها رو گذاشتم یکبارم دقت کنین می بینین که من برایه توضیح مصرف قطعات در استفاده هایه مختلف این تستها رو گذاشتم نه برایه نشون دادن میزان مصرفشون...

البته اگه به چارتی که به اسم توان Peak قطعات گذاشته خیلی نزدیک به واقعیت و میزان مصرف در لود کامل قطعات هست.

حتی اورکلاک کردن یک قطعه برای کارهای مختلف و توسط افراد مختلف می تونه توی مصرف تفاوت کنه . من 2600K خودم رو روی 5200 اور می کنم و SpeedStep رو دیس ایبل می کنم و 3Dmax ران می کنم، یکی دیگه تا 4100 اور می کنه و speedstep رو اینیبل می گذاره و فایل index می کنه . این اختلاف بین این دو کار حداقل 70 وات هستش.

برای نحوه استفاده روی حالت 5200 برای مثال بالا نه تنها بایستی 30% بیشتر از توان مصرفی بگیریم بلکه به عقیده من بایستی 100% بالاتر انتخاب کنیم . یعنی مصرف سیستم من ماکسیمم 400 وات هست ، و من بایستی پاور 800 وات بگیرم . بازه زمانی مصرف من بیشتر روی 400 وات هست پس برای اقتصادی تر شدن هزینه برق مصرفیم بایستی این مصرف رو بندازم توی بیشترین در صد راندمان که توی 50 درصد هستش. تازه خیلی از پاور ها بیشترین راندمانشون بین 40 تا 50 درصد میزان واتیج ریل خروجیشون هست.

این مورد رو در بالا هم اشاره کردم البته اینو مد نظر داشته باشیم که یک اور حرفه ای شاید شامل یک هزارم استفاده کاربران هم نباشه برایه مثال من خودم پردازنده phenom 1055 رو بالایه 4 ghz اور می کنم بنابراین شاید دوستی که برایه استفاده معمولی سیستمی مثل سیستم منو استفاده کنه بهش میگم یک پاور 500-550 واتی ببنده ولی خودم یک پاور 750 واتی استفاده می کنم

و اما در موردی که بخاطر مصرف برق کمتر بخواین یک پاور دو برابر قدرت سیستمتون استفاده کنین بیشتر یک مورد ترجیح هست تا صحیح بودن شاید بیشتر دوستان پاوری 20 الی 25 درصد قویتر از میزان مصرفشون استفاده کنن که کارشون اشتباهم نیست و در مورد پاورهایی که میزان توان ریل خروجیشون 40-50٪ میزان اسمی اون پاورهاست ٰپاورهایه ارزان قیمت و غیر استاندارد رو شامل میشن که به نظرم تو همچین انجمنی نیاز به بحث و صحبت در موردشون نیست

جای دیگه ای گفتید که توان پیک حداکثر 1 دقیقه جواب گو هستش که مسلماً اشتباه هست . کارخانه سازنده بسته به تپولوژی و درصد ریسک برگشتی پاورها ، OPP و OCP پاور رو خودش روی برد تعریف می کنه که البته میزان 50 تا 150 درست هستش ولی تایمی که دادید اشتباه هست . من پاور 700 وات رو روی 770 که می شه 110% (و البته +70) 1 ساعت براتون روشن می گذارم.

پوریا جان این گفته من شامل پاورهایه متوسط به پایین و رنج پایین 60-70 تومن هست که مورد استفاده بیشتر کاربران هست و تقریباً به اینصورت هست و در صورت اعمال باری بمدتی زیاد باعث اعمال ریسک کاهش ولتاژ بیش از حد نرمال و خطرات دیگه خواهد بود.

و اما اینکه حرف شمام کاملاً صحیحه و در پاورهایه حرفه ای که دارای بردی توانمند و خازنهایی قوی و سیم پیچی داخلی بالاتر از استانداردهایه توانشون هست اعمال بارهایی بالاتر از توان نام برده شده پاور بصورت مدت زمانی نسبتاً طولانی امکان پذیر هست برایه مثال به جرات میتونم بگم معتبرترین سایت تست پاور یعنی Hardware Secrets یو (تست کنندگان معتبر دیگه) یکی از مهمترین تستهاش که رویه پاورهایه مورد آزمایش قرار میدن تست لود هایه بالایه 110٪ بر رویه پاورهاست

پاور خود بنده هم که مدل Seasonic M12D750 هست به جرات می تونم بگم می تونه فشاری 850 واتی رو در مدت زمانی نسبتاً طولانی پشت سر بزاره .

و اما از سیاستهایه بعضی از پاورسازها مثل Enermax هم نمیشه گذشت که بعضی از مدلهاشو با اسمی کمتر از توان واقعیشون به بازار میده.

موفق و پایدار باشین

rose.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حداقل نیاز شما برای این کارت یک پاور 500 وات یا بالاتره که 2 کابل 6 پین داشته باشه . شما مشخصات کامل سیستمت رو بگو تا بشه بهتر راهنمایی کرد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حداقل نیاز شما برای این کارت یک پاور 500 وات یا بالاتره که 2 کابل 6 پین داشته باشه . شما مشخصات کامل سیستمت رو بگو تا بشه بهتر راهنمایی کرد .

cpu:intel i5 2500k

ram:8gb 1333 black patroit

لینک به دیدگاه
Share on other sites

cpu:intel i5 2500k

ram:8gb 1333 black patroit

این که مشخصات کامل نیست عزیز;) هارد و درایو و نوری ، کیس و تعداد فن ، اینها هم مهم هستن . با این حال من بقیهموارد رو مثل یک سیستم نرمال در نظر گرفتم . این پاور از نظر اندازه و توان مناسبه . ولی فقط یک کابل 6 پین مخصوص Pci-E داره و برای کابل دوم شما باید از تبدیل استفاده کنید . این کار سیستم شما رو راه میندازه . ولی تو طولانی مدت روی کارت شما فشار زیادی وارد میکنه و باعث آسیب اون میشه . مخصوصا اگر از سیستم برای بازی استفاده میکنید و بیشتر مواقع کارتتون با توان بالایی کار میکنه . توصیه من اینه که یک پاور با 2 کابل 6 پین تهیه کنید . از نظر توان کمتر از این مقدار نگیرید . چون میشه گفت حداقله . اگر بخوای بعدا قطعه ای اضافه کنی ممکنه اذیت کنه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام

من می خوام یه سری از قطعات سیستمم رو ارتقا بدم ممنون می شم اگه در مورد پاور راهنمایی کنین.

مشخصات سیستم :

intel q9400

1tb western Cblack

1tb segate barcuda

gigabyte ati 4890

2x dvd rw

fan zalman 9900 led

فقط میخوام cpu -vga رو تغییر بدم

به طبع mainboard و ram ها هم تعویض میشن ولی خوب چون مصرفی به اون صورت ندارن نیازی به ذکر ندیدم حالا اگر هم دارن من نمی دونم !

2500k و gtx 560ti یا gtx 570 قطعاتی هستند که قراره بگیرم .

پاوری که الان دارم green 585b آیا نیازی به ارتقا پاور دارم ؟

اگه آره یه پاور خوب معرفی کنین ممنون میشم .

با تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نیازی به تعویض نداری . اگر 560 بگیری مصرف سیستمت لب به لب میشه تقریبا و اگر قطعه مهم دیگه ای بخوای ارتقاء بدی ممکنه لازم باشه پاور رو عوض کنی . ولی فعلا نیازی نداری . اما اگر 570 بگیری بهتره که پاور رو عوض کنی . 680 وات نیازت میشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...