رفتن به مطلب

کجا و چگونه خسارت ناشی از قطع برق را بگیریم؟


life2444
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از دغدغه های مشترکان برق دراین روزها خاموشی های پراکنده و از بین رفتن برخی از تجهیزات در پی همین قطعی ها است. البته صنعت برق برای این موضوع راهکاری را در نظر گرفته؛ تا جایی که بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، طبق مصوبه مجلس مشترکان شهری و روستایی سالانه مبلغی را تحت عنوان بیمه در قبوض برق خود پرداخت می‌کنند که برای همین موضوع در نظر گرفته شده است.

حقی فام با بیان اینکه از مشترکان شهری ۱۲۰۰ تومان و از مشترکان روستایی ۶۰۰ تومان در طول سال برای خسارات ناشی از قطع برق در قبوض اخذ می‌شود، اظهار کرد: گرچه این مبلغ بسیار ناچیز است اما یک شرکت بیمه‌گذار برای این موضوع انتخاب شده و اگر خساراتی ایجاد شود، مشترکان می‌توانند با مراجعه به شرکت توزیع و بررسی پرونده توسط کارشناسان، میزان خسارت به طور کامل مشخص و در حد مقررات مبلغی از سوی صنعت برق به این دسته از مشترکان پرداخت شود.

در همین رابطه همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - نیز اعلام کرد: اگر مشترکانی باشند که وسایل برقی آن‌ها در زمان قطع و وصل برق یا به لحاظ افت ولتاژ دچار مشکل شود، می‌توانند برای بررسی و دریافت خسارت به مناطق توزیع برق در محل زندگی‌شان مراجعه کنند.

به گفته وی، پرداخت خسارت به مشترکان پیش بینی شده و چارچوب هایی نیز برای آن مشخص شده، ولی پرداخت خسارت به مردم مستلزم این است که برای کارشناسان شرکت توزیع برق مشخص شود اشکالی که برای وسایل برقی مشترک به وجود آمده، ناشی از مسائل برقی بوده است.

مشترکانی که متحمل خسارت ناشی از قطع برق شده باشند می‌توانند مدارک را به شرکت‌های توزیع نیروی برق ارائه دهند که پس از مبادله قرارداد و براساس مقررات، باید در اسرع وقت توسط شرکت بیمه گر رسیدگی و پرداخت شود. هم‌چنین براساس ضوابط قراردادی، مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز خسارت شده باشد، می‌توانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دمت گرم خندودیمون ???

شما پرونده رو که تشکیل بدید کارشناس از در خونه تو نیومده میگه این لامپ دم در رو چرا کج زدین به دیوار باید سقفی باشه مشکل از برق کشی خونس خسارت نمیدیم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حقوقی که کار کردی حقته نمیدن بعد بیان ... الان ماشین ظرفشویی ما به همین دلیل خراب شده اما هزینه ای که واسه پیگیری بزاریم واسه تعمیرکار بزاریم به صرفه تره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

عزیز ببخشیدا ولی همون هزینه ای که میخوای صرف دوندگی بکنی رو بدی برای همه وسایل حساس محافظ بخری فایده بیشتری داره. تازه از وارد شدن خسارت بیشتر هم جلوگیری میکنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...