رفتن به مطلب

مسابقه NovaBench به همراه جایزه


Hamed
 اشتراک گذاری

به نظر شما کدام دو کاربر Danitondar , amirsss برنده مسابقه هستن ؟  

7 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. به نظر شما کدام دو کاربر Danitondar , amirsss برنده مسابقه هستن ؟



Recommended Posts

اینم آخرین زور من ، از اونجا که قصد اضافه کردن یا تعویض قطعه ای رو ندارم لذا این دیگه نهایت تلاشمه و با ایر کولینگ صورت گرفته

امیدوارم جناب پوریا به ما افتخار بدن و اسممون رو توی رنکینگشون بزارن انشاا...

برای سیستم مشابه خودم امتیاز خوبیه . در حالت عادی و بدون اورکلاک حدود 1500 میشه

تا الان دومم !

این عکس

post-5245-007916500 1317681787_thumb.jpg

اینم فایل مربوطه:

amirsss 2.rar

https://novabench.com/view/167870

پ.ن : ای کاش نرم افزار بهتری انتخاب میشد چون آقای پوریا میگفتن بزار اینبار کسی فرد برتر باشه که تو خرید سیستم بیشتر هزینه کرده اما من که خیر سرم هزینه کردم و اس.اس.دی دارم از کسایی که هارد 500 یا 1 ترا معمولی دارن اسکورم خیلی کمتره/ اس ال آی هم که نمیشه استفاده کرد وگرنه دو تا 460 قدرتش از یه 580 طبق بنچهایی که قبلا دیدم بیشتره/ از طرفی آقای سعید میگفتن این نرم افزار فقط دو هسته رو میبره زیر لود در حالیکه من سی پیوم رو با دستکاری تو بایوس کردم دوهسته مولتی ترید هم آف کردم و اور کردم به 4.7 گیگاهرتز ولی اسکورم از بنچ اولمم که در پست 29 هست هم پایینتر بود.. کلا باش زیاد حال نکردم ! البته همین که باعث شده بیایم دور هم و اور کنیم خیلی خوب و لذت بخشه

مرسی

ویرایش شده توسط amirsss
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 193
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

تصاویر ارسال شده

reserved .........

حیف که گرافیک درستی الان دم دستم نیست. تو فکر 3000 بودم(با1155 و 16 گیگ رم)

اینم دنده 2 سیستم من :

CORE i7 950 4.333GHZ

8GB 1800 CL7-8-7 (adata 1866+ cl8)1.61v

vga 4870 512 :)

HDD raid0

post-6175-018754900 1317690326_thumb.jpg

اینم شد بنچ مارک آخه! یه باگ داره تو VGA تستش که زمان استارت فریم گیری رو قاطی می کنه واسه همین 8400 زیاد امتیاز می گیره!

سرعت هاردش به حجم رم بستگی داره! یا علی =D> آخه ... @};-

روی آن کور بالا تست کرش می کنه!

با حجم 11 گیگ رم مشکل داره!!!

می گم همه رو... =D>

ما شا الله 2 روزه 6 برگ پر کردن بچه ها...

ویرایش شده توسط saeed0c
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به نظر من این بنچمارک چند تا ایراد اساسی داره :

1 - هر چقدر حجم پارتیشنی که ویندوز روش نصب شده بیشتر باشه امتیاز بیشتری میده !!!

2 - از 2 Thread سی پی یو بیشتر استفاده نمیکنه.

3 - از 1 کارت گرافیک بیشتر استفاده نمیکنه. و تست گرافیکش هم انقدر سبکه که اصلا معیار مناسبی نیست.

که اولی واقعا شاهکاره !! مثلا اگه پارتیشن ویندوز 1 ترا باشه امتیاز خیلی بهتری میده نسبت به وقتی که 50 گیگ باشه و سرعتش بالاتر باشه!!

کلا ٌ تست ضعیفیه. با این شور و شوقی که دوستان دارند حقش بود یه تست اصولی تر و بهتر انتخاب می شد. تا حد اقل زحمات دوستان نتیجه واقعی تری داشت @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با درود:

دوستان عزیزی که در تاپیک مسابقه شرکت کردند و نتایج خود را آپلود کردند واقعا خسته نباشند و امیدوارم در مسابقه موفق باشند. :)

همینگونه که آقای بهمن ، آقا سعید ، آقا امیر و بقیۀ دوستان اشاره کردند ، این برنامه به هیچ عنوان نمی تواند از قدرت واقعی سیستم شما استفاده کرده و در مواقعی هم امتیازات خارج از انتظار و برعکس ارائه می کند ، در نتیجه این برنامه به عنوان برنامه ای که بتوان آن را ملاکی برای قدرت سیستم خود در نظر بگیریم ، نیست .

دوست خوبم آقا امیر به نکتۀ خوبی در مورد امتیاز دادن به هارد اشاره کردند و در این برنامه به سرعت بالای تست امتیازی داده نمی شود ، بلکه به ظرفیت بالا امتیاز داده می شود که با این حساب باید تکنولوژی جدید هاردهای جامد با سرعتهای بالا را به کناری گذاشته و سراغ هاردهای مکانیکی 500 گیگ و غیره رفت تا بتوان از این برنامه امتیاز دریافت کرد ، که درواقع با این نوع محاسبه و امتیاز دادن به سیستم ، از اعتبار این برنامه کاسته شده و آن را زیر سوال می برد.

نکتۀ بعدی که باعث می شود این برنامه برای تست سیستم ضعیف باشد ، عدم پشتیبانی از بیش از 1 کارت گرافیک است که این مورد یکی از بزرگترین مشکلات این برنامه است.

برای مثال اگر شما 2 عدد کارت گرافیک GTX560 داشته باشید ، امتیاز شما کمتر از سیستمی خواهد بود که فقط 1 عدد کارت گرافیک GTX570 دارد ، این در حالی است که اگر با برنامه معروف PCMark7 و 3DMark 11 و برنامه های معروف و قدرتمند دیگر ، سیستم را زیر تست قرار دهیم ، نتایج کاملا برعکس می شود و در این جا یا برنامۀ PCMark7 مشکل دارد یا برنامۀ NovaBench که البته پاسخ کاملا واضح و مشخص است و دوستان نیز تا حدودی به آن اشاره کردند.

در کل اگر بخواهید از این برنامه امتیاز بالایی دریافت کنید ، فقط باید به سراغ مواردی بروید که برنامه به آن امتیاز بالایی می دهد ، به عبارتی باید خواسته های برنامه را تامین کنید تا برنامه به شما امتیاز خوب دهد نه اینکه سیستم شما قوی باشد تا برنامه به شما امتیاز خوب دهد. ( این بزرگترین باگ یا مشکل این برنامه است )

3 مورد را اگر رعایت کنید ، می توانید از این برنامه امتیاز بالایی دریافت کنید.

1 - پردازندۀ قوی مثل 2600K یا 980X را زیر نیتروژن مایع LN2 تا بیشترین حد اورکلاک کرده ، در نتیجه امتیاز خوبی دریافت می کنید.

2 - یک عدد کارت گرافیک قوی مثل GTX580 یا GTX590 یا HD6990 یا HD 6970 را با نیتروژن مایع یا خنک کنندۀ خوب عادی تا بیشترین حد ممکن اورکلاک کرده تا برنامه به شما امتیاز خوب ارائه کند.

3 - برای گرفتن امتیاز بالا در بخش هارد احتیاجی به SSD با سرعت بالا ندارید ، بلکه هارد مکانیکی 1 ترابایت را انتخاب کرده و کل هارد را به 1 پارتیشن یا حداکثر 2 پارتیشن تقسیم کرده و در این حالت هارد شما امتیاز بالایی دریافت می کند ، چرا که ملاک برای برنامه سرعت بالای هارد نیست ، بلکه ظرفیت بالا است که همین مورد جای بحث زیادی دارد.

* البته نباید ویندوز سون 32 بیت را هم فراموش کنید .

احتمالا در آینده برنامه نویسان این نرم افزار باگهای برنامه را گرفته و تغییرات اساسی در آن ایجاد خواهند کرد و ویرایش 64 بیتی آن را نیز ارائه خواهند کرد ، اما در حال حاضر باید به همین حالت راضی بود و منتظر تغییرات اساسی ماند.

البته بنده به صورت خلاصه اشاره کردم و می توان برای هر قسمت به صورت مفصل وارد بحث شد و با جزئیات ، ضعف این برنامه را آشکار کرد.

اما از دوستان تقاضا دارم که در این مسابقۀ خوب شرکت کرده و تا حدودی قدرت سیستم خود را محک بزنند. =D> @};-

اما اگر می خواهید به صورت واقعی و حرفه ای ، قدرت سیستم خود را مشاهده کنید ، حتما با برنامه هایی نظیر PCMark7 و برای کارت گرافیک از 3DMark 11 و کلا از خانواده Futuremark استفاده کنید.

برای دانلود این برنامه می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

PCMark 7

سایت اصلی برای دریافت برنامه های دیگر

امیدوارم در آینده ای نزدیک ، مسابقه ای را برای تست سیستم به وسیلۀ PCMark7 راه اندازی شود.

البته در گذشته مسابقه ای اجرا شد که در آن از برنامه 3DMark 11 استفاده می کردیم و با اجازۀ دوستان این مسابقه را بنده راه اندازی کردم و آقای حسینی هم پشتیبان این مسابقه و تمامی مسابقات دیگر بوده است. ( برای مشاهدۀ مسابقه از لینک زیر استفاده نمایید )

با تشکر...

___________________________

CPU => Intel Corei7 980X

MB => GIGABYTE X58A-UD7 Rev: 1.0

RAM => CORSAIR Dominator GT + FAN 6GB (3 X 2GB) 2000 MHz CL 8-8-8-24

VGA => 2x GIGABYTE GTX 460OC 1GB SLI Rev: 1.0

SSD => OCZ Vertex 3 120GB SATA III 6GB/s

SSD => A-DATA S596 128GB - Buffer 128MB ( Internal-External )( SATA 2 & USB 2

ODD => SONY BLU-RAY COMBO BC-5100S

CASE => GREEN Infinity

Power=> GREEN 885 Watt

FAN => 1x ENERMAX EVEREST

Monitor => LG L1980Q Ultra Slim * Pivot

ویرایش شده توسط LEE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود مجدد.

در رابطه با ایراداتی که به این نرم افزار وارد هستش یک سری توضیحات رو می دم. دوستان همگی در رابطه با اشکالات این نرم افزار درست می فرمایند اما ، هدف اصلی برگذاری این مسابقه نه فقط به خاطر اهدای جایزه ، بلکه بخاطر اهداف آینده بوده .

دوستان آیا می تونید تفاوت تست AquaMark رو با تست 3DMark06 بیان کنید ؟ هر دو تست گرافیک هستند با یک تفاوت . از تمام دوستان اگر سوال بکنید همگی می گویند که AquaMark تست سبک تر هستش تا 06 یعنی شما می تونید با فرکانس بیشتر تست رو پاس کنید تا توی 06 .

تایمینگ رم ها و فرکانس CPU توی Aqua خیلی موثر هستش . به اصطلاح تست سی پی یو اندیپندنت (وابسته به پردازنده) هستش .

دوستانی که به صورت خانگی یا با سطح پایین تری اور می کنند ، میان و توی تست Aqua گرافیک رو اور میکنند و نتیجشون تغییر چندانی نمی کنه .

ببینید کلاً توی اکستریم اورکلاکینگ و کلاً برای گرفتن اسکور بهتر بایستی کل سیستم اور بشه . مثلاً توی همین تست ها من بارها به کل سیستم اشاره کردم ولی باز هنوز بعضی از دوستان تایمینگ ها رو دستکاری نکردند. خوب این خودش یک آموزش هستش . در حال حاضر پرچم کشورمون توی اورکلاک دست تعداد محدودی از اساتیدی هستش. یک روزی هم همین افراد خواسته یا ناخواسته از این کار کنار می رند و دوستان دیگه بایستی جای این عزیزان رو بگیرند.

هدف از این مسابقه ، اول از همه آشنایی با نحوه گرفتن درست تست ها ، نحوه ثبت اسکورها ، مبانی پایه اورکلاکینگ و ترقیب دوستان به این تفریح هستش . هر تستی یک سری باگ داره . مثل تست 3DMark01 یا 03 یا Aqua . همین اول کار که نمی شه بیایم و برای همه دوستان راجب Mipmap و یا LOD و یا آوانس ریتایر پردازنده و ... توضیح بدیم.

برای اکستریم اورکلاکینگ دوستان بایستی سیستم HighEnd داشته باشند ولی برای اورکلاک و عشق اورکلاک احتیاجی به سیستم HighEnd نیست. برای همین عشق هستش که الان می بینیم با اینکه رکورد عطا جان از بقیه دوستان خیلی بالاتر هستش ولی بقیه دارن سعیشون رو می کنند و انصافاً هم استقبال خوبی از این مسابقه شد :) =D> برای همه دوستان آرزوی موفقیت می کنم.

دوستان عذرخواهی می کنم که کمی دیر شد . شما خیلی سرعتتون بالا هستش به من هم رحم کنید @};-

این هم چارت به روز شده :

36422161727550334315.jpg

=D>

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این هم از نتیجه تست بنده :

post-6808-078541400 1317710778_thumb.png

حیف که این تست فقط از 1 کارت گرافیک استفاده میکنه و انقدر تست گرافیکش سبکه که هر طوری SLI رو فعال کردم نتیجه منفی در امتیاز داشت @};-. وگرنه امتیاز خیلی بهتری به دست می آوردم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام/ چط.ری بهمن جان ؟ برا من گرافیک و پردازنده امتیاز بیشتری آورده :) @};-

سلام عطا جان مرسی شما خوبی؟ امتیاز شما خیلی عالیه. =D> فقط چرا فرکانس RAM رو بالاتر نمیبری؟ فکر میکنم خیلی بالاتر از این جا داشته باشه.

علاوه بر این اون طوری که من فهمیدم پهنای باند مموری کارت گرافیک تو این تست خیلی تاثیر داره و چون 580 مموری 384 بیتی داره پهنای باندش خیلی بالاست و نتیجش هم مشخصه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

2 - یک عدد کارت گرافیک قوی مثل GTX580 یا GTX590 یا HD6990 یا HD 6970 را با نیتروژن مایع یا خنک کنندۀ خوب عادی تا بیشترین حد ممکن اورکلاک کرده تا برنامه به شما امتیاز خوب ارائه کند.

فکر میکنم به دلیل این که کارتهای 590 و 6990 دو هسته ای هستن بهتره ازشون استفاده نشه چون این برنامه باز از 1 هسته آنها بیشتر استفاده نخواهد کرد و امتیاز کمتری نسبت به 580 و 6970 خواهند گرفت. با این اوصاف به نظر من بهترین کارت گرافیک برای این تست همون 580 هستش و مموری اون رو هم تا جای ممکن باید اورکلاک کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بهمن جان واقعاً کارت عالی بود :) به این می گن بازده =D> به لیست اضافه شدید:

46505079321855729889.jpg

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اینم آخرین زور من ، از اونجا که قصد اضافه کردن یا تعویض قطعه ای رو ندارم لذا این دیگه نهایت تلاشمه و با ایر کولینگ صورت گرفته

امیدوارم جناب پوریا به ما افتخار بدن و اسممون رو توی رنکینگشون بزارن انشاا...

برای سیستم مشابه خودم امتیاز خوبیه . در حالت عادی و بدون اورکلاک حدود 1500 میشه

تا الان دومم !

این عکس

post-5245-007916500 1317681787_thumb.jpg

امیر عجب CPU یی داری!!! :) کولینگت چیه؟ اگه ایر باشه که فوق العادست!! با این ولتاژ این کلاک محشره! =D> سرعت هردت هم خیلی خوبه . متاسفانه این بنچمارک به ظرفیت هارد امتیاز میده نه به سرعتش =D> @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم تلاش من برای Low Score و DownClock .

توی این تست فرکانس پردازنده روی 1000 مگاهرتز بود . یکی هم با 600 مگاهرتز گرفتم که چون هنگام انجام تست روی سیستم لود ننداختم امتیاز 96 رو به من داد که از این بیشتر بود . برای همین این تست رو گذاشتم . دوستان اگر بخواهند می تونند در امتیاز کمتر گرفتن هم با هم رقابت کنند :)

82532722595036419329.jpg

این هم رنکینگ :

@};-

24143996147795357537.jpg

این پست ویرایش شده و رکوردها تا پایان ارسال 63 داخل چارت هستند.

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب اینم زور آخر ما بدون هارد مود و با همون کانفیگ قبلی:

یکی HDD اسکوره منو بگیره من دیگه تست نمی دم!!Oh%20Go%20On.gif@};-

SSD نیست! هارد دیسک معمولی باراکودا از سیگیت!!Oh%20Go%20On.gif

post-8200-075905900 1317725953_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم تلاش من برای Low Score و DownClock .

توی این تست فرکانس پردازنده روی 1000 مگاهرتز بود . یکی هم با 600 مگاهرتز گرفتم که چون هنگام انجام تست روی سیستم لود ننداختم امتیاز 96 رو به من داد که از این بیشتر بود . برای همین این تست رو گذاشتم . دوستان اگر بخواهند می تونند در امتیاز کمتر گرفتن هم با هم رقابت کنند :)

کمترین اسکور هم جایزه داره؟!@};-

یه via دارما!! کلاً 667 مگا هرتز!!I%20Do%20not%20Know.gif

براش ویندوز بزنم بخندیم؟!Oh%20Go%20On.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

SSD نیست! هارد دیسک معمولی باراکودا از سیگیت!!Oh%20Go%20On.gif

درود :

:) @};- =D>

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

جناب پوریا یه پیشنهاد دارم :)

از اونجایی که این بنچمارک امتیاز هارد دیسک رو بر اساس ظرفیت میده و نه بر اساس سرعت، پیشنهاد میکنم کلا امتیاز هارد رو نادیده بگیرید و از امتیاز کل کم کنید و نتیجه رو به عنوان امتیاز واقعی در نظر بگیرید =D>

البته این فقط یه پیشنهاد بود @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب اینم زور آخر ما بدون هارد مود و با همون کانفیگ قبلی:

یکی HDD اسکوره منو بگیره من دیگه تست نمی دم!!Oh%20Go%20On.gif@};-

SSD نیست! هارد دیسک معمولی باراکودا از سیگیت!!Oh%20Go%20On.gif

جناب جدی چیکار کردی سرعتش اندازه ی SSD با رابط Sata 3 gig هست بسی کف بریدیم در این بنچمارک:)

برعکس هارد داغون بنده=D> تا چند دقیقه دیگه بنده یه تست جدید میزارم کمی اور شده!=D>

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اینم یک بنچ جدید قبلی 1245 بود!با کمی اور گرافیک بهتر شد بازم روش کار میکنم!@};-

ولی خوشم میاد با اینکه گرفیک 1 فن داره اندازه ی مدل دو فن قدرت داره که روی 1800 دور دمای آیدل 33 هست!:)

gvbya7yqfqngulcv0bn3_thumb.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظرم سعید جان هارد رو رید کرده و به این سرعت رسیده وگرنه هیچ وقت هارد مکانیکی نمیتونه همچین سرعتی رو ثبت کنه , درسته سعید جان ؟ @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اینم یک بنچ جدید قبلی 1245 بود!با کمی اور گرافیک بهتر شد بازم روش کار میکنم!;)

ولی خوشم میاد با اینکه گرفیک 1 فن داره اندازه ی مدل دو فن قدرت داره که روی 1800 دور دمای آیدل 33 هست!=D>

gvbya7yqfqngulcv0bn3_thumb.png

عجیبه! مموری کنترلر سندی بریج خیلی کارایی خوبی داره. با این که رم شما Dual Channel هست و سرعت و تایمینگ ش هم از رم من بدتر ست شده و علاوه بر اون رم من Triple Channel هم هست. باز هم امتیاز RAM شما بیشتر شده!! ( اصلاح میکنم ) : سرعت رم شما بیشتر شده ولی به علت فلسفه امتیاز دهی مسخره این بنچمارک چون رم شما 4 گیگه و رم من 6 گیگ با وجود این که سرعت رم شما بیشتره به رم من امتیاز بیشتری داده شده !! :-w

ویرایش شده توسط Bahman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بنظرم سعید جان هارد رو رید کرده و به این سرعت رسیده وگرنه هیچ وقت هارد مکانیکی نمیتونه همچین سرعتی رو ثبت کنه , درسته سعید جان ؟ :-w

من که 4 تا وسترن بلک 1 ترا رو Raid 0 کردم سرعت Write ش تو این تست بیشتر از 157 MB/S نشد. ولی تو تست ATTO سرعت Read از 500 هم بیشتر میشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود :

;) :-w :-S

محمد جان این یکی از باگ ها ش هست وقتی حجم رم رو زیاد ببینه به هارد 5400 دور 300MB/S رایت می ده ! چه برسه به براکدا...

توی این تست SATA 2 محدود کرده نوا بنچ رو وگر نه 500MB/S هم به 2 ترابایت می ده =D> :-&

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عجیبه! مموری کنترلر سندی بریج خیلی کارایی خوبی داره. با این که رم شما Dual Channel هست و سرعت و تایمینگ ش هم از رم من بدتر ست شده و علاوه بر اون رم من Triple Channel هم هست. باز هم امتیاز RAM شما بیشتر شده!!

عجیبه واقعا منم موندمI%20Do%20not%20Know.gif

ببینیم بولدوزر و ایوی بریج چه میکنند!:-w

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

خوب من با کمک پوریا جان یه حالی به گرافیک دادم و اسکورم رو بهتر کردم .

97315650572351812817_thumb.jpg

redface.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

محمد جان این یکی از باگ ها ش هست وقتی حجم رم رو زیاد ببینه به هارد 5400 دور 300MB/S رایت می ده ! چه برسه به براکدا...

توی این تست SATA 2 محدود کرده نوا بنچ رو وگر نه 500MB/S هم به 2 ترابایت می ده :-w ;)

کم کم دارم از این بنچمارک کاملا نا امید میشم......... :-&

باید مورد چهارم رو هم به ایرادات این بنچمارک اضافه کنم :

اگه شما 4 گیگ رم با سرعت 20000MB/S داشته باشید و یکی دیگه 6 گیگ رم با سرعت 14000MB/S داشته باشه فکر میکنید کدوم امتیاز بیشتری میگیره؟؟؟؟؟؟؟ ........

بله.............. :-S =D> =D> سیستم دوم !!!!! این فلسفه امتیاز دهیش هم مثل امتیاز هاردشه !!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری


×
×
  • اضافه کردن...