رفتن به مطلب

Recommended Posts

در 1 ساعت قبل، TERRORIST گفته است :

درود

بله این تکنیک بر این اساس ساخته شده است قابلیت Real Time داره.  در ساخت بازی هم تاثیر گذار هستش مخصوصا برای پردازش های نور ، این رو دیگه باید توسعه دهنده (برنامه نویس) تعیین کنه به چه صورت می خواد ازش استفاده کنه به چه صورت برنامه اش بنویسه که بتونه ترسیم نور در بازیها به خوبی داشته باشه.

 

مثلا تو بازی DOOM ببینید اومدن  نور پردازی در قالب Vulkan استفاده کردن شما اگر یک کارت گرافیک Low _ Profile داشته باشید می توانید نتیجه مناسبی بگیرد تا حالا کسی تو این انجمن نمی دونسته چرا موتور بازی DOOM انقدر خوب نور پردازی و  چندتا  فاکتور مهم به خوبی رندر می کنه و تصاویر با کیفیت و روان در اختیار شما قرار می ده  این به خاطر قدرت Vulkan هست و سبک برنامه نویس هستش که استفاده کردند.

افت فریم بستگی به  موتور بازی داره و تکنیکهایی که استفاده می کنند،  بله اگر از OpenGL NG استفاده کند قطعا 1080 TI هم ناتوان هستش که قدرت محاسباتی خوبی در API مربوط به R.T داشته باشد.

R.T همین الان داره تو برخی مکان های ازمایشگاه (پزشکی) بررسی و تست میشه . و همچنین صنعت ماشین سازی .

نه ببین توی بازی سازی هیچ وقت( تقریبا) از نور پردازی ری تریس استفاده نمیشه

چون توی ری تریس و پردازش ریل تایم، با پدیده ای مثل رندر های تریدی مکس طرفیم که فریمش نیم ساعت طول میکشه!

ولی تو بازی، مشابه همون صحنه ی تریدی مکس در ثانیه ۶۰ تا تولید میشه!

دلیلشم اینکه هیچی ریل تایم نیست، موقعی که مدل خروجی گرفته شده، مپ کویتی و نوریش گرفته میشه، موقع خروجی دادن بازی هم نور های توی بازی یه سریاشون ریل تایم هستن، موقع خروجی گرفتن مپاشون گرفته میشه و از حالت ریل تایم در میان

تازه اونم خیلی سنگینه

کلا ریل تایم برای داخل بازی خیلی سنگینه

اصلا فکرشم نمیشه کرد که ریل تایم وارد بازی بشه حالا حالا ها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 260
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

در 1 ساعت قبل، TERRORIST گفته است :

درود

بله این تکنیک بر این اساس ساخته شده است قابلیت Real Time داره.  در ساخت بازی هم تاثیر گذار هستش مخصوصا برای پردازش های نور ، این رو دیگه باید توسعه دهنده (برنامه نویس) تعیین کنه به چه صورت می خواد ازش استفاده کنه به چه صورت برنامه اش بنویسه که بتونه ترسیم نور در بازیها به خوبی داشته باشه.

 

مثلا تو بازی DOOM ببینید اومدن  نور پردازی در قالب Vulkan استفاده کردن شما اگر یک کارت گرافیک Low _ Profile داشته باشید می توانید نتیجه مناسبی بگیرد تا حالا کسی تو این انجمن نمی دونسته چرا موتور بازی DOOM انقدر خوب نور پردازی و  چندتا  فاکتور مهم به خوبی رندر می کنه و تصاویر با کیفیت و روان در اختیار شما قرار می ده  این به خاطر قدرت Vulkan هست و سبک برنامه نویس هستش که استفاده کردند.

افت فریم بستگی به  موتور بازی داره و تکنیکهایی که استفاده می کنند،  بله اگر از OpenGL NG استفاده کند قطعا 1080 TI هم ناتوان هستش که قدرت محاسباتی خوبی در API مربوط به R.T داشته باشد.

R.T همین الان داره تو برخی مکان های ازمایشگاه (پزشکی) بررسی و تست میشه . و همچنین صنعت ماشین سازی .

نه ببین توی بازی سازی هیچ وقت( تقریبا) از نور پردازی ری تریس استفاده نمیشه

چون توی ری تریس و پردازش ریل تایم، با پدیده ای مثل رندر های تریدی مکس طرفیم که فریمش نیم ساعت طول میکشه!

ولی تو بازی، مشابه همون صحنه ی تریدی مکس در ثانیه ۶۰ تا تولید میشه!

دلیلشم اینکه هیچی ریل تایم نیست، موقعی که مدل خروجی گرفته شده، مپ کویتی و نوریش گرفته میشه، موقع خروجی دادن بازی هم نور های توی بازی یه سریاشون ریل تایم هستن، موقع خروجی گرفتن مپاشون گرفته میشه و از حالت ریل تایم در میان

تازه اونم خیلی سنگینه

کلا ریل تایم برای داخل بازی خیلی سنگینه

اصلا فکرشم نمیشه کرد که ریل تایم وارد بازی بشه حالا حالا ها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

The Scanner: NVIDIA enters overclocking

انویدیا با متود جدید ابزاری به نام "اسکنر" تعریف تازه ای در اجاستیبل کردن فرکانس و ولتاژ نسل جدید به وجود اورد و پا به اورکلاکینگ گذاشت!

نمونه ابزار بکار گرفته شده این روش جدید درنرم افزار EVGA PRECISION X1 لحاظ شده (ممکنه در اینده انویدیا این ابزار رو به نرم افزار انویدیا اکسپرینس اضافه کنه)و به این صورت کار میکنه که ولتاژ و فرکانس رو با مانیتورینگ و اسکن برای کارت شما تنظیم میکنه و به نوع واضح تر میشه گفت تراشه کارت شما رو ارزیابی میکنه تا تراشه در بهترین حالت ممکن کار کنه چون حتی گاهی پیش میومد با وجود اورکلاک کارایی پایین میومد و یعنی تراشه با وجود استیبل بودن تحت فشار بود و افت کارایی داشت. این ابزار مثل نسل پاسکال به صورت اتوماتیک و پیش فرض یا از قبل تعریف شده عمل نمیکنه و روش قدیمی دیگه منسوخ تلقی میشه.

IMG_20180823_120620_398.thumb.jpg.bea5e0c0714cd4cd6a198d2147823f8a.jpg

NVIDIA-Scanner.jpg

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

Gaijin ‘Super Impressed’ with NVIDIA RTX Vulkan Performance; Enlisted Already Runs at 4K at 90+ FPS

Yudintsev said that the developers have integrated NVIDIA RTX into their real-time Global Illumination solution and it’s running at 4K with over 90 frames per second on average. They’re ‘super impressed’ with the NVIDIA RTX ray tracing performance while using Vulkan, especially since they’ve only had the development hardware for three days of work.

تجربه پرفورمنس ریل تایم ری تریسینگ NVIDIA RTX در رزولوشن 4K با دریافت اورج فریم ریت بالای 90FPS برای سازندگان بازی انلاین Enlisted با جزئیات گرافیکی فوق العاده بر پایه API ولکان ! 

enlisted_rtx_gi_2-410x217.jpg.faad5d6d5d57f51d24e36336951daf29.jpg

 منبع

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نظر یکی از افرادی که در ایونت انویدیا تونسته بود پشت سیستمی بشینه که کارت های RTX وظیفه اجرای بازی رو به عهده داشتن:

So I was at the event in Cologne and played a match of BF V on a ASUS gaming monitor. It was not 4k, looked to sharp for 1080p. I guess it was 1440p.Ray Tracing was enabled and I saw framerates of around 140fps.Recording and making photos was not allowed.Saw the fps with the fps counter that is built in into frostbite.

اجرای بازی در مرز 140 فریم بر ثانیه همراه با فعال بودن قابلیت ری تریسینگ در رزولوشن احتمالی 2K پیشرفت قابل توجهی رو نشون میده !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ی بخش کوچکی از اطلاعات نسل جدید یا بهتره بگم معماری جدید که قرار بود 14 سپتامبر شاهدش باشیم توسط وبسایت ویدیو کاردز لیک شد:

For Turing NVIDIA doubled the bandwidth for the L1 cache. Architectural design changes improved the latency and capacity of L1 cache, which is now 2.7 times as big as Pascal’s.

The L2 cache has been upgraded to 6MB, which is 3MB more than Pascal

از پیشرفت های بزرگی که نسل جدید نسبت ب نسل قبل یعنی پاسکال پیدا کرده شاهد دو برابر شدن پهنای باند حافظه کش سطح 1 و ارتقای حافظه سطح 2 به 6 مگابایت یعنی 3 مگابایت بیشتر پاسکال میشه اشاره کرد که جهش بزرگی در راستای کارایی پردازشی معماریه

IMG_20180824_010702_691.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 8 ساعت قبل، KINGPIN گفته است :

ی بخش کوچکی از اطلاعات نسل جدید یا بهتره بگم معماری جدید که قرار بود 14 سپتامبر شاهدش باشیم توسط وبسایت ویدیو کاردز لیک شد:

For Turing NVIDIA doubled the bandwidth for the L1 cache. Architectural design changes improved the latency and capacity of L1 cache, which is now 2.7 times as big as Pascal’s.

The L2 cache has been upgraded to 6MB, which is 3MB more than Pascal

از پیشرفت های بزرگی که نسل جدید نسبت ب نسل قبل یعنی پاسکال پیدا کرده شاهد دو برابر شدن پهنای باند حافظه کش سطح 1 و ارتقای حافظه سطح 2 به 6 مگابایت یعنی 3 مگابایت بیشتر پاسکال میشه اشاره کرد که جهش بزرگی در راستای کارایی پردازشی معماریه

IMG_20180824_010702_691.jpg

مشابه با Volta ادغام شدن L1 cache  با Shared Memory یکی از تغییرات مهمی است که در واحدهای SM نسل جدید Turing مشاهده می‌شود، انویدیا از ویژگی جدید با عنوان طراحی کش یکپارچه یا  Unified Cache Architecture یاد میکند. ترکیب این دو قسمت در یک بلوک واحد حافظه باعث ساده سازی برنامه نویسی  و کاهش مقدار کار لازم  برای رسیدن به حداکثر توان عملیاتی برنامه ها خواهد شد. علاوه بر آن طراحی مورد نظر باعث افزایش پهنای باند و همچنین کاهش زمان تاخیر داده ها در L1 cache خواهد شد.

shadow-warrior-2-nvidia-multi-res-shading-border.thumb.png.84d7ee0ea5e8734969f4ef2b2b18a934.png

در بخش رندرینگ نیز به نظر از تکنیک جدیدی استفاده خواهد شد که به احتمال زیاد از نظر نوع عملکردی نسخه‌ای ارتقاء یافته از Multi-Res Shading خواهد بود. این ویژگی به توسعه‌دهندگان این امکان رو میده که در صفحه نمایش، تصاویر متحرک  در وضوح مختلف پردازش شوند و کانون دید و توجه کاربر که معمولا مرکز نمایشگر است با کیفیت بهتری نمایش داده شود. با این کار از بار پردازشی تراشه به دلیل حذف بخش های غیر ضروری کاسته میشود و در نهایت نیز عملکرد کلی بهتر خواهد شد.

 

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پست تحلیلی

دوستان این تصویری که توسط انویدیا منتشر شد رو بخاطر دارین؟ :

IMG_20180822_230650_219.jpg.8aad90d00055e867cf91dce2344d6567.thumb.jpg.50abac7c6536b6f68ac96e006e3f3693.jpg

ی شخصی اقدام به تجزیه و تحلیل اون فریم های دریافتی به ادعای انویدیا کرده و متوجه شده فریم های نمایش داده شده زیر تصویر این بازیا در حال مکس ستینگ نبوده ! 

نتایج زیر رو برای مقایسه با تصویر بالا ببینید: 

5b802426ccd8a_Screenshot_-----.thumb.png.b53f8352d31763f8726908cbecd9ae57.png

5b80245d4ebe1_Screenshot_-----.thumb.png.527b4b4c5d16aa3260b5c43e3aa794c6.png

5b80248bd25e9_Screenshot_-----.thumb.png.246b136183dfb4bb5d1f510a4a48ccf7.png

5b8024a88862a_Screenshot_-----.thumb.png.272434b162fbd16cf002814d88e4f266.png

اگر توجه کنید زیر هر چارت عبارت های MEDUIM HIGH MAX نوشته شده ک نشون میده 2080 در اون تنظیمات گرافیکی بنچمارکش گرفته شده بر اساس تصویری ک انویدیا منتشر کرده و کارت 1080ti هم در همین تنظیمات مثل 2080 کارایی داده(نه در مکس ستینگز)یعنی 2080 در حالت مکس ستینگ بازی ها نمیتونه میانگین 60 فریم رو در رزولوشن 4K بهتون بده و بدین ترتیب 2080 هم نمیتونه اونجور ک باید حریف 1080TI بشه 2070 پیشکش. در بدترین حالت 2080 فقط میتونه پا ب پای 1080ti بره وگرنه ب قدری سریع نیست ک ب راحتی 1080ti رو از میدون ب در کنه.

بنابرین اگه کارت 1080TI داشتین و فروختین بدبخت شدین رفته ! :دی

چون هیچ جایگزینی براش ندارین جز اینکه 2080TI بخرین با قیمت 15 16 میلیون !(اگر چه لانچ این کارت تا ماه نوامبر طول میکشه و حداقل تا ابان ماه شاهد حضور این کارت تو ایران نیستیم و ابان ماه هم با افزایش تورم طی اعمال تحریم نفتی ایران و بالا رفتن دوباره قیمت دلار این کارت رو با 30 میلیون هم نمیتونید بخرید واسه همین میگم بدبخت شدید:دی )

اگرچه هنوز برای تصمیم گیری زوده ولی مشخصا تصویری ک انویدیا منتشر کرده نشون میده 2080 ته تهش همونه قدرتش.

چیزی ک برای خودم سواله اینه که چرا انویویا با همچین معماری قدرتمندی دست ب عرضه همچین کارت هایی با این مشخصات زده در حالی ک میتونست خیییلی قویتر کنه قدرت پردازشی و پرفورمنس نهایی کارت هارو . چیزی که خودم فکر میکنم اینه که این معماری باید روی نود ساخت 7 نانو ساخته میشد نه 12 و انویدیا نمیدونم از سر ناچاری و حاضر نبودن نوو ساخت 7 نانومتر مجبور شده 12 نانو پیاده کنه معماری رو.

احتمالا عرضه زود هنگام کارت 2080TI هم ب همین دلیل بوده چون انویدیا احتمال این رو داده که کاستومر به سمت 2070 و 2080 جذب نمیشه چون جهش کارایی پایینه نسبت ب نسل قبل که 1070 فلگشیپ مکسول رو سوت کرد و برای منحرف کردن نگاه کارت 2080TI رو روانه بازار کرده و با فاصله پردازشی زیادی که با 2080 داره ترغیب ب خرید کنه خریدار رو البته با قیمت وحشتناک!

این ها چیزایی بود ک میشد فهمید یا حدس زد و تحلیل خودم بود و اگر خوش شانس یا خوشبین باشیم میتونیم امیدوار باشیم این تحلیل های بنده درست از اب در نیاد. چون باز هم تکرار میکنم: معماری بسیار قدرتمنده ولی انویدیا نخواسته روش مانور پرفورمنس بده و 80 و 70 این نسل رو با تغییر جزئی نسبت ب نسل قبل حاضر کنه تا احتمالا روی 7 نانومتر اصل کاری تمرکز کنه و ممکنه این نسل عمرش ب دو سال نکشه و خیلی زود شاید همین تورینگ رو در 7 نانومتر با تغییرات زیاد در زمینه کامپیوتینگ ببینیم.

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 32 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

پست تحلیلی

دوستان این تصویری که توسط انویدیا منتشر شد رو بخاطر دارین؟ :

IMG_20180822_230650_219.jpg.8aad90d00055e867cf91dce2344d6567.thumb.jpg.50abac7c6536b6f68ac96e006e3f3693.jpg

ی شخصی اقدام به تجزیه و تحلیل اون فریم های دریافتی به ادعای انویدیا کرده و متوجه شده فریم های نمایش داده شده زیر تصویر این بازیا در حال مکس ستینگ نبوده ! 

نتایج زیر رو برای مقایسه با تصویر بالا ببینید: 

5b802426ccd8a_Screenshot_-----.thumb.png.b53f8352d31763f8726908cbecd9ae57.png

5b80245d4ebe1_Screenshot_-----.thumb.png.527b4b4c5d16aa3260b5c43e3aa794c6.png

5b80248bd25e9_Screenshot_-----.thumb.png.246b136183dfb4bb5d1f510a4a48ccf7.png

5b8024a88862a_Screenshot_-----.thumb.png.272434b162fbd16cf002814d88e4f266.png

اگر توجه کنید زیر هر چارت عبارت های MEDUIM HIGH MAX نوشته شده ک نشون میده 2080 در اون تنظیمات گرافیکی بنچمارکش گرفته شده بر اساس تصویری ک انویدیا منتشر کرده و کارت 1080ti هم در همین تنظیمات مثل 2080 کارایی داده(نه در مکس ستینگز)یعنی 2080 در حالت مکس ستینگ بازی ها نمیتونه میانگین 60 فریم رو در رزولوشن 4K بهتون بده و بدین ترتیب 2080 هم نمیتونه حریف 1080TI بشه 2070 پیشکش!

بنابرین اگه کارت 1080TI داشتین و فروختین بدبخت شدین رفته ! :دی

چون هیچ جایگزینی براش ندارین جز اینکه 2080TI بخرین با قیمت 15 16 میلیون !(اگر چه لانچ این کارت تا ماه نوامبر طول میکشه و حداقل تا ابان ماه شاهد حضور این کارت تو ایران نیستیم و ابان ماه هم با افزایش تورم طی اعمال تحریم نفتی ایران و بالا رفتن دوباره قیمت دلار این کارت رو با 30 میلیون هم نمیتونید بخرید واسه همین میگم بدبخت شدید:دی )

اگرچه هنوز برای تصمیم گیری زوده ولی مشخصا تصویری ک انویدیا منتشر کرده نشون میده 2080 ته تهش همونه قدرتش و پتانسیل اینو نداره حداقل 15 درصد در بدترین حالت از 1080TI سریعتر باشه.

چیزی ک برای خودم سواله اینه که چرا انویویا با همچین معماری قدرتمندی دست ب عرضه همچین کارت هایی با این مشخصات زده در حالی ک میتونست خیییلی قویتر کنه قدرت پردازشی و پرفورمنس نهایی کارت هارو . چیزی که خودم فکر میکنم اینه که این معماری باید روی نود ساخت 7 نانو ساخته میشد نه 12 و انویدیا نمیدونم از سر ناچاری و حاضر نبودن نوو ساخت 7 نانومتر مجبور شده 12 نانو پیاده کنه معماری رو.

احتمالا عرضه زود هنگام کارت 2080TI هم ب همین دلیل بوده چون انویدیا احتمال این رو داده که کاستومر به سمت 2070 و 2080 جذب نمیشه چون جهش کارایی پایینه و برای منحرف کردن نگاه کارت 2080TI رو روانه بازار کرده و با فاصله پردازشی زیادی که با 2080 داره ترغیب ب خرید کنه خریدار رو البته با قیمت وحشتناک!

این ها چیزایی بود ک میشد فهمید یا حدس زد و تحلیل خودم بود و اگر خوش شانس یا خوشبین باشیم میتونیم امیدوار باشیم این تحلیل های بنده درست از اب در نیاد. چون باز هم تکرار میکنم: معماری بسیار قدرتمنده ولی انویدیا نخواسته روش مانور پرفورمنس بده و 80 و 70 این نسل رو با تغییر جزئی نسبت ب نسل قبل حاضر کنه تا احتمالا روی 7 نانومتر اصل کاری تمرکز کنه و ممکنه این نسل عمرش ب دو سال نکشه و خیلی زود شاید همین تورینگ رو در 7 نانومتر با تغییرات زیاد در زمینه کامپیوتینگ ببینیم.

فارغ از بحث های فنی درباره ی این فناوری های جدیدی انویدیا که تو این نسل بکار برده......... و میدونم شاید خیلی هاش در حد خودش شاهکار باشه.

اما منم با این تحلیل شما موافقم.........دلیلشم برای خودم این بود که وقتی روز دوم بعد از معرفی تورینگ ها قدرت خام گرافیگی کارت ها رو به ترافلاپس دیدم....همین فکر رو کردم که این کارت ها تو بازی و گیم تو فریم دهی خیلی قوی تر از نسل پاسکال نباشن..................مثلا مقایسه کنید اگه اشتباه نکنم 2070 rtx =هفت نیم ترافلاپس قدرت داره........در حالی که1080ti =10.8 ترافلاپس..............

این در صورتی هست که ما این 2 کارت رو نزدیک هم  فرض میکردیم توی گیم..........شاید این مقایسه بصورت مستقیم کار درست نباشه...ولی خب چشم انداز کلی رو میشه تو مبحث گیم ازش گرفت.

این بحث من فقط مربوط به گیم میشه.

ولی در کل فکر میکنم این نسل انویدیا گرافیگ هاشو بیشتر به کارت های رندرینگ یا تایتان های خودش نزدیک کرده.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 45 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

پست تحلیلی

دوستان این تصویری که توسط انویدیا منتشر شد رو بخاطر دارین؟ :

ی شخصی اقدام به تجزیه و تحلیل اون فریم های دریافتی به ادعای انویدیا کرده و متوجه شده فریم های نمایش داده شده زیر تصویر این بازیا در حال مکس ستینگ نبوده ! 

نتایج زیر رو برای مقایسه با تصویر بالا ببینید:

اگر توجه کنید زیر هر چارت عبارت های MEDUIM HIGH MAX نوشته شده ک نشون میده 2080 در اون تنظیمات گرافیکی بنچمارکش گرفته شده بر اساس تصویری ک انویدیا منتشر کرده و کارت 1080ti هم در همین تنظیمات مثل 2080 کارایی داده(نه در مکس ستینگز)یعنی 2080 در حالت مکس ستینگ بازی ها نمیتونه میانگین 60 فریم رو در رزولوشن 4K بهتون بده و بدین ترتیب 2080 هم نمیتونه حریف 1080TI بشه 2070 پیشکش!

بنابرین اگه کارت 1080TI داشتین و فروختین بدبخت شدین رفته ! :دی

چون هیچ جایگزینی براش ندارین جز اینکه 2080TI بخرین با قیمت 15 16 میلیون !(اگر چه لانچ این کارت تا ماه نوامبر طول میکشه و حداقل تا ابان ماه شاهد حضور این کارت تو ایران نیستیم و ابان ماه هم با افزایش تورم طی اعمال تحریم نفتی ایران و بالا رفتن دوباره قیمت دلار این کارت رو با 30 میلیون هم نمیتونید بخرید واسه همین میگم بدبخت شدید:دی )

اگرچه هنوز برای تصمیم گیری زوده ولی مشخصا تصویری ک انویدیا منتشر کرده نشون میده 2080 ته تهش همونه قدرتش و پتانسیل اینو نداره حداقل 15 درصد در بدترین حالت از 1080TI سریعتر باشه.

چیزی ک برای خودم سواله اینه که چرا انویویا با همچین معماری قدرتمندی دست ب عرضه همچین کارت هایی با این مشخصات زده در حالی ک میتونست خیییلی قویتر کنه قدرت پردازشی و پرفورمنس نهایی کارت هارو . چیزی که خودم فکر میکنم اینه که این معماری باید روی نود ساخت 7 نانو ساخته میشد نه 12 و انویدیا نمیدونم از سر ناچاری و حاضر نبودن نوو ساخت 7 نانومتر مجبور شده 12 نانو پیاده کنه معماری رو.

احتمالا عرضه زود هنگام کارت 2080TI هم ب همین دلیل بوده چون انویدیا احتمال این رو داده که کاستومر به سمت 2070 و 2080 جذب نمیشه چون جهش کارایی پایینه و برای منحرف کردن نگاه کارت 2080TI رو روانه بازار کرده و با فاصله پردازشی زیادی که با 2080 داره ترغیب ب خرید کنه خریدار رو البته با قیمت وحشتناک!

این ها چیزایی بود ک میشد فهمید یا حدس زد و تحلیل خودم بود و اگر خوش شانس یا خوشبین باشیم میتونیم امیدوار باشیم این تحلیل های بنده درست از اب در نیاد. چون باز هم تکرار میکنم: معماری بسیار قدرتمنده ولی انویدیا نخواسته روش مانور پرفورمنس بده و 80 و 70 این نسل رو با تغییر جزئی نسبت ب نسل قبل حاضر کنه تا احتمالا روی 7 نانومتر اصل کاری تمرکز کنه و ممکنه این نسل عمرش ب دو سال نکشه و خیلی زود شاید همین تورینگ رو در 7 نانومتر با تغییرات زیاد در زمینه کامپیوتینگ ببینیم.

سال بعد Navi با معماری 7nm عرضه میشه

پاییز 2019 هم کنسول جدید مایکروسافت اسکارلت و ps5 عرضه میشه هر دو کنسول بین 10 تا 12 ترافلاپ  و با پردازنده های رایزن قراره با 500 دلار تمام بازی ها رو 4k 60 اجرا کنن

2000 انودیا بیشتر داره RTX و فناوری های  جدید تست میکنه سال بعد نسخه بهبود یافته  7nm عرضه میکنه

 

ویرایش شده توسط ghost of sparta
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 12 دقیقه قبل، meysam99mc گفته است :

فارغ از بحث های فنی درباره ی این فناوری های جدیدی انویدیا که تو این نسل بکار برده......... و میدونم شاید خیلی هاش در حد خودش شاهکار باشه.

اما منم با این تحلیل شما موافقم.........دلیلشم برای خودم این بود که وقتی روز دوم بعد از معرفی تورینگ ها قدرت خام گرافیگی کارت ها رو به ترافلاپس دیدم....همین فکر رو کردم که این کارت ها تو بازی و گیم تو فریم دهی خیلی قوی تر از نسل پاسکال نباشن..................مثلا مقایسه کنید اگه اشتباه نکنم 2070 rtx =هفت نیم ترافلاپس قدرت داره........در حالی که1080ti =10.8 ترافلاپس..............

این در صورتی هست که ما این 2 کارت رو نزدیک هم  فرض میکردیم توی گیم..........شاید این مقایسه بصورت مستقیم کار درست نباشه...ولی خب چشم انداز کلی رو میشه تو مبحث گیم ازش گرفت.

این بحث من فقط مربوط به گیم میشه.

ولی در کل فکر میکنم این نسل انویدیا گرافیگ هاشو بیشتر به کارت های رندرینگ یا تایتان های خودش نزدیک کرده.

 

درود

درسته. اگرچه این مقایسه تا حدودی درسته ولی طی لیک ها متوجه شدیم این معماری هر هسته پردازشیش تا 50 درصد افزایش قدرت داشته نسبت ب پاسکال و ممکنه 7 ترافلاپ تورینگ در قیاس با 7 ترافلاپ پاسکال قدرتمند تر باشه. چون مبنای پردازشی تی فلاپ یکجور محاسبه ریاضی بر مبنای ضرب تعداد هسته های پردازشی در فرکانس کاریه ک قدرت پردازش خام رو نشون میده ن عملکرد کلی. همونطور ک وگا 64 قدرت خامش 12.5 ترافلاپه ولی ب زور حریف 1080 میشه با 9 ترافلاپ قدرت

اگر خوش شانس باشیم میشه گفت توانایی بالاتر core per core تورینگ نسبت ب پاسکال جهش لازم رو به نحوی اعمال کنه طی زمان و درایور های سازگار تر

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 13 دقیقه قبل، ghost of sparta گفته است :

 

2000 انودیا بیشتر داره RTX و فناوری های  جدید تست میکنه سال بعد نسخه بهبود یافته  7nm عرضه میکنه

 

بنده هم احتمالش رو میدم شاهد تورینگ 7 نانومتری با ارتقای رسترایزیشن و شیدر یونیتس و همچنین فرکانس بالاتر باشیم.

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 4 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

بنده هم احتمالش رو میدم شاهد تورینگ 7 نانومتری با ارتقای رسترایزیشن و شیدر یونیتس و همچنین فرکانس بالاتر باشیم.

هر بار که کلیت سیستم تغییر می کنه و فناوری جدیدی عرضه میشه نیاز به زمان برای رشد و پیشرفت داره . اگر انویدیا برای فناوری 7 نانومتر یه برنامه ریزی درست و حسابی داشته باشه سری 3000 انویدیا میتونه بسیار عالی بشه .

فارغ از پرفرومنس سری 2000 انویدیا اضافه شدن تکنیک ها و فناوری های جدید نکته بسیار مثبتی محسوب میشه .

تفاوت اصلی PC گیمینگ با کنسول ، کیفیت بازی هستش . هر تلاشی برای افزایش کیفیت بازی در PC گیمینگ یک پیروزیه .

.......................

خبر جدید از سری 2000 انویدیا :

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

هر بار که کلیت سیستم تغییر می کنه و فناوری جدیدی عرضه میشه نیاز به زمان برای رشد و پیشرفت داره . اگر انویدیا برای فناوری 7 نانومتر یه برنامه ریزی درست و حسابی داشته باشه سری 3000 انویدیا میتونه بسیار عالی بشه .

فارغ از پرفرومنس سری 2000 انویدیا اضافه شدن تکنیک ها و فناوری های جدید نکته بسیار مثبتی محسوب میشه .

تفاوت اصلی PC گیمینگ با کنسول ، کیفیت بازی هستش . هر تلاشی برای افزایش کیفیت بازی در PC گیمینگ یک پیروزیه .

.......................

خبر جدید از سری 2000 انویدیا :

.

درسته. این معماری یک تحوله و هنوز اول راهشه و زمان نیاز داره برای تکامل.

در خصوص بازی هم بنظر نتیجه منطقیه.

ببینید تکنیک پردازش ری تریسینگ واقعا سنگین و سخته . مثلا در CGI پردازش های همراه با تکنیک ری تریسینگ ساعت ها و حتی روز ها زمان میبره اما انویدیا این زمان رو به میلی ثانیه تبدیل کرده اونم در حال REAL TIME! و واقعا معماری تورینگ یک هیولاس. نمیدونم چطور بگم تا تصورش راحت باشه. اگرچه ری تریسینگ در گیمینگ چه ریل تایم چه پر رندرد فرق داره اما همینکه این تکنیک تو بازی داره پردازش میشه و محتوای گرافیکی رو داره دچار تحول میکنه خودش ی دستاورده. تبدیل ساعت ها و روز ها به میلی ثانیه کار هر پردازشگری نیست. همونطور که مدیر عامل انویدیا تو مراسم معرفی کوادرو ها گفت قوی ترین CPU ساخته شده توان پردازش 2 گیگاریز برای محتوای ری تریسینگ رو داره اما یک کوادرو با توان 10 گیگاهرتز بالاتر و چندین برابر قوی ترین و گرون ترین CPU ! حالا این 10 گیگاهرتز اومده شده 1000 دلار برای GPU گیمینگ. حالا اگه ما 4K بالای 60 فریم نگیریم این ضعف معماری نیست! همون که در رزولوشن 1080P برامون تجربه متفاوتی با ری تریسینگ در گیمینگ ایجاد کنه کار خودش رو کرده و طی زمان این کارایی بالاتر هم میره.

البته این 60 فریم در رزولوشن 1080P با ری تریسینگ فعال برای بازی METRO EXODUS برای کارت 2070 تعریف شده انگار. میتونیم انتظار داشته باشیم در کارت 2080TI با 5 گیگاریز توان پردازشی بیشتر نسبت ب 2070 و منابع کامپیوتینگ بیشتر چه کودا چه تنسور این نتیجه بهتر هم باشه.

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پیشنهاد میکنم حتما ببینید !

فقط تاثیر ری تریس رو روی بازی ببینید !

من خودم حاضرم بجای 4K بازی کردن با تنظیمات همیشگی و جلوه های تکراری بازی ها قابلیت RTX رو فعال کنم حتی اگه 1080P بازی کنم! خیره کنندس!

https://youtu.be/VK7lL3E2LVc

BATTLEFIELD V GAMEPLAY ON RTX 2080 WITH RAY TRACING ON

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 52 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

پیشنهاد میکنم حتما ببینید !

فقط تاثیر ری تریس رو روی بازی ببینید !

من خودم حاضرم بجای 4K بازی کردن با تنظیمات همیشگی و جلوه های تکراری بازی ها قابلیت RTX رو فعال کنم حتی اگه 1080P بازی کنم! خیره کنندس!

https://youtu.be/VK7lL3E2LVc

BATTLEFIELD V GAMEPLAY ON RTX 2080 WITH RAY TRACING ON

دم شما گرم

حتما حتما 4k ببینین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ۱ ساعت قبل، KINGPIN گفته است :

درسته. این معماری یک تحوله و هنوز اول راهشه و زمان نیاز داره برای تکامل.

در خصوص بازی هم بنظر نتیجه منطقیه.

ببینید تکنیک پردازش ری تریسینگ واقعا سنگین و سخته . مثلا در CGI پردازش های همراه با تکنیک ری تریسینگ ساعت ها و حتی روز ها زمان میبره اما انویدیا این زمان رو به میلی ثانیه تبدیل کرده اونم در حال REAL TIME! و واقعا معماری تورینگ یک هیولاس. نمیدونم چطور بگم تا تصورش راحت باشه. اگرچه ری تریسینگ در گیمینگ چه ریل تایم چه پر رندرد فرق داره اما همینکه این تکنیک تو بازی داره پردازش میشه و محتوای گرافیکی رو داره دچار تحول میکنه خودش ی دستاورده. تبدیل ساعت ها و روز ها به میلی ثانیه کار هر پردازشگری نیست. همونطور که مدیر عامل انویدیا تو مراسم معرفی کوادرو ها گفت قوی ترین CPU ساخته شده توان پردازش 2 گیگاریز برای محتوای ری تریسینگ رو داره اما یک کوادرو با توان 10 گیگاهرتز بالاتر و چندین برابر قوی ترین و گرون ترین CPU ! حالا این 10 گیگاهرتز اومده شده 1000 دلار برای GPU گیمینگ. حالا اگه ما 4K بالای 60 فریم نگیریم این ضعف معماری نیست! همون که در رزولوشن 1080P برامون تجربه متفاوتی با ری تریسینگ در گیمینگ ایجاد کنه کار خودش رو کرده و طی زمان این کارایی بالاتر هم میره.

البته این 60 فریم در رزولوشن 1080P با ری تریسینگ فعال برای بازی METRO EXODUS برای کارت 2070 تعریف شده انگار. میتونیم انتظار داشته باشیم در کارت 2080TI با 5 گیگاریز توان پردازشی بیشتر نسبت ب 2070 و منابع کامپیوتینگ بیشتر چه کودا چه تنسور این نتیجه بهتر هم باشه.

بنده هم رزولیشن فول اچ دی بسیار زیبا رو به 4K معمولی ترجیه میدم .

اگر بخوایم منطقی به ماجرا نگاه کنیم همین میزان هم بسیار خوبه . درسته که در زمینه ساپورت 4K صحبت های زیادی شده و درسته که هزینه مثلا 700 دلاری برای فول اچ دی زیاده اما اکثر افراد از کارتهای پایین رده مثل 1060 و پایینتر استفاده می کنند و رزولیشن فول اچ دی و پایینتر هنوز در PC گیمینگ حرف اول رو میزنه .پس فعلا نگران هزینه نباشیم . کسی که توانش رو داشته هزینه می کنه و اکثریت هم منتظر کارتهای پایین رده می مونن یا نهایتا کارت فعلی رو نگه می دارن . در هر صورت سری 2000 انودیا در زمینه TR اوله راه هست و همین که میتونه با یک GPU ( جدا از این که این GPU در 2070 استفاده شده یا 2080Ti ) به نرخ پایدار 60 فریم در رزولیشن فول اچ دی برسه یعنی ساپورت کامل TR . حتی اگر این ساپورت به رزولیشن فول اچ دی محدود بشه بازهم برای نسل اول بسیار خوبه . نسل 3000 انویدیا میتونه در فناوری 7 نانومتری ، ساپورت بسیار بهتری از این فناوری رو داشته باشه . اگر نسل های بعدی رو هم در نظر بگیریم رسیدن به رزولیشن 4K با این فناوری کاملا ممکن میشه .  الان PC گیمر میتونه بین یک کیفیت بالای تصویر در رزولیشن فول اچ دی یا کیفیت معمولی ( که باز هم از کنسول بسیار بهتره ) در رزولیشن 4K انتخاب انجام بده . به عقیده من این خیلی بهتر از صرفا رسیدن به ( برای مثال )  رزولیشن 6K هستش . تا زمانی که سری 3000 و 4000 انودیا وارد بازار بشه آروم آروم رزولیشن 4K هم جایگاه خودش رو در بین PC گیمرها پیدا می کنه اون وقت کیفیت تصویر هست که مشخص می کنه کدوم شرکت دست بالاتر رو داره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 1 ساعت قبل، big VULTURE گفته است :

در هر صورت سری 2000 انودیا در زمینه TR اوله راه هست و همین که میتونه با یک GPU ( جدا از این که این GPU در 2070 استفاده شده یا 2080Ti ) به نرخ پایدار 60 فریم در رزولیشن فول اچ دی برسه یعنی ساپورت کامل TR . حتی اگر این ساپورت به رزولیشن فول اچ دی محدود بشه بازهم برای نسل اول بسیار خوبه .

درست و منطقی بود حرفاتون.

تا اینجا اگه درست تحلیل کرده باشیم میشه گفت اگرچه شاید کارت های 2070 و 2080 نتونن تو پرفورمنس معمولی از پس 1080ti بر بیان اما مطمئنا در پردازش rtx روی سکه عوض میشه و 2070 احتمالا ب راحتی 1080ti و حتی تایتان ایکس پاسکال رو پشت سر میذاره(اشاره به بنچمارک چینی مقایسه 2070 با titan xp)

برگه برنده این نسل در برابر کله گنده های پاسکال همین RTX عه که پاسکال کم میاره و حتی کارت هایی مثل 1070 کاملا زمین گیر میشن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

111.thumb.jpg.350a4883a8ce3af8b7d501b18a73ad68.jpg
اگر این قیمتها درست باشن
برای 2080 باید 10 تومن وجه بی ارزش کنار گزاشت که کار هر کسی نیست با این وضع و اوضاع
 

ویرایش شده توسط mInI_ClockEr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 5 ساعت قبل، mInI_ClockEr گفته است :


اگر این قیمتها درست باشن
برای 2080 باید 10 تومن وجه بی ارزش کنار گزاشت که کار هر کسی نیست با این وضع و اوضاع
 

اینجا رو هم ببینید :

.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

BF5 dev says their raytracing code is made for 12 threads and bites his tongue about 9700k: raytracing "MIGHT work well on a higher clocked eight thread machine"

خب ! مشخصا شما در کنار خرید نسل جدید انویدیا باید به فکر خرید یک پردازنده قوی تر هم باشید ! ری تریسینگ ممکنه در پردازنده های 4 هسته 8 ترد با کلاک اسپید بالا (احتمالا بالای 4.5 گیگاهرتز) به خوبی کار کنه اما:حتی 9700k هم دوای درد نیست.

پیشنهاد خود من داشتن پردازنده 8 هسته 16 ترده. چون با این بخور نمیر بازی های 4 هسته 8 ترد و 6 هسته 12 ترد نمیشه سر کرد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 7 دقیقه قبل، KINGPIN گفته است :

BF5 dev says their raytracing code is made for 12 threads and bites his tongue about 9700k: raytracing "MIGHT work well on a higher clocked eight thread machine"

خب ! مشخصا شما در کنار خرید نسل جدید انویدیا باید به فکر خرید یک پردازنده قوی تر هم باشید ! ری تریسینگ ممکنه در پردازنده های 4 هسته 8 ترد با کلاک اسپید بالا (احتمالا بالای 4.5 گیگاهرتز) به خوبی کار کنه اما:حتی 9700k هم دوای درد نیست.

پیشنهاد خود من داشتن پردازنده 8 هسته 16 ترده. چون با این بخور نمیر بازی های 4 هسته 8 ترد و 6 هسته 12 ترد نمیشه سر کرد.

من هم معتقدم که ابتدا باید CPU خودمون رو آماده ورود به نسل جدید 4K کنیم

بهترین کاری که یه گیمر توی این اوضاع و احوال بازار داخلی میتونه انجام بده اینه که فعلأ به فکر خرید سری 2000 انویدیا نباشه ، بلکه صبر کنه تا اوایل سال آینده میلادی که پردازنده های سری Ice Lake  اینتل با معماری 10 نانومتر به بازار بیاد و در گام اول CPU رو ارتقا بده

سپس در سال بعدش که احتمالأ اواسط 2020 خواهد بود و انویدیا نسل بعدی گرافیک یعنی سری 3000 رو با اعمال اصلاحات و رفع معایب سری 2000  به بازار عرضه میکنه ،  اون موقع یه گرافیک هم از نسل 3000 برداریم

پس بنظر من با توجه به وضعیت قیمتها در ایران فعلأ کسانی که کارت پاسکال 1070 به بالا دارن ، از ارتقا گرافیک خودداری کنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یک خبر شوک کننده هم اینکه اینتل گند زده با قابلیت   Hyper-Threading  متخصصان گفتن برای امنیت اطلاعاتتون باید این قابلیت که ما بعوان رشته های پردازنده میشناسیم فراموش کنیم 

یعنی پردازنده 8700 دیگه 6 هسته و  16 رشته نیست همون 6 هسته هست ?? 

https://www.tomshardware.co.uk/disable-intel-hyper-threading-security,news-59057.html

درحقیقت فک کنم اینتل یه جورایی درس عبرت گرفته که پردازنده 9700 رو بدون  Hyper-Threading عرضه کرده ??

http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/security/18540-disable-hyperthreading-all-intel-cpu-bios

ویرایش شده توسط esy2011
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 28 دقیقه قبل، تخت خمشید گفته است :

جوک قشنگی گفتین 1f602.png1f602.png

شما خوش باش ???

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من کاری به مشکلات پیش اومده در زمینه امنیت برای cpu ها ندارم چون هرچقدرم این حفره های امنیتی مهم باشن برای ما جماعت گیمر فرقی ندارن ک بخوایم نگران امنیت CPU باشیم. خودمون تو این مملکت امنیت جانی و مالی نداریم حالا غصه امنیت ی CPU پیزوری هم بخوریم !

جدای از همه اینا باید صراحتا اعلام کنم:

گور پدر اینتل و جد و ابادش !

با این دزد بازارش... بازم یه تله پول چاپی دیگه... بازم هم 14 نانومتر و سناریوی قیمت بالای 500 دلار واسه یه CPU هشت هسته ای...9900K!

من 800 دلار بخوام بدم به هشت هسته میرم RTX 2080 میخرم جای همچین جوکی

بنده خودم دیگه تمایلی ب خرید مضخرفات ساخت اینتل ندارم با قیمت هایی که اصلا ارزش همچین کارایی ندارن. باز ادم با 800 دلار یه RTX 2080 بخره دلش نمیسوزه باز ی تکنولوژی میبینه و تغییر نسل رو حس میکنه...نه اینکه باز 8700کا مسخره رو برداشتن دو تا کور بهش اضافه کردن شده 9900کا ! هسته ای 100 دلار !!!!! فکر کنم مارکتینگ اینتل یه اصل و نسبی با مقامات کشور ما از لحاظ دزدی دارن و کلاه برداری دارن!

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...