رفتن به مطلب

توصیفی بر پروژه Samsung Visual Display


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

1002333_b.jpg

برنامه ریزی بلند مدت سامسونگ در ساخت پنل های نمایشگر با خصوصیات و قابلیت های مدرن را می توان به سه دوره کاملا مشخص تقسیم نمود در این سه دوره که از سال 1996 آغاز و تا سال 2015 به طول خواهد انجامید طرح های متعدد این تولید کننده در زمینه های مختلف زیبائی شناسی و کاربردی راه خود را به سوی بازارهای جهانی باز نمودند.

شعار اصلیDesign Identity 1.0 یادهه نخست انقلاب طراحی سامسونگ در فاصله سال های 1996 تا 2005 تعادل احساس و منطق نام داشت که به نوعی پایه گذار سبک و استایل ویژه سامسونگ برای این کلاس جدید در میان خریداران این برند محسوب می شود. ریاست وقت شرکت در این دوره Lee Kun-Hee آغاز کننده راهی برای سامسونگ در تجارت پنل های تصویری شد که تضمینی برای حضور موفقیت آمیز این شرکت در 10 سال آینده بود. وی در یکی از جملات معروف خود به این موضوع اشاره کرد که مدت زمان لازم برای تاثیر گذاری یک محصول ویژه در چشم خریداران پنل های صفحه نمایش تنها 0.6 ثانیه است و سامسونگ بدون به دست آوردن این زمان و تاثیر گذاری بر خریداران در نگاه اول هیچگاه نمی تواند موفقیتی در این زمینه کسب کند. این مرحله نقشی اساسی در شناساندن سامسونگ بعنوان برندی متفاوت در میان دیگر رقبای این کلاس که تاکید فراوانی بر متمایز کردن خود از دیگران در اولین برخورد داشت، ایفا نمود. دومین مرحله یا Design Identity 2.0 که در فاصله سال های 2006 تا 2010 عملیاتی شد از شعار "ایجاد تجربه ای هیجان انگیز" برای توصیف نحوه نگرش طراحان سامسونگ به محصولات جدید این برند استفاده نمود. سال 2006 برای سامسونگ تولد جدیدی برای این برند بود تا جائیکه با برقراری ارتباط نزدیک با کاربران، تمرکز شرکت نه تنها بروی ساختار و اینترفیس محصولات سامسونگ متمرکز شد بلکه تجربه متفاوت کاربران و خریداران در این رابطه جدید نیز به گونه تازه ای تعریف شدند. بر این اساس طراحان و متخصصان سامسونگ با مطرح کردن این سوال اساسی از کاربران که "به چه نوع محصولی احتیاج دارید؟" پاسخ های آنهادر زمینه نیازها و آرزوها رادر سه کلمه کلیدی برای ایجاد ایده در طراحان و هدایت فکر آنها برای ساخت دستگاهی از دریچه دید کاربران خلاصه نمودند. این سه کلمه کلیدی شامل آرزو، قدرت اغوا کنندگی و ایجاد لذت و حس مثبت نسبت به تولیدات جدید این شرکت است.محصول برجسته این دوره تلویزیون LCD موسوم به Bordeaux شرکت سامسونگ بود که با دارا بودن طرحی زیبا و بی نظیر برای بار دیگر سامسونگ را بعنوان رقیبی جدی برای دیگر سازندگان این کلاس مطرح نمود. مشخصه کلیدی Bordeaux پرهیز از ساختار چهارگوش و مستطیل شکل تلویزیون های معمول و طراحی بخش پائینی دستگاه به فرم مشهور Bordeaux بود. دیگر محصول برتر این دوره سری Touch of Color یا ToC سامسونگ در سال 2008 بود که از قاب شفاف گرداگرد صفحه نمایش و فناوری اختصاصی Dual Injection در ایجاد پلتفرمی نیمه شفاف بهره می برد. در سال 2009 با ورود فناوری LED به ساخت تلویزیون های مدرن، سامسونگ از طرح Finger Slim خود در کاهش هرچه بیشتر قطر صفحه نمایش پرده برداشت؛ مدلی که با قطر 29 میلیمتری نمونه ای انقلابی در زمان خود به حساب می آمد. Design Identity 3.0 یا دوره سوم که از سال 2011 آغاز و در سال 2015 به پایان می رسد شعار معنا دار کردن محصولات را در سرلوحه خود قرار داده است. در این دوره سامسونگ به طرح هائی تکیه خواهد کرد که علاوه بر زیبائی، بر جنبه مهم مفهوم گرائی نیز در آنها تاکید شده است .تسلط این ایده بر تولیدات آینده سامسونگ ضمن تشویق طراحان به تفکر در مورد مفهوم ایجاد یک طرح جدید، حاوی پیغام روشنی برای خریداران این برند در انتقال مفاهیم نوین به زندگی روزمره نیز خواهد بود. به بیانی دیگر سامسونگ تا به امروز بعنوان تولید کننده صرف تکنولوژی تا حدود زیادی از عناصر ملموس روزمره و مفاهم انسانی به دور افتاده است که علیرغم معرفی تکنولوژی برتر، این برند قادر به بازتولید شخصیت و پرسوناژی انسانی که رابطه ای دوستانه با کاربران برقرار می کند نبوده است از این روی در ادامه این دوره جدید، طراحان سامسونگ با انتقال جنبه مفهوم گرائی سعی در ترمیم و بازسازی این رابطه خواهند داشت. طراحی موسوم به One Design سامسونگ نخستین گام های این شرکت در تحقق شعارهای این دوره است. ایجاد یگانگی با محیط اطراف با باریک نمودن شدید قاب دور صفحه نمایش (Bezel) با استفاده از عناصر فلزی در این بخش، طراحی مینیمالیستی با تاکید بر سادگی ضمن حفظ فرم یگانه دستگاه، استفاده از مواد طبیعی و خام برای حفظ هارمونی محیطی و تجمیع امکانات مدرن در قالب یک Smart TV پیشرفته مهمترین سرفصل های سامسونگ در طرح One Design این شرکت راتشکیل می دهند. این طرح جدید در سال 2011 با معرفی LED های سه بعدی سری D8880 و D7770 این شرکت با قاب 5 میلیمتری صفحه نمایش برای اولین بار به بازارهای جهانی راه پیدا نمود.

1002333_b.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...