رفتن به مطلب

تراشه تورینگ در دو نسخه معمولی و نسخه A تولید شده است، تفاوت این نسخه ها در چیست؟


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

d4383f2867d0f645c1f0f8ed9b740c5f.jpg

 

شاید این موضوع بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته باشد که کد های قرار گرفته بر روی تراشه های گرافیکی به چه معنا هستند.اکنون با معرفی نسل جدید تراشه های گرافیکی NVIDIA Turing ، کد هایی مشاهده میشوند که هر کدام نشانگر مضمون خاصی هستند.مثلا وجود حرف A در آخر کد تراشه میتواند نشانگر چه چیزی باشد یا حرف B آیا نشانگر یک تراشه کوچکتر است.

با توجه به گزارشات رسیده ازبرخی منابع ، وجودحرف A مثلا در تراشه TU102-300A ، احتمالا برای استفاده در مدل های خاص مانند OEM ها و یا سری  STRIX وGAMING X TRIO یا حتی نسخه Founders Edition که به صورت کاخانه ای اورکلاک شده اند، در نظر گرفته میشود.در همین حال هم مدل های معمولی و فاقد پسوند A هم برای مدل های غیر اورکلاک شده ای مانند سری TURBOاز شرکت ASUS تدارک دیده شده اند.این موضوع اشاره میکند که تراشه های فاقد پسوند A ،قابلیت اورکلاکینگ از سوی شرکای تجاری سازنده را به صورت کارخانه ای نخواهند داشت ، ولی در عوض تراشه های داری کد A برای کارتهایی با مشخصات بالاتر اورکلاکینگ بهتر ، راندامان انرژی بهتر و غیره از پیش تنظیم شده هستند.

 

14d83b85ce716f986260154dc233fb1b.png

 

NVIDIA تراشه های گرافیکی خود را با استفاده از درایوربه همراه شناسه های جداگانه  تنها برای نشان دادن به مطبوعات به گونه های A و غیر A تقسیم میکند.

 

منبع : Videocardz

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...