رفتن به مطلب

شایعه : AMD قصد دارد به زودی نسخه ای بهبود یافته ازتراشه گرافیکی خود به نام Polaris 30 را روانه بازار کند!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

346ba489a6017d51214fba5725eea0d3.jpg

 

شایعات زیادی از گوشه و کنار به گوش میرسند که گفته میشود AMD قصد دارد نسخه جدید و تغییر یافته از معماری گرافیکی Polaris را روانه بازار کند. گمانه زنی ها این طور نشان میدهند که سیلیکن جدید تحت نام Polaris 30 خواهد بود و بر اساس گره ساخت 12 نانومتری شرکت TSMC به تولید خواهد رسید.بر خلاف سری پردازنده های Ryzen 2000 که AMD بعد از آنها مشتاقانه جهت تولید به سمت فرآیندهای جدیدتر ریخته گری حتی در محصولات آینده خود در حرکت است ، تراشه های گرافیکی این شرکت فاقد اعتبار لازم جهت دریافت فرآینده های جدیدتر بوده و این شرکت به صورت غیر مستقیم هزینه هایی را جهت تحقیق و توسعه این بخش مد نظر میگیرد.

برخی نشریات ، اشاره به بهبود 15 درصدی پیشرفت در پشت این تغییر فرآیند برای سیلیکن پولاریس دارند.این پیاده سازی جدید در فرآیند ساخت ، سبب خواهد شد تا تراشه جدید قطعا از سرعت کلاک بالاتری هم برخوردار شود.اگر به یاد داشته باشید نسل اول معماری پولاریس به نام Polaris 10 برای اولین بار در سری کارتهای RX 400  به کار گرفته شد و پس از آن AMD نسخه تجدید نظر شده از این معماری به نام Polaris 20  را در سری کارتهای RX 500 به کار گرفت .این تجدید نظر سبب افزایش فرکانس ها در نسخه دوم آن شد.رسیدن به گره ساخت کوچکتر علاوه بر افزایش تولید ، کاهش هزینه تولید را در پی خواهد داشت و به AMD اجازه میدهد تا نسبت قیمت گذاری به کارایی را به شدت کاهش دهد.این موضوع باعث میشود که تا زمانی که معماری NAVI آماده عرضه شود ، این محصولات ،خلاء محصولات جدید در بازار را پر کنند.

در آخرین کرنال پچ ارائه شده برای سیستم عامل لینوکس که از طریق یک پست توسط Phoronix ارسال شده ، یک تراشه جدید Polaris با شناسه (0x6FDF) روئیت شده است.البته این شناسه مربوط به خانواده POLARIS 10 بوده که احتمالا نسخه ای جدید از سیلیکن Polaris 20 به شمار میرود.البته این را نیز در نظر داشته باشید که اگر AMD برای ساخت نسخه تجدیدنظر شده این تراشه به گره ساخت 12 نانومتر روی بیاورد ، احتمال اعمال تغییراتی در این معماری نیز دور از ذهن نخواهد بود.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...