رفتن به مطلب

معرفی Nvidia 3D Vision 2


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

درود :

3D%20Vision%202%20Wireless%20Glasses%20Kit.jpg

پرده برداری NVIDIA از نسل دوم Nvidia 3D Vision ، طراحی شده برای گیمرها و علاقه مندان به لذت تجربه بازی ها ، فیلم ها و عکس های 3D .

Nvidia 3D Vision 2 :

نسل بعدی تکنلوژی سه بعدی سازی NVIDA برنده جایزه بهترین عینک سه بعدی در طراحی زیبا و براق، و ویژگی های دیگر آن به منظور افزایش تجربه همه جانبه در هنگام بازی های 3D و لذت بردن از فیلم ها یا عکس های 3D . در این میان تکنلوژی منحصربه فرد NVIDIA 3D LightBoost صفحه نمایش جدید که با ارائه تصاویری با رنگ های دو برابر روشنتر و وضوحی به مراتب بیشتر , این محصول را به یکی بهترین کیت ها 3D سازی تبدیل میکنید .

این محصول بالاترین توانایی در اجرای بازی های 3D نشان میدهد از جمله بازی های هماهنگ با این محصول میتوان به Batman: Arkham City و LA Noire اشاره کرد .

تجربه ی شفاف و روشن دنیای 3D توسط عینک های جدید موجود در کیت Nvidia 3D Vision 2 و تکنولورژی LightBoost انویدیا که در نمایشگرها و نوت بوک های جدید به کار گرفته شده امکان پذیر خواهد بود .

small_slide-2.jpg

small_slide-4.jpg

مدیر کل Nvidia 3D Vision "فیل ایسلر" : تیم مهندسی NVIDIA تا به حال پیشرفت باور نکردنی در نمایش سه بعدی بر روی رایانه های شخصی داشته و تجربه جدید در بازی های سه بعدی حتی آنها را لذت بخش تر از فیلم سه بعدی هالیوودی کرده است .

قیمت یک کیت Nvidia 3D Vision 2 شامل یک عینک و یک امیتر USB IR حدودا 150$ USD برآورد شده و قیمت هر عینک اضافه حدودا 99$ USD مشخص شده است .

نویسنده : mr_mohammad

بررسی عینک کیت جدید در پست بعدی :

با تشکر ..... @};-

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

بررسی ویژگی های عینک Nvidia 3D Vision 2 :

small_3d-vision-2-1.jpg

در عینک Nvidia 3D Vision 2 لنزهای مورد استفاده 20 ٪ بزرگتر است ، که منجربه به زاویه دید گسترده تر خواهد شد . شکل عینک نیز با اندکی کاهش بیچش دسته ها باعث قرار گیری راحت تر عینک میشود و لبه های بالا و پاین لنز ها به بلوک نور های مزاحم برای درک بهتر عمق تصاویر کمک می کند .

hllc7u5r53hfaydzvxe4.png

به گفته کمپانی انویدیا این عینک ها به صورت Gaming طراحی شده ، طراحی این عینک ها از مواد کامپوزیت نرم , احساس راحت تر را در زمان استفاده پدید می آورد ، طراحی دسته ها به گونه ای صورت گرفته که عینک به راحتی با هدست مچ شده و از احساس خستگی طی استفاده طولانی گیمر جلو گیری میکند .همچنین قسمت دماغه عینک نیز قابل تنظیم خواهد بود .

big-asus-toshiba.jpg

علاوه بر این انویدیا در حال همکراری با شرکت های دیگر برای فعال سازی تکنلوژی Lightboost بر روی نوت بوک ها و مانیتور ها میباشد , در حال حاظر این تکنولوژی بر روی نمایشگر نوت بوک های توشیبا و مانیتور VG278H ایسوس پیاده سازی شده و در دسترس خواهد بود .

نویسنده : mr_mohammad

بررسی تکنلوژی Lightboost در پست بعدی :

با تشکر ..... @};-

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

تکنلوژی NVIDA 3D LIGHTBOOST چیست :

بهبود اصلی NVIDIA 3D Vision 2 وابسته به صفحه نمایش میباشد . بزرگترین شکایت ما در مورد NVIDIA 3D Vision تاریکی بسیار زیاد آن میباشد ، که کاربر را وادار به تغییر نور محیط برای گرفتن بهترین نتیجه میکند .

در این زمان نه تنها صفحه نمایش تارک میباشد ، بلکه حتی دیدن اجسام محیط پیرامون همانند کلید های کیبورد را در حالت 3D دشوار میکند .

در اینجاست که تکنلوژی LightBoost با نور پس زمینه روشن تر مانیتور همراه با زمان بندی بهینه شاتر عینک مشکلات ذکر شده را حل خواهد کرد .

در نمایشگر هایی که از تکنلوژی LightBoost بهره میبرند نور پس زمینه به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد .

دید 3D مستلزم آن است که هریک از چشم ها یک دیدگاه جداگانه داشته باشند روشی که در NVIDIA 3D Vision استفاده میشود alternate-frame نامیده میشود . این مدرن ترین روش برای دید 3D میباشد که با استفاده از نمایشگر های 120 هرتز و عینک های شاتر الکتریکی قابل به کار گیری میباشد .

نحوه تشکلیل دید سه بعدی :

نمایشگر یک فریم از ویدئو را برای چشم چپ و سپس یک فریم را برای چشم راست به طور متناوب در 120 هرتز (120 بار در ثانیه) اتفاق می افتد . (آنقدر سریع که با چشم بدون عینک شاتر مانند یک تصویر تار به نظر می رسد )

زمانی چشم چپ پوشیده میشود زمان پخش ویدئو مربوط برای چشم چپ فرا میرسد و بالعکس ، به سرعتی که فرصتی برای درک تصاویر ارسالی توسط مغز نمیزارد و آن را به صورت 3D میپنداریم .

دیاگرام زیر چگونگی این فرایند را به صورت آهسته نشان میدهد :

AFS%20diagram.gif

در طول این فرایند زمانی وجود دارد که هردو دریچه بسته می ماند مانیتور به پردازش فریم بعدی میپردازد .

NVIDA 3D Vision 2 عملکرد بهتری را با منیتور های سه بعدی جدید نشان میدهد زیرا با تسریع فرایند تصویر سازی توسط مانیتور به عینک شاتر اجازه میدهد تا برای مدت بیشتری باز بمانند ، به همین سبب چشم های شما فرصت بیشتری برای جذب نور دارند .

همه چیز روشن تر به نظر میرسد و این روشنی شامل هر دو مورد یعنی هم محیط اطراف و هم تصاویر نمایشگر میباشد .

این ویژگی باعث تفاوت زیادی در عمل میشود . در حال حاضر ما قادر به خواندن کلید های صفحه کلید در زمان استفاده از NVIDAI 3D Vision 2 خواهیم بود (چیزی که در ورژن قبلی بسیار دشوار بود) .

نویسنده : mr_mohammad

با تشکر ... @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

بررسی اولین مانیتور پشتیبان Nvidia 3D Vision 2 :

ASUS VG278H ، یک مانیتور برای علاقهمندان به بازی است. VG278H همراه با کیت Nvidia 3D Vision 2 تکمیل خواهد شد .این اولین صفحه نمایشی است که توانایی پشتیبانی از تکنولوژی Nvidia 3D Vision 2 را داراست ، در ادامه به برسی ویژگی های دیگر این مانیتور خواهیم پرداخت .

small_vg278-3.jpg

VG278H به عنوان یک مانیتور 27" نمیتوان گفت بسیار باریک است اما ضخامت 1" آن مشکلی را پیش نخواهد آورد .

قسمت بالای مانیتورمحل قرار گیری امیتر IR برای هماهنگی با عینک ها میباشد ، که زاویه ی قابل تنظیم این مانیتور را آماده ی بازی ها و فیلم های 3D ساخته است .

h5bftjabjo9ec09e82p.png

از جمله ویژگی های فیزیکی Asus VG278H پایه ی قابل تنظیم ارتفاع و تنظیم کننده مفصل گردنده ، که مزین به آرم "3D" نیز شده است. ساطع کننده اشعه مادون قرمز در قسمت تاج مانیتور و صفحه نمایش ضد تابش .نگاه کلی از صفحه نمایش تا حدودی تسخیر کرده و واقعا زیباست .

سایر ویژگی ها و مشخصات VG278H شرکت Asus عبارتند از :

amuh6occneupmr4go0f3.png

small_vg278-2.jpg

از لحاظ مشخصات بارز میتوان به کنتراست 50.000.000:1 اشاره کرد VG278H با رزولیشن 1920x1080 و نرخ تجدید 120Hz . روشنایی 400 cd/m2 ، که بالاتر از حد متوسط ​​ارزیابی شده است، زمان پاسخ دهی عالی 2ms. ورودی شامل HDMI 1.4، DVI - D (پیوند دوگانه)، D - SUB، جک 3.5mm صوتی در و یک جک هدفون. باید اشاره کنم که مانیتور می تواند صوتی را از ورودی HDMI از یک وسیله مثل یک دستگاه پخش بلو ری و یا کنسول متصل در یافت کند و به جک های صوتی منتقل کرده تا توسط یک اسپیکر قابل شنود باشد .

on-screen-controls.jpg

در گوشه سمت راست و پایین تر ، در امتداد لبه پایین VG278H Asus به آرایه ای از کنترل ها برخورد میکنیم ، دکمه ها به وضوح با آیکون های کوچک چاپ شده بر روی لبه گودی جلو و برچسب خورده اند .

با وارد شدن به پنل به مجموعهای از گزینه برخورد میکنیم . کنترل های معمول برای روشنایی ، کنتراست، درجه حرارت رنگ، و ... ، همراه با برخی از گزینه های تغییر حالت مادون قرمز (IR) و تنظیمات Lightboost.

سه حالت مادون قرمز (IR) که وظیفه ی کنترل قدرت سیگنال IR را برای به حداقل رساندن تداخل با دستگاه های اطراف را داراست . شدت Lightboost نیز می تواند تغییر داده شود، و امکان روشن و خاموش کردن toggled نیز وجود دارد .

نویسنده : mr_mohammad

با تشکر ... @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

شاید یکی از سرگرمی های مهیج گیمر ها بازی کردن در حالت 3D باشد .

اما کدام کارتها بهتر عمل خوهند کرد ؟

کدام درایور بهتر عمل خواهد کرد AMD's HD3D یا NVIDA 3D Vision 2 ؟

مقایسه AMD's HD3D و NVIDA 3D Vision 2 :

تست ها با تعداد محدودی از کارت ها صورت گرفته که البته سعی شده است تمام محدوده کارت های متوسط و بهترین ها را بر بگیرد .

درایور HD3D AMD ازترکیب کراسفایر پشتیبانی نمیکنید به همین سبب بهترین گرینه در بین کارتهای AMD کارت Radeon HD 6970 خواهد بود . در سمت NVIDIA 3D Vision قدرت کارت GeForce GTX 570 با کارت Radeon HD 6970 قابل مقایسه است .از آنجا که 3D Vision از ترکیب SLI پشتیبانی میکنید ما از دو کارت GeForce GTX 580 SLI نیز در تست ها بکار بردیم .

در پایان ما برای پوشش دادن محدوده کارت های متوسط رو به پایین از کارت Radeon HD 6790 به عنوان نماینده AMD و کارت GTX 550 Ti به عنوان نماینده NVIDIA استفاده کردیم .

مود TriDef’s Virtual 3D :

ما هریک از تست های AMD را در دوحالت تکرار کردیم : حالت اول مود پیش فرض TriDef 3D و دیگری در حالت TriDef’s Virtual 3D .

TriDef’s Virtual 3D به این صورت سودمند است که هر نقطه را به طور واحد پردارش و از بافر برای ساخت تصویر چشم دوم استفاده مینماید . این حالت با افکت های سایه و نور مشکل پیدا میکند .

تست ها به طور پیشفرز با درایور های TriDef 3D و NVIDIA 3D Vision انجام خواهند شد .

مشخصات سخت افزاری سیستم تست :

o9quhz46pltz5xsbdwt.png

در ادامه به بررسی نتایج تست ها خواهیم پرداخت ....

ترجمه و گرد آوری : mr_mohammad

باتشکر ..... :wub:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی StarCraft II :

عنوان بسیار محبوب استارکرافت 2 نقطه آغاز عالی برای شروع مقایسه عملکرد کارت ها است. به طور کلی این بازی محدود به CPU است، بنابراین تفاوت که ما در نرخ فریم میبینیم ، عمدتا مربوط به تفاوت در قدرت رندر 3D می باشد :

SC2%201280.png

SC2%201920.png

با غیر فعال بودن anti-aliasing کارت های رادئون نتایج بهتری نسبط به کارت های جیفورس انویدیا گرفته است .

به طور کلی از تمام توان GeForce GTX 580 SLI استفاده نشده است .

چگونه است ؟ دو کارت گرافیک GeForce GTX 580 به میزان قابل توجهی قوی تر از یک کارت گرافیک Radeon HD 6970 عمل میکند ، درست است؟ قطعا ، چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در حال اجرا در حالت استریو، عملکرد محدود به 60 FPS حداکثر (خروجی صفحه نمایش به عینک شاتر فعال که به شما 60 فریم در ثانیه در هر چشم خواهد داد ).

بیاید تست ها را با anti-aliasing تکرار کنیم :

متاسفانه در بازی استارکرافت 2 گزینه فعال سازی anti-aliasing در دسترس نیست ، بنابراین ما باید آن را از طریق درایور TriDef 3D مود anti-aliasing را فعال سازی کنیم ، یک فیلتر پس از پردازش که به شکار کردن لبه های ناهموار میپردازد. متاسفانه ، این تست در مقایسه با انویدیا سیب به سیب نخواهد بود .

SC2%201280%20AA.png

SC2%201920%20AA.png

حتی با فعال سازی 4x anti-aliasing در کارت GeForce GTX 580 SLI باز هم شاهد آن هستیم که نرخ فریم از جا هم تکان نخورد .

کارت گرافیک Radeon HD 6970 پس از اتمام تست دوم ،در تعداد فریم محدودیت خود را نشان داد . البته برتری کامل خود را نسبط به GTX 570 در این تست به نمایش گذاشت .

کارت گرافیک Radeon HD 6790 در راه رسیدن به 30 فریم در 1080p ناکام ماند .

ترجمه : mr_mohammad

نتایج تست بازی Lost Planet 2 در پست بعدی .

باتشکر ... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی Lost Planet 2 :

متاسفانه ، ما محدود به تست در حالت DirectX9 بودیم به این دلیل که TriDef 3D با این بازی در DirectX 10 کار نمی کند. در هر صورت ، اجازه دهید نگاهی به عملکرد داشته باشیم :

LP2%201280.png

LP2%201920.png

در حالت 1280x720 همه ی کارت ها قادر به گرفتن بیش از 30 فریم در ثانیه بودند . اما در 1080p کارت گرافیک GeForce GTX 550 Ti قادر به فریم دهی مناسب نبوده و کارت Radeon HD 6790 تنها در حالت Virtual 3D قادر به بازی کردن میباشد . قطعا در این مورد مود Virtual 3D به کمک Radeon HD 6790 آمده .

GeForce GTX 580 قادر به گرفتن 10 فریم بیشتر نسبط به Radeon HD 6970 با مود Virtual 3D در هر ثانیه بوده .

LP2%201280%20AA.png

LP2%201920%20AA.png

یکبار دیگر، TriDef از حالت anti-aliasing پشتیبانی نمی کند ، بنابراین ما مجبور به فعال کردن morphological AA بر روی کارت های گرافیک Radeon بودیم .

در1080p نرخ فریم تنها در کارتهای Radeon HD 6970, GeForce GTX 570 و GeForce GTX 580 SLI ما را قادر به بازی کردن ساخته بود .

و کارت های رادئون در مود Virtual 3D به میزان قابل قبولی بهتر عملکرده بودند .

ترجمه : mr_mohamad

نتایج تست بازی Bulletstorm در پست بعدی .

با تشکر ...... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی Bulletstorm :

Bulletstorm یکی دیگر از عنوانهای پرطرفدار در حات 3D میباشد .

Bulletstorm%201280.png

Bulletstorm%201920.png

هیچ چیز جدیدی در این تست دیده نمیشود نتایج همانند بازی های قبل تکرار شده است . هنگامی که رزولیشن به 1080p تعییر داده شده ،فریم دهی کارت GeForce GTX 570 برای بازی مناسب بوده، کارت Radeon HD 6970 در مود Virtual 3D بهتر ظاهر شده ، و در GeForce GTX 580 SLI مقتدرانه 60 فریم کامل را در هر ثانیه ثبت کرده است.

Bulletstorm%201280%20AA.png

Bulletstorm%201920%20AA.png

برای سومین بار ، anti-aliasing با درایور TriDef سازگار نیست و در کارت های Radeons مجبور به استفاده از morphological AA بوده ایم.

در وضوح 1080p تمام کارتها به جز GeForce GTX 580 SLI از محدوده 32 فریم بالا نیامدن .

ترجمه : mr_mohammad

نتایج تست بازی Left 4 Dead 2 در پست بعدی .

با تشکر ..... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی Left 4 Dead 2 :

Left 4 Dead 2 به کمک تکنلوژی سه بعدی سازی تصاویر حس ترس و وحشت را افزون تر از پیش منتقل می کند . ده ها زامبی به صورت برجسته در نمایشگر :) ، این بازی همانند بازی های قبلی که تست کردیم از گرافیک سنگینی برخوردار نیست و انتظار می رود اکثر کارتها توان ثبت 60 فریم در هر ثانیه را داشته باشند .

L4D2%201280.png

L4D2%201920.png

تمام کارتها توانایی ثبت 60 فریم در هر ثانیه را داشتند به جز GeForce GTX 550 Ti که در وضوح 1080p توانست 47.9 فریم در ثانیه را به ثبت رساند . البته 47.9 فریم در ثانیه هم فریم ریت قابل بازی کردن و نرمی میباشد ، واقعا مشکلی نیست .

حالا بیاید ببینیم با فعال کردن anti-aliasing چگونه خواهد شد :

L4D2%201280%20AA.png

L4D2%201920%20AA.png

Left 4 Dead 2 یکی از معدود ترین عنوان هایی که با TriDef/Radeon به طور پیش فرض از anti-aliasing پیشتبانی میکند .

در حالت Virtual 3D تنها میتوان از Morphological AA به عنوان anti-aliasing استفاده کرد . که کارت Radeon HD 6970 با این حالت دچار مشکل میشد ، به همبن دلیل در این حالت تنها نتایج کارت Radeon HD 6790 در دسترس است .

با فعال سازی anti-aliasing به 4x MSAA کارت Radeon HD 6970 توانایی خود را به نمایش گذاشت هرچند که کمی از GeForce GTX 570 ضعیف تر عمل کرد .

دو کارت GeForce GTX 570 و 580 SLI توانستند 60 فریم را به طور تمام کمال در هر ثانیه کسب کنند .

حتی کارتهای GeForce GTX 550 Ti و Radeon HD 6790 نیز بالای 30 فریم در ثانیه گرفتند .

ترجمه : mr_mohammad

نتایج تست بازی DiRT 3 در پست بعدی .

با تشکر ..... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی DiRT 3 :

DIRT 3 تنها بازی است که به طور پیشفرض از HD3D AMD پشتیبانی میکند ، این بدان معناست که کارت های گرافیک Radeon بدون Driver TriDef قادر به پردازش 3D این بازی میباشند.

نتایج HD3D با رنگ قرمز مشخص می شده تا آنها را از بقیه جدا سازد . همچنین ، توجه داشته باشید که این بازی نیاز به پچ 3.3.12 برای اجرا در حالت 3D TriDef میباشد .

برای فعال سازی حالت HD3D ، بازی باید در DirectX 11 اجرا شود ، اما Driver TriDef فقط در DirectX 9 کار می کند . از این رو ما تست های 3D Vision انویدیا را نیز در حالت DirectX 11 اجرا کردیم .

DiRT3%201280.png

DiRT3%201920.png

ناسازگاری های HD3D : در رزولیشن 1280x720 کارت Radeon HD 6970 عملکرد وحشتناکی را از خود نشان داد که در رزولیشن 1920x1080 اصلاح شد !!!! .

در مقابل ، کارت گرافیک Radeon HD 6790 در720p عملکرد خوبی از خود نشان داد و پس از آن نتوانست آن را در وضوح 1080p حفظ کند .

در حال حاظر راه حلی برای این انحرافات در عملکرد وجود ندارد.

DiRT3%201280%20AA.png

DiRT3%201920%20AA.png

با افزوده شدن anti-aliasing شاهد افت عملکرد در کارت های رو به پاین هر دو کمپانی بوده ایم .

HD3D نیز همچنان از تغییر عملکرد عجیب و غریب بسته به نوع رزولوشن در تست ها رنج می برند ، این پدیده حتی زمان تعویض و درایور گرافیک نیز تفاوتی نداشت .

نتایج تست در بازیهای بر طرفدار Metro 2033 و World Of Warcraft در صفحه بعدی .

با تشکر ...... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی Metro 2033 :

Metro 2033 یکی دیگر از عنوان های 3D Vision-ready میباشد ، همچنین شاهد خروجی برجسته و عالی در TriDef driver هستیم .

نکته : این بازی اجازه روشن بودن مود Virtual 3D را در کارت های رادئون نمیدهد .

M2033%201280.png

M2033%201920.png

چیز شگفتی وجود ندارد ، فقط عملکرد کارت های رده بالا ما را قادر به بازی در وضوح 1080p میسازد .

حالا اجازه دهید با اضافه کردن 4x multi-sample anti-aliasing تست ها را تکرار کنیم :

M2033%201280%20AA.png

M2033%201920%20AA.png

کارت های رادئون از MSAA anti-aliasing در مود TriDef 3D قادر به پشتیانی بودند .

طبق معمول GeForce GTX 580 SLI بهترین عمکرد را از خود نشان داده اما کارت Radeon HD 6970 هم خیلی عقب تر نمانده .

ترجمه : mr_mohammad

نتایج تست بازی World Of Warcraft در پست بعدی .

با تشکر ..... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود :

نتایج در بازی World Of Warcraft :

خوب ، بلاخره به عنوان پرطرفدار World Of Warcraft در سبک استراژیک میرسیم ، با تجربه ای که ما از این بازی داشته ایم این عنوان با کارت های انویدیا بهتر عمل میکنه .

WoW%201280.png

WoW%201920.png

نتایج مانند تست هایی است که ما قبلا هم دیده بودیم ، خبر خوب این که همه کارت ها در WoW موفق عمل کرده اند ، یک بازی که نرخ فریم فوق العاده بالا دارد و بر خلاف سبک شاتر طالب پردازش گرافیکی بالایی نیست .

WoW%201280%20AA.png

WoW%201920%20AA.png

MSAA و MLAA به صورت پیشفرض در TriDef 3D در دسترس نیستند . اما میتوانیم در مود Virtual 3D حالت Morphological AA را فعال سازی کنیم .

نتایج در کارت Radeon HD 6970 قابل قبول بوده ، جای تعجب نیست کارت GeForce GTX 580 SLI قادر به گرفتن 60 فریم کامل در هر ثانیه باشد .

اتمام تست ها :x

ترجمه : mr_mohammad

با تشکر ..... :wub:

ویرایش شده توسط ۞ MR_MOHAMMAD ۞
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...