رفتن به مطلب

معظلی به نام گارانتی


سعید حسینی
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود دوستان گلم

واقعا دلم پر بود گفتم اینجا براتون یه سری مطلب بنویسم تا شاید دلم وا شه .

دوستان گلم در بازار کامپیوتر به این صورته که فروشنده مسئولیتی در قبال کالایی که میفروشه بیشتر از 24 ساعت نداره و هر کدوم از کالاها قوانین خودش رو دارن .

مثلا :

1 - مانیتور و پرینتر و اسکنر و نوت بوک : اگر باز بشن مال مشتریه و مهلت 24 ساعتی نداره و اگر خراب باشه باید بره گارانتی

2 - هارد که قطعه ای بسیار حساسه دست مشتری بهش بخوره مال خودشه و مهلت تست و اینجور حرفها نداره و اگر گارانتی قبول نکنه مال خود مشتری میشه .

3 - CPU اینتل باکس گارانتی نداره و اصلا خرابی نداره توش ولی اگر خراب شد باید انداخت دور

4 - کالاهایی که پیچ میشن مثل مادربورد و کارت گرافیک و مودم و امثال اون اگر طی 24 ساعت پیچ بشن شخص فروشنده مسئولیتی نداره و باید حتما بره گارانتی و اگر پیچ نشه و ایراد ظاهربی نداشته باشن فروشنده موظف به تعویض بدون چون هستش .

مشتریهای شهرتسنا معمولا برای رفاه حالشون کالاهاشون رو برای ما میفرستتن که باعث دردسرهای زیادی برای ما میشه ولی با این حال ما این خدمات رو میدیم و بعد از ارسال کالا از طرف مشتری به سمت ما لیون کامپیوتر کالا رو برای شرکت گارانتی کننده ارسال میکنه که هزینه این ارسال بر عهده خود مشتری هستش و هر نتیجه ای که بدست بیاد مثلا گارانتی بگه این کالا فاقاد گارانتیه و هر دلیل دیگه ای که بیاره مربوط به مای فروشنده نمیشه و ما نمیتونیم کاری بکنیم . در اینصورت ما به مشتری پیشنهاد میدیم که کالا رو خودش برای گارانتی ارسال کنه و ببینه که نتیجه میگیره یا نه . در این بین :

بعضی وقتها بعضی از مشتریها اصلا به حرفهای ما توجهی ندارن و میگن که ما باید عوض کنیم .

دلایل وجود این مشکلات و توضیح به این دوستان که چنین توقعی دارن :

1 - سود قطعات کامپیوتر کمه در نتیجه سود اصلی رو خود وارد کننده و یا شرکت گارانتی کننده میگیره و در نتیحه موظف به کمک به شما دوستان هستن

2 - امکانات خدمات رو فروشنده نداره و دستگاهها و وسایل و ابزار خدمات گارانتی رو شرکت گارانتی کننده داره

ما بارها چنین مسائلی رو برای مشتریها روشن کردیم ولی متاسفانه باز از ما دلخور میشن و به حرف ما اعتنائی ندارن و فکر میکنن که ما در کارشون قصوری کردیم .

من به شخصه به خریدار حق میدم ولی متاسفانه دوستان گلم به دلیل عدم ساپورت درست و حسابی از جانب گارانتی کننده ما هم در معذورات قرار میگیریم و شرمنده شما میشیم . اینجا مشکات زیاده پس قبل از خرید حتما فکرتون رو بکنید بعد خرید کنید .

بارها شده از طرف خودمون برای مشتری قطعه عوض کردیم و ضرر رو به تن خریدیم . ولی واقعا نمیشه به همه اینجور خدمات داد دوستان گلم و از دست ما خارجه

واقعا شرمندم مجبور بودم با شما دوستان درد دل کنم . @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داستان چی بود که من چنین مطلبی رو نوشتم که الان بهتون توضیح میدم .

چند روز پیش یکی از مشتریهای عزیز ( البته این داستان بارها و بارها پیش اومده و این داستان فقط یک نمونه از این تعداد هستش ) یک عدد کارت گرافیک HD5450 1Gb DDR3 از ما خریداری کرد با چند تا قطعه دیگه . بعد از چند روز با ما تماس گرفت و گفتش که این کارت در بازیها خوب جواب نمیده . بنده هم بهش گفتم اگر خرابه بفرست تا بفرستیم گارانتی . وقتی کالا بدست ما رسید ارسالش کردیم گارانتی و گارانتی بعد از چند روز به ما گفتش که این کارت هیچ مشکلی نداره .

ما برای اینکه به مشتریمون کمک کنیم ( که در این بازار لعنتی چنین چیزی کم پیش میاد از طرف همکاران عزیز ما . البته اونهایی که توی کارن میتونن حرف منو تایید کنن ) کارت رو برداشتیم و تستش کردیم و بارها و بارها بازی کردیم و به مدت 2 روز بازی فار کرای رو بازی کردیم و هیچ مشکلی درش ندیدیم .

امروز که به مشتری زنگ زدیم و بهش میگیم که کارت مشکلی نداره میگه که من مطمئنم که مشکل داره و سه نفر نتونستیم قانعش کنیم و گفتش که حتما مشکل داره . وقتی بهشون میگم که بازی فارکرای رو بدون مشکل چند روز بازی کردیم میگه که " من یک کارت 1GB خریدم که تمام بازیهای روز دنیا رو بهم جواب بده بعد تو میگی فارکرای بازی کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟"

" من میام تهران کارتت میکنم و ال و بل .......... " :D

واقع شما بگید که بنده چه جوابی باید میدادم ؟؟؟؟؟؟؟ خودتون قضاوت کنید . واقعا بعضیها نمیخوان چیزی در این دنیا بفهمن و واقعا میخوان کلشون رو بکنن زیر برف و دیگران رو نبینن و فکر میکنن کسی متوجه اینها نمیشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقای حسینی بحث سر خود قطعه نیست اینجا . بحث سر شناخت مشتری از جنسیه که میخواد بخره . بدون اینکه از قطعه مورد نظرشون اطلاعی داشته باشن خرید میکنن و اصرار هم دارن که همون رو میخوان . وقتی جواب نداد میندازن گردن فروشنده . یا اینکه تا یه حدی میخوان هزینه کنن و قطعه ای بگیرن ، ولی انتظار دارن اون قطعه به اندازه 3 برابر قیمتش کار کنه . متاسفانه این اشخاص کم نیستن و باز هم به اونها بر میخورید . حتی تو کار من هم همچین اشخاصی هستن . چقدر خوبه که هر کس برای چیزی که میخواد بخره و هزینه کنه کمی وقت بذاره و تحقیق کنه که اصلا چی هست و چی کار میکنه . به دردش میخوره یا نه . من خودم از شما کم خرید نکردم . فکر کنم فقط 2-3 بار قطعه به پیشنهاد شما خریدم . نمی گم شما پیشنهاد خوبی نمیدید . من خودم عادت دارم چیزی رو که میخوام بگیرم در موردش تحقیق کنم . به هر شکلی بفهمم چطوره . امیدوارم همه به این شکل کار کنن تا از این دست مشکلات پیش نیاد . به هر حال باید با این وضعیت ساخت و تحمل کرد . ما شما رو همیشه قبول داریم :clapping: @};- (*)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من سخت ترین بخش فروشندگی و همینه.

باید وظایف افراد روشن تعریف شه و به صورت یه فرهنگ در بیاد/مثلا وظیفه راننده تاکسیه پول خورد داشته باشه و مردمم باید پول سالم بدن.

مهلت تست 24 ساعته بعضی کالاهام به نظر من اضافیه.من خودم چن وقت پیش یه 6790 خریدم و چن ساعت بعد خرید دیدم مشکل داره.همون موقع با گارانتی هماهنگ کردم-فرداشم یکم دیگه پول دادم با یه 6850 تعویض کردن.

...

شمام خودتو ناراحت نکن اقای حسینی-تو فرهنگ ما خیلی چیزا ضعیف شده اینم یکی از اوناس.

پیشنهاد:قبل فروش به خریدار شرایطویه جوری تفهیم(!) کنین.

ویرایش شده توسط mj77
لینک به دیدگاه
Share on other sites

آقای حسینی عزیز

. چند روز یک بحث در فروم بود که ما همه ایده آلیست هستیم یعنی می خواهیم با یک مبلغ کم ، بهترین کالای دنیا را با تمام امکانات داشته باشیم. به نظر من این طرز فکر منشا تمام این مشکلات است.

امروز یک مورد تا حدودی مشابه پیش آومد . حالا باید برم منزل و شب می نویسم. خلاصه طرف هم می خواست من رو شبیه تلفن بکنه و از این جور موارد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من خودم به شخصه بیشتر از خود مشتری ناراحت میشم که که چنین اتفاقز میفته چون میدونم برای پولش عرق ریخته و از جوب پیداش نکرده ولی این توقع بیجایی که ازم داره و عدم شناختش نسبت به هر چیزی که میخره و حتی عدم شناخت کافی از بازار تهمتهایی به ما میزنن که بعضا ادم کلافه میشه و هر چقدر بهش میگی که چنین نیست به زور میخواد حرفش رو سبز کنه .

ما هم اشتباه میکنیم ولی بیخودی و غیر منطقی جواب نمیدیم و نهایتا عذر خواهی میکنیم ولی مشتری میگه که من یک کارت 1GB خریدم تا بتونم اپلو هوا کنم بدون اینکه بدونه چرا یک کارت دیگه با همین مقدار رم 500000 تومانه و کارتی که خریده 50000 تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مشکلی که سر خرید کارت گرافیک مخصوصا تو شهرستانها هست همینه . فقط گیگ رو نگاه میکنن . من تو این مدت که دنبال آگهی برای مجله بودم با خیلیهاشون برخورد داشتم . مشتری اومده پیششون میگه کدوم کار رو بگیرم . طرف یه کارت 210 میده میگه این 1 گیگه . خیلی خوبه . مشتری هم میگه 2 گیگ نداری . جواب میده 2 گیگ خیلی گرونه . این 1 گیگ خیلی عالیه . اگر میخوای 512 هم دارم که ارزونتره . بعد همین 210 رو 80 -90 تومان غالب میکنه به مشتری . اون بنده خدا هم فکر میکنه عجب چیزی خریده . باورتون میشه اینجا هنوز میخوان سیستم ببندن CPU 5700 پیشنهاد میدن ؟ یه بار یکی از این فروشنده ها یه سیستم بست برای مشتری . 5700 بست با کارت 5450 و یک مانیتور 19 ال جی و 2 گیگ رم . هارد 500 هم گذاشت و بقیه لوازم هم اصلا اسمشون رو نشنیده بودم . فاکتور داد به طرف 950 تومان . من با 950 تومان یک سیستم کامل i3 2100 با کارت گرافیک خوب میبستم .

خیلی حرف زدم . اینو بگم که تو شهرستانها که بازار محدوده فروشنده ها هر چی که بخوان تو سر مشتری می کنن . حرفشون حالت سند پیدا میکنه . برای همینه که خیلی از کسانی که قطعه از تهران میگیرن بدون اطلاع هستن و فکر میکنن میتونن باهاش آپولو هوا کنن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایشون همکار بود برای مشتریش میخواست ولی از این همکارایی که میخواست چیزی رو به مشتریش بندازه ولی دستش رو شد عزیز

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببخشید که اینطوری میگم . ولی حقشه که الان مشتریش مغزشو بخوره . چون همون کاری رو که گفتم اینجا خیلی از فروشنده ها انجام میدن ، داشت میکرد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واقعا برای فروشنده ای که به خاطر این یک قرون دو زاری ها انسانیت را زیر سوال میبره و خودشو گرفتار بلای دروغ میکنه متاسفم .البته مشتری هم باید تا حد امکان تحقیق انجام بده و بعد اقدام به خرید کنه(البته من خودم شهرستانی هستم و واقعا گاهی اوقات مجبوری یک جنس را گران بخری یا از فروشنده دروغگو و بدخلق خرید کنی)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

جناب حسینی کاملا درکتون میکنم بنده هم توی بازار Xbox و PS3 و اینا از این مشکل ها زیاد داشتم مشکل اینجاست که یک شخص در مقام فروشنده در قبال خریدار نمیتونه منظورشو کامل برسونه چون بالاخره طرف به چشم فروشنده نگاه میکنه و مسلما میگه خوب فروشندس داره بازار گرمی میکنه!(متوجه هستین که)

حالا این کنسول بازی هست با یخورده توضیح و سرچ توی گوگل همه چی دستگیر میشه ولی خدا کنه قطعات این شکلی نشه اونم با این پیشرفت و اینهمه حرف و شرکت های مقابل همدیگه!

دقیقا موضوع همین موردی هست که حامد جان اشاره کردند!

بازم حالا بعضی ها متوجه هستند و حداقل از اینترنت میتونند استفاده کنند شما فروم رو معرفی میکنید و مشکل حل میشه ولی اینقدر برای اینکه فروشنده رو بپیچونن به طور مثال میگن ما اینترنت نداریم خوب دیال آپ یکیش میگن نه دردسر داره خوب کافی نت هست و خیلی راه ها بقولی بالاخره همیشه یه راهی هست ولی بعضی ها خودشون نمیخوان متوجه بشند!

من سر همین اطلاعاتی که گرفتم با دیال آپ و کافی نت و هر جور راهی وارد شدم!

الان هم که دیگه دنیا دنیای اینترنت هست و خوب حداقل من یکی که تا 8 ماه پیش هیچی نمیدونستم همش گفته های فروشنده و تبلیغات بود و الان هم که دوستانی مثل شما آقا حامد جناب گرجی جناب LEE جناب سالار عزیز و خیلی دوستان دیگه خودشون منو راهنمایی میکردند الان هم همینطور هست!

در کل این یه موضوع رو سر منم اومده بود خواستم همدردی کرده باشم!

با تشکر ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از كارت 5450 خب انتظار چنداني هم نميره

و متاسفانه به دليل پايين بودن اطلاعات ملاك سنجش قدرت يك كارت گرافيك حجم حافظه اون قرار ميگيره در حالي كه آخرين فاكتور تاثير گذار در كارايي كارت گرافيك هست.

و بهتر بود آقاي حسيني هيچ گونه مسووليتي در اين زمينه قبول نمي‌كردين.

اما يك سوال براي من پيش اومده؛

وقتي كالايي به شهرهاي ديگه ارسال مي‌شه و اگر اين كالا در حمل و نقل آسيب ببينيه مقصر كيه و چه كسي بايد ضرر بده؟ فروشنده يا خريدار؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب دوستان. برای اینکه حال و هوای تاپیک یک کم عوض بشه ، یک موردی را که امروز پیش آمد و قول دادم که براتون تعریف کنم، الان خدمتتون عرض می کنم.

چند روز پیش یکی از فروشندگان در شهرستان به من زنگ زد که یکی از مشتری هاش که قبلا برای ما دستگاه تعمیری فرستاده، رفته از مغازه دار بنده خدا شکایت کرده که دوباره دستگاهم ایراد داره وکلی هم در مغازه بنده خدا آبرو ریزی کرده.

خلاصه من پیگیری کردم دیدم که ما یک بار دستگاه مشتری را تعمیر کردیم و چون ایراد بعد از مدتی مشاهده شده . مغازه دار دوباره برای ما ارسال کرده و ما هم مادربرد دستگاه رو عوض کردیم و مجددا برای مغازه دار ارسال کردیم. خلاصه این کار حدود 3 ماه پیش انجام شده. من هم به مغازه دا گفتم آقا شماره شرکت رو بده و بگو به ما زنگ بزنه.

خلاصه امروز اون آقای که صاحب دستگاه بود زنگ زد و کلی ناسزا گفت که اکثراشون برای من جدید بود. نثار بنده کرد . حالا میگم مشکلت چیه ؟ میگه دستگاه خرابه. میگم یعنی چی خرابه . ؟ میگه نمی دونم ، خرابه کار نمی کنه. میگم یهنی مثل قبل ایراد داره . میگه آره . خلاصه من هم کلی به طرف غر زدم که شما برای چی رفتی دم در مغازه و آبرو ریزی کردی . اون بنده خدا چه تقصیری داره. خلاصه دوباره زنگ زدم مغازه دار . میگم : آقا شما مجددا این مشکل رو دیدی و تایید میکنی : ؟ مغازه گفت :آقا این اصلا دستگاه رو نبرده و بعد از تعمیرش همینجاست و میگه باید یک نو به من بدی.. من هم مونده بودم که پس این صاحب دستگاه چی میگه.

دوباره زنگ زدم منزلشون و با خانومه صحبت کردم. اون هم 1 ساعت قرقر کرد و همون حرف ها رو تکرار کرد. من هم با دلیل و مدرک به خانومه گفتم شما بهانه الکی میارید و فقط می خواهید دستگا نو بگیرید و هدفتون تعمیر دستگاه نیست.

خلاصه بعد از یک مدت ، درد دل این خانوم باز شد و من تازه فهمیدم مشکل چیه. مسئله این بود که این خانم یک سال قبل رفته بود و این کالا را بدون مشورت شوهرش خریده بود. وقت شوهز این خانم متوجه این مسئله میشه، روی لج می افته و دائم به اون خانم غر میزده که چرا این مارک رو گرفتی و من دوست ندارم.

خلاصه این لج بازی ادامه داشته تا اینکه دستگاه خراب میشه و به همین دلیل آقا پاشو میکنه توی یک کفش که خانم تقصیر شماست که این دستگاه رو خریدی . حالا چون این زوج محترم با هم 2 تا 3 ماه هست که دعوا دارن، یکسری رفتن پیش مغازه دار انجا رو به هم ریختن و از این طرف هم به ما زنگ میزنند که اصلا نمی خواهد دستگاه رو عوض کنید و پولمون را پس بدید.

خلاصه کلام این هست که این دونفر چون با هم لج کردند ، توقع دارند که شرکت دستگاه رو پس بگیره تا رضایتشون حاصل شه و دعوا نکنند.

حالا این وسط تقصیر مغازه دار و بنده و شرکت چیه، خدا عالم هست.

منظورم از بیان این مطلب این بود که گاهی اوقات بی منطقی تا حدی به اوج میرسه که چنین در خواستی مطرح می کنند:

" آقا ما این دستگاه رو خریدیم ولی بعد از مدتی میبینیم که دوستش نداریم و باعث دعوا شده. حالا بعد از یک سال پولمون را پس بدین"

خداییش آدم باید در جواب این افراد چی بگه؟؟؟ :wacko: :wacko:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من یکی تا حالا اینجوریشو دیگه نشنیده بودم.

خدا بهتون صبر بده.

منم یه مدت کوتاه تقریبا همکار شما بودم به طور خفیف اینا رو تجربه کردم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همونطور که اقا Hamed گفتند درمورد گرافیک اکثرن اون رو به گیگ میشناسن همین چند روز پیش یکی از اشناهامون میخاست گرافیک بگیره دید فلان لپ تاپ گرافیک 2 گیگ داره گفت اون خیلی بهتره هر چی بهش گفتم فلان گرافیک برای همین سیستمت بهتره از اون لپ تاپه اخرش زیر بار نرفت گفت داری حسودی میکنی گفتم بگیر من کاری ندارم الان به حرفم رسیده میگه اشتباه کردم

من شخصا شده برای بعضی از افراد کالا تهیه کردم بخصوص گرافیک اما موقع خرید بهش گفتم این کارتی که داری در این محدوده قیمت میخری مثلا 100 تومان رو گفتم بازیهای در حد دو دیویدی رو با کمترین جزئیات اونم بازیهای قبل از 2010 رو ساپرت میکنه و معدود بازیهای گرافیک پایین که میاد چون وقتی میخرن فکر میکنن با یه گرافیک 80 تومانی میتونن نه تنها کرایسیس بلکه تا 2 سال دیگه هم میتونه بهترین بازیهای جدید رو باهاش بزنه خلاصه برای اینکه این مشکلات کم بشه باید اینطوری قانعش کرد البته بستگی دارهطرف برای چه کاری بخاد که باید روشنش کنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تحقیق قبل از خرید باید به صورت فرهنگ در بیاد . تا زمانیکه این اتفاق نیافته خیلی از فروشنده های بی صداقت و ریاکار به راحتی سر مشتریها رو کلاه میزارن و از اون طرف خیلی از فروشنده های کارت درست و با صداقت از نادانی خریدار ضربه میخورن !!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

از كارت 5450 خب انتظار چنداني هم نميره

و متاسفانه به دليل پايين بودن اطلاعات ملاك سنجش قدرت يك كارت گرافيك حجم حافظه اون قرار ميگيره در حالي كه آخرين فاكتور تاثير گذار در كارايي كارت گرافيك هست.

و بهتر بود آقاي حسيني هيچ گونه مسووليتي در اين زمينه قبول نمي‌كردين.

اما يك سوال براي من پيش اومده؛

وقتي كالايي به شهرهاي ديگه ارسال مي‌شه و اگر اين كالا در حمل و نقل آسيب ببينيه مقصر كيه و چه كسي بايد ضرر بده؟ فروشنده يا خريدار؟

درود

به مسئله خوبی اشاره کردید .

نمیشه مسئولیتی قبول نکرد باید به مشتری کمک کرد ولی همون کمک اولیه باعث بالا رفتن توقع مشتری میشه در بعضی مواقع که بعد از اون منجر به بحث و جدل میشه .

اما جواب سوال شما :

در قانون بازار به اینصورته که کالا اگر خراب باشه باید مشتری بفرسته برای گارانتی به طور مستقیم حتی اگر شهرستان باشه . ولی اگر بشکنه باید باربری جوابگو باشه ولی حالا لیون کامپیوتر در مقابل چی کار میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لیون کامپیوتر به مشتری از جانب خودش مهلت تست میده وقتی کالا به دستش برسه 24 ساعت بهش مهلت تست میده اگر خراب بود باید طی همون 24 ساعت بفرسته برای لیون کامپیوتر . کالاهای شکستنی مثل کیس رو هم لیون کامپیوتر قبول میکنه و تحویل میگره ( اینها چیزهایی هستش که اکثرا در بازار انجام نمیدن و قبول نمیکنن )

منت سر کسی نداریم ما سعی میکنیم که تا جایی که ممکنه دلیل خوبی برای مشتری برای خرید از ما ایجاد کنیم ولی بعضا همین قبول کردن کالا باعث میشه که مشتری فکر کنه که اینها جزء وظائف ماست

در مورد اگاه کردن مشتری باید بگم که یکی از وظائف فروشنده هستش : ولی مشتریها حرف خودشونو میزنن و حرف فروشنده رو قبول ندارن و بارها این اتفاق برای ما افتاده . البته بعضا من شخصا محکم جلوی این افراد میایستم و نمیگذارم که اشتباه خودش رو گردن ما بندازه ( این تنها جائیه که بنده و تیممون کاملا صفت برخورد میکنیم و رودربایسی با کسی نداریم ) شاید یکی بگه این به دور از مشتری مداری هستش . ولی خودتون رو بگذارید جای ما و به راحتی میتونید مطمئنم به راحتی میتونید به نتیجه برسید که شما هم همین کار و میکنید و شاید هم بدتر

در کل من اعتقاد دارم قوانین بد بازار و عدم ساپورت درست و حسابی گارانتیها و عدم وجود نماینده واقعی قطعات در ایران باعث مشکلات زیادی برای فروشنده و خریدار شده که باعث درگیری طرفین میشه .

با تشکر از توجه شما عزیزان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عدم وجود نماینده واقعی قطعات در ایران

چندوقت پیش EVGA برام ایمیل کرده بود که یدونه مافیا دو رو کارتهای 460به بالا میده.(چون سریال کارتم رو تو سایتش ثبت کرده بودم)حالا نماینده EVGA کجاست که بریم یه مافیا دو بگیریم.(پیدا کن پرتقال فروش را) :D

واقعا وجود نماینده واقعی خود شرکت تو یه کشور یه امتیازه و مزایای دیگه ای هم داره:قیمت مناسب و واقعی- پشتیبانی و پاسخگویی مناسب- وجود اشانتیون و جایزه برای خریدار و فروشندگان برتر- اطمینان از خرید کالای اصلی-ذی نفع نبودن فروشندگان(حقوق بگیر)از سود فروش و جلوگیری از فریب مشتری برای کسب سود بیشتر و ...

که متاسفانه ما همه از اون محرومیم :( وبرای فروشنگان هم مشکلاتی از این دست به وجود میاد. :angry:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

آقای حسینی واقعا باید اینجور مسائل رو بیخیال شد و از خریدارهای متفاوت در سراسر ایران با خرده فرهنگهای متفاوت نباید دلگیر شد(واقعا دلگیر شدن داره ولی اگه بخوای به همش گیر بدی الکی با اعصاب خودت بازی کردی)

اینکه غریبه هست من از دوست همچین موردی داشتم و واقعا دل آدم به درد میادک

اینو ببین :

دوستم گفت یه سیستم گیم میخوام بدونه مانیتور با 500هزار تومان برای کیس.بعداز کلی حساب کتاب یدونه 5750 براش با سایر قطعات لیست کردم.حالا رفته به مغازه دار نشون داده(عدم اعتماد به من که دوستشم)مغازه دار نتونسته بهونه بگیره گفته مین بوردش ضعیفه و اون گرافیکو نمیکشه!فکر کنم 770Icafe بود.

یدونه 5570 براش نوشته بود با یدونه مین 110هزار تومانی از اسوس.

حالا دوستم اومده به من میگه اون عین گرافیکی که تو برام نوشتی داره میده 110تومن تو نوشته بودی135تومن.کلی شاکی شده.یشبه برای خودش مهندس سخت افزار شده بود.

من چون دوستم بود و برام ارزش داشت باصبر و حوصله بردمش کافی نت.دو مدل رو بهش نشون دادم.بعد اومدم بهش توضیح دادم بنچ مارک چیه و بعد بنچمارکاشو تو بازی های مختلف بهش نشون دادم.اوردم کارت گرافیک خودمو بهش نشون دادم بهش گفتم که یه کارت 1 گیگ میتونه از 55هزار تومان تا 350هزار تومان متغییر باشه.

آخرش که فهمیده یه اشتباه عددی بوده و 5570 یک گیگ رو با 5750 یک گیگ اشتباه گرفته و بخاطر هیچی کلی شاکی شده.میگه یعنی اشتباه کرده بودم. :daydreaming:

اینجور مسائل فقط جای فکر کردن داره و تجربه بشه برای آینده.

باتشکر از شما

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده با بعضی از گفته های جناب حسینی موافق هستم و با بعضی ها مخالف :

گفته های مخالف :مین بور پیچ شده و گرافیک پیچ شده و هارد پیچ شده تعویض نمی شود و باید به گارانتی مراجعه کنید.

باید بگم 80 در صد فروشنده ها به این صورت هستند اما 20 درصد هم خیر به این صورت نیستند.

برای مثال بارها برای من پیش امده است که قطعه ای را که خریداری کرده بودم پیچ کردم اما خوشم نیامد یا مشکل داشت اما به راحتی به قطعه ای دیگر تعویض کردم:

برای مثال شنبه هفته پیشبود که از ادراه پست با بنده تماس گرفتن که یکی از سیستم ها دچار مشکل شده است .

من سریعا رفتم گفتم باید این سیستم کلا تعویض شود.(کم کم برای 10 سال پیش بود)

سریع رفنم فروشگاهی که همیشه خرید میکردم .خرید کردم امدم اداره با عجله سیستم را بستم دیدم رم را نمیشناسه (1333 ddr3)

یک رم با مارک دیگه چک کردم دیدم باز نمیشناسه .

جعبه مین نگاه کردم دیدم زده 1333 ddr 3 ساپورت .دفترچه را باز کردم دیدم زده 1066 اور تو 1333.دوزاریم افتاد این مین تا 1066 را ساپورت میکنه و اونه اورمیکنه تا 1333.

سریع رفتم فروشگاه این را گفتم از من خیلی تشکر کردن گفتن که این شکلی که بدرد نمیخوره ما رم 1066 ddr3 از کجا گیر بیاریم .مین با تعداد زیاد از این مدل هم داشتن بلافاصله با اینکه مین پیچ شده بود با یک مدل بالا تر از گیگا برام تعویض کردن

چند روز پیش که رفتم رئیس خیلی از بنده تشکر کرد وگفتم همان طور که گفته بودید یک رم 1066امانت گرفتیم ومین ها را چک کردیم دیدیم راحت کار میکنند.برای همین این مدل ها را برگشت دادیم.

یا چند ماه قبل تر ازهمین فروشگاه گرافیک 5550 2گیگ سفایر خریدم (به ناچار چون هر مدلی که می خواستم موجود نبود)بعد از نصب دیدم نصبت به قیمتش اصلا قدرت نداره فردایش که باز برای خرید قطعات رفتم بدون هیچ سوالی از من کارت را گرفت و با مدل 440 گیگا تعویض کرد .(قطعات جدید رسیده بود)

برای همین اگر فروشنده و خریدار به هم اطمینان داشته باشند هیچ وقت اینجور مشکلات پیش نمیاد.

برای اینکه ثابت بشه از فاکتور هر2 خرید عکس گرفتم.

ojqp3fmwur9y9vn58xx2.jpg

p101s1s3m9kend9026b4.jpg

2c68qlrh1emvr1t23cs.jpg

3yee4wge3vdh9fp9rogx.jpg

ویرایش شده توسط هادی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حرف شما درست هست ولی با این قسمتش که اگه خوشتون نیومد عوض کنید اصلا موافق نیستم!

برای خرید باید تحقیق بشه چه 10 تومن چه مبالغ بالاتر مخصوصا وقتی دسترسی به اینترنت هم فراهم هست!

در کل بنظر بنده درست نیست که بخاطر چیزی که پسند نشده بخوایم جنسی رو تعویض کنیم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرف شما درست هست ولی با این قسمتش که اگه خوشتون نیومد عوض کنید اصلا موافق نیستم!

برای خرید باید تحقیق بشه چه 10 تومن چه مبالغ بالاتر مخصوصا وقتی دسترسی به اینترنت هم فراهم هست!

در کل بنظر بنده درست نیست که بخاطر چیزی که پسند نشده بخوایم جنسی رو تعویض کنیم!

دوست عزیز اینجا رشت است و همه قطعاتی که باب میل من باشد موجود نیست

من همیشه لیست قطعات مورد نیاز همرام هست اما تو خرید اون گرافیک هر گرافیکی که من می خواستم موجود نبود که خدای شکر فردایش یه 440 تو انبار فروشگاه پیدا کردم که برای من شد.

وقتی که شما عجل داشته باشید و برای اداره کار کنید 10 بار به شما زنگ بزنن که چی شد کجایی این جور مشکلات طبیعی است .

وگرنه جناب حسینی من را میشناسه که من چه قدر روی قطعات و گارانتی ان حساس هستم.

واین جور مشکلات کم پیش میاد.اما وقتی پیش میاد باید کسی باشه که مشکل را حل کند .

در ضمن این را هم بگم من 10 با دیدم که تو همین فروشگاه از همکارهای دیگه قطعه فروخته شده را پس نگرفتن .

این راابطه بین فروشنده وریدار زمانی پیش میاد که 2 طرف به هم دیگر اطمینان کامل داشته باشند.

با تشکر.

هادی

ویرایش شده توسط هادی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده با بعضی از گفته های جناب حسینی موافق هستم و با بعضی ها مخالف :

گفته های مخالف :مین بور پیچ شده و گرافیک پیچ شده و هارد پیچ شده تعویض نمی شود و باید به گارانتی مراجعه کنید.

باید بگم 80 در صد فروشنده ها به این صورت هستند اما 20 درصد هم خیر به این صورت نیستند.

برای مثال بارها برای من پیش امده است که قطعه ای را که خریداری کرده بودم پیچ کردم اما خوشم نیامد اما به راحتی به قطعه ای دیگر تعویض کردم:

برای مثال شنبه هفته پیشبود که از ادراه پست با بنده تماس گرفتن که یکی از سیستم ها دچار مشکل شده است .

من سریعا رفتم گفتم باید این سیستم کلا تعویض شود.(کم کم برای 10 سال پیش بود)

سریع رفنم فروشگاهی که همیشه خرید میکردم .خرید کردم امدم اداره با عجله سیستم را بستم دیدم رم را نمیشناسه (1333 ddr3)

یک رم با مارک دیگه چک کردم دیدم باز نمیشناسه .

جعبه مین نگاه کردم دیدم زده 1333 ddr 3 ساپورت .دفترچه را باز کردم دیدم زده 1066 اور تو 1333.دوزاریم افتاد این مین تا 1066 را ساپورت میکنه و اونه اورمیکنه تا 1333.

سریع رفتم فروشگاه این را گفتم از من خیلی تشکر کردن گفتن که این شکلی که بدرد نمیخوره ما رم 1066 ddr3 از کجا گیر بیاریم .مین با تعداد زیاد از این مدل هم داشتن بلافاصله با اینکه مین پیچ شده بود با یک مدل بالا تر از گیگا برام تعویض کردن

چند روز پیش که رفتم رئیس خیلی از بنده تشکر کرد وگفتم همان طور که گفته بودید یک رم 1066امانت گرفتیم ومین ها را چک کردیم دیدیم راحت کار میکنند.برای همین این مدل ها را برگشت دادیم.

یا چند ماه قبل تر ازهمین فروشگاه گرافیک 5550 2گیگ سفایر خریدم بعد از نصب دیدم نصبت به قیمتش اصلا قدرت نداره فردایش که باز برای خرید قطعات رفتم بدون هیچ سوالی از من کارت را گرفت و با مدل 440 گیگا تعویض کرد .

برای همین اگر فروشنده و خریدار به هم اطمینان داشته باشند هیچ وقت اینجور مشکلات پیش نمیاد.

برای اینکه ثابت بشه از فاکتور هر2 خرید عکس گرفتم.

ojqp3fmwur9y9vn58xx2.jpg

p101s1s3m9kend9026b4.jpg

2c68qlrh1emvr1t23cs.jpg

3yee4wge3vdh9fp9rogx.jpg

درود

هادی جان من هم با مواردی که مخالف بودی مخالفم ولی این قانونه بازاره و نمیشه کاری کرد و حتما مشتری باید رعایت کنه اینجا سودها کمه و اگر یه نمایندگی درست و حسابی بود مشکلی وجود نداشت .

اگر هر کدوم از ما از این شرایط ناراحتیم حتما باید بریم خارج از ایران زندگی کنیم وگرنه شرایط اینجا همینه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه بعضی از مشتریان این قضیه رو درک نکردن که فروشنده فقط یه واسطه هست و نماینده رسمی مثلا asus یا giga یا ... نیست .

سود قطعات هم خیلی کمه در حد 1 یا 2 تومن بعضی اوقات به 500 تا تک تومنی هم میرسه .

این فرهنگ باید برای مشتریان باید جا بیفته که جوابگوی خرابی قطعات و خدمات پس از فروش شرکت گارانتی کننده هست نه فروشنده .

خدا رو شکر 80% مشتریهایی که من دارم ، خودشون از قطعات سر در میارن و مشکلی ندارم باهاشون . واسه اون 20% هم اگه مشتری جدید باشه ، به محض اینکه باهاشون صحبت میکنم ، و میفهمم که از قطعات کامپیوتر سر در نمیارن ، در مرحله اول سعی میکنم جنس نفروشم بهشون . اگر هم بفروشم اول بهشون میگم که برن تحقیق کنن و بعد بیان خرید کنن و بعدش هیچ مسئولیتی در قبال قدرت و پرفورمنس قطعه خریداری شده متوجه فروشنده نیست .

آقای حسینی خواه نا خواه از این مسائل پیش میاد ، و از اونجایی که " همیشه حق با مشتریست " ، فروشنده باید مدارا کنه ، ولی این موردی که شما ذکر کردی من کاملا درک میکنم که واقعا شما سنگ تموم گذاشتی برای ایشون ، و راه اومدی ، ولی خب در موارد خیلی کم واقعا نمیشه حرف رو فهموند به طرف مقابل و طرف ، فقط حرف خودشو میزنه .

الان دیگه هر کسی میدونه برای گیمینگ حداقل یه کارت 5670 نیازه ، ولی خب متاسفانه هنوز خیلی ها کارت گرافیک رو بر اساس حجم حافطه میسنجند .

این مشکل در CPU هم وجود داره که اکثرا به فرکانس و کش توجه میکنن و کسی از معماری CPU و قدرت هسته ها و .... اطلاعی نداره و این مورد هم بعضی مواقع مشکل ساز میشه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من خیلی اینترنتی خرید کردم ولی خوشبختانه کار به گارانتی و این چیزا نرسیده :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...