رفتن به مطلب

نصب نرم افزار ناشناس ممنوع؛ مراقب شرکت های هرمی استخراج بیت کوین باشید


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

bitcoinPyramid.jpg

تب استخراج ارز مجازی رمز گذاری شده که شاید بیشتر افراد به اصطلاح آن را بیت کوین بنامند این روزها به قدری بالا رفته که شاید شما نیز در بین دوستان خود شنیده باشید که افرادی بدون داشتن آگاهی زیاد از این موضوع و با هر ابزاری که در دست دارند سراغ استخراج این ارز مجازی می‌روند و یا برنامه هایی برای آن در ذهن دارند. اما افراد باید توجه داشته باشند که نه تنها تولید این ارز برای سیستم های عادی نمی‌ارزد، بلکه می‌تواند ناخواسته برای شما تبعات حقوقی و فردی متعددی داشته باشد.

عضویت کاربرانی که مالک رایانه یا بستر شبکه متصل به آن نیستند در شبکه‌های هرمی استخراج ارزهای دیجیتال، می‌تواند توام با جرایمی چون سوء استفاده از منابع عمومی یا خیانت در امانت نیز باشد. مشاهدات اخیر حاکی از افزایش چشمگیر پیام‌های فریبنده‌ای است که در فضای مجازی برای ترغیب کاربران به نصب یا اجرای برنامه‌هایی با قابلیت استخراج رمزهای ارزپایه (عموما بیت‌کوین) منتشر می‌شوند.

این مجموعه‌ها نوعا از ساختار بازاریابی هرمی نیز استفاده می‌کنند تا از ارتباطات افراد برای افزایش گستره نفوذ خود بهره ببرند. مطالعات نشان می‌دهند که ادعاها و وعده‌های مطرح شده در اغلب موارد کذب بوده و این ابزارها علاوه بر احتمال آسیب زدن به سخت‌افزار رایانه‌ها می‌توانند سرمنشأ مخاطرات جدی امنیتی باشند. به این ترتیب به کاربران و مدیران به طور جدی از سوی مرکز ماهر توصیه شده که از عضویت در این شبکه‌ها پرهیز و ممانعت کنند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای مطرح شده، از منظر اقتصادی و با توجه به انرژی الکتریکی صرف شده، انجام این کار با استفاده از رایانه‌های معمول حتی در صورتیکه گرداننده شبکه هرمی و افراد بالا دست چیزی از عایدات طلب نکنند، اقتصادی نخواهد بود.

 

به همین دلیل در سطح جهان، انجام این امور به صورت قانونی (و نه با سرقت منابع دیگران) با تکیه بر سخت‌افزارهای خاص منظوره و با اتکا به پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته انجام می‌گیرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که با بیشتر شدن بار محاسباتی پردازنده‌ها برای استخراج ارزهای رمزپایه در رایانه‌های معمول و افزایش مصرف توان، دمای سیستم افزایش خواهد یافت و این خود سبب کاهش دوام دستگاه و احیانا آسیب به آن می‌شود. بنابراین حتی برای آزمایش نیز تصمیم به ورود به این شبکه‌های هرمی منطقی نیست.

bitcoin-ethereum-01-mining.jpg
یک نمونه سیستم استخراج ارز دیجیتال (ماینینگ)

همچنین اگر چه به دلیل تعدد این ابزارها فرصت تحلیل رفتاری همه آنها موجود نبوده است اما نکته نگران‌کننده اصلی در این خصوص این است که با تکیه بر هر یک از روش‌های معمول برای انجام این امور به صورت هرمی (اجرای برنامه‌های اجرایی ارایه شده یا نصب افزونه‌های معرفی شده در مرورگرهای وب) کاربر و شبکه میزبان او در معرض دسترسی فراهم آورنده این ابزارها یا سایر مهاجمین قرار می‌گیرند و این خود می‌تواند سرآغاز حملات جدی‌تر باشد. درباره کاربرانی که مالک رایانه یا بستر شبکه متصل به آن نیستند، عضویت در این شبکه‌های هرمی می‌تواند توام با جرایمی چون سوء استفاده از منابع عمومی یا خیانت در امانت نیز باشد. به این ترتیب به کاربران و مدیران، مجددا توصیه شده که از ورود به این شبکه‌ها و نصب ابزارهای مرتبط با آنها پرهیز و ممانعت جدی به عمل آورند.

ویرایش شده توسط Hassan.SK
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

دقیقا همین مطلب چند وقته واسه من پیش اومده

دادشم میگه دوستش با یه کامپیوتر معمولی هفته ای 1.200.000 در میاره !

بهش میگم طرف با یه ریگ کامل و 6 تا گرافیک 1200 هفته ای در نمیاره این چجوری با یه CPU اینقدر درامد داره .

پیشنهاد خیلی خیلی وسوسه انگیز بود واسه همین گفتم مطمعنا یه جای کار میلنگه .

ویرایش شده توسط Hosein Amiri
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست منم یک دو هفته پیش اومده بود واسه همین موضوع ازم سوال میپرسید، تحت تاثیر تبلیغات میخواست با cpu بیت کوین جارو کنه :4_joy:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مثل سرطان مدتی هست اینجور سایتها دارن رشد میکنن  و خیلی از جوانان ما به امید پول زیاد و مفتی تو چاله می افتن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان متاسفانه اکثر قریب به اتفاق کسانی که تو این دام افتادن اصلا به حرف شما گوش نمی کنن و فرقی نمی کنه یک ساعت براشون حرف بزنید یا یک هفته، اصلا حرفهای شما رو نمی شنوند چون نمی خوان چیزی که آرزو و امید شده براشون رو به همین راحتی از دست بدن. من خودم دوستای زیادی دارم که تو همین یک ماه اومدن تو این کار و انواع و اقسام کارها رو هم قبول می کنن از سایتهای کلیکی گرفته تا ماین بیت کوین با سی پی یوی دو هسته ای ده سال پیش.
من به چند تا از دوستام هر چقدر حرف زدم دیدم اینا اصلا نمی خوان به حرف من گوش کنن بلکه می خوان منو هم متقاعد کنن!
پس الان هم هر کسی از این حرفها می زنه دیگه من هم بهشون گوش نمی کنم و میگم آره دو ماه سی پی یوتون رو درگیر کنید بعد از دو ماه اگرررر چیزی بهتون دادن می بینید که دو دلار هم نیست.
اینا تا تجربه ای مثل شرکتهای هرمی قدیمی سرشون نیاد قبول نخواهند کرد. متاسفانه باید هر چیزی رو تجربه کنن و از تجربه های دیگران و منطق و عاقلانه عمل کردن به دور هستند. حرص مال دنیا همینه دیگه...تازه اونم از نوعی که راحت به  دستش میاری.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...