رفتن به مطلب

افت عملکرد کارایی کارتهای گرافیکی انویدیا در حالت استفاده از SLI و قابلیت G-Sync به صورت همزمان!


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

 

ee5a50c248a8d15b4ec60403cde264d9.jpg

 

تعدادی از کاربران اخیرا درباره مسائل مربوط به عملکرد سیستم های خود در حالت استفاده از SLI در انجمن NVIDIA شکایت کرده اندو پس از انجام بحث های مختلف در این باره به این نتیجه رسیدند که در حالت SLI فعال سازی قابلیت G-Sync باعث افت کارایی میشود.این موضوع توسط وب سایت ExtremeTech  نیز بررسی شد و پس از انجام تست های مختلف آنها نیز تایید کردند که هنگامی قابلیت G-Sync  در حالت sli فعال شود ، باعث افت فریم در بازیها خواهد شد. به نظر میرسد که این مشکل مربوط به سیستم زمانبندی خود داده باشد و تا به این لحظه نیز راه حل روشنی برای حل این مشکل ارائه نشده است.

 

fbb87606aa799dd93c59cdb19542021e.jpg

 

این مشکل در برخی بازیها به مقدار زیادی قابل توجه است، مثلا در بازی Rising Storm 2 میزان نرخ فریم از 206 فریم در ثانیه به 75 فریم در ثانیه در حالت فعال سازی G-Sync با SLI کاهش میابد.در بازی Witcher 3 مقدار فریم از 113 به 98 فریم کاهش پیدا میکند.سیستم تست مورد استفاده متشکل از دو کارت GTX 1080 به همراه نمایشگر 4K مدل Acer XB280HK بوده که تنها با نرخ تجدید پذیری 60 هرتز قابل دست یابی بوده است.اما آیا اینکه این مشکلات  تا چه حد میتوانند جدی باشند ،موارد مشابه نیز در دیگر بازیها به تایید رسیده اند.این مشکلات حتی با تست عناوین دیگری مانند Deus Ex Mankind Divided ، Far Cry 5 ، و حتی Hitman نیز با استفاده از مود DX11 هم روئیت شده است.

 

2c726a939eaec5030be428e9d997367a.jpg

 

وجود چنین مشکل مشابهی در سال 2016 در انجمن سخت افزاری سایت Tom's Hardware نیز مطرح شد.اکنون به نظر میرسد این مشکلات در کارتهای مبتنی بر معماری Turing وجود ندارد.با این وجود هیچ کاربری از پیکربندی G-Sync + SLI احساس رضایت نمیکند.این طور میتوان متصور شد که شاید عرضه درایورهای جدیدتر بتواند این مشکلات را حل کنند. ما فعلا باید منتظر بمانیم .از سوی دیگر کمپانی انویدیا هنوز هیچ واکنش رسمی در این باره از خود نشان نداده است.

 

منبع : Techpowerup

مترجم : محمد فتحی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انویدیا خدای تمارض و تعرض ?

ویرایش شده توسط nightwolf
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...